1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO Hockey - Mora 2008-01-15

« · 966889 Till forumet

MODO Hockey - Mora 2008-01-15

Kommentar

Efter europacupäventyret för MODO Hockey gäller det elitserien igen - två hemmamatcher i veckan, först Mora IK tisdag, sedan Södertälje SK lördag.
- Två lag som desperat behöver poäng och för oss gäller det verkligen att fokusera rätt nu, säger coachen Harald Lückner.

MODO har haft förskräckligt tufft mot Mora ett längre tag. Innan man senast besegrade dalalaget hemma i Swedbank Arena handlade det om fyra raka förluster.
- Det finns inga lag man vinner lätt mot i elitserien. Det gäller att vara på topp och ha rätt inställning inför varje match.

Finns det risk för något slitet lag efter matcherna och redan till St Petersburg?
- Det borde inte vara någon risk för det inför mötet med Mora. Men visst är det bra att vi har speluppehåll på torsdag, så till vida har vi ett bra program efter Europacupen.

MODO coachen vill skilja på Europacupen och elitserien och menar att vi inte får glömma att laget var inne i en väldigt fin trend med fem raka segrar
- Den vinnarcirkel vi tog oss in i vill vi gärna vara kvar i.

Lite frågetecken är det i MODO lägret även om själva skadesidan ser riktigt ljus ut. Forwarden Jari Tolsa är avstängd efter matchstraffet senast. Dessutom var Andreas Salomonsson sängliggande i samband med träningen på måndagseftermiddagen.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Per Hållberg gör förmodligen comeback efter sin ljumskskada på lördag mot Södertälje, frågetecken för en på måndagen sjuk Andreas Salomonsson.

Noterbart 2: Jari Tolsa avstängd efter tacklingen mot Djurgårdens Carl Gustafsson hemma i Swedbank Arena senast.

Noterbart 3: MODO vann med 4-3 mot Mora hemma senast, innan dess fyra raka förluster.

Noterbart 4: Mattias Timander gör sin första match i elitserien sedan Linköping hemma lördag 15 november - alltså för 18 omgångar sedan.

Noterbart 5: Matchen MODO - Mora kan ses med det sk Säsongskortet.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
2 Jens Westin,
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson (?),
18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman,
24 Niklas Sundström,
26 Ronald Petrovicky,
29 Andreas Molinder,
39 Per Svartvadet,
79 Fredrik Warg.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-01-15
Salle: Vinst ikväll!! =)
Kommentera

Berka: Jaså, vad blev det?
Kommentera

Hur gammal är Jonasén?
Kommentera

källan: 23 i år tror jag
Kommentera

oscaaaar: eller han fyllde 24 nyss tror jag
Kommentera

Kvällens drabbning kan av exil-modoiter avnjutas i sopkvast.
Kommentera

Poffa: Ja visst poffen , du hänger inte me... modo vann ju med 6-1
Kommentera

Berka: Känns som att du kan ha prickat rätt i det där tipset :D, känns som om att Modo kommer köra över Mora idag. Och varför inte med 6-1 ? ;)
Kommentera

Cyklob: Tror faktiskt de kan bli de jag me.. Modo e nog besvikna efter ecc och Sen skiljer de ljusår mellan dom lagena å mora + att mora e inne i en liten svacka så de finns nog inget som talar för en moraskräll ikväll.
Kommentera

Berka: Om Salle tillfrisknat och kan spela blir det garanterad kross. För då gör han 2 mål själv minst annars kanske vi får nöjja oss med en 3-1 4-1 seger ? ;).
Kommentera

Cyklob: Hahaha ja de e så sant! 3 pinnar e ju de viktigaste iaf. men de skulle va kul å se modo krossa mora ikväll =)
Kommentera

Berka: 3 Pinnar är redan klart. Frågan är ju med hur mycket vi kommer vinna med :D. Men jag tror på 6-1 det lät som ett rimligt resultat :).

nä nu ska man käka lite mat, sedan njuta av lite hockey konst :)
Kommentera

Cyklob: Japp jag ska ner å styrketräna sen iväg på oleary´s å avnjuta matchen =) hej hopp Forza modo!!
Kommentera

Wayne Gresky: Oj, jag som tänkte för mig själv... jaha här blir det till att somna framför dyngluleå mot tråkfärjestad på C+ och så har man istället möjlighet att storstäda hela kvällen. Go sopkvast!
Kommentera

Cyklob: Ingen risk. Salle som sitter på sektion 401 han är alltid lite sjuk på ett eller annat sätt. Så det blir dyngstryk för oss ikväll.
Kommentera

Ingen Salle, och Jens spelar medan Viktor får rollen som sjunde back.

MODO Hockey

60. KRIZAN, Karol 
 Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line 3. TIMANDER, Mattias5. JONSSON, Hans 
  79. WARG, Fredrik 24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line 8. HEDMAN, Oscar35. HEDIN, Pierre 
  9. WERNBLOM, Magnus 39. SVARTVADET, Per34. WARGH, Tommy 

3rd Line 2. WESTIN, Jens23. TRIBUNCOVS, Atvars 
  22. YETMAN, Patrick 20. STEEN, Oscar13. JONASÉN, Marcus 

4th Line 41. HEDMAN, Victor  
  18. ÖBERG, Peter 29. MOLINDER, Andreas26. PETROVICKY, Ronald 

Kommentera

Och Tommy Wargh spelar forward, men det ser ni ju.
Kommentera

Poffa: På TV...
Kommentera

Poffa: Otroligt tråkigt att Salle inte spelar då han varit bäst på banan flest gånger i år. Sen så kan man nog när man ser Wargh som forward i andra tillsammans med werner undra om det inte behövs en till forward till truppen då bara 2 forwards saknas.

Nu får man väl hoppas 4e formationen inte bara gjorde dödsryckningar i Ryssland för då kan den formationen bli ganska jobbig för motståndarna.

Tur man möter Mora för jag har svårt att se att man skall förlora mot dem ändå.
Kommentera

Poffa: Hade annars varit intressant att se Victor i en forwardsroll.
Kommentera

MorganaLefaey: Nu pyser jag ner på oleary´s härnösand för en soffplats å kanske kanske en kall staropramen på fat, och avnjuter ett hockeysmek alá modo på storbildstv´n =) Håll tummarna gubbar!!
Kommentera

MorganaLefaey: Med tanke på vår form så behöver era killar knappast värma upp ikväll.
Kommentera

Stigsson: Då måste du verkligen ha överskattat vårt lag. Eller så är det så att MoDo underskattar Mora, för nu verkar man mest intresserade av att stå still och försöka spela hockey medan det varit full fart från Mora. Därmed är det heller inte särskilt orättvist att Mora leder... nu tydligen med 0-2

Kanske att jag till och med tippat för positivt med MoDoögon sett när jag tippade 1-4 förlust
Kommentera

Paddan: Frågan är än en gång vad som är sämst, MoDo eller kommentatorn? Oavgjort i nuläget skulle jag säga. Hoppas det inte är något allvarligt med Susse...
Kommentera

Wayne Gresky: och där blev kommentatorn sämst... nu när modo reducerade
Kommentera

Paddan: Det känns lockande att stänga av ljudet. Det är ju ändå inget ljud i hallen. Det måste nästan kännas som hemmamatch för Mora!
Kommentera

Vilken bra match av Mora.
Kommentera

Wayne Gresky: Klart att det är tyst när klacken suger.
Kommentera

Hawerchuk: De har inget motstånd! Vi kan lägga på 20 rödklädda herrar i den för kvällen blygsamma publiksiffran.
Kommentera

Wayne Gresky: Modo var väl inte på banan innan det blev 1-2 på en halvchans men bra skott. Tror laget i år har en förmåga att vila för mycket när de väl får vila. Får känslan av att det hela tiden sett segt och oinspirerat ut efter uppehåll.

Man får verkligen hoppas på att Sundström inte blir borta några fler matchen är den här. Tycker det varit lite väl många skador på nyckelspelare den här säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky: Det var väl 1900 platser kvar klockan 10:00 i morse eller något. Sämst i år att vänta eller?

Sitter och funderar när svarten skall komma igång på allvar. Han är inte i närheten av sin maxkapacitet.
Kommentera

MorganaLefaey: Då får du nog vänta grundserien ut.

Jag tror vi vinner den här matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Motivation slår klass!
Kommentera

MorganaLefaey: Vad körde vi för kedjor på slutet? Kändes som om Harald gick ner på två femmor ungefär.
Kommentera

verkar som att Modo har tagit med sig sitt suveräna självförtroende från ECC hem till ES
Kommentera

Snoop: Tyvärr...skulle inte skadat med lite ödmjukhet inför uppgiften.
Kommentera

Wayne Gresky: Molinder - Svarten - Werner. Sen körde Molle med Påsen och Warg något byte också. Tredje såg intakt ut.
Kommentera

Snoop: Har svårt att se att en förlust mot ett ryskt topplag och en förlust då man ställer upp med 3 ordinarie backar skall sänka en så här mycket.
Jag skyller på att Sundström hade lovat att avgöra den här matchen och då han skadades så tror ändå spelarna att han skall komma ut och göra det ändå.
Kommentera

Hawerchuk: Det var väl det faktum att Molinder lirade ytter med Svarten som fick mig att fundera på vem som skulle ta den tredje centerrollen. Ja, vi får väl se vad som händer i andra.
Kommentera

Wayne Gresky: Givetvis så frågar inte kommentatorjäveln om Sundström!
Kommentera

Wayne Gresky: Tänk vad konstruktiv man blir när man sänker ljudet. Använde periodpausen till att skriva ett glosförhör för mina sjuor.
Kommentera

Kan dom skapa nått i pp nu då?
Kommentera

källan: Werner min kung
Kommentera

källan: Molinder och Wernblom verkar pigga.
Kommentera

källan: De är rätt ensamma om det. Power play utan Sundström och Salomonsson är bara slöseri med tid.
Kommentera

Wayne Gresky: Spel i 5 mot 3 för MoDo har väl aldrig fungerat de två senaste säsongerna oavsett om Susse och Salle varit med eller ej. Tycker det ser ut som ett panikslaget MoDo som åker omkring på isen och inte har en aning om vad man ska göra, eller hur. Otroligt nog har man ändå oavgjort med två perioder spelade.
Kommentera

Wayne Gresky: Ändå var vi bara en skridsko på mållinjen från 3-2.
Kommentera

Wow, jag ser att de har uppdaterat sig på PPV. Nu har man kompletterat världens mest idiotiska loopade musiksnutt med en klocka som visar hur lång tid man har kvar att sörpla kaffe innan uppsnacket inför perioden börjar.
Kommentera

Paddan: Jag tycker dock att Petrovicky ser ut att må bra av lite mer istid. Nu är han ju iaf inne och vinner lite puckar i sarghörnen, vilket är en klar förbättring jämfört med spelet efter jul, han såg ju dock piggare ut redan i ECC (hade han sett segare ut hade han iofs varit förlamad, men men).
Kommentera

« · 966889