1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2007-10-22

« · 928624 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2007-10-22
Paddan: Japp! Och när dom stupar så ska dom krypa på knä hela vägen hem!
Kommentera

Mats Edström: Du menar en sån som ser till att spelarna får ge sig ut och springa tills man stupar i beckmörkret när spelarna gjort en enligt styret inte godkänd insats
Kommentera

Paddan: Alternativt anställ en strafftränare!
Kommentera

Paddan: jag håller med där
Kommentera

Mats Edström: Andra straffen i matchen, och den andra straffen som MoDospelarna missar. Jävla amatörer! Sparka Hedin!
Kommentera

NordaBoy: Web-tjötarna rättade sig själva och medgav att Dahlberg står för laget från schtaaan!
Kommentera

Paddan: jag hade läst att Skellefteå spela med andra målisen men det cisa sig att hadelöv står
Kommentera

Hawerchuk: Gyllene läge tydligen att ta ledningen på straff efter en dryg minuts spel, men Warg utför den inte särskilt bra enligt webradiokommentatorerna (som att döma av ljudet kommenterar från insidan på en kaffeburk)
Kommentera

shinzawai: Lika kasst ljud som vanligt. Det känns som man sitter i en loge, burkigt och dovt.. Tråkigt.
Kommentera

shinzawai: Sånt fick jag aldrig något besked om när jag köpte min första och hittills enda match på webteven, men likförbannat så började inte sändningen förrän 6 minuter in på första perioden.
Kommentera

"Fördröjd sändningsstart pga tekniska problem."

Lätt värt 89 spänn.
Kommentera

Huge:
Man skulle inte "Fixa" den där killen, man skulle Faxa den där killen
:-D
Kommentera

shinzawai: Jo det kommer ju bli så, men jag tror att vi kommer vinna idag jag. Känns som att grabbarna är laddade idag. Werner kommer göra minst 1 mål i powerplay :). Synd bara att det är Vimmelborg som är domare idag.
Kommentera

Cyklob: Jag har slutspelsångest, omgång 12. Va fan?

Vi får jobbiga rubriker om vi förlorar, arbetsro till på torsdag om vi vinner.
Kommentera

50 min till nedsläpp, ska bli spännande och se om vi kan göra en bra match rakt igenom denna gång.

Kommentera

Salle: Det brukar bli så ibland. Först stod faktiskt Modos laguppställning med Krizan i mål. Så det så.
Kommentera

Heja Swehockey!

Dom har lagt in SAIK-spelarna både på MoDos och SAIKs laguppställning.
Kommentera

NordaBoy: Hoppas vi tar det idag, + är ju att renberg fortfarande är borta och att dom sätter in andra målisen isället för hadelöv
Kommentera

Gusse: Men Ja hatar dom Domarna
Kommentera

Dagens gråa

Marcus Vinnerborg
Erik Åström, Robert Larsson
Kommentera

Huge: Va??
Kommentera

Konceptet: Hehe..
Ja, det är klart Sopranosklass på den.
Eller som Gudfader själv, Marlon Brando sa:
"I´m gonna make him an offer he can´t fefuse..."
:-)
Kommentera

Konceptet:

Hehe, jag kan förstå det! ;-)

Jag förstår också vad han avser, men skriver man slarvigt så kan det mesta missförstås...
Kommentera

Huge: Ju oftare jag läser "Jag tycker Modo Borde ta och fixa den här killen Dragan Umicevic" desto mer ser jag att det är en given klassiker.

Jag vet vad Nordaboy vill ha sagt men likt tusan får jag en annan fantsasibild i hjärnan. Och det drar till sig en inre känsla av upprymdhet och glädje.
Kommentera

Gidde: :-))
Fast den där Umicevic kanske inte blir långlivad, bokstavligt talat.
Särskilt med tanke på att ni ombedes "ta och fixa den här killen"...

Och den där Yetin, eller vad han heter?
Undrar om han verkligen vill lämna sitt snörike i Himalaya?
Kommentera

Huge:

Nja, Yetman har ju varken spelat i Brynäs eller SSK.
Så det kan ju inte vara han som Dragan (?) tycker är dålig?

Eller?
Hepp!
Kommentera

Gidde: Ja, det där inlägget kan man verkligen tolka på olika sätt.
När jag läser det nu igen så verkar det som att Petrovicky tycker att Umicevic är dålig... ;-)
Fler förslag?
Kommentera

Huge:

Aha!
Jag som tydde det som att Petrovicky själv ansåg att han var dålig...

Juh! ;-)
Kommentera

NordaBoy: "min brorsaa hejjar på brynäs och Petrovicky har juh spelat där och han tycker att han är dålig"

Du verkar ha en klok brorsa.
Att Petrovicky sen tycker att din brorsa är dålig kan jag inte kommentera eftersom jag inte känner din bror...
Kommentera

Jag tycker Modo Borde ta och fixa den här killen Dragan Umicevic också kommer juh Yetman och Petrovicky, dom ska bli intressanta med min brorsaa hejjar på brynäs och Petrovicky har juh spelat där och han tycker att han är dålig
Kommentera

källan: Torsdag.
Kommentera

När får Yetman och Petrovicky spela för modo ??
Kommentera

Poffa: Jag gissar på 1.00 i odds på att det sammalagt blir 2 matcher.
Kommentera

Salle: Vad är oddsen på att Steen får ytterligare avstängning? 1,05 - 1,10?
Kommentera

Salle: I morgon kräver jag banne mig en seger. Nu vill jag se att man spelar som ett lag och kör över Skellefteå. Surt att Steen blir avstängd pga en mycket tveksam situation.
Kommentera

MODO Hockey - Skellefteå 2007-10-22

Kommentar

Harald Lückner: Otroligt viktig match som väntar
Skellefteå AIK borta i ombyggda Skellefteå Kraft Arena i lördags. Samma Skellefteå AIK på besök i Swedbank Arena måndag kväll.
- Kul med täta möten och dessutom derbyn på det här sättet, säger Harald Lückner, MODO coachen. Samtidigt handlar det om en match med lite extra nerv i - klart det är en otroligt viktig match för oss i det här läget.

Elva matcher spelade, regerande mästarna MODO Hockey har förlorat sex av dessa, två av fem hemma.
- Det som har hänt har hänt, nu måste vi få ihop hela laget som sådant. Något fel på viljan och inställningen är det definitivt inte, bara det att en och en spelare för ofta försöker lösa saker och ting på egen hand.

Så här dagen efter 0-2 i Skellefteå, hur går tankarna då?
- Ungefär som efter matchen. Tycker vi gjorde en okay match, de fick - eller gjorde - psykologiska mål och det blev lite uppförsbacke. Vi hade som jag ser det minst lika många och klara chanser, men vi måste också sätta pricken över i:et.

Oscar Steens matchstraff?
- Fortfarande lika oförstående. Har sett det hela några gånger. Oscar glider in tillsammans med Tommy Wargh och det hela blir en olycklig kollision.
- Jag är ingen förespråkare av våldshockey, tvärtom, men det får bara inte bli ett lotteri, som det varit lite av i höst.

Nu blir dessutom Steen automatiskt avstängd i väntan på utredning eftersom det hela utmynnade i matchpenalty.
- Så är det, men vi har ännu (läs söndag eftermiddag) inte fått någon matchrapport från Skellefteå, vilket är märkligt.

Tankarna inför returmötet med Skellefteå?
- Vi måste vara vaksamma till en början och beredda på allt, fokuserade till tusen. Dessutom hoppas jag vi kan hålla bra tempo i skridskoåkningen.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Inga skador, men Oscar Steen avstängd.

Noterbart 2: Efter 0-2 i Skellefteå i lördags har MODO spelat fyra gånger borta mot Skellefteå, sedan laget kom upp i elitserien igen och ännu inte vunnit. Tre oavgjorda förra säsongen, varav två förluster i sudden death.

Noterbart 3: I Swedbank Arena blev det 5-2 och 5-0 mot Skellefteå förra säsongen.

Något lag rapporterar inte MODO Hockey inför matchen. De nomineras efter värmningen matchdagen.
Truppen mot Skellefteå AIK:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.