1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta

« · 2643512 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
Rödluvan: VooDoo-vinst! George är glad!
Kommentera

SPOODI: kändes som det fanns minst ett tillfälle där ni borde fått PP i sudden
Kommentera

Saik-Småland:
Tack. Men det var på håret
Kommentera

Riktigt starkt av grabbarna och repa mod efter slutet. Jag tycker vi är så värda dessa poäng idag, idag spelade vi med känslor och krigade offrade oss täckte skott smällde på mm. Vi måste spela mer så här desperata.

Nu är det bara hoppas Hinken lyckas få in nån till forward så vi kan få lite mer produktion framåt förhoppningsvis. Tyvärr tror jag ej det räcker med en spelare för det ska göra nån skillnad behövs nog 2 åtminstone. Jag tar gärna en som Linus Fröberg han är ju ingen poäng spelare men skulle göra nytta sedan lägga större summa på något mer produktivt namn.
Kommentera

BlackBay: Jo det tyckte nog jag med.. Särskilt när båda situationerna i samma byte.
Kommentera

När vann vi en seriematch mot Skellefteå senast?🤔
Kommentera

BlackBay: under matchen också? men men man ska inte vara bitter hade på förhand varit otroligt nöjd med 2p.
Kommentera

Säger som alla redan sagt: vad i helvete gjorde domarna i 65 minuter idag?!?!?! Hatten av för alla fel! Hade glömt att dom till o med ringde på 2-1an! Helt horribelt usla! Släng bajs på denna kvartett!

Men 2 poäng är en jävla bragd! Sjukt krig mot ett bättre motstånd gav en viktig seger! Framförallt för moralen!
Kommentera

Tarasov: petade ? Snarare pensionerad från hockey period.
Kommentera

TickledDonkey: Kommer inte ihåg, tidigt 10 tal troligtvis.
Kommentera

TickledDonkey: 2014-03-06 19:00
MODO Hockey - Skellefteå AIK 4 - 2 (1-0, 1-1, 2-1)
Kommentera

modomille: Nieder din jävla snygging!!!!

FUCK OFF till six-fingers, era filmande grisiga svin!
FUCK OFF till Domherrarna, era korrupta/fega fittor!

Många som var riktigt stabila ikväll, men OEE blir bäste MoDoit ikväll i min bok!
Kommentera

Fick en liten försmak av vigneault och woods kemi på övertiden.

Tycker det kan vara värt att testa då woods i stort sett är osynlig i 60 minuter ikväll.
Kommentera

SPOODI:
Skönt att vi kan ta igen 2 poäng i en match man inte hade räknat med några poäng!

Hoppas på en ny trend i det nu!
Kommentera

Confusius: om grin-dallis gör det har han kininet råd att köpa ingredienser till mamma så hon kan baka bullar åt honom..
Kommentera

Ingen orsak för HV-pisket ikväll.
Mot surströmmingsderby nästa år också.
Kommentera

Sköna poäng. Skönt att Karlin coachar o inte vårt eminenta forum. 😉 Domarna sämst på isen.
Kommentera

Wikegårds ”va?” efter att ha sett reprisen på bernhartz utvisning… (Om ni tittar på studion)

Priceless.
Kommentera

Confusius: När jag stod bredvid pappa Niderbach vid rödljuset nu på eftermiddagen och vi hejade på varandra, Just då I det ögonblicket så visste man att Lill Nieder gör mål ikväll !!! 😂😂
Kommentera

Costanza: GRATTIS MoDo, bra gnetat hela vägen till 2 poäng.
Kommentera

Trilske:
13:50 på Jesper O igår.
Kommentera

Herminator: Stort tack till Timrå också att ni nollade Åsa Nisse på poäng.
Kommentera

Herminator: Tack och grymt jobbat mot Åsa-Nisse! Ni tog dock in 1p i Maratontabellen på oss ikväll!
Kommentera

Trilske: Att de släpper crosscheckingen i ansiktet på Rundblad och sedan tar någon slags spökutvisning på Bernhardt i det viktiga läget är tjänstefel. Jag köper Vigneaults som gav fem mot tre och motvilligt blunda för de som domarna släppte i förlängningen, men de två första situationerna är faktiskt grova tjänstefel.
Kommentera

Herminator: första gången ni hjälper oss i bottenstriden denna säsong. Tack till er
Kommentera

Rico01: Vi har 1-2 st här som konstant gnäller på domarna. Sedan har vi en jävla massa här som gnäller på domarna när dom de facto verkligen avgör matcherna. Som dom gjorde ikväll och matchen sist!
Kommentera

SPOODI: lite upp till Oskarshamn att välja om man vill möta Modo eller Hv nu. Vill man möta Modo har jag svårt att se att man går fullt på lördag mot Hv.
Kommentera

Costanza: Jag hoppas man lämnar in en skriftlig anmälan på domarna efter dagens match.
Visst att domarna kan göra fel men kvällens match övergår mer till grova tjänstefel!
Kommentera

Trilske: Tråkigt att glädjen över en fantastisk krigarinsats och två poäng mot ett av seriens bästa lag ska överskuggas av denna domarskandal. Men det är lite så det känns.

Så otroligt lycklig över hur laget återigen visar den karaktär som tog oss upp till SHL, men är så jävla förbannad över att de inte får ta den där trepoängaren på grund av inkompetenta kräk.

Pricken över i:et var när de hade två möjligheter på kort tid i förlängningen att visa ut Skellefteå-spelare för helt uppenbara regelvidrigheter, men väljer att fria.

Sämsta insatsen jag har sett på flera år. Skämmes!
Kommentera

J F K: Snigel på ögat kanske domarna vaknar med imorrn..
Kommentera

Domarna kommer få insatserna synade och kommer nog själva inte vara särskilt nöjda med kvällens insats. Vi kan vara fortsatt lugna i att sånt här inte sker medvetet. Tror man det så finns det speciella mössor :)
Kommentera

erjo: jag tror inte oskarshamn kan göra något vettigt ändå. dom har fem raka förluster och 9-25 i målskillnad

gratispoäng för hv oavsett hur mycket oskarshamn kämpar för det
Kommentera

Confusius: alla gnäller, men ligger som vanligt lite efter, så i min värld tog matchen precis slut och ska njuta av kommentarerna nu.

Men gnäller på alla som gnäller på Sam, dessutom är jag lycklig att vi har Rundblad o Adam i laget, blir guld värda när kriget börjar
Kommentera

Jinxa inte. Jag ska upp på matchen den 15'e och vill fan inte åka hem utan 3p.
Kommentera

Costanza: Förstår att det kan bli fel, men de allra flesta domare har ändå en hyfsad känsla för när det har blivit orättvist. Det sjuka är att de inte ens hade behövt leta kompensationsutvisningar ikväll, eftersom det var så många uppenbara situationer de hade kunnat plocka för.

Håller med om att detta borde granskas, det kändes inte bra detta.
Kommentera

Bernhardts utvisning är parodisk, vad åkte han för? Kan ju inte ens finnas en benämning för den utvisningen.
Kommentera

J F K: Ja eller när Sampo får en sladhin i huvudet precis innan Bernhardt touchar Lindström.
Gissar att Bernhardt såg att Lindström sopade till Sampo i huvudet så nästan imponerad att han inte körde över honom mer.
Kommentera

10322: givetvis kan dom göra något mot modo. lagen om alltings jävlighet
Kommentera

Confusius:

Motsäger mig sexfingrarsteorin eftersom det är Timrås argument mot oss.

Å andra sidan så är deras argument Trumplikt. Det de säger mot andra är med största sannolikhet det de själva har eller är drabbade av.
Kommentera

puffe: Ikväll gnäller vi endast på domarna!
Kommentera

NuMo: App app inte prata illa om Trump för då kommer George och BB till försvar, sen kommer JFK och sen måste vi bläddra 5 sidor för att hitta snack om hockey igen!
Kommentera

J F K: Tänker kvickt tillbaka på Sampos crosschecking i bröstet som gav 5min + 3 matcher kontra hyvlingen Rundis åkte på... ibland är inte domarna påslagna och bra helt enkelt... som ikväll
Kommentera

Laken: interference?. Men det är ett skämt
Kommentera

Bad_Brett: Västerbotten är korrupt. Batterifabriker, Kenttä och Cayman Island konton. Lövenspelarna oddsar ju mot sig själv på hemmamatcherna. Det vet alla om här. Jag kan korruption.
Kommentera

Ranta fick väl matchstraff och tre matcher för en liknande crosschecking på försäsongen.

Kunde inte bry mig mindre om Lindholm straffas i efterhand men bör bli något liknande.
Kommentera

Monno: Trump håller på MoDo!
Kommentera

Monno: Om ett eller ett par år så kommer de inte tänka så längre.

Alla killar gillar att ha ett par fingrar upp i in kvinnas sköte. Men, men. Kanske bara Trump som ändrar sig om i vilket tillfälle. Så jag vet inte. Han kanske inte ångrar sig ändå. Har själv svårt att få ihop till hyran. Den enda som styr mina fingrar ihop med kvinnor.
Kommentera

Hatar Januari - älskar Februari !!

Vi är obesegrad i Februari i alla fall , det tar vi med oss !!
Kommentera

9315: IKO lär försöka. Tror inte att de medvetet lägger sig mot en potentiell motståndare i kvalet, framförallt inte som det är ett smålandsderby.

Tyvärr lär de inte räcka till ändå.

Vi behöver verkligen inte sådana här usla domarinsatser. Vi har det jobbigt nog ändå, utan att inkompetenta snubbar till synes medvetet förstör för oss.
Kommentera

Smurfen: Offside innan 1-1 målet. Helvete varför ser dem inte!!
Kommentera

« · 2643512 · »