1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499704 inlägg · 4093 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma

« · 2657378 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
erjo:

Haha ja, nog förstod jag det, därav mitt "däremot".

Lånade ditt inlägg för att spinna vidare på temat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Trilske: Håller med Tomasek till 100% angående alla interference och andra små "regelbrott", men nu pratade jag om disciplinnämndens inverkan på framtida värvningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
KB: njäe 4 pinnar tror jag blir för lite tyvärr, men vad vet jag. # soffhugare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: okej, hade helt missat att Ap är skadad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
KB: japp, bara gilla läget så får det gå som det går
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
erjo:

Njae, däremot finns det ingen anledning för spelare som står på randen till NHL att välja SHL framför spel i AHL om dessa spelförstörande moment ska fortsätta.

En spelare som Ranta är bara att glömma i framtiden.

Medger att Pudas försvarade sig smart igår när han låste Wallis skridsko med klubban (då det krävs ett visst spelsinne från domaren för att förstå vad det innebär att åka på en grilla)

90-talets motsvarighet till när spelare kunde slänga upp en klubba i midjan för att få ner farten på motståndaren.

Hittade ett intressant citat från tomasek.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: EJK ska vara tillbaka inom en vecka förhoppningsvis iaf, vilket känns skönt. Blir AP borta en längre tid så får nog Theo glömma Västervik och hoppa in med oss istället.

Skulle tro att vi får mönstra det som går mot LHC, hoppas på det bästa och ta nya tag nästa vecka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Tarasov:
Skall bli intressant med Lucas P, funderar på att ställa mig i Rödluvans ringhörna här och tror han kommer ta plats nästa år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: AP utgick skadad igår?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: att vi hamnar i denna situation trots överflödet av centrar! Tänkte igår att ingen blev skadad i alla fall men ser nu att så var inte fallet :(

Var på matchen igår. Trots slutresultatet ej värsta jag sett denna säsong. Vi blev inte nollade åtminstone vilket jag var rädd för innan... :P hade med mig en släkting som inte brukar gå på hockey som sa att det såg ut som det skiljde en division mellan lagen och jag: jaa, har några nyheter vart vi spelade förra året hahaha.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: vem ska annars göra det? adam är skadad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nucky:
Tycker Vigge-O Regan börjar fungera bra så tror inte han vill sära på dem.

Skulle faktiskt tro att Lucas P för chansen som 4 center imorrn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Ejk är skadad, jag räknade centrarna i dagsläget.
Varför skulle Danny spela center, har jag missat något?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: jääääääävlar. Sjukt!!!! Jag slutar fan titta nu haha. Såg att hv tappat sin lagkapten, synd om honom men tror det blir sjukt viktigt.

Frågan är om Oskars levlar upp sista matcherna? Vill knappast gå in i kval med typ 20 raka förluster.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: en center kort? jag får det till tre om vi är snälla och räknar med ejk som ett centeralternativ

topping och oregan kommer att spela center imorgon båda två med stor sannolikhet. bara gilla läget
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nucky: Det hade inte behövts en match ens för att förstå att den konstellationen inte är gångbar i Shl, dom uträttade ingenting och såg verkligen helt felkomponerad ut, som väntat!
Hur man än vrider på det så är inte gångbart att ha en spelare som Ranta i en så svag omgivning.
Jag är oerhört förvånad att MK ändå testade!

Problemet är att vi är en center kort.
2:a kedjan kan man lämna som den är men man måste skapa förutsättningar att ha 2 starkt offensiva kedjor och då blir alternativen få så länge Theo x 2 är borta.

Danny har fått in några poäng på kontot senaste matcherna så det kanske är läge att spela Ranta som 3:e länk med Danny och Sam, då har vi 2 på förhand staka offensiva kedjor som samtidigt har centrar med stark defensivt ansvar.

Ap får centra Södergren och Walli tills Niederbach är tillbaka, en ganska tung 0-0 kedja med en liten uppsida offensivt och skaplig defensivt.
Möjligtvis kan man ersätta någon av yttrarna med Topping, men jag hävdar starkt att Toppings underliggande svaga siffror defensivt gör att han inte kvalar in som center, iaf inte på denna nivå!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
grimiss: vet inte om det är positivt eller negativt, men det är "internmöten" nästan varje omgång, ett lag kommer garanterat ta poäng men ett lag kommer garanterat tappa poäng också

lördag: malmö-rögle
tisdag: rögle-hv
torsdag: hv-modo (malmö-oskarshamn)
lördag: inget
tisdag: hv-örebro
torsdag: inget (rögle-oskarshamn)
lördag: modo-malmö (oskarshamn-örebro)
tisdag: rögle-modo, malmö-hv (herregud vilket drama det här kan bli, sista omgången. jag hoppas verkligen modo är klara för shl innan denna omgång)

vore absolut fantastiskt om rögle kunde ta två raka treor. dom får jättegärna ta sista playinplatsen om det innebär att modo blir klara för nytt kontrakt tidigare, det är en trejd jag gör varje dag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Brander: ja fy fan. Jag kommer inte se sista matcherna. Leksands ptsd.

Men, jag tror inte kedjor osv kommer vara avgörande utan vad Modo är villiga att offra. Vi är sämre än nästan alla motståndare men inte så mkt, långt ifrån för mkt för att käka puck mentalitet inte kan väga upp det. Många lag som slåss runt strecken men tror Modo kommmer vilja ha det mest. Det blir också karlins viktigaste uppgift, att få laget på rätt ställe mentalt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: Jag såg ej matchen igår men vet att en match knappast är tillräckligt underlag för att slå fast något.
Dickie-kedjan särar han i princip aldrig på vilket ger rätt få alternativ i övrigt, speciellt nu med skador/avstängningar på centrar.

Ett alternativ vore dock att flytta upp Oregano som center mellan Ranta och Topping, och ner med Södergran ihop med Sam.
Men om det blir bättre vetefan..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: Emil Wahlberg kanske centrar fjärde. Har ju erfarenhet av detta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nucky: Karlin har rört om i laget under hela serien så det är inget nytt med 8 omgångar kvar, dessutom med flertalet skador!

Alla som såg matchen igår och har gjort sin egen research vet att Topping inte är en bra center, så därför är det mot alla naturlagar att spela honom som center tsm med en iskall södergran och lagets bästa forward, det blir helt bortkastat, som vi såg igår.

Jag skulle bli extremt förvånad om MK gör om samma misstag igen i morgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Törna: Money talks, bullshit walks.
Tror inte att det blir svårare att få hit spelare i framtiden pga disciplinnämnden, spelarna kommer gå dit de får mest betalt. Något som gör det svårare är lönerna i AHL, importkvoten i Schweiz mm.

Däremot så måste man syna denna så kallade "nämnd" ut i fingerspetsarna. Vi måste även börja utbilda ungdomarna till att försvara sig ute på isen. Det finns en anledning till att spelarna idag åker med huvudet nere och blicken i isen och det är för att det inte ligger något ansvar på tacklingsmottagaren längre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: Det är svårt att ge Ranta en bättre omgivning utan att röra om i alla kedjor, vilket jag tror att Karlin inte är sugen på med endast 8 omgångar kvar.
Tror Topping kommer ta Nieders plats tills denne är tillbaka.
I övrigt kommer man göra så få ändringar som möjligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Fy fan, känns som om djävulen själv satt ihop de sista omgångarna. Försöker tänka på att det bara är en samling figurer som jagar en bit vulkaniserat gummi, men jäklar vad nervös jag är.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Blir kanske något sånt här skulle jag gissa.
Ranta, Topping, LP?
Aagaard, Dickinson, Woods
Walli, Sam, Södergran?
OP, Oregan, Sebbe
Eller kör man hårdare med 3 kedjor och fortsätter med Walli, Oregan och Sam i samma, dem har ju ändå börjat hitta något tillsammans nu känns det som. Och då sätter man LP som center i 4e med OP och Sebbe. Stor gamble men var han inte inne som center igår också?

Sen när vi får tillbaka någon av AP/EJK/Niederbach så går vi tillbaka till något som igår typ skulle jag tro. Men med full styrka skulle det kanske kunna se ut något såhär. Även fast jag skulle vilja se Woods med Sam mer tillsammans.
Ranta, Niederbach, Topping
Aagaard, Dickinson, Woods
Walli, Sam, O'Regan
OP, AP/EJK, Sebbe
Vet inte vart jag ska få in Södergran om/när alla spelare är tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Tarasov: ska med skräckblandad förtjusning blir intressant att se modos uppställning imorgon med josh, sam, topping och oregan som centrar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Tarasov: Har noterat det också, dom agerar som en myndighet - tunnelseende delux. Hoppas svensk hockey inser problemet innan det är försent. Kommer vara svårt att få hit spelare i framtiden annars.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Padrone78:
De domar jag har läst är ofta rätt dåligt motiverade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
SPOODI: Ja, hockeysverige, alla parter, hade tjänat på att få lite transperens och förutsägbarhet i den här processen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: man vill ju bra gärna få läsa igenom stadgarna som disciplinnämnden dömmer efter?.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
J F K: Ja, det är riktigt tragiskt - men åtminstone konsekvent dåligt. Hela det där regelverket behöver synas, ordentligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
puffe: Jag är fortfarande förbannad på Niederbach avstängning. Förutom att den är så fel att Timrås sportchef Kapanen ringer upp Hinken och säger att han fattar ingenting, så kommer det till återfallsförbrytare.

Först säger kvinnan som är ordförande att det är ett ett kalenderår. Då berättar Mattias på ÖA att det minsann är ett kalenderår och en dag, så det är inte rimligt.
Då ringer idioten tillbaka och säger att det är ungefär ett kalenderår. Detta för en spelare som den här säsongen har en puck out och en enda hakning på sitt samvete.

Vad är nästa grej om de de där idioterna får bestämma?
Ja, vi tänkte att matchen går till förlängning. Vi vet att det blev 4-3- men det är nästan som oavgjort så vi tänkte att det är nära nog.?
Man kan väl för fan inte ha ett regelverk som är helt djävla godtyckligt? Det är så dumt att jag bara häpnar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Ett hopp är ju att HV inte ens vinner hemma längre, men som sagt 17 gäller nu
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
KB: det får verkligen vara omgång för omgång nu.

linköping-modo
malmö-rögle
hv-frölunda

17 är numret till att klara kval just nu... hoppas det minskar varje omgång
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Jacobsson åker ner till Västervik igen när han är spelklar.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Stod ganska nära situationen med AP. Får hoppas att det bara är en stukning. Men han såg ut att ha rejält ont.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
BobbyG: Tror det räcker med två vinster för oss, ordinarie eller öt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Wauzsig: skadeuppdateriing från karlin

rubins: dag till dag
ejk: killgissning tillbaka om en vecka
ap: lördag tveksamt men oklart just nu vad skadan är
jacobsson: på väg tillbaka, ska gå in på 12 fw, annars ner till västervik
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bilyaletdinov: Du måste heta Zinetula i förnamn, eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
hk: Han var inne på Rantas mål och 3-6.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: värt att testa, kör!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Nesse: Du har helt rätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
hk: var det inte topping, ranta och södergran som gick på samma spelare, saik fick kontring och gjorde 1-2. Nämnda spelare hann dock byta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
hk: Det är på inget sätt Toppings fel att vi förlorar, men det är Karlins fel att den kedjan var helt ute och cyklade, Ranta är trots allt våran kanske bästa spelare, då bör man bygga lite bättre kring honom.

Jag skulle blir mycket förvånad om 1:a kedjan är intakt till Lördag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Specter: det blir svårt för modo att nå 1p/m sista 8 tror jag. jobbigt spelschema kvar. tror vi kommer att få förlita oss mycket på att andra lag förlorar

femman linköping borta
tvåan växjö hemma
ödesmatch mot hv borta
fyran frölunda borta
sjuan luleå hemma
åttan leksand borta

bortser vi från hv så är det topplag eller lag som modo haft jättesvårt med denna säsong... eller både och. jag ser inte många poäng för modo när jag tittar i kristallkulan, i värsta fall en stor nolla.

om vi sen tycker att hv borta är en ödesmatch så avslutar modo med

malmö hemma
rögle borta

vem vet hur det ser ut då, ingen ide att spekulera så långt. kanske är avgjort då, kanske är allt att spela för med ångest upp över öronen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Gavelo: Topping var väl inte inne på ett enda mål bakåt (eller framåt) ikväll?
Att vi inte vann en närkamp på hela matchen spelade nog större roll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Specter: Snitt i all ära, men ingen tröst om vi blir på plats 13.

Enkelt uttryckt: Vi gör det enkelt för oss och tar 17 poäng på kvarvarande matcher.

alternativt tappar vi max 7 poäng mot HV resterande matcher
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bilyaletdinov: Jag har resonerat ganska lika.
Topping är hittills en one hit wonder offensivt och har usla underliggande siffror rent defensivt, som center har man det defensiva ansvaret i kedjan.

Att sätta honom som center i sin första Shl match med 2 ganska omöjliga spelare känns som att pissa i glaset och dricka upp det.

Topping har gjort sig ett namn i As av att vara rak på mål, ta mycket skott och slå på returer, låt han fokusera på den biten, fullständigt obegripligt att man inte spelar honom i den roll han hittills gjort så framgångsrikt i As.

Woods och Sam gör ytterligare poäng tsm idag, men får ändå inte spela ihop?!

Som jag skrev innan match, min uppställning hade varit

Topping, Sam, Woods
Aagard, Jd, Ranta
Södergran, Danny, Walli
Olsson, Ap, Op

När EjK, TJ och Niederbach är tillbaka så kan Danny gå ut på en kant och övriga får konkurrera om platserna
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Bilyaletdinov: ejk är skadad han också.
Kommentera

« · 2657378 · »