1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506528 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma

« · 2656254 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-22 Hemma
Zource: Det blir nog så, han tar nog Niederbach plats enligt Karlin.
Kommentera

Gavelo: Den här gången vore det faktiskt bra att låta Södergran köra i förstakedjan, nu när han fått göra lite poäng. Man har ju lärt sig att det är så han funkar, allt kommer i en klump. Efter femtioelva matcher av att nästan göra rätt, men aldrig räcka till, kommer en sträcka av att vara lagets ledande spelare som glänser. Hoppas jag!
Kommentera

Framnäs: Södergran är bara bra i början p slutet av en säsong det är sen gammalt
Kommentera

Framnäs: Ranta, toppen och granen? 😅 Alla öser på framåt helt i sitt eget race? Spännande !!!!
Kommentera

grimiss: Detta vore otroligt ogenomtänkt. Topping är INTE en första center. Ingen av dessa spelare har förmågan att tänka defensivt och kommer garanterat kosta mer bakåt än vad vi får ut framåt.
Ser hellre att topping går på en kant tillsammans med typ Sam och södergran. Kanske bara är jag ?
Kommentera

pean: Första "proof of concept" kommer kl 19:00 ikväll! :D
Kommentera

Padrone78: Vadå, har de lirat sådär på träning?
Kommentera

pean: Ja, samt att Hinken och Karlin kommenterat det i diverse podar samt ÖA. :)
Kommentera

pean: Topping centra Ranta och Södergran på alla träningar i veckan, ja.
Kommentera

pean: Med EJK, Niederbach och Jacobsson (än så länge) borta så har vi inte så många alternativ. Hade större förhoppningar på Danny, men han är ju helt lost i försvarspelet också.
Kommentera

Frisco: äntligen matchdag🥳 nu kötta vi järnet idag och ger saik en rejäl match💪😁 spännande och se hur topping är idag!
Kommentera

KB: Ser man till Woods och Vignaults extremt fina samspel och poängproduktion senaste matcherna så känns det som tjänstefel att inte låta dem fortsätta ihop.

Aagaard JD Ranta
Topping Sam woods
Södergran Oregan Walli
Olsson AP OP
Kommentera

Gavelo: Danny har varit klart bättre på kanten än som center så sätter ogärna tillbaka honom i den positionen.

Har tidigare varit inne på att flytta Woods till Sams kedja, men vet inte om man ska rucka på allt samtidigt nu. Sam är riktigt bra i sin nuvarande tillvaro och O’Regan har fått ett lyft också.
Kommentera

KB: Problemet är att vi är kort om centrar så i dagsläget finns det inga alternativ.
Dock verkar Karlin spela Topping som Center vilket jag tror är helt fel med tanke vilken typ av spelar han är, men han får väl upptäcka det själv.
Kommentera

Vill ni veta en sjuk sak? Näsen har 0 utvisningsminuter
Kommentera

Gavelo: Jag tror inte någon här på HS besitter någon sorts insikt om Topping som inte Karlin samtidigt är medveten om.

Danny vs. Topping som center är lite vilket som för mig. Båda har problem i försvarspelet, men den sistnämnde har åtminstone fått stor offensiv utväxling en liga ner där.
Kommentera

KB:
Det kanske är som med att spela Bernhardt- Näsen, han är medveten om nersidan men tycker fördelar överväger
Kommentera

KB: ganska enkelt, vi vet att oregan är dålig, vi vet inte om topping är det. får testa topping och se om det blir bra eller dåligt till skillnad mot alternativet vi vet är det
Kommentera

BobbyG: Vi vet att Västerås flyttade honom till en kant för att han bland annat var svag defensivt i HA. Är helt klart skeptisk, även om Västerås hade en usel defensiv oavsett vem som centrade.
Kommentera

J F K: Helmersson kan inte hockey som Karlin.
Kommentera

SPOODI: Jag tror Helmerssons problem där var en oerhört offensivt viktad trupp med en väldigt defensivt inriktad tränare. Många spelare var helt enkelt inte sugna på att köra defensiven i första hand, utan man öste på framåt.
Kommentera

SPOODI: Ja, tror han bara har dragit på sig 2-3 utvisningar så länge han varit hos oss. Tror det var Jon som intervjuade honom när han kom angående att han aldrig drar på sig utvisningar.
Kommentera

J F K: det kanske blir katastrof med honom, men vi vet att det är dåligt med oregan. allt jag säger är att det är värt att testa, särskilt när det inte finns andra alternativ än honom och oregan
Kommentera

BobbyG: och funkar det verkligen inte är det ju bara att göra om i kedjorna. Bättre att testa för det kan funka också.
Kommentera

Tror vi att eftersom Skeå spelade final i CHL för någon dag sen så har Modo lite fördel med några lediga dagar i benen?
Kommentera

JoakimE:
Man kan hoppas men tänker att det kan slå så olika. Men har gott hopp om matchen under förutsättning att vi fortsätter på det inslagna spåret
Kommentera

Dynga !!!
Nu har det börjas prata om att vi är bästa nykomlingen sen dom började med 14 lag igen 😡

Vi såg ju hur det gick förra gången det pratades om det
Kommentera

Smurfen: Om det är Wennerholm som snackar är det ju bra. Annars håller jag med dig att det är skit..
Kommentera

Smurfen: Ser inte varför det ska snackas om det när vi fortfarande varit ganska bedrövliga över säsongen. Förutom kanske 15 matcher.
Kommentera

Rödluvan: För att vi varit mycket mindre bedrövliga än alla andra nykomlingar? ;)
Kommentera

Rödluvan: Kanske för att vi varit mindre bedrövliga än alla andra nykomlingar.
Alternativt är förutsättningarna så dåligt så vi gjort det fantastiskt bra sett till dem.
Kommentera

KB: Det är därför ditt resonemang blir så konstigt,
Danny vs. Topping som center är lite vilket som för mig. Båda har problem i försvarspelet”
Så vi byter ut en svag defensiv center mot en annan svag defensiv center bara för att Oregan som genomgående varit usel inte är tillräckligt bra som center, fast han inte levererat som ytter heller, förstår jag dig rätt nu?!

Topping som har riktig svaga underliggande siffror i defensiven och som egentligen har sin första poängstarka säsong ska alltså centra i Shl och en första kedja, det är vad jag kallar ett högt spel!

Det förnuftiga vore att fortsätta med Aagaard, JD och Ranta och sedan köra Topping på sin kant med Sam och Woods som sprutat in poäng när dom spelat ihop senaste matcherna och sedan låta Oregan centra mellan tex södergran och Walli eftersom vi absolut inte har något centerämne kvar i truppen förutom Ap
Kommentera

M Horava: Det var TV 4 Hockey som hade lagt ut nått
Kommentera

Matchen får gärna börja nu jag är redo
Kommentera

Gavelo: Nä du missar en del av vad jag säger. Danny har varit bra på kanten bredvid Sam.

Tycker dessutom det känns märkligt att köra tombolan efter tre bra prestationer och resultat.
Kommentera

Hur laddar alla upp för matchen ikväll? Själv blir det att kika Ässät-KalPa för att se om Hutsko ska lyckas skrapa ihop nån mer poäng denna säsong😎
Kommentera

TickledDonkey: helt missat att vi skeppat honom haha
Kommentera

grimiss: Ja och märker att han verkar skadad/sjuk så spelar ändå inte idag
Kommentera

Topping går in mellan Ranta och Södergran. LP extraforward.
Kommentera

Rödluvan: Off topic, men Karlkvist i Barometern rabblar upp saker som att han inte alls spelade roll uppe i Övik.

”Jag hoppas med varenda ställe i min kropp att vi håller oss kvar. Både jag och Vendela älskar Oskarshamn. De trodde på mig, har gett mig ett ”A” på bröstet och har sajnat om mig två gånger. De har visat att de tror på mig. Jag blir less på det här, sedan har jag full förståelse för att agenter och klubbar jobbat för fullt.”
Kommentera

KB: Danny har inte varit bra, inte ens med Sam, men han har varit mindre dålig eftersom han slipper det defensiva ansvaret då han har problem med tempot.

Det är absolut ingen tombola, Aagaard har spelat med JD hela säsong och med Ranta som ytter vid några tillfällen på slutet och då har Woods gått ”tillbaka” med Sam och den konstellationen har varit jättebra för att inte säga lysande.

Hade vi haft Niederbach eller Jacobsson så hade både Topping och Danny gått på en kant, men eftersom vi inte har dessa alternativ så bör Danny vara det klart bästa alternativet som center på papperet, och eftersom han är för dålig så ser jag inte honom i en topp6
Kommentera

Rödluvan: oinks tid i shl är förhoppningsvis snart över. De hör hemma i HA med Tingsryd, Kalmar osv.

Corona-karma.
Kommentera

Rödluvan: tror Karla uppskattar allt MoDo har gjort för honom också. Det klingar inte så bra om han skulle sitta och tokhylla MoDo nu när vi är i samma serie och han spelar för en konkurrent. Hur hade du upplevt det om typ Vigneault sitter och tokhyllar HV i en intervju för de gav honom chansen i SHL?

Personlig åsikt: kommer alltid gilla Karla han har betytt sjukt mycket för MoDo. Men vill inte ha tillbaka honom
Kommentera

SPOODI: Har dock alltid varit tydligt att han inte uppskattat supportrarna här, hela tiden.
Kommentera

Rödluvan: vad snackar du om? Han har ställt upp i Kempiscorner tex efter han har spelat i SHL med Oskarshamn. Hade han aldrig gjort om han inte brydde sig om oss supportar. Hyllat oss förut också
Kommentera

Rödluvan: Tror detta är dagen när Topping passerar Hutsko i interna poängligan
Kommentera

Gavelo: Fina siffror på Danny de senaste matcherna och jag tycker han har varit fullt godkänd, även om jag inte besitter Gavelos ögon.

Stuvar man runt totalt i tre av fyra kedjor så känner jag väl ändå att man kan kalla det en tombola. Men där tycker vi kanske olika?

Oavsett, så är detta en lösning som uppstår på grund av den övriga frånvaron. Där tycker vi ju likadant. Det är vad det är.
Kommentera

SPOODI: Också sagt att han uppskattar sättet Oskarshamns supportrar bemött honom på stan betydligt mer än supportrarna här uppe gjort. Även ”gillat” tweets där våra supportrar kritiserat honom, och jag har extremt svårt att tro att han gör det på något annat sätt än ironiskt.

Men självklart borde han vara tacksam
Kommentera

Rödluvan: Har för mig att han var på final 5 förra säsongen. Nog har han känslor för MoDo. Men skitsamma. Avslutat kapitel.
Kommentera

Dexter : Säger absolut inte att han inte har det, säger mer bara som du säger att det är ett avslutat kapitel.
Kommentera

« · 2656254 · »