1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503366 inlägg · 4098 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2009-10-10

« · 1185036 · » Till forumet

MODO Hockey - Rögle 2009-10-10

Kommentar

Milo: Nu väntar en ny viktig match

Efter fem poäng på två matcher - 6-2 mot Skellefteå i tisdags, 5-4 efter förlängning i Timrå i torsdags väntar en ny viktig match för MODO Hockey. Nu är det skånska Rögle BK från Ängelholm som gästar Swedbank Arena.
- Visst handlar det om en ny viktig match, säger också coachen Miloslav Horava. Det är tätt på given i Elitserien så därför måste vi också vara uppmärksamma på träningarna mellan matcherna.

Som Horava var i onsdags efter Skellefteåmatchen och som han var på fredagen efter Timråmatchen. De spelare som hade mest istid i matcherna tränade bara halva tiden på is, den övriga tiden var de i gymmet.
- Jag har testat det här i tidigare lag jag har tränat och det har fungerat, säger Milo. Bara att hoppas att det fungerar här också.

En av MODO Hockeys tre skadade spelare kommer åter mot Rögle. Det är centern Oscar Steen, som återtar sin plats i kedjan med Salomonsson och Josh Green.
Motsvarande hemmamatch mot Rögle förra säsongen vann skåningarna med 3-2 efter enormt hemmaövertag spelmässigt. 37-10 i skott var det för MODO.
- Jag har hört talas om den där matchen, säger Milo. Jag säger bara som jag gjort tidigare, det finns inga lätta matcher i den här ligan.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Per Hållberg och Niklas Sundström båda vilar.
A t t Mats Zuccarello Aasen fick högsta betyg (fem) i båda kvällstidningarna i fredags - det hör inte till vanligheterna.
A t t det var kapten Svartvadets tur bjuda på gofika efter matchen i Timrå. Det gör han förresten alltid sedan han gjort mål.
A t t Thomas Enström nu får möta brorsan Tommy, som spelar forward i Rögle, igen. - Den här matchen har jag väntat länge på, säger Thomas.
A t t backen Daniel Sondell nu ställs mot sina forna klubbkamrater för första gången, sedan han flyttade från Ängelholm.

MODO Hockey mot Rögle BK:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backpar:
44 Daniel Sondell
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen

4 Tomas Mojzis
47 Alexander Bonsaksen

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

27 Josh Green
20 Oscar Steen
15 Andreas Salomonsson

11 Thomas Enström
29 Andreas Molinder
22 Joakim Mattsson

13 Marco Tuokko
26 Kristian Forsberg
6 Magnus Häggström.

Extraspelare:
2 Jens Westin
16 Adam Eriksson

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2009-10-10
Salle: Hehe kul grej att Svarten bjuder på gofika när han målat. :)
Kommentera

Det kanske har avhandlats redan men jag ser på Åfissijälla att man lagt in en liten käck biljettermometer inför matcherna. Den är på väg upp mot rött inför morgondagens match.

www.modohockey.se/index.cfm
Kommentera

Lumber Jack: Bidrar ni även denna gång?
Kommentera

Lumber Jack: Njaaaa. Den kämar och sliter mot orange skulle jag säga. Men kul pryl!
Kommentera

Salle: Vi drar vårt strå till den röda stacken även imorgon.
Kommentera

Lumber Jack: Mot templet via fd folktandvården...
Kommentera

Salle: Tyvärr hinns det inte med något besök hos Karius idag. Mot Left Wing!
Kommentera

Lumber Jack:
1. SVEDBERG, Niklas

Goalkeepers

45. MALEK, Roman

1st Line

7. TIMANDER, Mattias

44. SONDELL, Daniel

36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats
39. SVARTVADET, Per
10. SKRÖDER, Per-åge

2nd Line

48. PIKKARAINEN, Hannu

5. JONSSON, Hans

15. SALOMONSSON, Andreas
20. STEEN, Oscar
27. GREEN, Josh

3rd Line

47. BONSAKSEN, Alexander

4. MOJZIS, Tomas

22. MATTSSON, Joakim
29. MOLINDER, Andreas
11. ENSTRÖM, Thomas

4th Line

2. WESTIN, Jens

6. HÄGGSTRÖM, Magnus
26. FORSBERG, Kristian
13. TUOKKO, Marco
Kommentera

spud: lala nu vinner vi =)
Kommentera

Hittils har domaren sugit stora k__en..
Kommentera

Fantastisk ZZzzzZZzzz MatZzzzzzzZZZch ZZZZzzzzZZZ

MAZ
Kommentera

spud: öl =) jag dricker öl, matchen blir roligare då ;)
Kommentera

Berka: Jag har inte SÅ mycket öl hemma, men sprit kan jag nog gräva fram, men då missar jag bollmatchen ikväll
Kommentera

Berka: Gravöl?
Kommentera

Hawerchuk: Nej haha jag har förstått att du gillar de?!, nej jag har ett gäng kalla mariestad =)
Kommentera

Berka: Skulle ju passa bra till den här matchen om den fortsätter i samma stil som första perren.
Kommentera

MZA ÄR själv modos enda anfallsvapen.
Kommentera

spud: ja nu är de dåligt värre
Kommentera

Berka: Märkligt att MODOs anfallsspel är så rörligt och fantasifullt med 4a man på banan, men så stelt och menlöst med 5 på banan.
Kommentera

Berka: Vinner vi på ett skitmål så får vi vara överlyckliga.
Kommentera

Berka: Ä skit i domarn, RBK ska vi krossa med eller utan domarns hjälp. Och hittils har han inte avgjort något.
Men ett lag där Daniel Rahimi får en framträdande roll ska vi åka 8or runt.
Kommentera

S--------------K-----------------------A--------------------M-----------!
Kommentera

Det är uselt. Ingen stolthet. Sparka Challe!
Kommentera

NuMo: Det ärdå fan vad Mario och Tommy vill visa upp sig i MODO.

Sen är det Bonnlurkarnas bonnlurkar Linkans fel.
Kommentera

Om nu Modos "stjärnor" är så bra att de inte kan etablera någonting i spelet mot de usla lagen, ja då får väl lagledningen ta ut ett uselt lag. Svårare än så är det inte, för det är ju så här varenda jäkla. gång.
Kommentera

NuMo: Ut med målis.
Kommentera

Bara en massa håglöshet. Inga som helst positiva vinnarskallar. Varför är man inte heltaggade i båset, nu när man äntligen kan vinna en match av egen kraft?
Kommentera

NuMo: Utan förstaformationen så har vi ingenting. Steen-formationen gjorde ett ruskigt bra byte och ett mål. Men i övrigt så kan man nog säga att Green och Salle verkligen suger.

Jag tycker synd om tränarna som skall försöka få ihop något av dessa spelare.
Kommentera

spud: Vi måste ha fler idiotiska egodivor i laget. Inte en enda jävel tycker det är roligt att ta egna initiativ. Att få bli den som avgör matchen.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi är ju överlägsna på banan utom i den sista tiondelen, den som räknas. Dit provar vi knappt att ta oss. Skickar lojt in en puck dit ibland, men ingen är itresserad att ta kampen.

Jag kräver självkritik av killarna. Är det så att ju sämre lagen är, desto svårare är det att vinna. Jag vill veta om det är sant att det verkligen är så.
Kommentera

NuMo: Onödiga personliga utvisningar och utvisningar i anfallszon för att man inte orkar jobba ordentligt. Värdelöst! Och power play är lika uselt som det någonsin varit. Det är egentligen det vi förlorar matchen på till slut, även om det absolut inte ska behöva bero på den detaljen. Sen får mini-Enström lära sig att täcka skott som en man.

Svensk seger ikväll gör dock att jag snabbt glömmer det här traditionella nederlaget. De sämsta lagen bryter alltid sina sviter mot oss. Det är en urgammal sed som går tillbaka till klubbens grundande.
Kommentera

NuMo: Modo må ha varit bättre. Men hur många chanser kändes egentligen farliga som inte var från vår förstaformation?
Det är segt spel och mycket fimmel över hela banan. Rögle var lika dåliga om inte sämre, men med detta spel mot ett lag med lite kunskap och fart så blir det inget på målsnöret avgörande.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag tror ändå. Spelarna måste självrannsaka sig själv. Hur kan det komma sig att någon annan alltid skall göra det avgörande. Hur kan det komma sig att när någon faktiskt försöker så finns det ingen andra våg, utan bara spelare som förundrat tittar på.
Kommentera

NuMo: Jag har sån kramp i lever´n, här dricker man öl och försöker hoppas på en ganska stabil seger, oxå förlorar vi med 2-3 IGEN!!!?

Fruktansvärt =( trist trist.

SORG
Kommentera

Berka Pinsam förlust, men spelet var ju ta mig fan ännu värre. MZA var bra Sondell fortsatt spännande, resten får gå om ett år.

Men jag har lite svårt för personer som just torskat och sen kan stå och vara smålustig i tv intervju 3 minuter senare. Det ska smällas i dörrar, sägas saker som man kanske får ångra, det ska ånga ilska när man torskar på detta sätt.
Kommentera

spud: Usch, jag orkar inte ens bry mig för tillfället...

Det känns bara som att ge bort 3 poäng.

En liten sak, varför spelar horava 3, 4:e linan i box och pp??

Ska inte de bästa för kvällen spela? Märkligt att se, vestin,mojzis,molinder och enström i boxplay tillsammans....... märkligt och i mina ögon bedrövligt
Kommentera

Berka: Ja men MZA kan ju inte spela jämt, efter honom var ju alla lika bra så då är det helt rätt att låta 3-4e spela.
Kommentera

spud: Toppa , spud toppa!!! Är det 3-4 min kvar SKA dom bästa spela när man ligger under ellerhur! Nu tppade vi i samma veva som timmy vart utvisad.
Kommentera

Berka: Jo men om MZA spelat och måste vila. Vilka ska vi då spela i din toppning som varit bättre än någon annan denna match?
Jag tycker det var uppfriskande att Milo inte bara körde på rutin, sen kan man alltid i efterhand gnälla om si eller så. Men jag gillade det då.

Sista minuten var ju svarten MZA inne och körde hela minuten, det är ju ändå att toppa.
Kommentera

Idag var det f-n så mycket mer drag på läktarna och pubarna än nere på isen.
Och det var rätt lugnt för vakter och barpersonal om man säger så.

Svarten-MZA-Sköder får lite mer än godkänt och då speciellt Svarten som var rejält hungrig och Aasen som var sig själv.

Steen-Salle-Green kom ingenvart och det var helt och fullt Steen förtjänst. Hans temposänkarhockey passar inte kvicka Salle och Green alls. Salle bänkades väl i 3:e men det var inte, bara, hans fel. Efter matchen gick rykten om att Salle får sparken inom kort (för att ge pengar till Haydar?). Men jag tror inte på det för så "kasst" kontrakt tror jag inte Salomonsson har och hans speed kan funka ypperligt bredvid rätt spelare (läs Foppa).

Om nån skall få sparken så är det Hasse Jonsson. Han må vara kroppsligt tillbaka i form men han har huvudet kvar på motionscykeln. Otroligt mycket slarv och fippel från en sån rutinerad spelare kan man inte godta.
När Hållberg är tillbaka så måste Hasse få nöta bänk. Både Bonsaksen och Westin är mycket bättre för tillfället. Mojzis fortsätter att kämpa utan att det släpper men han skulle nog behöva mer speltid för att fungera ordentligt. Se på DIF-matchen när Hållberg utgick och han spelade mycket och var en av MoDos bästa.

En hungrigare bandyklubb vann över våra hockeyhjältar idag och det var nog banne mig och tyvärr rättvist.

Inte ens långväga, och länghårigt, stöd i form av Olle W hjälpte en dag då dryga 5000 plus MoDo mest verkade taggade inför sparka boll-matchen i Köpenhamn.

Kommentera

Salle: Aldrig att man sparkar Salle. Det var det sämsta rykte jag hört om.
Kommentera

Salle: Sen ska man väl heller inte nonchalera den samlade styrkan hos The Mario Kempe fanclub... ;)
Kommentera

Paddan: Hur skall Sverige kuna äga Parken, när Modo inte ens kan äga Swedbank mot handikappslandslaget i hockey?
Kommentera

Vi har bara en femma. En enda.

Salle ska inte sparkas. Han ska BÄNKAS varje gång han blir som ett tjurigt barn och skällas ut varje gång han tar en idiotutvisning. VARJE GÅNG.

* * *

Nästa träning ska vara en tvåtimmars träning där man endast tittar på två bilder. Den första bilden är en bild på Foppa när han gjort ett dåligt byte och blåstirrar i sargkanten och skäms över sitt senaste byte. Nästa bild ska vara på Foppa när han avgjort mot Juvrgårn och man ser det fullständiga lyckorus över en seger dryga femtio omgångar innan serien ens övergår i slutspel/kvalserie.

Första femman kan slippa och istället ägna sig PP-träning.

* * *
Jag hoppas Fredrik Andersson vat en hel del som jag inte vet.

* * *

Ecke Holmberg, hur tänkte du när du INTE signade bröderna Abott? Jag hoppas du njuter av dina JUDAS PENGAR. Antagligen super du upp dem...
Kommentera

Lumber Jack: Jag har otroligt svårt att se att man kommer sparka Salle oavsett hur dålig och sur han är. Då får man fortsatt en otroligt tunn trupp samt att jag har svårt att se att någon lär vilja ta över en överbetald spelare som så fort han gjort något dåligt tar en idiotutvisning.

Svarten börjar smälta in i Skröders och MZA's spel och har vi ruskigt tur så kanske han får igång en formation till när Sundström kommer tillbaka. Men att man saknar forwards av rang råder det ingen tvivel om.

Hoppas Hållberg kan komma upp i en nivå bättre än förra säsongen, för om han inte gör det så ser backsidan också tunn ut. Mojzis försöker men är för långsam och Hasse är aldrig med på banan.

Förlust för Modo och sedan förlust för Sverige höll på att sänka en totalt igår. Tur rommen fick en på humör för att skratta otroligt till Bolt därefter. Ibland funderar man på om de nya disney-rullarna nästan måste vara roligare för vuxna än barn. Eller så är det bara för att man är en vuxen med ett barns sinne och får dubbelt upp.
Kommentera

Salle: Håller absolut inte med dig angående Steen, tycker att han hade bra fart igår. Jag tycker däremot att det är Salle som nu drar ner den kedjan, om det beror på hängskalle och skada vet jag inte. Hört dock att han har problem med ljumsken.

Tycker att man skall sätta in någon spelare i den linan som accepterar att inte ha så mycket puck, som det är vill alla tre spelarna i den formationen ha puck mycket. Varför inte Tuokko eller Forsberg?
Kommentera

Vilken modoback var det som gick bort sig vid Kempes mål?

Modo kommer tillbaka var så säkra,Svedberg ser tabil ut och Sundström kommer väl tillbaka snart?
Kommentera

Själv är jag mer oroad över publiksiffrorna än spelet. Det är nog väldigt mycket enklare att hitta tillbaka till ett någorlunda fungerande spel än att locka tillbaka en förlorad "kund". En åskådare som förbittrats och slutat gå på matcherna kommer inte tillbaka i första taget och folk åker inte från t.ex. Umeå för att se Elitseriehockey i Ö-vik när det är drygt 5000 på läktarna, klacken knäpptyst och hemmalaget underpresterar.
Kommentera

arnio: Det var Pikkarainen som köpte korv, med tanke på att han själv gjorde en liknande fint mot SAIK så tycker man kanske att han borde sett den komma :)
Kommentera

« · 1185036 · »