1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494458 inlägg · 4087 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2732767 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Man vill ju nästan köra upp fjärrkontrollen i röven när man ser Modos försvarsspel!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: Trodde inte det var möjligt men vi ser sämre ut nu än i första
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Man valde inte att skicka Berg. Han valde att lämna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Dessa två herrar lovade vinst. Han till höger bjöd på bärs också 😅
Uppladdat:

450x300-img6183.jpegimg6183.jpeg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Kan ju ha med lönerna att göra också gissar att Bernhardt har betydligt mer betalt än Berg sen så hoppas man att det ska lossna för Bernhardt denna säsong också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Håller med om att backsidan ser alldeles för svag ut. Vi kommer förmodligen att få jobba mycket i egen zon. Då vill man ju ha backar som klarar av den delen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Specter: Ja det var naturligtvis det självklara valet. Framförallt när vi redan hade fullt med "offensiva" backar i truppen.

Varför man valde att skicka Berg före Bernhardt, kommer nog att förbli en gåta. Det lät vi aldrig få veta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Ja det känns onekligen tidigt att döma ut denna säsongen som ett fiasko. Jag tror detta kommer bli bra tillslut. Tror inte Skellefteå stoppar huvudet i sanden efter deras första match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: nu krigar vi i andra💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Brander: Finns ingen anledning för er att deppa ihop nu. Ni kan fortfarande vinna den här matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
snowden: Nieder har varit urusel, men jag tänker inte klandra någon då det är uppenbart att linjerna i spelet inte sitter.

Karlin och Gradin undslipper precis all kritik eftersom de förvandlade oss från ett bottenlag i HA till ett SHL-lag, men det här är inte bra nog. För några veckor sedan gick man ut med att man har stort förtroende för Rundblad som kapten, att han vet vad som krävs yada yada yada, nu är han helt plötsligt utanför laget. Man drar igång en insamling för en back som rankades som den nästa sämsta AHL-värvningen i serien av Hockeylabbet och matchar honom i ett förstabackbar, samtidigt som man skeppar Berg, som hade näst bäst +/- i hela laget förra säsongen.

Man stökar om i precis alla kedjor inför premiären. Det enda det signalerar är att det inte fanns någon tanke med hur laget byggdes.

Jag tippade MoDo lägre i år än förra året i mitt tips, men att det skulle se så här illa ut hade jag inte kunnat drömma om. En av de sämsta perioderna jag har sett av ett lag i SHL på flera år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Vad har Rundblad gjort för att ha blivit bänkad man bänkar ju inte lagkaptenen om man inte har en riktigt bra anledning tänker jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius:
Tycker Jeppe har mer än så och tycker heller inte det är fel att sprida hoten. Vigge känns som mer än en brunkare. Tror att Måns hamnar där så småningom
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Farsang: äsh han är bara lite urbalans. inget fel på ditt inlägg, det är ett forum. men våra hjärtan blöder just nu så tror bara han e lite het ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Alltså hallå allihopa här inne!
Kan vi inte höja nivån till att iaf vara ovanför Brynäs boken?!

Jag vet att många längtat och hoppats att vi skulle ta nya steg framåt denna säsongen, och det kanske vi gör, MEN att redan efter 20 minuter börja skrika att spelare, VÅRA spelare ska sparkas hit och dit är fan riktigt onödigt, sådant man endast kunnat läsa i Brynäs boken och det är förbannat synd att det nu går att läsa samma trams i våran bok!

Det ser fördjävligt ut just nu, det ser vi alla, men herregud låt laget och våra hyllade tränare få jobba ihop gruppen först, sen kan vi utvärdera om vi ska gnälla eller hylla, men fram tills dess är kritik som att spelare skall sparkas bara tröttsam läsning.

Kom igen nu Modo forumet, vi höjer oss!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
SPOODI: Blir lätt så när man väljer att ha 4 "offensiva" backar i truppen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Ranta syntes inte denna period, då vet man att något inte stämmer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: Men förra året såg det bra ut mot SAIK och en poäng knep vi. Detta året blir misär, orkar fan inte med ett kval, än mindre hockeyallsvenskan…./Pessimisten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nucky: En målskytt ska inte spela med två brunkare, PUNKT!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Man kan ihop som grupp ifjol. Det gäller att göra det den här säsongen också. Det är ändå lagspel dom sysslar med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Allt kan hända och Modo kan vända! Tycker inte det ser så dåligt ut som tavlan visar. Slarvigt av Niederbach i PP. Sen skulle det inte varit tekning i Modos zon vid 2-0 målet. Tycker vi har otur. Men in med mer folk framför mål så kommer målen. Stackars Lehtinen får inte mycket hjälp i försvaret heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: Du har rätt. Jag är lika negativ som du, det va jag redan i matchen mot löven. Men jag försöker och försöker…. något positivt måste det finnas.

Det känns som att något inte står helt rätt till iaf. Kanske därför de är så jävla tyst inifrån? Osämjan? För mycket viljor?

Varför skulle Olofsson få frispel i matchen mot Brynäs annars?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Äntligen är det igång igen! Det märks om inte annat här inne. 3-0 är det värsta att ha i en periodpaus, eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan:
4 kedjan är 4 av en orsak, ofta låga krav på dem och det räcker att de åker upp med pucken och skjuter ett skott så har de gjort det bra.

Hoppas laget kan ta sig an de två kommande perioderna på ett bra sätt. Bitvis lite rörigt bakåt men tycker man lyfter sig framåt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Confusius: Jag fattar inte vad det sitter i. Vi har ett bättre lag i år förutom Dickinson? Var Dicken SÅ jävla bra?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
sim0nster: Då borde han själv få smaka på hårtorken!

För laguttagningen är totalt obegriplig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: och nu är det här, det svåra andra året!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Robin Ztorken L: Märkligt stt man inte spelar LP ist för Nieder alt. Södergran när han varit het på försäsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Bad_Brett: Fjärdekedjan som vi hade behövt spelade väl nästan ingenting? Lucas har haft några fina aktioner men nu vågar Karlin inte spela honom. Vilken disgrace detta är
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: MoDo har ju inte vunnit en Elitserie/SHL premiär sen nån gång efter slaget vid Narva så du får ursäkta mig om jag är lite negativ.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: ja det blir spännande hur vi tar oss an den iom lite osynkat spel i egen zon stundtals. Kanske är så att vi behöver lite av en startsträcka i år å få igång spelet rätt. Men men bara en period
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Alltså vad sysslar Näsén-Bernhardt med på målet??? Och varför är dom inne tillsammans??

Det här är på ledningen, totalt obegripligt laguttagning!

Och Byström och Norlinder har varit totalt odugliga!

Är det verkligen värt det med 4 "offensiva" backar i truppen?? Vilka ska spela försvarsspel, vilka ska spela BP?

Ska LaDue och Winberg spela non-stop i defensiva situationer?

Vi är helt överkörda av Örebro, ett Örebro i kriss, ett Örebro vi ska ha bakom oss i tabellen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Paninaro: MOFO-hjälmarna har jävligt mkt flyt med. MoDo är ju en 3.5 av 10 atm men Brunkebro är fan inte mer än en 4a. Hade lika gärna kunnat vara en 1-2 match atm
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Extra viktigt med stöd hemma om det nu blir ett tufft år. Jag drar dock noll växlar av en premiärmatch. Uselt spel långa stunder men tycker samtidigt det är mycket nerver som syns vid många situationer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Borde vi egentligen vara så förvånande att det ser ut så här? Senaste träningsmatcherna har inte haft mycket positivt med sig. Nu får nog Karlin bestämma sig för några kedjor och gnugga in dom tills det sitter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Zource: Bra sammanfattning på att vara supporter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
..men 3 insläppta mål redan första perioden, vad säger det?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Det är ju Karlins fel att ingen vet hur de ska åka. Ser riktigt illa ut.

Aagaard har lirat 8:11 redan. Verkar vara totalt kaos.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Robin Ztorken L: Dom har satt ner foten angående Rundblad. Niederbach borde stå på tur?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Greenwolper: och snart kommer den där erkända svåra andra perioden
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: Ingen annan heller och bänka Niderbach nu direkt!!
Han skall spela i HA inte i SHL.
katastrof. är han på något vis fredad av tränarna, han skall inte ha en minut till
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Greenwolper: förutom att vi inte riktigt hänger med i egen zon stundtals så tycker jag det ända var en helt okej period offensivt för att vara icke samspelta femmor förutom resultat då.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Bra sekvens sista minuten av Modo, kan man bygga lite på det så kan det bli en lite roligare match med Modo ögon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: 13 skott på mål! 15 till så har vi hela försäsongens. 3 mål har vi hämtat in förr. Karlin måtte vara förbannad, hoppas jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Det finns inget att värva. Hinken satsade allt på en trött Olofsson på nedgång!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
J F K: Första tio dåligt, annars helt ok.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
DrCox: Man kunde ge sig fan på att det skulle se ut så här året jag investerar i säsongskort. Jag tar på mig detta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Man hade ju iaf hoppats att detta skulle bli lite trevligt.

Blev bara misär!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Specter: Tycker till Bernhardts försvar att han varit mer fysisk idag.
Kommentera

« · 2732767 · »