1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30

« · 2622544 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 23-12-30
SPOODI: Spetsigare forwards tror jag hjälper mer än att byta backar.
Kommentera

7639: är nog en blandning. Klart vi behöver större förändring bland forwards men vi har ingen klockren superback idag. Skulle varit Rundblad men han lever inte upp till det, tyvärr. Sen de backar som folk verkar hoppas på till MoDo nästa säsong är alla leftare. Då måste några leftare bort. Tyvärr men man kan inte leva på gamla meriter. Bernhardt har inte varit en av våra 4 bästa backar då hänger man löst om du har utgående kontrakt
Kommentera

hockey_21: Länge leve Bernie. En ung back med storlek som kan och vill skjuta.
Kommentera

J F K: Berna är utan tvekan en stjärna i As, det tror jag absolut ingen argumenterar emot, definitivt inte jag iaf.
Nu spelar vi i Shl och det är det diskussionen handlar om, bättre motståndare och en helt annan typ av hockey.
Berna trivs i Modo men jag antar att det finns en anledning till varför inte Hinken förlängt med honom än.
Kommentera

Gavelo: Bernie måste steppa upp, tävla hårdare och använda sin fysik. Hoppas det sker under våren.
Kommentera

9315:

Vet inte hur du kommit till slutsatsen att han har varit som mest kritiserad/presterat som sämst nu på slutet då han har blandat och gett hela säsongen, dvs varit kritiserad till och från.

Vi gjorde väl "säsongens bästa match" mot rögle borta när han och Rundblad parades ihop för första gången som sedan följdes upp med en vinst mot timrå.

Kan väl inte vara någon som lägger någon större vikt vid hur det gick mot färjestad borta x2, i synnerhet inte när vi har tagit 27 av 33p (eller vad det nu var) mot lagen som ligger bakom oss.
Kommentera

Trilske: du är varmt välkommen att gå tillbaka till matchtrådarna

men jag gissar att du mest bara vill leva upp till ditt namn :)
Kommentera

SPOODI: Just nu känner jag att det är Näsén, Bernhardt och Berg som jag vill skriva långa kontrakt med. Spelare i bra ålder som kommer kunna utgöra en stomme i många år framöver.
Kommentera

Gavelo: Kompetensen finns absolut, men jag tror att han tänker alldeles för mycket. Förra året hade han ett självförtroende som var gigantiskt, men nu när det gått lite troll i spelet så funderar han för mycket och tappar den där tiondelen han inte har råd att tappa i SHL.
Kommentera

Bad_Brett: Egentligen är det en spetsback som vi saknar. Flyttar man ner Rundblad till tredje backpar tillsammans med Berg, Brickley och ev. Norén och skeppar Folin och Wahlberg så ser det okej ut inför nästa säsong
Kommentera

J F K: Tycker det är bra att MoDo-fans inte gnäller allt för mycket utan står bakom ledning och spelare. SHL är ju en tuff liga. Starkt av klubben att ge förtroende till spelarna vi har.
Kommentera

Bad_Brett: Känner likadant med de tre.

Kaptenen ska nog höja sig ett par tre nivåer till våren för att man inte ska överväga hans framtid.
Nöjd med Brickley och Rubins men där tycker jag verkligen man kan avvakta ett tag till. Ser dock inte att bägge blir kvar.
Kommentera

KB: Rundblad måste skärpa sig. Håller inte att åka runt och såsa som kapten i MoDo. Måste ju för fan visa vägen nu under våren. Hoppas han har vilat klart.
Kommentera

« · 2622544