1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma

« · 2624963 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Törna: Ser vad du menar med Rundblad men på något sätt fick ni in pucken trots det där spelet. Har det sett ut sådär i PP länge?
Låst ämne

Törna:

1-2 Dickenson. Superbra.

Rundblad har ju helt tappat självförtroendet. Det är ju en extrem skillnad mot i början av säsongen då han hade attityd och positiv anda.
Låst ämne

Sigge: 1:35 av fantastiskt uselt PP spel mynnar ut i ett mål.

Har alla spelare sylt i handlederna idag
Låst ämne

bar mofftak: Näe, vårt PP har ju äntligen börjat fungera.. Men det här var rakt bedrövligt trots målet.
Låst ämne

bar mofftak: Extremt idag
Låst ämne

NuMo:
Tämligen oförtjänt men det blir inte alltid som man förtjänar. Skulle jag skicka med ett budskap i periodpausen så skulle det vara spela enkelt.
Låst ämne

bar mofftak: Vi kan säga såhär, det har varit varierande. :p
Låst ämne

Nieminen: Skicka han åt helvete redan i periodpaus, hur mycket krävs det för att han ska försvinna? När är det nog egentligen??
Låst ämne

Gavelo: En period som Rögle förtjänar att vinna med två mål. Ser allt för ofokuserat och slött ut i MoDo, tyvärr. Då menar jag hela laget och tänker inte peka ut någon syndabock. Hoppas Karlin ser samma sak och gör allt för att ändra på det!
Låst ämne

bar mofftak: PP har varit rätt bra på slutet. En femma är i regel speciell då jag upplever att mam oftast upplever det som man har oändligt med tid och drar ned på tempo.

Hård femma, men den är så klumpigt utförd och jag tror att det var flera saker som adderade upp till den, som tredjeman, hopp, träff på hakan om inte stenhård.
Låst ämne

duk4S:

Brukar nästan alltid resultera i ett oortodoxt pp-mål när vi inleder pp lite trevande, så det var ändå rätt väntat.

Däremot har jag svårt att förstå hur det där kunde resultera i en femma, men det är bara att tacka och ta emot.
Låst ämne

NuMo: vet att rundblad gjorde ett sjukt fint mål där i början, men jag tycker nog han drällt i pp från start. Nästan så man hellre ser berg där
Låst ämne

NuMo: Nr 2 är Sämst på plan och Karlin ger han förtroende från start i PP och är där ännu sämre. Fingertoppskänsla någon?
Låst ämne

Det är ju minst sagt otroligt märkligt att Karlin fortsätter ställa Rundblad i PP. Han är ju totalt under isen.
Och den snabbe vanten, Hutsko skulle ju kunna ersättas av valfri junior eller ännu bättre- Theo J. Inte konstigt att PP2 inte funkar när det är de 5 kallaste spelarna som ska prestera tillsammans.
Låst ämne

Trilske: Hoppar in och träffar huvudet. Vet inte vad som är så svårt att förstå med det egentligen - särskilt när det sker av en spelare som inte kommer med någon större fart och därför har gott om tid att ändra sig.
Låst ämne

Att Rundblad ens för ha C på bröstet är ett skämt, karln kan ju inte ens slå en korrekt pass i varken pp eller 5 mot 5
Låst ämne

duk4S:

Sure, men träffen är inte direkt klockren. Vilket bekräftas av att det tar flera minuter att "analysera" huruvida den faktiskt träffar eller inte.

Den moderna hockeyn i sitt esse, men som sagt, bara att tacka och ta emot.
Låst ämne

Nesse: Är ett hån mot spelarna,klubben och supportrar att Rundblad har kvar sitt C på bröstet
Låst ämne

Nesse: Om jag killgissar så spelar Karlin Rundblad med Ruohomas PP formation och Näsen/Berna med sina gamla konstellation från allsvenskan som faktiskt fungerar bra.
Vi har inte så många andra alternativ tyvärr.
Låst ämne

J F K: Jag tycker att det som gör det hela till en 5a är att han är på väg att missa tacklingen helt och därför kastar sig framåt med armbågen och axeln för att träffa och träffar då delvis huvudet.

Hör att Rögle spelaren tycker de skulle ha haft flera utvisningar... Detsamma...
Låst ämne

Trilske: Men den är inte riktad mot något annat, det är lite poängen. Inte världens bästa kameravinklar men med SHL-standard mätt så såg jag aldrig att den skulle nedgraderas.
Låst ämne

Manny: Rundblad som var det kreativaste vi hade i Sverige en gång i tiden klarar inte av att lägga ett enkelt pass förbi försvarare i PP längre. Självförtroende på botten verkligen.
Låst ämne

Tänk om Zether träffat också, med tanke på Ohlssons reaktion bara av vinddraget, Nej usch för filmningar likt denna
Låst ämne

bengt88: Japp, men nu släpper vi fokuset på Rundblad trots en svag insats i första. Viktiga poäng på spel, är inte Rundblad som gör MoDo till ett vinnande lag. - Är övertygad om att Karlin, hinken och co ser misstagen också.

Vi fick en jävligt fin ingång i matchen, hoppas vi tar vara på den oavsett hur orättvist det är.

Heja MoDo.
Låst ämne

duk4S:

Ja visst, säkert korrekt dömd. Vet inte vad jag tycker om utveckling bara.

Snart är fysiskt spel helt utraderat..
Låst ämne

Monno: Han har ju inte varit bra på hela säsongen. Visst att han är ÄNNU sämre nu och självförtroende är säkert en del av det - men han var aldrig i närheten av den spelare vi nog trodde att vi värvat.
Total besvikelse.
Låst ämne

duk4S: Det enda felet var väl att han inte hann fullfölja hoppet i tid men hoppet var på väg och fullföljdes ju direkt efter träffen, som som tur var inte träffade klockrent.

Tror egentligen att det mest var att sätta åt hårt, men utförandet blev ju ändå fel. Och sin egen kropp måste man väl i alla fall ha ansvar för då man har det över en klubba man tappat kontrollen av.
Låst ämne

Grand Virus: Filmningar? Du kan inte hockey.
Låst ämne

Sen för att klargöra för er som anser att det är Rubins ”fel” på första målet, och det är det inte.
Varför:
Som back håller man alltid sin egen gubbe, alltid!
Rubins går med sin gubbe klockrent och Rundblad har sin gubbe.
Det är alltså Rundblads gubbe som han ska hålla borta från kassen som gör målet.
Låst ämne

duk4S: Oj oj, nu känner sig tikarna jagade.
Låst ämne

duk4S: Oj. Jag tycker inte att filmningar tillhör hockeyn.
Gullig du var som kontrade med Du kan inte hockey. Där har du fel
Låst ämne

Grand Virus: vi har tillräckligt med dåligt genomtänkta hockeyåsikter själva. timrås bidrag är inte nödvändiga
Låst ämne

Grand Virus: Du kan inte hockey. Det var ingen filmning. Du kan inte hockey.
Låst ämne

Grand Virus: Hur vet du att han inte träffade?
Jävligt intresserad av vad du har att säga som försvara ditt uttalande om filmning?
Shoot!
Låst ämne

Grand Virus: Du ser en filmning någonstans där ingen annan har sett det. Där har vi problemet, att du inte vet vad du kollar på.
Låst ämne

Monno: jag tycker det är lite lustigt att Rundblad inte håller som point i pp. Känns inte som att den fysiska nedgången som kommer med åldern ska ha så stor betydelse där, snarare att man med erfarenheten ska kunna ta bättre beslut.
Låst ämne

Nesse: Nä spelsinne bör han ju rimligtvis ha kvar.
Låst ämne

Grand Virus: Jag repeterar; du kan inte hockey. Vi är klara här, du kan gå nu.
Låst ämne

NuMo:

Det är lite min poäng. Om jag nu tolkar dig rätt, dvs att man numera t.o.m. straffas för vad dom kunde ha skett.

Vilket i förlängningen leder till att spelare kommer undvika fysiskt spel i allt högre utsträckning.

Jag ser ett problem med det.

Med det sagt inte så smart att hoppa in en tackling, sätta upp armbågen och komma in som tredjegubbe.
Låst ämne

Grand Virus: Jag förstår att det är en öm punkt med filmningar med er trupp. Det måste vara jobbigt att projicera på andra.
Ohlsson skulle om han filmar lagt sig ned eller tagit sig för ansiktet. Han rör hakan litegrann precis som man gör när man fått en smäll på hakan och nu spelade han inte med tallar på bröstet så han kastar sig inte till isen.
Låst ämne

Gavelo: Reaktionen överdriven. därav filmning, hoppas det stillade ditt intresse
Låst ämne

duk4S: ignorera snorungen. Bara här för provocera. Han kan inte hockey
Låst ämne

Trilske: Vet inte om jag håller med. Finns egentligen ingen anledning att satsa på det viset när man kommer rakt framifrån, dessutom halvhakad av annan spelare vilket gör att han är sårbar.
Låst ämne

Grand Virus: Reaktion överflödig. Hoppas det stillade ditt besök här.
Uppladdat:

450x300-img1524.jpegimg1524.jpeg

Låst ämne

Grand Virus: har sätt Ohlsson många matcher som alla andra här, Ohlsson är inte den som filmar 😊
Låst ämne

Framnäs: Inte bara jag som påpekat att det var filmning, så där rök det påståendet för dig. Förstår inte varför så många verkar bli arga för att jag påpekar att jag inte gillar filmningar likt dessa
Låst ämne

duk4S: Det är sån fruktansvärd tragik i första PP
Låst ämne

Monno: Ironiskt att vår stora prestigevärvning får C:t från Wahlberg för att man inte vill ha en kapten som sitter på bänken, bara för att sedan knappt platsa själv.
Låst ämne

Monno:

Angående Lehtinen så har otroligt många puckar nästan slumpmässigt hamnat otroligt långt ut som han tvingats sträcka sig ut långt med skridskon för att rädda. Var det vid målet han tom. var tvingad att dubbelsträcka ut benet för att nå den. Oavsett första målet var i alla fall ingen målvaktsmiss enligt mig.

Vid det andra känner jag dock inte igen honom. Han brukar vara snortät där efter isen. Men jag vet inte om det är en miss ändå, med tanke på att sånt händer även den bäste om det blir aningen otajmat.

Nu får vi hoppas på lite mer fart och intensitet från MoDo. De har verkligen fått John Blund-sand i ögonen som det ser ut.
Låst ämne

Grand Virus: Hur vet du att reaktionen är överdriven?
Bara för att du påstår något utan att lägga fram några som helst bevis för ditt påstående mer än din egen känsla så anser jag inte att det kvalificerar sig som sanning.
Låst ämne

« · 2624963 · »