50 min till nedsläpp, ska bli spännande och se om vi kan göra en bra match rakt igenom denna gång.
Harald Lückner: Otroligt viktig match som väntar
Skellefteå AIK borta i ombyggda Skellefteå Kraft Arena i lördags. Samma Skellefteå AIK på besök i Swedbank Arena måndag kväll.
- Kul med täta möten och dessutom derbyn på det här sättet, säger Harald Lückner, MODO coachen. Samtidigt handlar det om en match med lite extra nerv i - klart det är en otroligt viktig match för oss i det här läget.
Elva matcher spelade, regerande mästarna MODO Hockey har förlorat sex av dessa, två av fem hemma.
- Det som har hänt har hänt, nu måste vi få ihop hela laget som sådant. Något fel på viljan och inställningen är det definitivt inte, bara det att en och en spelare för ofta försöker lösa saker och ting på egen hand.
Så här dagen efter 0-2 i Skellefteå, hur går tankarna då?
- Ungefär som efter matchen. Tycker vi gjorde en okay match, de fick - eller gjorde - psykologiska mål och det blev lite uppförsbacke. Vi hade som jag ser det minst lika många och klara chanser, men vi måste också sätta pricken över i:et.
Oscar Steens matchstraff?
- Fortfarande lika oförstående. Har sett det hela några gånger. Oscar glider in tillsammans med Tommy Wargh och det hela blir en olycklig kollision.
- Jag är ingen förespråkare av våldshockey, tvärtom, men det får bara inte bli ett lotteri, som det varit lite av i höst.
Nu blir dessutom Steen automatiskt avstängd i väntan på utredning eftersom det hela utmynnade i matchpenalty.
- Så är det, men vi har ännu (läs söndag eftermiddag) inte fått någon matchrapport från Skellefteå, vilket är märkligt.
Tankarna inför returmötet med Skellefteå?
- Vi måste vara vaksamma till en början och beredda på allt, fokuserade till tusen. Dessutom hoppas jag vi kan hålla bra tempo i skridskoåkningen.
Noterbart 1: Inga skador, men Oscar Steen avstängd.
Noterbart 2: Efter 0-2 i Skellefteå i lördags har MODO spelat fyra gånger borta mot Skellefteå, sedan laget kom upp i elitserien igen och ännu inte vunnit. Tre oavgjorda förra säsongen, varav två förluster i sudden death.
Noterbart 3: I Swedbank Arena blev det 5-2 och 5-0 mot Skellefteå förra säsongen.
Något lag rapporterar inte MODO Hockey inför matchen. De nomineras efter värmningen matchdagen.
Truppen mot Skellefteå AIK:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.
Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.