1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507842 inlägg · 4106 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2007-10-08

« · 920562 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2007-10-08
Paddan: Stök- & bökmål gills dom oxå!
Kommentera

Paddan: Stök- & bökmål gills dom oxå!
Kommentera

MorganaLefaey: Då har du tydligen missat ett Wargh-mål och någon fyllerist från Lahti har tydligen också gjort mål.
Kommentera

Mats Edström: Det kan man väl lugnt säga. Nu har dessutom fotbollen försvunnit från tv-biljett 1 och ändå ingen hockey på tv-biljett 3.

Jaja. Det finns väl web-tv.
Kommentera

MorganaLefaey: Intressant??? Jag tycker det låter som katastrof!!!
Kommentera

Mats Edström: Sen så får jag helt plötsligt in fotboll på min tv-biljett vilket jag inte prenumererar på men ingen hockey. Intressant.

Kommentera

bisterfinnen: rätt svar, sitt ner! *asg*
Kommentera

Mats Edström:

Outrundlig = Stenhårt kantig ?
Kommentera

...av någon outrundlig anledning???
Kommentera

Salle: Mot Malmoe!
Kommentera

Poffa: Mot templet.
Kommentera

60. KRIZAN, Karol 
 Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line 35. HEDIN, Pierre7. HÅLLBERG, Per 
  20. STEEN, Oscar 24. SUNDSTRÖM, Niklas10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line 3. TIMANDER, Mattias34. WARGH, Tommy 
  9. WERNBLOM, Magnus 39. SVARTVADET, Per15. SALOMONSSON, Andreas 

3rd Line 8. HEDMAN, Oscar5. JONSSON, Hans 
  18. ÖBERG, Peter 79. WARG, Fredrik19. TOLSA, Jari 

4th Line 41. HEDMAN, Victor  
  13. JONASÉN, Marcus 29. MOLINDER, Andreas33. FORSBERG, Tobias
Kommentera

Nä, ikväll vill jag banne mig se lite jävlar anamma från MODO:s sida. Rejälare spel, framför allt defensivt. Mindre misstag i egen zon och inget jävla innebandyförsvar från Hållberg och Hedins sida. Jag är redan less på att se dem halvt stå på knä och vifta lite lojt med klubban.

Jonasén är visst ett frågetecken fortfarande. Skulle bestämmas i kväll, enligt rapporter. Får vi då se Wargh i den kedjan eller väljer man att flytta runt lite spelare? Jag hoppas nästan på det senare. Jag har nämligen svårt att se varför man envisas med att köra Svarten - Salle - Werner i samma kedja.

Och vi kan väl hoppas på säsongens första mål för lill-Hedman. Och då pratar jag åldersmässigt sett.

Kommentera

Gidde: Vi beställde in isfyllda hinkar med San Miguel, så de fick stå på kylning tills det var just den ölens tur. :)
Kommentera

shinzawai:

Jäklar vad du måste druckit snabbt (och mycket!!) i andra perioden!!

Nä, nu glömmer vi det där och kör vidare mot SSK ikväll!
Kommentera

shinzawai:

Jaja, du tänker så. Och jag som tänkte slippa skämmas :-D
Kommentera

bisterfinnen: Hehe, jag var så full i lördags att jag mest skrattade åt matchen. Vid varje LHC-mål behövde jag en ny öl. ;)

I kväll tänkte jag se matchen med Bad Brett på O'Larrys i Sthlm. Hoppas det är många Modoiter där så skammen fördelas på fler än oss två.
Kommentera

shinzawai:

Dax att kravla sig upp ur skittunnan där man legat och skämts sedan i lördags kväll. Hoppas inte på något nytt dopp där ikväll!
Kommentera

Frisco: Hur många knasiga omgångar var Modo inblandade i ifjol då?
Kommentera

shinzawai: WAIT! Detta är nog inte riktigt rätt ordning. Detta är omgångarna. Datumordningen är lite annorlunda. Men dne orkar jag inte kolla:)
Kommentera

Frisco: Åh fan. Tackar för sammanställningen. Kul också att se hur publikintresset rör sig under en säsong. Tror jag måste lirka till ett diagram!
Kommentera

shinzawai: Nej.

6679
6412
6048
7600
7033
7600
6377
6111
6739
7555
5682 16/11 2006
6267
7600
6042
6084
7600
6986
7600
5918 Brynäs 8/1 2007
6145
7376
5899 Mora 23/1 2007
7012
6481
7481
6572
7600
Kommentera

knaskamilla: Ne exakt, tänkte på det när jag såg schmemat, oavsett om vi hade vunnit alla matcher hittils så hade det knappast gått ett lämmeltåg ner till arenan för att se ssk en måndag.

Och om jag inte tar fel så är väl det ändå högre än tikarnas snitt..
Kommentera

knaskamilla: Det kan fortfarande vara dåligt även om det finns rimliga orsaker. :) Själv hade jag gärna varit på plats och kollat in Linusarna och spanat på Leffe Strömbergs svarta ögon. Vad ska han klaga på efter matchen?
Kommentera

shinzawai:

Nåväl, ska vi vara lite noggranna så är det ju fortfarande mer än vad vi hade på slutspelsmatcher i Kempis... ;) Inte särskilt konstigt heller. Södertälje, en måndag, efter en 7-2-förlust på bortaplan.
Kommentera

5659 biljetter sålda. Skrämmande dåligt. Den andra matchen sen Swedbanks invigning under 6000? För visst är det bara en match mot Mora som lockat färre än 6000?
Kommentera

Salle: Hoppas att Mackan (that's right - MACKAN) inte har samma luftvägsvirus som jag har haft i två veckor. Vägrar ge med sig.
Kommentera

MODO Hockey - Södertälje 2007-10-08

Kommentar

Elitserien blir bara jämnare
Hemma vinner man, borta förlorar man. Det är inte bara en trend längre utan nu är det fakta.
- Ett bevis på att elitserien bara blir jämnare och jämnare, säger MODO-coachen Harald Lückner. Samtidigt går det förstås inte att ta något för givet utan det gäller att vara fokuserad och koncentrerad hela tiden.
Så värst mycket snack om 2-7 i Cloetta Center mot Linköping HC blev det inte.
- Jag har då aldrig varit med om något liknande och hoppas slippa det fortsättningsvis. Här förlorar vi med 7-2 och motståndarna gör alla(!) målen i power play.

MODO tar i stället med sig den fina bortamatchen mot Brynäs (1-0) samt delar av Luleå hemma senast, framförallt inledningen.
- Sedan var förstaperioden nere i Linköping inte helt fel heller. Resten drar vi ett tjockt streck över och glömmer.
Mindre, samtidigt bättre, box play ett önskemål förstås?
- Självklart. Vi får inte bli så frustrerade som vi varit och dra på oss så många onödiga utvisningar.
Per-Åge Skröder åkte i Linköping på sitt andra matchstraff i höst.
- Mycket tufft domslut som vi ser det, men heller inget vi kan älta. Skönt dock att det fick räcka med matchen nu.
Nu gäller det nykomlingarna Södertälje hemma.
- Det gäller för oss att samla ihop oss och vara redo från start. Glädjande nog såg de flesta lättare ut och snabbare i benen vid träningen på söndagen. Alla är redo för en bra hemmamatch.
Vad har du mest funderat på i övrigt?
- En del smådetaljer som vi måste förbättra, men framförallt måste vi spela rejälare, mycket rejälare. Dessutom ha bättre tålamod.
Omstuvningar i laget?
- Vi får inte drabbas av panik utan behålla lugnet och tro på den spelidé vi lagt upp.
Så mycket är dock klart att Karol Krizan återtar målvaktsspaden.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Frågetecken för Marcus Jonasén, som inte tränade på söndagen på grund av halsont. Andreas Molinder, som knäskadades mot Luleå och vilade i Linköping tränade dock på söndagen och är klar för spel.
Noterbart 2: I n g e n MODO- spelare fick minus i plusminusstatistiken i Linköping trots 7-2 i baken. I stället spelade åtta av spelarna plus, Jonasén och Sundström t o m 2-0. Förklaringen: Sju baklängesmål i BP förstås.
Noterbart 3: Senast Södertälje SK gästade Örnsköldsvik (Kempehallen) vann MODO med 6-2.

Laget:
Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski)

Backar:
35 Pierre Hedin
7 Per Hållberg

3 Mattias Timander
41 Victor Hedman

8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson

34 Tommy Wargh.

Kedjor:
13 Marcus Jonasén
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder