1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2007-10-08

921859 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2007-10-08
spud: Tror han känner att han har unfinished business i City of Brotherly Love. Känns inte som om Dallas är ett lag som kommer att vinna Stanley Cup 07/08.
Kommentera

Martin S: ja, om de tar hedman den yngre så får de ju tillbaka en JR, det brukar ju funka där.

Varför inte Dallas? Och varför tror du philly före avs?
Kommentera

spud: Tänkte inte på att Peter också var ett tänkbart objekt. Tror knappast att Peter spelar i Dallas dock. Om han väljer NHL så tror jag 1) Philadelphia 2) Colorado 3) Vancouver 4) Whatever förutom Detroit 5) Detroit
Kommentera

Hawerchuk: Nä, men BAD Brett träffade jag.
Kommentera

Martin S: Du tror inte att der var Peter de ville träffa?
Kommentera

Hawerchuk: Om jag bara hade vetat. Hade varit coolt att intervjua legenden Hull i MODO-TV..Ingen MODO spelare är väl draftad av Dallas? Hade Dallas något prospect i Södertälje? Eller har man börjat scouta Hedman redan nu med GM och allt på plats?
Kommentera

Det var ingen som såg Brett Hull i måndags?
Kommentera

Poffa:

Han kanske menade att om vi hade hållit tyst så hade det hela gått obemärkt förbi? Förresten var det väl ändå linjedomarna som var den goda hjälpen.

För att citera ett sms jag fick igår: "Det känns konstigt att inte ha primitiva känslor för domaren."
Kommentera

Strömberg var tydligen irriterad över att det blev 2 minuter för puck-out i tredje perioden.

"Domaren fick bra hjälp med det domslutet", har han tydligen sagt och syftat på publik och MODO-spelare.

Själv kan jag bara konstatera att Strömberg borde se matchfilmen, så kanske han inte är så kinkig.
Kommentera

Gidde: Instämmer med boxplay spelet där, känns som dom gör det alldeles för svårt för sig. När dom väl har bucken så ska dom vända om i egen zon med den i stället för att skicka iväg den som dom gjorde i ena boxplayet idag.
Kommentera

Gusse:

Dessutom är dom inte distinkta och skickar ut pucken när dom får chansen i BP.

Det gjorde dom under ett enda BP, det i tredje perioden, och då var det klockrent. SSK hade inte en chans på 2 minuter.

Men de andra gångerna försökte alla vara så konstruktiva, och spela bakåt istf framåt, och då blev det ju farligt hela tiden...
Kommentera

Gusse: Håller helt klart med dig om Skröder, hoppas att det lossnar nu för han.
Kommentera

Tycker att Skröder gör en bra match idag ..Tror att Svarten fick en smäll i andra perioden ..Kan inte varit mycke mer än 5000 pers i hallen idag ..

Två insläppta med en man mindre idag ..bättre än senast iallefall..men jag tror att Modospelarna stressar för högt i Boxplay och lämnar ytor till motståndarna framför kassen ...
Kommentera

Hawerchuk: Ok.. för han satt på bänken i alla fall därför jag tänkte om Harald bänkade honom. Aja nu är det ny match att ladda inför på torsdag, blir tufft som vanligt men vi brukar ju kunna sno åt oss poäng nere i Göteborg.
Kommentera

Cyklob: Svarten fick en smäll i nacktrakten i först perioden. Förmodligen var det därför han spelade så lite.
Kommentera

Portello:

Du har ju redan fått svaret, men om du kollar på länken så ser du nog en viss likhet också...
Kommentera

Jag har svårt att förstå varför Harald ger fjärdekedjan så embarmligt lite speltid. Nu har jag i och för sig bara sett tre matcher, men i dom har de varit bra de korta byten de varit inne.
Kommentera

Salle:

Jag tror att fru Svarten ringde och sa att han ju faktiskt hade lovat att lägga om till vinterdäck!

Det tog cirka en period, mer eller mindre ;-)
Kommentera

Salle: Anledningen att jag vill se lite nytt folk är för att jag saknar tex Micke.p, Döme, Blatny som gjorde allt skitjobb och det drog med sig dom andra med. Vi har väll inte så många sådana kvar nu. Sedan skulle jag inte tacka nej till en ny back och jag har för mig Ecke sa att dom skulle plocka in någon istället för Adam.
Kommentera

Salle: Han gick ju ut och satt i båset i andra, så ska vi gissa på att Harald kanske bänka han ? för att få han att tända till eller något ?
Kommentera

shinzawai: Nej vi var väll inte så bra i starten i fjol heller, men vi var knappast så bedrövliga i försvarsspelet som vi är i år. Och det känns som om det ska mycke till innan man får ordning och reda på det. Dels som du säger Harald väljer fel spelare osv, men finns ju inte mycket att välja på heller.
Kommentera

shinzawai: Det är ju givetvis genial planering av Harald. Vi gör bort formsvackan så här från början när alla ändå är mer intresserade av fotboll och sånt och det är ont om hemmalördagsmatcher och dreamteam tävlingen inte ens har kommit igång.
Kommentera

Cyklob: Varför värva nya spelare? Det får ju inte igång de som redan finns i truppen.
Idag vilade Jonasén (nån period åtmistone), Molinder, Forsberg och Victor.

Nån som vet varför Svarten inte spelade 2:a perren förresten?
Kommentera

shinzawai: Jag håller helt med om att Wargh spelar bättre änn både O.hedman,Hållberg vill även lägga till Hedin som blandar och ger. Men skulle han bänka båda så får vi spela på 5 backar vilket jag har svårt att se att dom ska orka med. Problemet ligger i att det är för många som underpresterar.
Kommentera

shinzawai: ...i omgång mindre-än-tecken 10. HS gillar inte mindre-än-tecken.
Kommentera

Cyklob: Jag vet inte om vi var en underhållningsmaskin i fjol i omgång
Kommentera

Cyklob: Vad spelar det för roll om det är konkurrens om vår tränare väljer fel spelare?

Wargh, t.ex. är mycket bättre än O Hedman i år. Han är även bättre än Hållberg så här långt, men där har jag större förståelse att Harald investerar i Hållberg i form av istid.
Kommentera

Paddan: Känns som publik siffrorna kommer minska eftersom om dom fortsätter att spela som dom gör nu. Handlar inte enbart om att vinna publiken vill ju se lite underhållning med och det bjuder verkligen inte Modo på för tillfället.
Kommentera

Paddan:

Jag vet inte. Det var vad jag svarade, men jag fick inte veta om jag hade svarat rätt eller inte.

Fanns några platser över, ja.
Kommentera

Paddan: Fem minuter var bra. 55 var dåliga. Otroligt att vi vinner, trots det.
Kommentera

Jaha det blev seger till sist i alla fall, men försvarsspelet lämmnar en hel del att önska. Och vad har hänt med boxplayspelet det är som det är helt bortblåst. Fast då kan vi ju iof glädja oss åt att Powerplay spelet funkar i stället.

Vi har en hel del tur med som klarar av att vinna dessa matcher, men det kommer inte hålla i längden så är det bara. Och jag brukar sällan klaga på Modo om att man ska värva osv, men nu borde fan Ecke agera och göra något i alla fall. Rör om lite i grytan plocka in några nta så dom andra får lite konkurans om platserna.
Kommentera

knaskamilla: Kan svaret vara "En spelare kort i spelartruppen"?

Verkade vara väldigt mycket ledigt på etage 2 att döma av tv-bilderna i Hockeykväll.
Kommentera

Mats Edström:

Vad är det med Wernblom som gör att alla hyllar honom idag? Fick mitt i matchen ett mystiskt sms från en luling där det stod "Vad vore MoDo utan Wernblom?". Snabbare på skridskorna, kanske...?

Nåväl. Vilken match! Fortsätter vi såhär vinner vi SM-guld framåt vårkanten.
Kommentera

Mats Edström: Japp
Kommentera

MorganaLefaey: Gamla, goa Wernblom!
Kommentera

källan: 6006 personer. Då scim och jag sitter och kollar på websändningen istället.
Kommentera

källan: 6008 personer i swedbank
Kommentera

power play för modo nu
Kommentera

från svenskafans liverapportering:
"Första målchansen är MODOs, men kommer först efter 2.43."

Inga dåliga krav om man tycker 2.43 är långt in i matchen för första perioden.
Kommentera

källan: Skellefteå är inget lek på hemmaplan.
Kommentera

källan: Tycker mig se en hel del misstag i egen zon som om det inte vore för lite tur och långa klubbor ändå lyckats reda ut sig.
Kommentera

Portello: aa nu ligger dom ju under me 2-0
Kommentera

Portello: Hinner inte med att läsa så mycket i de andra gästböckerna när man sitter försöker hänga med i web-tv sändingen.
Kommentera

MorganaLefaey: Ok.

Alltså, nu börjar man känna igen tugget i Brynäs gästbok...
Kommentera

får vi se vad ssk kan hitta på i pp
Kommentera

Portello: Han gör reklam för tidningen 7

Kommentera

MorganaLefaey: Angående Hållberg ja.Varför i hela friden har en så stor siffra på ryggen om man jämför med de andra spelarna i MoDo?
Kommentera

VIlken jävla chans hållberg hade. Argghhh
Kommentera

Oscar Steen är bra idag
Kommentera

Paddan: 2-1 och man har fått sett ett av dem. Var iofs det viktigaste hittills då det betydde ledning för modo. :)
Kommentera

921859 · »