1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507813 inlägg · 4106 ämnen

MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma

« · 2625407 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma
Tarasov: Behövde vi verkligen Chansa med Oregan och Hutsko, visst hade vi skadan på både Ranta och Ruohoma men känslan är att både Danny och Logan blev förhastade nyförvärv.
Låst ämne

Gavelo: Trots att flera MoDo-tjejer vräker in poäng i Junior-VM idag också
Låst ämne

HV71 och Örebro leder. Känslan är att Modo är den största förloraren denna omgång. Undra om Modo ligger på nedflyttnings plats efter nästa vecka?
Låst ämne

Gavelo: Oskarshamn är ett bättre ishockeylag än oss just nu. Blir det kval så lirar vi nog hockeyallsvenskan igen nästa säsong
Låst ämne

Gavelo:

Hänt med Luleå då? dom bör väl ha stora förväntningar på sig.
Verka bli indragen också i nedre regionerna
Låst ämne

Gusse: En match i taget. Snacket om att vi plötsligt ska hamna på kvalplats dyker lägligt upp varje gång vi stöter på en sur förlust. Vi har konsekvent hållit oss en bra bit upp på säker mark hela säsongen.
Låst ämne

Gusse: Ja, hade det inte varit så jävla kallt, kunde vi kastat yxan i sjön ikväll.

Men , vi har ändå skapat en fin tradition av att vinna säsongens sista match, så tror det blir så i år med. Även om ledningen,truppen o bussbolagen borde sparkas åt helvete(vilket bussbolag låter ens Karlins tofflor frysa fast i bussen)?

Som nykomling är vi fortfarande med i Squid Game, kan gå bra trots dagens icke-match
Låst ämne

KB: Dickinson vill bli kvar och hoppas att det löser sig också. Lite glad får man vara ikväll iaf
Låst ämne

KB: Känslan är att vi "kastar bort" betydligt fler matcher nu än inledningsvis. I början kämpade vi som djur i varje match. Men kanske minns fel.
Låst ämne

Confusius: Fast att Nordamerikaner är dyrare är väl en bra seglivad myt?
Nu uofs när AHL höjt lönerna och dollarn är hög så har dom blivit dyrare såklart.
Men Hinken är rätt tydlig med att är det något som kostar så är det svenska spelare.

Tycker Rååma såg ok ut idag ändå. Helt annan pondus i offensiven.
Sen är han en tydlig lagpappa. När Ranta brinner av mot en RBK spelare går Ruohomaa emellan för att lugna ner Sampo.

På tal om Sampo, han frispelade ju Rundblad, varpå han missade pucken (sånt som händer ).
Men jösses vad förbannad Sampo blev. Uppenbart frustrerad.
Nu får man väl tolka hur man vill om det var p.g.a på väg att förlora eller att Rundblad har ström i klubban.
Låst ämne

Bad_Brett: Var väl det berömda ”ruset” i början då vi snittade mer än 2p/match. Är väl lite mer som förväntat i nuläget. Får se hur det utvecklar sig framöver, men tycker inte det är mer eller mindre kris än vad det var för en månad sen. Sjoket med förluster mot Färjestad och Leksand färgar grundstämningen på sistone, ändå har vi fortfarande saken i egna händer.
Låst ämne

Gusse: Känslan är att om MoDo spelar kval åker de ur och nu talar pessimisten i mig: ser ut som om det blir kval……kanske försöker jag anti-jinxa här😝
Låst ämne

sargad:
Jag hoppas att ni tar tag i det hela och vinner mot Rögle i ert dubbelmöte så att vi kan få möjlighet att dra ifrån lite igen gentemot dem.
Låst ämne

Monno: stämmer att det var en liten myt men lyssnar man på ÖA podden så kan det nog vara så att nordamerikaner blivit dyrare nu.
Låst ämne

Gäsp: Amerikaner är dyra nu ja, Ahl betalar sina bättre spelare lika bra som Shl gör vilket såklart gör att fler stannar på hemmaplan och hoppas på en NHL biljett.

Jag tycker hinken är inne på rätt saker, börja titta mer på Allsvenskan för det finns många otroligt bra komplement där.

Ändå värvat han Oregan och Hutsko som är 2 chansningar.
Låst ämne

Gavelo: När han pratar om allsvenskan så menar han såklart för nästa år.
Låst ämne

KB: Självklart!
Låst ämne

KB: senast det var fyra poäng till kval var i omgång 15, så snacket om kvalplats är åtminstone mer aktuellt idag än vad det varit tidigare.

hv verkar ha hittat något, 1,5 poäng per match senaste 10, förutsätter att dom inte tappar detta idag. håller dom det snittet (går att dikutera om det är hållbart eller inte) så är landar dom på 69,5 poäng, så välj 69 eller 70. jag tror inte vi ska räkna med dom som någon räddningsplanka. modo tar exakt 70 poäng om man håller samma snitt som man gjort hela säsongen, men vi är alla överens om att det inte ser lika bra ut nu som det gjorde i början.

jag vet att du har hjärtat på rätt ställe så detta är inte menat till dig, men likväl som man blir trött på gänget som idag slår fast att det blir kval, lika trött blir man på gänget som låtsas som att solen skiner.
Låst ämne

Karlin går ut och säger att det inte är bra med Vigneault.
Låst ämne

Rödluvan: Förväntar mig att man kallar hem Jacobsson.
Låst ämne

Gavelo: Adam Petterson var den som stärkte sina aktier mest idag
Låst ämne

Gavelo: Inte omöjligt att man kör AP där istället.
Låst ämne

BobbyG: Har inte tagit ut något i förskott, kniven kommer nog vara mot strupen hela vägen in. Jag ser dock positiva aspekter i att vi har en grupp som har egenskapen att reda ut saker och ting. Både nu denna säsong och ifjol. Sen speglar all underliggande statistik vår nuvarande placering som 10-ish ganska bra medan HV71 egentligen är lika usla som i början, men med lite mer energi.
Låst ämne

3-3. Heja LHC!
Låst ämne

Stora starka omöjliga världsbästa allsmäktiga HV med raset. Hur är det möjligt?
Låst ämne

KB: Hoppas han blir en klippa i vår, alla har olika förväntningar på spelare och pendeln för flip eller flop är svår att summera innan en säsong är över.

Rundblad har våren på sej att bevisa varför han värvades

Ruohomaa ser jag inte heller som en miss(likt du skriver) om han haft skadehistorik tills nu. En av få spelare med visst lugn.

Annars var det en oerhört trist upplevelse idag, men ny match om några dagar
Låst ämne

FBK leder 3-4 nu!
Låst ämne

modomille: Haha, ska man plötsligt tvingas hålla på Cluben i en förlängning?

Ok då, Heja Cluben.....Gött att HV darrar ändå
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 24-01-06 Hemma Låst ämne

M Horava: 3-6!
Låst ämne

Dexter : Tråkigt att de inte kunde vända helt under ordinarie, HV knappar in
Låst ämne

Rödluvan: bara och tacka och ta emot att dom tappade en poäng iallafall. fem poäng till kval istället för fyra.
Låst ämne

BobbyG: Hur kunde det dömas mål, han knockade ju LHCs målvakt?
Ja bättre 2 p än 3 iallafall.
Låst ämne

Domarna faller för trycket och ger HV målet. LHC spelaren knuffar inte in HV spelaren utan det är mer en kollision, därmed ska det inte vara mål.
Låst ämne

Karlin var rejält besviken efter plattmatchen mot Rögle. Säger så här till ÖA.

"Vi har inget i drag i det vi håller på med. När vi vinner hockeymatcher är vi ett speedigt lag som hjälps åt och vinner närkamper. Första perioden vann vi väl tio procent av närkamperna, så det är för dåligt".

"Jag är sjukt besviken över att vi inte får i gång det. Det är sjukt irriterande".

Vad beror det på?

"Det var lite pyspunka om vi säger så. Sen vad det beror på har jag ingen aning om. Vi spelade i torsdags och spelade idag, innan dess hade vi fem dagars ledigt".

"Nej, jag har inget bra svar. Det var ett gäng procent som fattades energimässigt. Vi reagerar i stället för att agera där ute".

Och om varför inte Adam Pettersson spelar (andra matchen han var borta).

"Vi tycker att han har haft det lite tungt, men vi hoppas att han ska komma upp i nivå framöver. Han kör på bra på träningarna och vill tillbaka in i laget. Det är det som är det viktigaste när du hamnar utanför, att du visar att du vill".

"Vi får se var det tar vägen, men det är klart, med den här insatsen bakom västen så försämras inte hans chanser direkt".
Låst ämne

NuMo: Jao beror väl på. Man kan ju argumentera för att han ska åka in dit och skymma med. Men mål ska det inte vara.
Låst ämne

puffe: Baserat på hur jag tycker Ruohomaa såg ut idag så tror jag han kommer ses som ok innan säsongen är slut.
Han kommer aldrig komma upp så pass att han blir "prisvärd" sett över säsongen men känns ändå som han kan spela det spel han vill nu.
Sen anser jag fortfarande att han inte passar i vårt sätt att spela, men på topp är han så pass bra så det kanske går att leva med.
Låst ämne

BobbyG: Vilket gäng tillhör du då? Bara nyfiken på hur du ser på dej själv
Låst ämne

puffe: jag är dum i huvudet
Låst ämne

puffe:

Hade jag varit Karlin hade jag satt Niederbach som Center.

1:a Aagaard , JD , Woods
2:a Hutsko , Ruohoma , Ranta
3:e Oregan , Niederbach , Södergran
4:e Walli , Ejk, Olsson
Låst ämne

Gavelo: Har inte koll, Är Vigneault ej tillgänglig framöver? Annars vill jag ha med han
Låst ämne

puffe: Vet ej men det verkar tyvärr illa.
Gissningsvis är han borta ett tag.
Låst ämne

BobbyG: Aha, du tillhör alltså också den stora majoriteten härinne, vi är många :)
Låst ämne

Bad_Brett: Vi tycker inte samma om Vigneault,

men varför gömma dej bakom JFK(som kan hockey)? Har du ingen egen åsikt?
Låst ämne

puffe: kolla luleås kommande fyra

oskarshamn
hv71
rögle
malmö

dom kan påverka modo mycket utan att ens mötas
Låst ämne

BobbyG: För en timme sedan höll jag på Cluben, nu är Luleå mitt andralag kommande omgångar.

Kul att SHL bjuder på så många sexpoängsmatcher varje omgång

Så mycket häftigare än borde-vinna-möten' i allsvenskan
Låst ämne

puffe: Kanske bra att dom har förlorat några matcher nu så att dom förhoppningsvis vaknar till inför dessa matcher !!
Låst ämne

puffe: Finns ingen i modo som vinner tillbaka så mycket puckar som vigge...
Hade han haft bättre skott hade han varit bäst i laget.

Tycker inte det tog i huvudet, risken finns att det rök nåt revben?
Det är man ju borta på i nån månad, vis av egen erfarenhet
Låst ämne

Smurfen: Ja, Luleå måste skärpa sej, så sluta lipa över Kempe och VINN
Låst ämne

gokar: Hjälmtoppen på hakan, höll sig om huvudet precis likadant som förra gången han fick en hjärnskakning.
Minst en veckas hjärntrappa.

Certifierad läktardoktor!
Låst ämne

« · 2625407 · »