1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma

« · 2757243 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Monno: Dicken hade varit solklar förstacenter i det här loosergänget. Han hade varit värd Jasek och Trues lön kombinerat.

Nej vi får väl tacka Hinken för att han slarvade bort ryggraden till ett vinnande lag. Nu går vi i rasande takt mot kvalspel och ett återvändande till den där jävla bonnaligan HA
Kommentera

Törna: Det är tyvärr sån loserstämpel över det här laget.
Precis den här typen av matcher vann vi ifjol.
Kommentera

Törna: Han skrev ju ändå att han kunde vara kvar i Östersund.
Kommentera

bollan123:

Ingen här och då tror jag verkligen alla, vill ha bättre spelare. Såklart vill vi ha bättre.

men varför går då inte Hinken och bara går till affären och köper bättre spelare. Det verkar ju bara lika lätt som att i stället för sitt Alsér trestjäriga pingisracket köpa ett femstjärnigt Stellan Bengtsson.

Det vore omöjligt om det inte finns några femstjärniga racketar kvar.

Vad köper man för racket då? Ett trestjärnigt Kjell Isaksson?
Kommentera

NuMo: det är också helt onödigt att slänga laget under bussen som chef. så visst kommer han att utåt stötta spelarna och säga att spelarna är bra.

jag vet att folk vill höra att hinken säger att han är värdelös och att jasek, true, jasek, winberg och jasek är helt värdelösa och borde spela innebandy, men vem gynnar det?
Kommentera

NuMo: Med tanke på hans track record i SHL har han poäng. Hade varit bättre att behålla EJK och sparat pengarna istället för att värva True och Jasek. Behållit Berg istället för Winberg och Byström.
Kommentera

Rödluvan: Kritiken var inte riktad på LP, den va riktad mot MK som rör om i grytan efter en grym match mot Saik. Du behöver inte försvara dom hela tiden, läs inte allt negativt.
Kommentera

bollan123: Haha alltså nog kan man vara kritisk till Hinken men vad har Dahlin gjort som talar för att det ska bli bättre? Han är ju helt grön.

Sen har Dicken helt sjuk lön i Rögle (vi betalar knappast Jasek samma). Och typ ALLA modoiter var ju överens om att ska vi ta nästa steg ska Dicken va 2a center och då kan vi inte ge honom 250-300k.
Sen att True och Jasek skulle vara missräkningar visste vi ju inte i januari.

Det är väldigt lätt att sportchef med facit i hand. Inte många som begriper det.
Men det är väl samma människor som beklagade sig över att vi skeppade Alsenfelt och Ryno också...
För med facit i hand skulle vi ju lagt 350k på Tomasek när vi gick upp...
Kommentera

Törna: näe bara att konstatera, modo är byggt för ha , vi kvalar i vår mot ett bättre lag sen kan Hinken ljuga för sig själv å värdens bästa coach karlin kan mjoa bäst han vill!!
Kommentera

bollan123: Tycker mest synd om Lehtinen. Aldrig får han en enkel match att stå i kassen. Jag hade sökt mig till andra klubbar om jag var han.
Kommentera

Monno: Vi kan inte tänka att Lucas är jinxen som gör att vi förlorar. Det är en spelare och han gör det bra i dag, tyckte att han kompletterade Woods och Aagaard rätt bra. Så det var inte den sämsta kedjan heller.

Är ju ingen mening att LP ens är här om vi ska ha den mentaliteten
Kommentera

Monno: Han ändrade hela tiden förra året också. Det var bara tur att han inte ändrade Dickinsonkedjan.
Kommentera

Rödluvan: Nej, det var ingen enskild spelare som förlorade matchen. Det var Karlins totalt onödiga ändringar i kedjorna som gjorde det. Och sen är han förvånad att det är dålig energi.

Jag brukar inte kritisera Karlin, men det här får han ta på sig.
Kommentera

Gavelo: Äntligen någon som delar min åsikt. Gradin vägrar erkänna att han misslyckats medans andra sportchefer förstärker eftersom dom misslyckats det blir bara parodi när han sitter och säger han är nöjd.

Han har ju fortfarande en chans att rädda säsongen men då måste det in några spelare och inte bara en det räcker ej till. Det måste in ett gäng så man kan röra runt och bänka vissa nu kan man ju ej avvara någon.
Kommentera

Modo-Målet: tycker södergran är en av de få i modo som visar kämparglöd på isen numera
Kommentera

Gavelo:

Det är ändå en ganska stor förenkling av vad han säger.

Han säger att förstärkningar håller de alltid ögonen öppna efter. Samtidigt säger han att om man tvingar sig och försöker buda på de få spelare som finns just nu får man betala mer än vad risken är värd. (Man kan få samma skit.)

Ekonomin är budskapet inte att man inte vill ha bättre spelare.

Jag köpte själv en skitbil. Men visst. nog hade jag kunnat satsa på en jag inte klarar av att betala.
Kommentera

Rödluvan: Lukas var bra, det är inte det. Men har man ett lag som vunnit en match varför i helvete gör man om hela laget igen då för?
Karlin har inte ändrat en kedja på 3år men denna säsong ska det helt plötsligt bytas mellan perioder nästan?
Kommentera

Dundee: Detta sa jag redan i omgång 3, men då var jag en jubelidiot.

Det måste ske saker för att inte tappa publiken, kommer vi till HA utan pengar är vi där för evigt. Nu lär det bli snack om medgångssupportrar etc etc igen. Men nej, det handlar inte om det.

Jag lägger hellre 500kr på att göra något med mina barn än att ta med dom på hockeyn i skrivande stund. Det ger min familj mer att gå på badhuset etc.

Tråkigt
Kommentera

bollan123: Nu brukar inte jag vara ute och skriva på forumet om vem som är bra/dålig.
Men ska jag ge hinken kritik för nånting så tycker jag han inte är något vidare på att se vilka han ska skicka och vilka han ska behålla.
Bra sportchefer ser långt tidigare vad som komma skall än oss vanliga "experter".Typ förlänger/skickar spelare när vi vanliga dödliga inte förstår varför.
Kommentera

dempa: Härnäst blir det förnedring i Karlstad. Tagga!
Kommentera

Rödluvan: Haha Hinken är så jävla värdelös. Pratar om att Dickinson blev "för dyr" men sen lastar man upp mer pengar på Jasek 🤣🤣🤣

Tycker synd om Dahlin som sitter som assisterande när Hinken har värvat SHLs kanske sämsta lag någonsin utan att ha varit med och gjort en enda värvning. Snälla be sponsorer om pengar och låt Dahlin försöka få in någon med hans öga för statistik. Men iofs statistik spelar ju ingen roll för Hinken bara det är en snäll och trevlig pojk i omklädningsrummet så kan han vara hur kass som helst men ändå få en topplön.
Kommentera

bollan123:

Vi måste ha in nytt blod i laget
Ut med de två sämsta backarna och in med två nya backar av SHL klass
Ut med två centrar och in med två nya centrar av SHL klass

Ett tillskott av bara en ny förstärkning kommer inte att göra ett skit i skillnad, vi är för låga med uselt självförtroende för tillfället…

Jag vill ha laget kvar i SHL nästa år!!
Kommentera

NuMo: Ja det är lätt i efterhand att hävda att närmare 300k varit vettigt på Dicken. Men där i Januari tyckte nog ingen annan är Rögle det. Så bra gjort av dom. :-)

Problemet är att återigen är det en match där vi skapar en hel del lägen. Och faktiskt tycker jag vi släppte till ovanlig få lägen emot.
Målen är inviduella misstag. 1-2 är ju solklar men på 0-1 ska ju Rantas kedja ha smisk. Kul för Bernhardt att få mer skit i statistiken för att fw skiter helt i defensiven.

Gillar Ranta, men börjar känna att hemligheten till hans kraft i offensiven ör att han fuskar så förbannat i defensiven. Han tjuvar, han glider han slår helt tanklösa passningar. Parat med Södergran som inte vet vart han är och True som har fullt upp att hinna dit han ska... När dom snurrar offensivt ser det bra ut men det är då enda.
Kommentera

Dags att göra en Jesus mot Färjestad.

Alltså en WO!
Kommentera

Steken84: Spelarna skoter inte i det, dom gör det dom kan
Dom rår ej för att dom fått shl kontrakt fast många ej kanske skulle haft det. Man tar ju chansen om man får den. Däremot så är det ledningen som är störst ansvariga för detta. Det måste in nya spelare om man vill ge supporters och sponsorer något att tro på. Visar man ingen handlingskraft kommer publiken svika och samma sak med sponsorer.
Kommentera

Wauzsig: Lucas var ju inte anledningen att vi förlorade ikväll. Det var Jasek, True, Winberg m.fl.
Kommentera

bollan123: vi får för en gångs skull ett gratismål aka skitmål men förlorar med uddamålet.

Aja, det blir kval.
Kommentera

bollan123: Ja, jag har velat tro på att det finns en kapacitet i Woods, Aagaard mfl efter att de haft så fina säsonger i vår tröja. Men nu sällar jag mig till Frontschwein, Bad_Brett och storken med Z. Hinken har nog för stort tålamod med den här skiten, visa lite desperation att få in någon slags injektion i den här supermätta gruppen!!
Kommentera

Man ändrar inte ett vinnande lag. LP kunde stannat i Östersund. Fanns ingen som helst anledning att göra några ändringar efter matchen mot Skellefteå. Helt idiotiskt.
Kommentera

Bad_Brett: Det är så jävla provocerande att en sportchef sitter och tycker att man är nöjd med laget och att man tror på detta!
12 matcher in och vi har inte ens 10poöng, dom dyra ledande spelarna man värvat in är snudd på värdelösa!

Sedan sitter han och har mage att säga att man inte kommer vara med i någon budgivning om de bra spelarna.
Vi ser vad den snålheten gjorde med JD, han byter lag och vinner matchen åt dem.

Just nu ger jag inte mycket alls för Hinken!
Kommentera

bengt88: andra lags tränare klappar alltid om sina spelare men karlin vägrar detta.....
Kommentera

Dickinson har en jävla vinnarskalle.

För han chansen så skall pucken bara in.
Kommentera

bollan123: Riktigt tråkigt men så är det. Verkar inte kunna anpassa sitt sportcheferi till SHL.

Dickinson var för dyr men nu har vi Jasek, True och Niederbach istället 👍🏻 Bra avvägning
Kommentera

Heart of hockey har gått o blivit historia. Hinken sa ju i nedsläpp modo innan säsongen att han inte förväntade sig att någon spelare skulle behöva ta stora kliv i sitt poängmakande för att detta skall gå, men hur har han då fått ihop att det ska gå? Vem i helvete är det som ska göra målen? Lassi kan bara rädda så många lägen innan det blir mål. "Det är inte kris efter 10 matcher", det är kris efter 12.
Kommentera

Steken84: MoDo på X ”Tufft slut på matchen” Så skönt att resterande av matchen var så bra. Bara vi som såg annat.
Kommentera

bollan123:

Jävulskt irriterad nu, Karlin verka inte ha nån jätte analys av matchen heller
Kommentera

Steken84: Sån jävla klass på Dickinson, vill knappt le i intervjun efteråt
Kommentera

Tänkte skriva några rader om matchen ikväll men jag orkar inte. Tror modos publiksiffra kommer dala rejält framöver. Jag orkar inte se någon match på ett tag. Spelarna skiter ju i eländet och likaså ledningen.
Kommentera

Frontschwein: Jasek, södergran och niderbach måste bytas mot bättre spelare. True måste kapa lönen 100k och spela i 4e. Som många andra varit inne på, vi måste spränga banken och göra radikala förändringar genast.
Kommentera

Tabellen ljuger inte. Vi är sämst. Mycket är fel men finska backar i MoDo ger mej negativa vibbar. Bryt ihop o kom igen…
Kommentera

Framnäs: Vi blir nollade igen. Woods mål ska Holm omöjligt tappa. Vad hade vi denna match? 1 minuter 5mot3 6 minuter 5mot4 och i slutet 3 minuter 6mot5 ändå så skapar man nästan noll? Klarar vi av denna SHL säsong så måste Hinken bort.
Kommentera

Modoman:

hade jag trott att han ensam bestämde det så hade jag tänkt som du. Vad jag förstod handlade det om ekonomi.
Kommentera

Modoman: Tror aldrig jag sett arenan tömmas snabbare. Fy fan vad jag skäms.
Kommentera

Näe, det ska till ett mirakel om MoDo ska spela i SHL även nästa säsong. Så osynkat och trögt lag har jag inte sett på denna nivå på länge. Inte en chans att vi slår något annat lag i en bäst av 7, om det inte sker någon drastisk förändring.
Kommentera

Zource: Hinken lät ju väldigt nöjd över centersidan i Nedsläpp MoDo.
Kommentera

Kunde gott ha skickat True och Jasek till Östersund istället…
Kommentera

Får vi inte in några nya spelare till veckan så kan vi lämna wo fram till kvalet. För då visar man att man inte kommer göra något.
Kommentera

Ja jävlar. Nu måste det hända saker. Jävla skitsport!
Kommentera

Rödluvan: krävs det lite glaskross och sprayfärg från ungdomarna för att ledningen ska fatta att detta kräver krisåtgärder redan ikväll?
Pia Sundhage hade byggt ett bättre hockeylag än hinken.
Kommentera

Bössa 68: Han kommer att göra fler mål mot Modo denna säsong. Det kommer även Karla.

Vi kan bara titta på vid sidan av och ta del av förnedringen tyvärr!
Kommentera

« · 2757243 · »