1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma

« · 2757610 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Gavelo: Det är ju lite lustigt att denna säsong nör ingenting funkar så är vi riktigt bra i BP.
Ifjol var ju BP=mål.

Tro hur tusan det kommer sig? Är man trugga på positioneringen i BP så då behöver man inte tänka utan bara kör på, men 5mot5 blir man osäker och överarbetar/tänker alla lägen?
Kommentera

Monno: Jasek var absolut inte så här dålig i Oskarshamn så jag är i alla fall förvånad över hur illa det ser ut. Är det pressen han inte klarar av månne?
Kommentera

Chamez: det kommer väl inte alls, pengarna är ju slut?
Kommentera

Chamez: Den stora frågan är väl inte om vi måste värva, inte ens Hinken kan innerst inne tro att detta håller.
Den stora frågan är väl om Hinken värvar något bra!
Kommentera

Gavelo: Fast har han sån jäkla budget då? Widebro har ju varit stenhård på att här sätts ingen framtid på spel för några spelare.

Sen som sagt, vara sportchef med facit i hand är ju enkelt.
Men ja, framförallt Jasek/True är rejäla missar. Vilket tyvärr ställer till det för hela laget.
Rouhomaa t.ex. var ju oväntat dålig så det var ju inte enkelt att veta i förväg.
Även att Jasek skulle vara såhär bedrövlig var väl inte helt väntat. True var väl inte jätte chock dock...

Sen kontraktet till Södergran var en rejäl blunder. Han blev lite för kär på starten av fjolåret. Nog därför han väntade på Dicken, han ville inte göra en Södergran till. För så bra start hade inte Dickinsson. Var ju främst typ efter svackan han började spela riktigt bra och då var det för sent...
Kommentera

Tycker det är helt kanon att vi kör dessa: en kronors matcher , bjuda på ståplats biljetter mm men har vi någonsin vunnit någon sådana matcher , Tycker vi oftast gör dyng matcher just då !!
Kommentera

Monno: Haha, låter lite som när Buddy i Elf-filmen upptäcker att det är en fejktomte på nåt varuhus och börjar slåss
Kommentera

Vikingmodo : Kommer inte hända! Modo är för bra. Och de är hästlängder bättre än Karlskrona och Oskarshamn! Jag deppar fan inte ihop. Det är alldeles för många poäng att spela om. Sen om vi behöver värva. Ja möjligtvis en eller två centrar. Och jag tror det kommer. Frågan är bara när?
Kommentera

Rödluvan: Aldrig gått förbi där men fans corner är väl mer för att barnen ska få träffa sina idoler och tigga autografer?
Lär ju inte vara så många vuxna där.
Och framförallt är nog inte tanken att man ska gå dit för att få utlopp för sin frustration. Jag hoppas iaf folk har vett nog att inte göra det...
Kommentera

Chamez: det sista hade ju vart kul men det ser tyvärr så jäkla dåligt ut att inte ens dem optimistisk supporters kan tro att Modo slutar före två lag i serien. Modos poängsnitt just nu skulle sluta på 39 poäng vilket är ett av de absolut sämsta poängsnitten någonsin utan att jag vet rangordningen. Karlskrona fick 31 poäng 2016, Oskarshamn 37 ifjol
Kommentera

När timjåå ska in här å snacka..
Kommentera

Rödluvan: går ej förbi där på vägen ut...
Kommentera

Rödluvan: Typ 40 pers som stod där när jag gick förbi där å då hade inga spelare kommit dit
Kommentera

KulltorpsOlli: Med tanke på att True och Jasek som skulle vara 1-2 center har tokfloppat så behöver man nog börja leta nyförvärv absolut.
Man brukar ge nya spelare 10-12 matcher för att acklimatisera sig, nu har det gått 12 matcher och ingen av dessa ovan nämnda spelare har visat minsta tendens att bli bättre så det öppnar helt klart upp för att man måste in med nytt blod.
Kommentera

KB: Ja han är oöverträffad. Jag nöjer mig med att konstatera att ni är jävligt usla som sagt
Kommentera

Olli Nomadinen : Du saknar lite av finessen hos den gode George.
Kommentera

Elysium: Vet du om någon gick till Fans Corner? Publiken lämnade som det vore Titanic. Aldrig sett något liknande.
Kommentera

KB: Absolut så förstår jag att dessa behöver speltid , att det ändrades på ett vinnande lag kan jag ju tycka är ett stort fel i DETTA läge !

Än hur det är som så borde ju Theo har mer rutin än Pettersson
Kommentera

Gavelo: Det känns väl ändå som det börjar bli dax va?

Inte bra om gapet blir för stort. Men det kanske händer ngt i uppehållet
Kommentera

KB: Man kan vara begåvad utan att uttrycka sig begåvat. Ja Puffe, lite motvikt mot giganttjatet, prisskåp(mat)sskämtet mm från Costanza krävs. Jag har tagit på mig den uppgiften
Kommentera

Röda Tallen: Ekonomin är väldigt god. Hög omsättning och bra kassaflöde. Stort eget kapital. Sen finns det inte jättemycket pengar kvar i spelarbudgeten, nej. Går att hålla flera bollar i luften samtidigt.
Kommentera

Röda Tallen: 28 miljoner är modos egna kapital, dock är delar av dessa 28 i form av andra saker än pengar på banken, dvs inte likvida medel.

Dock har Modo pengar, förmodligen många miljoner som man kan spendera på spelare i morgon om man så skulle vilja men då måste man få godkänt från styrelsen att gå utanför budget och det kommer man inte göra i onödan.
Kommentera

Vars har er lilla gaslighter tagit vägen?
Kommentera

Rödluvan: Hade det varit så enkelt som att det bara är att värva spelare för att ni har 28 miljoner på pappret så vore det enkelt.
De där 28 miljonerna är trollade siffror.
Ni har oavsett inga pengar att förstärka laget med.
Spelare måste i så fall bort först.
Varför köra en swishinsamling om ni har så mycket pengar. Är ju bara att ta av det egna kapitalet om det är så enkelt.
Ni har inga pengar!
Kommentera

Smurfen: Handlar om att se till att de båda får speltid och chansen i herrlaget. Vi har 11 andra forwards som ska kunna prestera. Inte de unga killarna som ska behöva bära det här laget.
Kommentera

Smurfen: Hinken måste vara Modos sämsta sportchef i modern tid, iaf rent sportsligt.
Att ha den budgeten, tiden och nätverket som scout och ändå misslyckas med 75% av alla värvningar är anmärkningsvärt.
Att han dessutom betalat hutlösa summor till några av våra sämsta spelare är liksom grädden på moset.
Kommentera

Undra vad grejen var när man skickar iväg Theo till Östersund och plockar hem en Junior istället i sån här viktig match ?

Framförallt nu när Sam är borta så har man ännu mer svårt att förstå grejen 🤔🤔🤔

Theo måste ha betydligt mer i bagaget än Pettersson !

Känns som att allt vi gör denna säsong blir bara fel !!
Kommentera

Olli Nomadinen : Du är så ödmjuk, uppskattas varmt
Kommentera

Olli Nomadinen : Nu har du ju objektivt fel - än så länge. Kanske ska ta det lite lugnt med att veva runt med ordet begåvning i negativ bemärkelse.
Kommentera

Rödluvan: är det inte nu av alla stunder vi ska skrälla mot fbk på bortaplan 😜😜

Nyligen hemkommen från match. Snacka om majoriteten av matchen var ett sömnpiller, sett många intensivare träningsmatcher. Matcher mot Växjö på sitt växsjö-igaste är roligare. Kunda varit ok om vi åtminstone snott med en poäng men nu är det bara surt. Ingen fart. Matchar vi motståndets intensitet eller är det sjuka i laget? Känns som våra forwards blir klistermärken i sarghörnen.

Saknaden av Josh är stor.

Har redan gått igenom de fem stadierna av sorg angående bottenplacering och kval för flera matcher sen men har ändå haft hopp det ska vända. Ser dystert ut men men.

Och: gör man inga mål i PP är det svårt att vinna matcher. Höll på skämta vi borde slänga in 4ekedjan som pp enhet, kan väl inte gå värre 😛
Kommentera

Olli Nomadinen : Förstår att det här med långsiktighet är främmande för er som ständigt har kronkalle i bakhasorna..
Kommentera

Olli Nomadinen : Jag väljer helt klart att vara i er sits!

Modo är alldeles för dåliga för denna serie, och är inte alls konstigt om vi åker ur. Nåt lag måste åka ur, sånt är livet!
Kommentera

Röda Tallen: Jag tar för givet att du skämtar! Konkurs my ass!! Klart modo har pengar. Men som ett ansvarsfullt ekonomiskt bygge Modo är så tar man inga hastiga beslut.
Modo är mycket bättre än vad tabellen visar och när säsongen summeras så kommer malmö och hv71 ligga i botten.
Kommentera

Olli Nomadinen : Skiljer 2 p till ett skakigt HV så nej, IKO var en större slagpåse.
Kommentera

Domarnivån i svensk hockey är bedrövligt låg. Malmö sparkar in pucken och man bryr sig inte ens om att titta på målet.

Annars kan man ägna flera minuter för att göra bedömningar som borde vara självklara.
Kommentera

modomille: Helt ärligt så är ni jävligt kassa och att välja er sits före vår är galenskap. Ni var ett allsvenskt lag som skrällde förra säsongen. Skillnaden mellan er och lag 13 i år är större än den var mellan IKO och lag 13 förra säsongen. Men visst, jag fattar att det inte är begåvning som sätts på pränt från dig
Kommentera

Smurfen: kanske det omöjliga händer att vi slår FBK, Tomasek surnar till åker på matchstraff och vi avgör i pp.🙂
Kommentera

Är matchen mot FBK ens spelbar ???
Kommentera

Olli Nomadinen : Vem kommer vilja dansa med en tjockis..
Kommentera

modomille: Ja vad är väl en bal på slottet? 😂
Kommentera

9315:
Det verkar inte förstå när de skall byta i andraperioden, börjar med 90 sek byten för att fortsätta.
Kommentera

Sigge: Södergran bjöd säkert på roliga ordvitsar emellanåt.
Kommentera

Olli Nomadinen : Tar hellre en jobbig säsong i botten men miljoner på banken än en sommarfling som man vet inte kommer vara..
Kommentera

modomille: Jag bara väntar på att vi ska ha tre spelare före Silfverberg i skytteligan! ;)

Sorry, kan bara inte låta bli!
Kommentera

Bad_Brett: För Södergran räckte det med ett hattrick för att få ett kontrakt. Men Dickinson var tydligen inte värd det enligt Hinken. Hans jobb som sportchef har varit katastrofalt.
Kommentera

Röda Tallen:

Vi skall använda kapitalet och skruva ner den där tevegrejen i taket.

Det är nu eller aldrig.
Kommentera

modomille: Ett jävla tjat om alla pengar ni har 😂😂😂
Kommentera

Röda Tallen: Funkar inte så här. Vi har stabil ekonomi
Kommentera

Röda Tallen: Vi åker ur och det är en värre ekonomisk smäll än att förstärka laget och stanna kvar. Vi har 28 miljoner i eget kapital, pissfattiga är vi inte.
Kommentera

« · 2757610 · »