1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511822 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11

« · 2466908 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
9108: Du glömde Vela, Brickley, Näsen och Bernhardt säkert nån till, jag gnäller jag med men nu ska jag fanimej sluta. Någonstans måste man tro att de som lever med laget 24/7 försöker skapa bästa möjliga förutsättningar inför vad som ska komma. Med fullt lag är jag helt säker på att årets Modo är en av de främsta kandidaterna för att gå upp. I höst är det jag som bänkar mig på Monitor arena för match...om brynäs hänger kvar.
Kommentera

Per HApps: Vinna är tidlöst. Vinna är för alltid. Det är precis det som är grejen med att vinna.

Men det är förståeligt att du inte förstår ;)
Kommentera

Gavelo: Ja, om Löven tar 4 pinnar i morgon är dom faktiskt bara 1 efter, fast spelar ingen roll hur många poäng vi har i slutändan, bara alla andra har färre.
Kommentera

Sigge: Haha men för helvete karljävel, Tex gör sin andra match på nästan 1 år.
Kommentera

Smurfen: De enda som vilade igår var väl Bik och AIK och de möttes väl idag?
Kommentera

Smurfen: Det är så för alla lag, och i slut ändan så är det likt för alla lag. Inget konstigt med det.
Kommentera

J F K: Helvete vad pinsamma ni är
Kommentera

9108: Personligen ser jag bara ett enda namn på din lista som jag skulle vilja byta ut till NÄSTA säsong, OM vi är kvar i Allsvenskan.
Men det är jag det.
Kommentera

9108: Ja, titta bara på Gävlesidan, där är det oftast ett stoiskt lugn, nästan sektliknande positivism därinne
Kommentera

19MoDo21: Lite därav jag skrev in att listan kan göras längre ;P
alla lag som går till slutspel har alla lika stor chans att ta steget upp - det är det fina med ett s.k slutspel, visst vissa kommer vara vara lite större favoriter till att vinna guldet eller ta steget upp till finrummet.

frågan är hur och vem som kommer att leva upp till " favorit -stämpeln ".

för mig bryr jag mig inte mycket till vilka som är favoriter till något guld eller vilka har störst chans till något, allting ska spelas om
Kommentera

9108: Frustrationen handlar i grund och botten om att man började stuva om i fungerande kedjor och sedan vägrat inse att det inte blev helt lyckat.
Kommentera

Dexter : Lite mindre än 7 år, men ändå.
Kommentera

Tarasov: Blev tydligt att Tex inte var redo. Började bra men orkade inte hela vägen. Det som känns oroväckande är hur krampaktigt det blev efter vårt ledningsmål. Är självförtroendet så nere i botten just nu? Vi känns så lätta att göra mål på helt plötsligt. Dags för grabbarna att ta tag i problemen nu. Inte bara stå i intervjuerna å säga att vi borde vunnit men förlorade ändå.
Kommentera

9566: tycker åxå att karlin verkar feg iom att ändra kedjor! Gud se nhl ingen säkerhet/plats
Kommentera

Dexter : Vi spelade i SHL för sju år sedan. Är 2026 snart?
Kommentera

Rätt uppenbart att vi saknar vår förste center. Är försiktigt stillsam än. Tycker vi spelmässigt är bra ändå, effektiviteten är det som gör oss svaga nu. I början vare det som gjorde oss starka. De kan vända, med Dicken tillbaka. Halloran och Woods kanske börjar leverera då med en center som är kanske en av ligans bästa.
Kommentera

Villervalla: Tänkte mer på dom som spelade igår och vilar idag för att ha match i morgon
Kommentera

Bad_Brett: Jag kan iaf tycka att dom/ni bör se över kedjorna ja men jag hade hellre sett något åt detta håll iaf!

Woods vela/Dick Ohlsson/vela ( tills dick är tillbaka )
aagard EJK halloran
Södergran AP Mannberg
OP Nierbach Sveningsson/Ohlsson

jag tycker inte niederbach har det som behövs för att spela högt i erat lag men det är vad jag tycker och ser : - )
Kommentera

Bad_Brett: I en man man tävling med Modos lag så hade jag kört över karlins lag i 8/10 möten.

Tyvärr!
Kommentera

Bad_Brett:

Niederbach ligger ju bakom 2-3 (eller var det 2-2) målet då han spelar fast Berg bakom mål.

Kan man inte få pucken till en medspelare som kan kontrollera den för att spela ut, ja då får man låsa eller spela efter sarg.

Riktigt bra offensivt men dålig defensivt. Jag tycker inte han riktigt klarar av centerrollen och främst då spelet i egenzon och mittzon.
Kommentera

9108: Ja, det där hade med största sannolikhet fungerat betydligt bättre.
Kommentera

Per HApps: slut å spark på oss nu! Skärp...
Kommentera

SKiLMY: Om man är lite blåögd kanske, borde vi inte avgjort den här matchen innan tredje med vanlig hederlig effektivitet?
Kommentera

Bad_Brett: Nej, inte med största sannolikhet. Det är likt flesta andra läktarcoachers uppställningar en ren jävla gissning
Kommentera

Smurfen: Men det gör väl mindre, bägge lagen vilar ju de spelar ju inte mot någon som spelade idag. Däremot kan jag tycka att vissa resor blir jäkligt orättvist för vissa lag.
Kommentera

9108: Då kanske vi har dom mest engagerade supportrarna?
Kan dock hålla med dig till viss del gällande vissa skribenter.
Kommentera

8225: Hur tar man 4 poäng i en hockeymatch, frågar åt en kompis? ;)
Kommentera

Confusius: Heter din kompis Gavelo :)
Kommentera

9108: Tycker Neiderbach ofta blev väldigt stillastående idag. Och spela hockey stillastående är ju tyvärr väldigt svårt...

Men den skulle vi förutom att få tillbaks Dickinsson lyckats få upp Woods, Näsén och Halloran ur källaren. Än om Hallon skapar gott om chanser vore det trevligt om han satte åtminstone var 10e läge...
Näsén behöver nog mest bara prata med nån...
Woods är den man är mest orolig över. Ser inte alls ut som han kan spela som förut. Missar pucken när man är helt fri med målvakten tyder på att det inte bara är fysiken som spökar.
Kommentera

Confusius: Freudiansk felläsning, trodde det stod enögda, men engagerade är ju något positivt
Kommentera

9108:

Jag gillar inte att man så här sent på säsongen börjar sätta spelare i roller de inte haft tidigare och börjar ändra i hierarkin.

T.ex tycker jag inte EJK är en andracenter. Han är en favorit för han alltid gör jobbet me har inte offensiven eller kreativiteten för att leda en andrakedja. Var ju ett drev tidigare här mot honom att han var för dåligt offensiv, däremot som tredje/fjärde och stänga ner motståndare och spela BP är han jätteviktig för vårt lag.

Med alla tillgängliga (och wernblom in) är det främst Niderbach jag vill flytta på tycker inte han håller som center. Bra i offensiven men tappar för mycket i defensiven och jobbar inte färdigt situationerna.

Woods-Dick-Aagaard
Halloran-Vela-Wernblom
Niderbach-AP-x
X-EJK-Ohlsson

På x gör södergran/mannberg/sven/OP/Theo upp om platserna. Hetast för dagen av dem ska spela.

Sven kanske skulle passa med AP och Niderbach. Södergran med EJK och Ohlsson.

Centerlinjen är otroligt viktig i ett lag för stabiliteten. Där har vi tappat enormt när Dick gick sönder. Tycker inte niderbach håller som andracenter än, inte tillräckligt bra defensivt och i uppyggnadsfasen, däremot riktigt vass i offensiven.
Kommentera

grimiss: Hållet med men tyvärr gör han inte det.
Uppenbarligen!
Kommentera

Confusius: Vi leder fortfarande. Och vi har ett lag med kvalitet som vi inte haft sen vi åkte ner. Visst vi gav bort detta idag, men får vi upp effektiviteten som innan jul igen så kommer det att glra stor skillnad (vi var ju inte då heller spelmässigt överlägsna). Se det poitiva i att vi idag gjorde mål i pp, att vi trots dåligt spel kunde vända 2-3, och att Tex är tillbaka. Kan bara bli bättre. Det är i mars det avgörs. Inte idag.
Kommentera

9108: det liknar ju mer och mer en kräkhink tyvärr
Kommentera

KB: Ja, det är det. Är vi tillbaka i SHL innan dess. Vad säger du?
Kommentera

KRM: Har jag sagt något annat? ;)
Kommentera

Tycker vi gör 40 bra minuter men spelet i tredje perioden är stundtals riktigt dåligt. När man har haft en sådan urladdning vi hade igår så måste man spela smartare ju längre matchen lider, då man inte riktigt har samma ork som vanligt. När Mora plockar målvakten så måste vi ha fem man bakom pucken, går inte att leka hela havet stormar då. Tycker att vi pressar alldeles för hårt och får då svårt att hålla ihop laget. Sen så måste vi vara mer resoluta i allt vi gör. Blir för mycket duttande, men som sagt så hade vi en urladdning igår så man får ha en viss förståelse att energin och fokuset inte är på topp.
Kommentera

Hinken har nu spenderar miljoner på 4 stjärnspelare,
sammanlagt 59 matcher och för det har vi fått 11 mål och 18 assist.

Antingen har Hinken misslyckats eller så har Karlin misslyckats, bara att välja !
Kommentera

KRM: Själv hoppas jag det avgörs i april, annars blir man deprimerad
Kommentera

Dexter : Tycker tre år är ganska lång tid.

Tror fortfarande det är fullt möjligt att vi spelar i SHL redan nästa säsong, även om vi inte är lika solklara favoriter som för två månader sen.
Kommentera

Gavelo: Halloran är väl den enda spelare hinken såg som en poängspelare. Vela såg han ju andra verktyg i men nu har jag ju druckit en o annan grogg och kan blanda ihop det mesta.
Kommentera

8225: Jag har sagt från början att det blir Löven och Djurgården i final, där vinner Löven.

Jag tror Modo klarar kvarten men faller i semin
Kommentera

Gavelo: Om vi går upp har båda lyckats. Men undrar hur man tänker angående målvaktssidan? Känns inte som det blev klarare efter dagens match. Märkligt att Tex bara stått en J20-match innan inhopp i toppmatch. Men målvakter och målvaktstränare blir man aldrig klok på.
Kommentera

Gäsp:

Stämmer han har sagt det i flera intervjuer att det var fysiken och förmågan att gå i tung trafik man ville ha in i Vela.

Brickley såg man mer som en tvåvägsback och det tycker jag han lever upp till, blir bättre och bättre, öppnar upp mycket med fina pass när forwards visar sig, ligger bakom 1-1 samt skapar ett friläge med ett fint långt pass.

Halloran såg man som en sniper och poängspelare och det tycker jag han visar att han kan vara. Skapar otroligt mycket lägen för sig själv och sätter upp andra, men det studsar emot rejält för honom. Med flyt hade han kunnat gjort ett mål per match för sådana bra lägen har han haft.

Niderbach vet jag inte riktigt vad man tänkte honom som, antar en kreativ ytter eller center som kan generera offensiv. Personligen tycker jag Niederbach är den som ligger längst ifrån mina förväntningar, hade trott han skulle vara mer dominant över hela isen.
Kommentera

Gavelo: Fyra spelare? Räknar du in Niederbach eller?

Vela är klart godkänd. Något annat är bara svammel. Halloran skapar massor och kunde lätt ha gjort några mål, jobbar hårdare än förväntat med. Han behöver bara få göra något mål så kommer det lossna. Inte orolig där. Brickley är väl den som är närmast att vara en flopp men tycker att han gör laget bättre. Sen kanske han inte ser ut som en miljon gubbe.
Kommentera

Gavelo: Jag tror som Du, med små MoDofieringar.

Löven -Djurgården möts i semi och MoDo klarar även en semi.

Resten är historia :)
Kommentera

« · 2466908 · »