1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Örebro HK 25-01-18 Borta

« · 2807776 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 25-01-18 Borta
Törna: Otroligt att Republiken fortfarande har chans att undvika kval. Jag tror dom grejar det till slut.
Låst ämne

Sigge:

Fantastisk Östersund och Republiken 🇸🇱
De var om möjligt faktiskt ännu sämre än MoDo före jul

👏👏👏
Låst ämne

KRB: och MoDos damer vann borta mot Leksand! Går även bra för Övik hockey i fortsättningsserien, tidigare förlorade de snudd på alla matcher.
Låst ämne

När Jasek, har tröjan innanför byxorna bak, då åker han skridskor :)
Låst ämne

Sigge: Kilpinen har suttit extraforward majoriteten av säsongen han varit speltillgänglig i Östersund. Har Hinken ingen plan för honom? Vi skrev ju liksom kontrakt med honom antar jag för att vi tror på honom, så man undrar ju om det är enligt plan att han sitter vid sidan av i ett av HA:s sämsta lag.

Är ju bäst för samtliga parter om man lånar ut honom till HE istället.
Låst ämne

Rödluvan: Övik hockey? då borde han kunnat få en stor roll och ledningen kan se hans matcher, winwin =)
Låst ämne

Rödluvan: Kilpinen håller inte för en producerande roll i HA. Han borde gå till ettan som Umegård och Nordin
Låst ämne

Sigge: Min stora fråga är varför Hinken inte gör något åt detta
Låst ämne

Rödluvan: Kilpinen och Östersund är bestämmande parter i det här också? Han är på ett säsongslån som inte är lika flexibelt i sin utformning som våra andra spelare där.
Låst ämne

KB: Kilpinen var extraforward även när Östersund hade många skador, nu är dessa skadade spelare tillbaka, och går fortfarande före Kilpinen. Men ja, som du säger så kanske Östersund gillar att betala ut lön till en spelare de inte använder och Kilpinen trivs säkert bra med att inte spela något heller.
Låst ämne

Rödluvan: Vem vet? Jag tror Östersund är jättenöjd med en extra kropp på rookie-lön. Vad Kilpininen tycker har jag ingen aning om, men gissningsvis vill han säkert försöka slå sig in i ett hockeyallsvenskt lag.

Oavsett så har inte MoDo mandat att återkalla honom eller bara bryta kontraktet med Östersund så där.
Låst ämne

Rödluvan: tror jag absolut inte, han spelar nog hellre med samma lön för att kunna öka sin lön i framtiden =)
Låst ämne

KB: Rätt 100 på att varken Östersund eller Kilpinen hade tackat nej till att han får speltid på annat håll. Sen kan man försöka leta anledningar till att detta är det bästa, absolut.
Låst ämne

Rödluvan: Hade det funnits en önskan hos dem båda så är det såklart givet att de tar kontakt med MoDo och försöker hitta en lösning? Eller tror du att Hinken har någon sorts agenda med att hålla kvar honom där?
Låst ämne

Tror att vi får låta OEEK stå någon av kommande matcher. Även om det sannolikt blir kval, så kommer vi förmodligen bli matematiskt utdömda först med 1-2 matcher kvar och så länge vi har chans är det korkat att inte låta Lehtinen stå en stor del av matcherna. Risken är dock att vi går in med en alltför sliten förstamålvakt inför kvalserien.
Låst ämne

JonathanF: Fortfarande bör vi fokusera på att undvika kval, så länge nuvarande trend håller i sej åtminstone
Låst ämne

KB: Ser ingen anledning till varför den önskan inte skulle finnas, mycket möjligt att den aldrig kommit på tal än. Hoppas Hinken åtminstone skickat en pling.
Låst ämne

Skönt besked från Pelle att Camper inte är på vår radar.
Låst ämne

Sigge: Det kanske blir kval för Östersund men rent kvalitetsmässigt så borde de sopa banan med Vimmerby. Huvudsaken är att pesten från Småland blir mindre
Låst ämne

« · 2807776