1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma

« · 2757243 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Monno: Dicken hade varit solklar förstacenter i det här loosergänget. Han hade varit värd Jasek och Trues lön kombinerat.

Nej vi får väl tacka Hinken för att han slarvade bort ryggraden till ett vinnande lag. Nu går vi i rasande takt mot kvalspel och ett återvändande till den där jävla bonnaligan HA
Kommentera

Ne nu måste Hinken agera. Tydligt att det här inte kommer räcka till. Finns väl hur många som helst i stan med djupa fickor. Foppa kan säkert bidra med.
Kommentera

Bössa 68:

Kollade precis in Skellefteås dundervändning….!
Kommentera

Dundee: henrik gradin kommer aldrig erkänna att han har gjort fel ,han driver detta in absurdum...
Kommentera

NuMo: Trivigno fortsätter dominera. Märkligt hur Brynäs kunde hitta sådana fynd. Trodde det var omöjligt när man är sist ut på marknaden?
Kommentera

Sigge: Skicka Jaske, true, olofsson och rundblad för dicken
Kommentera

Rödluvan: Ja, för att inte röra om grytan. Det är ju inte så att han skriver att LP aldrig ska spela i MoDo.
Kommentera

Rödluvan: Alltså du och din mancrush i LP.
Ingen har väl kritiserat honom?
Han gör det bra.
Men förstår inte t.ex när Jeppe, Jasek, Aagaard verkar ha kemi. Så ska man liks förbannat sätta Woods med Aagaard igen?
Man ka ske kunna peta in LP där istället för MC om man nu bums ville skicka Theo till Östersund?
Kommentera

modomille: Hinken kommer inte agera
Kommentera

Bad_Brett: Tänk om Jasek kunde göra en sån soloräd…
Kommentera

Gavelo: Nä, han kommer inte göra ett skit. Vi sparar pengarna till HA istället, de lilla vi har kvar.
Kommentera

Härligt att Jasek och True har kontrakt även nästa säsong!
Kommentera

Zource: Man loggar in på X och ser alla snygga mål.

Axel Sandin Pellikka, kommer vara en orättvis motståndare i JVM.
Kommentera

Zource: Med tanke på dagens resultat så har jag mycket svårt att se att vi ens får ett lag bakom oss. Finns ingenting som tyder på att vi kommer starta en winning streak i framtiden och närma oss övriga lag.
Kommentera

Gavelo: Vill se Hinken i mjukisbrallor och biltemakeps nästa gång.
Kommentera

Bad_Brett: Trivingo är väl en jobbig spelare att ha och göra med därför sket Hinken i honom. Det var inte en trevlig pojke i omklädningsrummet därför var han aldrig aktuell.
Kommentera

bollan123: Skönt att vi får damma av ”modotillshl.se” igen! Woop woop
Kommentera

Gusse: modo behöver vinna fyra matcher i kvalet om fem månader, hur det går innan det kommer ingen att minnas.

och åker modo ut, ja då blir det så. det är bara fortsätta kämpa på.
Kommentera

bollan123: Skönt att man vinner matcherna i omklädningsrummet då.
Kommentera

Gusse: Det är väl bättre att komma sist än näst sist. Då kan vi förbereda oss länge och förlika sig med tanken på HA.
Kommentera

Bad_Brett: ja visst är det märkligt? Gradin skulle haft grundström i Detroit, sednarna i Vancouver mfl. varför hittar han aldrig en spelare som duger?
Kommentera

9315: historien har ändå visat att har ett lag vart riktigt usel under säsongen så blir det jävligt svårt att helt plötsligt vinna 4 av 7 matcher. Enda chansen är att ett annat lag också kollapsar
Kommentera

Sigge: Ja, vi köper nog någon utfryst storstjärna i Januari. Brukar smaka mumma.
Kommentera

Sigge: Tror jag stänger av tills kvalet. Är det ens värt att kolla på när vi vet hur det kommer att gå redan? Ni som stöttar gör det jättebra, men jag vill ha valuta för pengarna. Spelar man bra går fler folk på matcherna.
Kommentera

snurrpung:
Vilken Södergran såg du i.matchen.
Hemjobbet på 0-1 där efter att han tappat pucken i deras zon var beklämmande löjligt att se ...Till och med Thrue som var längre ner än honom i zonen var snabbare hem och då gick det inte fort där heller....båda gav typ 70% sin åkning!
Kommentera

Theo och Ohlsson är de enda med positiv +-.. Haha det är fan otroligt vilket jävla bottenlag modo är iår
Kommentera

Gusse: Det är ganska roligt att tänka på nu, hur alla ville ha bort Rundblad efter sin svagare försäsong och sen bortblåsta självförtroende i första matchen tillbaka från petning.

Nu står han på fyra poäng på nio matcher, har redan hunnit vara inne på sex mål framåt. Meanwhile har Jasek två pinnar på tolv, varit inne på HELA FYRA MÅL framåt under denna tid. Wow.
Kommentera

Törna: ja, vi är ju sämst. Hittills. Kan man inte komma upp bättre på hemmaplan efter lite momentum från Skelleftematchen, då osar man tabelljumbo lång väg. Vettetusan om det är enskilda spelares kvalitet som drar ner detta. Tycker det känns som större problem än så.
Kommentera

Sigge: jag var på plats i Gävle för nån vecka sen, va lika uppgiven som du på förhand.. min 5-åring fick se 2 mål iaf..
Kommentera

JoakimE: Jag fattar inte hur Bernhardt lyckas vara inne på vartenda baklängesmål och missar målet varenda gång. Han hade lätt kunnat göra 2-2 idag.
Kommentera

Silly: det är en jävligt knepig situation, den enda kedjan som kan göra mål någorlunda regelbundet är också den som är absolut sämst bakåt.
Kommentera

Sigge: näe nu tänker du fel ändå, näst sist får du en mer hemmamatch! Vet ej om det är en fördel på detta dåliga lag/ coachning.....
Kommentera

Framnäs: Jasek är en enorm besvikelse.
Jasek, True och Woods kommer sitta extremt löst vid novemberuppehållet.
Kommentera

modosebbe: Ja extra fint att se att Hinken fixat honom tills nästa säsong också om vi mot förmodan skulle hålla oss kvar 👐👐👐

True, Jasek, Bernrhardt och Winberg har alla kontrakt nästa säsong hahahahaha helt brutalt att man ger såna här dussinspelare 2 år och bra lön samtidigt som man snålar in på en spelare som Dickinson.
Kommentera

Vikingmodo : ok, då åker modo ur. då får det bli så :)
Kommentera

Vikingmodo : trots det så är det många här som säger att en dålig försäsong på nåt sett ska leda till guld… hahahaha. Näe, det ser ungefär lika dåligt ut nu som på försäsongen, med undantag för två matcher. Resten av lagen spelar SHL-hockey vid det här laget.
Kommentera

Gavelo: Woods vet vi ju kan producera iaf och hat öndp varit med i laget länge. Så han åker nog ingenstans.

Får jag gissa sitter Jasek lösast, helt enkelt sämst bang for the buck. Problemet är att han måste få en ny klubb då han har 2års kontrakt med oss.
Men kan tänka mig honom på en kant också om det är så.
Kommentera

bollan123: Alltså kan Hinken bara avgå och låta Felix Dahlin värva? Statistiksnubben kan jag garantera plockar ihop ett bättre lag än Hinken.
Kommentera

Monno: Förövrigt någon finne på eftersnack sändningen som skriver i kommentarerna om ett rykte om att Jasek är påväg IFK Helsinki. Om det finns något i det så hoppas jag iaf att Hinken har en ersättare.
Kommentera

bollan123: Gärna för mig! Ska jag vara ärlig är vi nog bättre helt utan honom.
Kommentera

modosebbe: Bernhardt är väl en sak, men Södergran är -2 idag....
Sorgligt hur det kan se få frejdigt och ut som han åker så mycket skridskor men han är inne på överlägset flest mål bakåt.
Nu är ju inte 1-2 hans fel alls, men han är inne på för mycket för att det ska va slump.
Kommentera

Cheese: det enda som var bra på försäsongen var att vi var effektiva när motståndarna gav oss chansen, spelet var lika dåligt då.

Nu känns det kört så fort vi möter ett lag som har en bra defensiv. Vi orkar inte skapa nog bra chanser mot defensivt täta lag, visst puckarna studsar och far runt kassen, men det är otroligt få chanser där vi faktiskt har kontroll på pucken.
Kommentera

bollan123: Någon skriver också att True redan är på Max, haha.
Kommentera

Tekningar och rensa ur egen Zon är verkligen under all kritik !!!
Kommentera

bollan123: Kan tänka mig Lehterä i retur. 36 bast men ändå.

www.eliteprospects.com/player/8042/jori-lehtera
Kommentera

bollan123:

Jag hoppas att du medvetet gör det, så att du inte är helt novis. Angående Dickinson så blev MoDo tvingade att ta ett beslut om honom så tidigt att det blev svårt. Speciellt som att han dittills inte varit så betydande. Han spelade betydligt bättre de sista tio omgångarna av serien. Då var det försent. Det känns som att du redan från början visste att just Dickinson hade varit värt ett femårskontrakt.

Vi kan alla tycka att Dickinson skulle ha spelat med oss i år. Men om sanningen skall fram, i alla fall enligt mig, vi skulle ha en ännu bättre spelare. Så varför köpte vi inte en ännu bättre. Det är ju bara att betala.
Kommentera

Monno: Lehterä hade varit klass i SHL med men svårt å se att dom släpper honom. Dom går för guldet.
Kommentera

Rödluvan: Å vad fan spelar det för roll ?????
Kommentera

bollan123: Ja, det kan nog stämma. Han borde få en ny omgivning. MoDo var inget för Jasek och Jasek är inget för MoDo.

Men jag gillar inte att vi skeppar spelare utan att ta in nytt - Rouhoma ifjol blev exakt så.

Blev vi ett bättre lag utan storfinnen?
Kommentera

Smurfen: Det gör det inte, det var därför jag skrev haha.
Kommentera

« · 2757243 · »