1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511833 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11

« · 2466847 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
9108: Jag kan vara gnällig absolut det köper jag. Men inlägget jag skrev som jag hänvisar till att verkligheten kommer komma ikapp oss. Många lag presterade långt ifrån vad dom har material till Men när dom fått ordning på sina saker så är det många lag som kommer bli otroligt bra. Vi slog oss för bröstet och överskattade oss lite väl mycket att vi var totalt överlägsna. Nä man ska alltid spela om det innan man går tankarna i förväg.

Många som underskattat dom andra lagen. Och det var det jag påpekade och fick en hel del diss för däribland var Mora ett sådant lag tex. Nä det är bara jobba match för match.
Kommentera

erjo: Förlust mot SSk, Dif,Löven och nu Mora, serieledningen har sjunkit från 19 till förmodligen 1 poäng.
Karlin är helt maktlös och framstår som superkorkad i sitt coachande.

Det går bra nu!
Kommentera

grimiss: Önskar att ÖA kunde ställa lite frågor om vad syftet med att kasta pengar på truppen är när man ändå bara spelar på med samma folk oavsett prestation. Det här med en stark konkurrens-situation ger oss ju inget om man inte utnyttjar det.
Kommentera

Fakta är att vi inte borde haft ett enda poängtapp dom senaste matcherna. Vi är bättre än alla vi möter. Vi kan inte ha den här oturen över tid.
Kommentera

Gavelo:
Någonstans får man ändå vara rätt förstående mot personer som hånar i sådana här lägen. Tänker att de inte mår särskilt bra där bakom tangentbordet och tar ut när de får chansen. Psykisk ohälsa är trots allt ett samhällsproblem.
Kommentera

Rytter: Är väl självklart att man har mer tålamod med en spelare som kommit tillbaka efter lång skada. Gäller även Woods, trots att han inte var borta så länge.

Klart Guden är bättre just nu men han kanske behövde vila. Och som sagt, det brinner ju i knutarna om man ska köpa ny målvakt, så förstår att man vill testa Tex...
Kommentera

J F K: Dels har ni väl fått in en hel del nya spelare och fått några befintliga på skadelistan så att det svänger i kvalitet är kanske inte så konstigt. Kanske inte enbart negativt att brister visar sig nu så att ni har tid att rätta till det till slutspelet?
Kommentera

Gavelo: Hoppas inte att jag så? Retas men inte håna! Ikväll höll jag stenhårt på er!!🇺🇿👍👍👍👍
Kommentera

atomragnar: ja alltså man börjar ju fundera på om det här verkligen är ett forum för modo-fans?
Kommentera

Tarasov: Mora är mycket mer strukturerade än Löven, men vi ska inte förlora ikväll. För oengagerat från många håll.
Kommentera

Till alla som åter igen spyr över allt å alla och att typ alla skall skeppas iväg : Vi möter ett jäkligt bra Mora !!!!
Kommentera

Bad_Brett:

Ja men det ändrar inte faktumet att det är en rejäl tavla som kostar 3p.

Hade funnits andra matcher att ta in honom, t.ex almtuna borta i veckan. Kunde haft nygren kvar som iaf är i matchtempo, eller låtit guden stå nog orkar ha 2 matcher på 2 dagar om han sedan får vila 1v nästan. Gillar inte att man tar in Tex mot topplag i första matchen.
Kommentera

grimiss: Det man kan läsa som utomstående är att det är ganska fritt skrivande om hur man tycker och tänker ;d

fast under senare tid så har man bara sett en massa jävla negativt här, ska ni kanske försöka vara lite glada och stötta erat lag i både mot och medgång istället?
det är skeppa spelare hit och dit, det är tränarnas fel osv
Kommentera

Någon som fortfarande tror på SHL? Samma visa som förra säsongen. Gick ned oss helt framåt januari/februari.
Kommentera

Gavelo: har du tur kanske styrelsen också ser det som ett historiskt fiasko när modo inte går upp i år och sparkar både hinken och karlin :)
Kommentera

Smurfen: Fast i ett slutspel håller det inte att förlora på det här sättet. Det värsta är att det är så onödigt.
Kommentera

Lolol: Behöver få igång exvis Halloran och Woods så vi får bättre utdelning. Vi har långa perioder då vi är bättre och skapar många fina lägen.. måste förvaltas mycket bättre..

Sen är botten rätt djup när man spelar dåligt..
Kommentera

Dexter : jag kommer tro på shl till det inte är möjligt längre att gå upp, av två anledningar, tycker fortfarande modo är ett av de bästa lagen i serien, och det är mycket mycket mycket mycket roligare att ha en positiv förhållningssätt till sin hobby än en negativ
Kommentera

Smurfen: Absolut Mora är bra inget snack. Håller med dig i övrigt också. Men!!!! Vissa saker Modo gör nu håller inte ens korpen nivå.
Kommentera

Dexter : självklart. Men tidigare tänkte jag att det var 60/40. Efter det stod klart att Dick blev skadad igen och att woods kanske inte ens hinner komma tillbaka i rimlig form, snarare 10/90.
Kommentera

Dexter : Då kom vi ändå till en match 7 i semi.
Kommentera

Rytter: Ja, med facit i hand var det inte ett klockrent beslut. Känns inte som att fingertoppskänsla i laguttagningen är vårt signum för tillfället.
Kommentera

grimiss: Kul att Södergren spelar 4 minuter.. Bänka Svennis nästa.
Kommentera

20 poäng kvar till seriesegern
Kommentera

snowden: Jag tycker också att Berg är ett problem. Han har gjort klart mest dåliga beslut och aktioner, som har renderat i baklängesmål.
Men jag förstår att Kalin spelar spelare som vi tycker är dåliga.
Det är för att dom ska känna förtroende, och chans att få ut maximalt av dom när det gäller som mest. ( I slutspelet)
Kommentera

Bad_Brett:
Ja det är otyg, tycker vi skänker bort både Kristianstadmatchen och denna match.

Fö tycker AP och Niederbach gjort riktigt bra matcher på senare tid.
Kommentera

Gavelo: För vissa TIKar är det viktigare att MoDo torskar än att dom själv vinner, det är sen gammalt.
Har förmodligen något att göra med deras beryktade prisskåp.

Såg bara första perioden ikväll, så jag kanske är fel på det, men jag är less på skiten nu.
Finns ingen ryggrad i det här laget längre. Viker ner sig gång på gång.
(Jag brukar vara en av de mest positiva härinne,
men nu viker jag fan in årorna)
För ikväll iaf.
Kommentera

J F K: men varför tror du att detta inträffar igen? /omöjligt 🥸
Kommentera

Dundee: Jag blir mest perplex över hur Bernhardt kunde vara på isen sista minuten, han var dessutom otroligt passiv på kvitteringen.

Varken Bernhardt eller Näsén ska vara på isen när motståndarna tar ut målvakten och pressar, PUNKT!
Kommentera

Nucky:
Ja t.o.m. jag tröttnade idag misstänker att vi är nere vid golvlisten då…..
Kommentera

Mina vänner, bara att fortsätta stötta och tro på att det löser sig. Modo har gjort 2 bra matcher, ska inte klanka på nån, men Karlin kanske kunde göra lite mer. Men han har väl en strategi som han kör.
Kommentera

9108: Känns ganska klart att när vi förlorar så dyker det upp en massa bara för att få spy galla , vinner vi så är det inte lika många skribenter här inne ofta bara samma som skriver jämt
Kommentera

Tarasov: Ja vi börjar ju spela väldigt orejält/nonchalant som vi tar med oss till 3e. Pass som är lite för lös så mottagaren måste läggs den tillrätta, förlorar sargdueller/studspuckar osv.

Sen vänder vi tillbaka det och gör det bra men med 2min kvar blir vi skitnödiga och slår bort pucken gång på gång.
Inte direkt samma lag som kunde ha en ettmålsedning och trumma på som vanligt oavsett tid kvar på klockan.
Vi har inte i närheten självförtroendet som vi hade innan jul.
Kommentera

Tarasov: Niederbach bidrar mer i offensiven, men ställde till det flera gånger i egen zon. Tycker inte han och Halloran är klockrena ihop då båda utmanar väldigt mycket.
Kommentera

Smurfen: Fast även om ni skulle göra en bra match och vinner .. så kommer det finnas troligtvis samma personer som spyr samma galla över en del spelare, visst kanske har några dåliga matcher, men att bli klankad på ständigt med det sagt

dags för er att skeppa dessa nu då!
Södergran
Sveningsson
AP
Mannberg
Berg
Woods
Aagard ( för han är så " lätt retlig " )
Gudlevskis
Karlin
Holmström
Sundell
Gradin för felbyggt lag
listan kan göras längre
---

Bättre att ni har denna dipp just nu för att försöka hitta rätt till allt och alla, istället för att få denna under slutspelet där det räknas om hur ni kommer att spela och agera.
Kommentera

Nucky: För vissa MoDo's 'r det viktigare att poängtera att dom vann ett SM-guld för 16 år sedan än att se till att dom kommer tillbaka till SHL.

För att parafrasera Lasse

"Stackars Laget med medaljer
Som bara putsar sina minnen
Dom sitter tyst bland gammalt skrot
Kan inte se för allt sot att ingen sitter mittemot"

Kämpa på nu Klykiskollegor !
Kommentera

Dexter : Jag tycker att vi har lika stor chans som löven att gå upp och större än DIF. Bortser man från senaste månaden så vet man vilken kapacitet MoDo håller. Med vår största stjärna borta och 3-4 nya spelare så kommer det att ta ett tag till innan spelet kuggar i. Men Karlin och resterande trojka har en hel del att jobba på och med. De kan börja med att sätta min fd favoritspelare svenne på läktaren och även sengångaren Näsén.
Kommentera

Tarasov: Ja vi brukar ju vara positivismens ledstjärna härinne, så när vi väl gnäller lär vi ha fog för det🤓
Kommentera

9108:
Ja man tenderar att övervärdera slagkraft i medgång och vv. Skulle man analysera 10 senaste mot de 16 segrarna kanske inte skillnaden är så stor som man tror.
Kommentera

Nucky:
Kanske mest besvikelse över dagens resultat.
Kommentera

Per HApps: Så kommer någon tomte in och spelar Allan. Tänk att spela i SHL och ändå ha så kopiöst mycket komplex för ett allsvenskt lag.
Kommentera

Confusius: Det spelar ingen roll vilka som är på isen pga av Karlins coachande, vi kommer tyvärr torska ändå
Kommentera

Smurfen: Låt det vara så då!

Tror du att det ser annorlunda ut på andra lags forum? Det kan jag lova dig att det inte gör.
Kommentera

J F K:
Tvärt om , läs hela, eller halva om du enbart vill missförstå.

HA de bäst
Kommentera

Liten undran man har , nu var det ju likt för bägge lagen ikväll men hur fan kan vissa lag vila en dag efter en fredags match och vissa andra lag kör dagen efter 🤔🤔
Kommentera

Snart har det gått tio år sedan MoDo spelade i SHL. Helt otroligt.
Kommentera

Confusius: Klart det kommer låta likt på alla lags forum , men det jag har läst under en mkt LÅNG period i just detta forum tar priset som att vara det mest negativa till sitt lag även fast dom vinner men går hårdare ut när det förloras hit och dit
Kommentera

« · 2466847 · »