1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506569 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08

« · 1000051 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08
Wayne Gresky: Jag tror spelarna är vidskepliga. Same procedure as last year.
Kommentera

Berka: Kommentatorn har inte samma hockeysmak som jag. Vilken skitmatch! Vi verkade inte vara det minsta intresserade av en andraplats.
Kommentera

oscaaaar: Men kära snälla söta lilla helt värdelösa modo!!! Ska de vara så svårt att göra mål mot ett b-gäng??! Nervös man blir hahaha
Kommentera

Wayne Gresky: hörde de precis... asså vad e de med modos form??? Hur kan dom vara så ruggigt dåliga helt plötsligt. Är de slutspelsnerver eller???!
Kommentera

Wayne Gresky: Nu blev det ingen andraplats i år. Det blev en tredjeplats :(
Kommentera

Berka: 4-2 Luleå, så Mora måste vinna.
Kommentera

Ja de e pinsamt sammtidigt som man e stolt! Att inte kunna säkra 2:a platsen för länge sedan e pinsamt dåligt, Sen att hamna 3:a är ju bra iaf.
Kommentera

Wayne Gresky: Så var då tredjeplatsen säkrad.
Kommentera

Wayne Gresky: mmm spännande kom igen nu modo...snälla lite tur tack...
Kommentera

Wayne Gresky: 5-5 ska det vara!
Kommentera

Berka: 5-4 Mora.

Susse har just utvisningsrekordet. Vi får se om Skröder hinner kontra i slutminuterna, han är en minut efter.
Kommentera

Nu får vi hoppas att modo tar minst en pinne så vi kan hamna 3:a iaf. Faaaaaan man blir ju nervös!! FORZA MODO!!!!
Kommentera

Wayne Gresky: Sen måste vi göra mål men den svacka modo e i nu verkar vara en repris från i fjol då sista matchen förlorades mot mora med 1-3 på hemmaplan, de va nog den sämsta hockeymatch jag sett modo göra. Fast denna match ligger nästan på samma nivå å då betyder denna match mycket
Kommentera

Berka: Åsså detta jävla linköping... 5-3 nu. Fy och usch vilket säckgäng
Kommentera

Berka: 5-3 LHC - godnatt!
Kommentera

Idiot jonasee´n....
Kommentera

källan: Hahaha nä dom vill nog bli besegrade idag så man blir 4:a å därmed slipper ett visst favorit tryck
Kommentera

Jag som trodde att modo kunde vinna med 2 siffrigt idag.
Kommentera

Wayne Gresky: Saik´s första femma hemma i soffan gör ett kanonjobb ;) Ja de ser hemskt ut faktiskt! Man borde veta att mora har 3-3 just nu och med de har modo chans på 2:a platsen
Kommentera

källan: Vilken bedrövlig tillställning. Man undrar vilka som anstränger sig mest. Skellefteås förstafemma hemma i tv-soffan elle modods dito på isen. Oscar Hedman är bedrövlig och Oscar Steen har inte ett rätt. Tribuncovs åker långsammare än en snigel och ingen är bra, förutom Zacke då. Det kommer att bli ett helt annat MoDo när slutspelet drar igång.
Kommentera

källan: KOM IGEN NU MORA.... =) =) Kapa wenis så har dom ingenting;)
Kommentera

3-3 Mora Ik :D
Kommentera

källan: Pellejönsarna i linköping leder oxå
Kommentera

Atvars drar på sig 10:a
Kommentera

Luleå leder!
Kommentera

källan: Aldrig.. jag bor i härnösand å här e hälften timeråiter å dom e så stor i käften så fört finska timrå slagit modo, Fjolårets slutspel mot tik gick jag omkring med ständig kramp i magen =)
Kommentera

Berka: Det är bara positvit att få Timrå i kvarten!!
Kommentera

Fortsätter detta hamnar vi 4:a i tabellen, då linköping leder å fbk verkar vinna då man har 3-0, å vi ser modo göra en än så länge blek å avslagen tillställning!
Kommentera

Berka: 5-3 spelet är vi ruskigt bra på....not!
Kommentera

MorganaLefaey: Modo verkar toppa formsvackan lagom till slutspelet. Klart med så många viktiga spelare borta kanske man inte ska klaga allt för mycket
Kommentera

shinzawai:

Vackert! Fick tårar i ögonen. Fattar inte att det sitter så djupt, det där sista bytet nere i chokladrullen. Bölar bara jag ser den sekvensen. Skrek och grinade hyfsat på läktaren då, kan jag säga.

Kul att du tar dig tid att göra denna pepp-film inför slutspelet. Skicka länken till laget!
Kommentera

Cyklob: Segt och dåligt av modo som ändå möter ett lag som också vilar en hel del spelare. Timrå har fått tillbaka några, men verkar nästan vilja att Luleå skall slippa spela kvalseriespel. Där har det varit ännu sämre spel.
Blev tvingad att se på deras match första 10 minutrarna då snö ställde till det för de svagare biljett 4 och 5 för mig.
Men blev less på den matchen och klättrade upp på taket och rengjorde parabolen.
Kommentera

Vallin: Nån som vet hur man kan se i TVU ?
Kommentera

shinzawai:

Snyggt! Inte utan att man fick en tår i ögonvrån.
Kommentera

Lite pepp inför slutspelet signerat shinzawai:

www.youtube.com/watch?v=KLPiPGIAxPE
Kommentera

Cyklob: Tycker du? Är det inte sämre att komma tvåa?

Modo ska bara vinna om fbk gör det :)
Kommentera

oscaaaar: Det är du inte ensam om att göra :)
Kommentera

Hawerchuk: Var ganska väntat att dom skulle vila en hel del spelare. Dom har ju inget att spela för :). Nu är det bara hoppas på att Mora kan vinna i Linköping och att vi verkligen ser till att vinna idag.
Kommentera

Hawerchuk: Nu får man hålla på Modo och Mora idag då :)
Kommentera

AIK vilar hela förstakedjan, Goren och några till. Viklund går in som center i andra. Dahlberg står.
Kommentera

shinzawai: Jo kikade på den där jag med. Han är nog aktuell för tisdag skulle jag gissa på.
Kommentera

Lite inför-match med ÖA. Kollar man noga ser man att Yetman var med på värmningen iaf, på väg tillbaka?

webbtv.allehanda.se/player/play/30390
Kommentera

Berka: Blir att sitta och switcha lite bland matcherna idag och kika hur det går för Mora med. Skulle vara grymt bra om dom kunde slå Linköping eller i alla fall kanske kunna spela oavgjort. Och sedan att vi givetvis vinner våran match :)
Kommentera

Cyklob: Ja vi håller naturligtvis tummarna för att mora gör en bra bortamatch idag!=) Och att våra egna gör likaså!
Kommentera

Ja nu gäller det att grabbarna verkligen går ut och gör en bra match och ser till att försöka knipa andra platsen. Sedan får vi givetvis hoppas på att Mora lyckas sno med sig lite poäng från Linköping med.
Kommentera

knaskamilla: krizan skadad eller ?
Kommentera

Viskarn:

Det där med 19.30 söndag den 4:e mars tror jag har att göra med att de vill att jag ska hinna hem från Stockholm.
Kommentera

Viskarn: Intressant också att många slutspelsmatcher startar på ett halvtimmeslag, alltså; 18:30, 19:30 etc....

Om man ska lita på den infon som står på MODO:s hemsida vill säga....
Kommentera

Ska bli roligt att se Antos på isen idag, en mycket stor artist. Trist att det inte blev så att man plockade hem både Wernblom och han. Läste en artikel där tränaren plockade ut de som fick extra beröm i SAIK, han glömde bort Söderberg. Den mannen bidrog verkligen till att de lyckades gå till slutspel.
Idag vill vi ha 3p och i n g a skador.

Som tur är, så ställer vi inte till det för SAIK om MODO vinner.
Kommentera

« · 1000051 · »