1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507056 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta

« · 2642761 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
JoJo2613: Kollade igenom spelschemat och ser att det är elva matcher sedan nu som vi hade en faktiskt bra match. Mot HV71.

Då kom vi också från tre raka storförluster inför den matchen, och efter det alltså 10 matcher där vi inte förtjänat tre-poängare heller pga olika anledningar. Oftast för enkla baklängesmål, men offensiven har också skuld i detta.

Lite synd att bara en match de senaste 14 är något man kan vara helt nöjd med. Den här gruppen vek ner sig mentalt under samma period även förra säsongen, något att tänka på för ledningen om vi skulle klara oss kvar.
Kommentera

Vad Modo behöver satsa på för spelare nästa säsong så är det spelare som kan täcka pucken och skapa ytor åt andra. Tycker man är veka i närkampsspelet över hela banan. Måste bli elakare. Vi ber om ursäkt för att vi finns. Vi är så dåliga i boxplay och blir då rädda att dra på oss utvisningar?
Kommentera

Gavelo: Finns nog en möjlighet att rubba ett mycket formsvagt FBK, absolut och fixa tre pinnar där.
Kvällens match får nog gå ut på att stå upp och inte bli förnedrade, bara att försöka hålla siffrorna nere så gott det går.
Kommentera

bollan123: Tycker Karlin ska sätta följande

Ranta - Dick - Aagaard
Woods - Vigneault - O'reagan
Walli - Ejk - Södergran
Ohlsson - Ap - Op

Ranta skjuter mkt, dansken vet vi är förbannat bra på att suga upp returer.
Tror att Oreagan passar mer ihop med en kedja som går lite långsammare.
Låt Nieder vila och ge Op en match

Och såklart Berg istället för Wahlberg, älskar Bergs fysiska spel ❤️🤍💚
Kommentera

Gavelo: gjort mitt och bettat på hv, örebro, malmö och rögle iallafall
Kommentera

Werner: på träningen igår var det

Backpar:
David Bernhardt – Pontus Näsén
Kristians Rubins – David Rundblad
Daniel Brickley – August Berg
August Berg

Kedjor:
Sampo Ranta – Theodor Niederbach – Erik Walli-Walterholm
Riley Woods – Josh Dickinson – Mikkel Aagaard
Johan Södergran – Sam Vigneault – Danny O'Regan
Sebastian Ohlsson – Adam Pettersson – Erik Jinesjö Karlsson/Oscar Pettersson

så vi ska inte förvänta oss något annat än ovanstående
Kommentera

BobbyG: mm såg det.. men ibland måste man drömma sig bort och hoppas att matchcoachen börjar agera.
Kommentera

BobbyG: imponerande om Berg lyckats klona sig själv! Då kan han peta Rundblad x2
Kommentera

SPOODI: tydligen sjuka i timrå, så hv går väl och vinner
Kommentera

BobbyG: blev denna lineup förutom att en berg är folin och att hutsko! av alla är extraforward, ejk på läktaren
Kommentera

BobbyG: vansinnigt med ejk på läktaren..
Kommentera

BobbyG: Hoppas detta är ett skämt, inte Nieder i första en match till!!!
Sen måste Wodds o Dansken splitras dom är ju helt under isen.

Att spela Ranta med bös är ju närmast taskigt.
Flytta upp Josh o Sam ett snäpp
EJK mella Danny och Södergran och flytta Niederbach till fjärdeformationen
Kommentera

Robin Ztorken L: Så du vill sparka Niederbach till 4:e men behålla ännu sämre Oregan i första?

Övrigt är det lustigt att de enda som levererar i Modo förutom JD är alltså under isen?

Antingen är du ironisk eller så har du bara utsett några spelare till hackkycklingar!
Kommentera

Jag förstår inte riktigt varför Berg är extra? Vår enda back som vågar vara fysisk och elak.
Kommentera

Gäsp: Är det inte lite väl många matcher för oss nu, snälla pausa serien ett tag tills vi filat på PP,BP mm mm
Kommentera

puffe: Måste ju vara landslagsuppehåll snart eller minns jag fel?
Kommentera

Gäsp: Och att Walli belönas med en plats i förstakedjan efter att ha varit loj halva säsongen.

Förtroendet för Karlin börjar vackla nu!
Kommentera

Gäsp: efter lördagens match är det uppehåll. Ek står ikväll.
Kommentera

BobbyG: Tik ser ut att ha i princip full trupp ikväll
Kommentera

Sigge: Personligen är mitt förtroende för Karlin starkt. Det många lätt glömmer är att Karlin får anses som färsk på shl-nivå.
Kommentera

Gäsp: Ja, så är det ju. Anrika Beijer Games avgörs ju i Karlstad om en vecka.

Även om inte NHL eventuellt pausar under den turneringen, så behöver MoDo all tid i världen för att vässa klorna
Kommentera

puffe: Vi ska ju spela snabbt! Inte vara fysiska som Boom! Boom!
Kommentera

Sigge: STOPPA PRESSARNA!!!! Hinken saknar förtroende för Karlin. Wennerholm ger mej 5.000 för detta, Amen
Kommentera

Sigge:

Tycker man måste redogöra för vad man lägger in i begreppet "förstakedja" om man ska slänga sig med termen.

Men jag har för mig att du även beefade med jfk om vilka som fick vara med i lineupen?

Så kanske väntat att du snöar in på vilka som är uppskriven som "första" när det i praktiken betyder väldigt lite.
Kommentera

Trilske: till saken hör då att det verkar vara sams kedja som ska starta matchen idag...
Kommentera

Gäsp: Karlin är en utmärkt coach och en förbannat fin ambassadör för Modo hockey!
Ibland förstår man verkligen inte hur han tänker, som nu, bänka Berg, spela Walli och Oregan i 1:a osv.
Men man får väl ändå anta att det finns en anledning bakom detta som nog förklarats i omklädningsrummet som inte vi fans känner till.
Kommentera

Costanza: Känns bra en kväll som denna, allt annat än 4-5 måls förlust är ren bonus. Blir en lugn kväll för våra moderatorer
Kommentera

puffe: Ja, jag ska då inte gorma när puckarna ramlar in. Lite av förlorarmentalitet, jag vet, men va fan. Måste ju försöka behålla förståndet också.
Kommentera

Costanza: blir det 2-siffrigt blir jag deprimerad, annars helt OK. Orkar inte ens tänka på hur statistiken mot Skellefteå ser ut i modern tid.

Inget, absolut inget talar för oss. Bara en sån sak
Kommentera

Gavelo: i bergs fall kan anledningen vara så enkel att han har en liten skada som gör att han inte klarar av 15-20 min speltid. säger inte att det är så, har ingen aning

hade jag fått bestämma, vilket jag inte får, så hade jag bestämt att vi alla kallar josh kedja för förstakedjan. det är den som spelar mest och det är den enda kedja jag tror karlin litar på till 100%, vilket vi också ser när den aldrig splittras. sen kan vi för all del kalla resten för fjärdekedja 1, 2 och 3.
Kommentera

puffe: Jag spelade 6-1, kanske var jag lite väl optimistisk med Modos prestation ?!
Kommentera

BobbyG:

Södergran och Folin i första alltså? :@@@

Skämt åsido, gick snabbt för Wahlberg att tappa sin startplats. Hann knappt blinka eller dra mig till minnes när det skedde.
Kommentera

puffe: Höll faktiskt på Skellefteå en match en gång. Var på Frölunda-Skellefteå(vet inte varför) och när Frölunda gjorde 1-0 tidigt körde dom sina jävla måljinglar och slipsnissarna var helt plötsligt 'goa gubbar'. VIDRIGT. Men Skellefteå vann med 12-1
Kommentera

hk: Mest troligt Modo ja, själv har jag inget att förlora mer än några hundralappar på svenska spel
Kommentera

Werner:

Ranta skjuter i ramen eller strax utanför, dvs skott som inte lämpar sig för returtagning.

Jokes aside så känns det, åtminstone, som att det var betydligt fler skott i magplattan från rantalajnen inledningsvis
Kommentera

Gavelo: Woods o Danske är under isen, Dansken har väl gjort ett mål senaste 20 matcherna.
I kväll är det bara att be till gud att vi kan hålla siffrorna nere, så det inte rusar iväg till total förnedring.
Hoppas vi kan stå upp och försvar oss på bästa sätt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det handlar inte bara om att göra mål, det handlar ju minst lika mycket om att skapa målchanser och få varandra att leverera.

Denna kedja gör mål och assist i nästan varje match.

Visst hade man önskat att Dansken börjar målen igen, men han har ju haft en jäkla oflyt ett tag, många puckar som normalt gått i mål gör det inte längre.

Som mot Frölunda, att ha inte fick in pucken beror inte på att han är under isen utan det beror på att han inte har samma medstuds som han kanske hade tidigare.

För mig är ordet under isen något Oregan, Södergren, Sam, Walli mfl är, att man inte får ut nada av sitt spel och gör inte medspelarna bättre heller.
Kommentera

BobbyG: Men nu spelar ju inte Berg mer än 5 minuter? Dessutom när vi har Wahlberg så skulle ju Berg bara få vara på sidan och vila istället tills han är 100% igen? Jag fattar inte vad Folin gör på 6 backar...
Kommentera

Robin Ztorken L:

Hoppas fortfarande på att OEEK ska gå in och göra en liknande insats som luleå borta även om han var helt felplacerad på hardegårds 1-1-kvittering.

Men tror det var lhc away jag tappade hoppet om att han kommer gå in och sno någon match.

Hade en rätt dålig förflyttning i boxplay (som bidrog till det bespottade boxplayet).
Kommentera

Sigge:

Och Theo, Karlin laborera rejält för att få det att lossna
Kommentera

Trilske: Om ranta vet att han har en terrier framför så kanske han får pucken på mål istället för att hitta luckan 👍
Kommentera

Gavelo: Jag tycker fortfarande att Niederbach är den sämsta forward som får istid normalt. OP rådde för Frölundas kvittering och han är nog sämre, även om jag älskar hans inställning och entusiasm.
Kommentera

J F K: Måste till nån typ av reset i laget där de slappar av och bara kör när de nu är tryckta mot väggen. Våra ledare är ju rätt truliga och sura. Måste vara nån som säger att de bara ska gå ut och lira skiten ur motståndaren. Blir som det blir, för nu lutar det söderut rejält. Marcus Näslund kanske?
Kommentera

J F K: Då ser vi lite annorlunda på saken.
Både när det gäller Niederbach och OP
Kommentera

Costanza: ut och kriga nu MoDo 💪
Kommentera

« · 2642761 · »