1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2007-11-26

945627 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Timrå 2007-11-26
Wayne Gresky: Jepp, för att citera ett genuint rövhål i frågan: "Det gäller att hålla sig vaken där ute, annars gör man sig illa".
Kommentera

Berka: Skadeglada timråiter har väl både Hedman och Hållberg att glädja sig åt?
Kommentera

berka är nöjd... kan man gå till jobbet imorrn utan å få komentarer av skadeglada timråiter
Kommentera

Lemmy: Hade Kenta Johansson varit tränare i Timrå så vet vi ju vad han sagt.

"Ja ä stolt över grabbarna..."
Kommentera

Salle: Nä, Niskala!
Kommentera

knaskamilla: Ja, kanske var det så han sa.

bisterfinnen: Jo, men han e bra rolig också. Skulle vilja höra hans kommentarer om han tränat Timrå idag tex. Är du med?
Kommentera

Salle: Äh. Löven behöver honom.
Kommentera

Wayne Gresky: Tobbe!?!?!? :-) 
Kommentera

knaskamilla: Jag skulle gissa att både Hedman och Hållberg blir borta till jul, Timander ännu längre. Ecke kanske kan låna en back från NHL i en månad?
Kommentera

Lemmy:

Var det inte något om dålig försäsongsträning eftersom de hade flera skador som liknade varandra?
Kommentera

Lemmy:

Rolig och rolig... Vi värvade honom i första hand för att han är en bra tränare...
Kommentera

bisterfinnen: Hur var det nu Harald uttryckte det förra säsongen när Timrå hade så mycket skador?...Hehe. Han är en rolig figur den där.
Kommentera

bisterfinnen: Mm.

Vi är inte längre sist i fair play-ligan. När kommer Susse tillbaka?
Kommentera

Hawerchuk:

Det var väl själve...fan också!
Kommentera

Jaha, minsann, om vi inte gick och vann nu när jag såg en match igen. De fyra senaste matcherna har jag ju inte tittat på, så att vi skulle vinna ikväll var ingen högoddsare.

Kan tänka mig att det var tråkigt att vara TIK och först få ett mål bortdömt, sen hamna i underläge med ett mål, sen få se Backlunds megatavla...och till på köpet se sitt lag ha sådan jäkla otur. Kul att det var vi som hade flytet!

Kassaskåpssäkert.
Kommentera

Wayne Gresky: Tripoängcovs verkar ha gjort en skaplig första match i MoDo-tröjan. Nu är det bara att hoppas att den här segern ingjutit lite positiva vibbar i MoDo-laget. Märkligt nog brukar dock allt positivt vad gäller spel mm vara som bortblåst så fort laget närmar sig Stockholm för match mot Djurgården.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att det genomgående när Timrå skapade tryck var att Hedman och Steen var inne samtidigt.
Kommentera

Wayne Gresky: Hedin är helt bedrövlig. Och rätt position håller jag definitivt inte med om. Ofta så står han och snurrar utan koll och han åker aldrig in i en situation.
Kommentera

Salle:

Blåvita glasögon?! Han är en "Micke P"-typ och kommer han i närheten av den intensiteten micke höll i sina bästa dagar så är jag nöjd. Någon lirare blir han aldrig.
Kommentera

Poffa:

Japp, Hedin var inte lyckosam. Frågan är vad man skall göra med honom. Atvars kändes stabil. Rent spontant när alla är friska skulle jag ranka backarna så här:

1. Timander
2. Hållberg
3. Jonsson
4. Tribuncovs
5. Wargh
6. Hedin
7. 2x Hedman

Svarten visade äntligen lite kämpaglöd, skönt att se.
Kommentera

Poffa: Jag håller inte alls med om att Hedin var så dålig. Han må spela fjuttigt men han har oftast rätt position i egen zon och det är bra mycket viktigare. Idag hade han dessutom några bra avslut.

Steen är däremot bedrövlig att se vilket jag inte har hymlat med tidigare.

Petrovicky gör en riktigt bra match, jobbar och tacklar i 60 minuter.
Kommentera

bisterfinnen: Nu får du ta av dig de blåvita glasögonen. Tolsa må tagit av sig skydden men det är väl det enda han lyckas med. Han har möjligen börjat spela mer fysiskt men det väger inte över vågskålen.

Skröder kommer sakta och idag hade han ju ett stolpskott så om en 4-5 omgångar så kanske han får in en innaför målramen.
Kommentera

Bad_Brett: Tolsa var helt okej. Han spelade lite mer fysiskt och det gjorde att han kom undan med resten av sitt spel.
Kommentera

Bad_Brett:

Må så vara, men det finns grader i helvetet också, nu var det ju i allafall fullföljda tacklingar och några avslut, eller?
Kommentera

bisterfinnen:

Jag tycker Tolsa var katastrofal igen. Han klarar inte av att slå en passning.
Kommentera

Poffa:

Kul att äntligen Tolsa tog av skydden från skridskorna och att chefen börjar fundera på att spela hockey. Många underpresterar dock fortfarande.
Kommentera

Hawerchuk: Hedin var klart sämst av backarna idag. I stark konkurrens med Viktor. Men Viktor kan i alla fall skylla på sin ålder, vad kan Hedin skylla på?

Framåt hade Oscar Steen ingen bra dag, men han har varit bra tidigare. Roligt att se Petro göra så bra ifrån sig. Dessutom så gjorde Svarten ett suveränt jobb i defensiven.
Kommentera

Frisco: Är det inte han som håller till i Arbetarbladet, eller vad det nu hette där i Godislandet.
Kommentera

Frisco:

Det såg riktigt lustigt ut. Snygg bild.
Kommentera

Salle: Jag håller inte riktigt med dig i spelaromdömena, men det var ju en sån match som är lite svår att få grepp om.
Kommentera

Salle:

Salle borde dock försöka spela mer enkelt när han inte kommer med fart. Hedman var jävligt kass idag också, till och med storebror var bättre.
Kommentera

Cyklob: Fy f-n vad skönt med seger. Att det dessutom var emot lillebror gör ju inte saken sämre.
Även om detta var ett ordentligt fal framåt skall vi dock inte slå oss för bröstet alltför mycket. Kennelklubben är i en djup svacka och har inte flytet.
Dessutom hade vi, äntligen, lite medlut.

Klart godkänt av Tribbe. Bäst på plan Salle. Sämst var Steen och, återigen, Hedin. Båda var alltför ofysiska i sitt spel och det hade kunnat kosta baklängesmål.

Bäst idag var "Ååååhhh Backlund"- och ""Vi har SM-Guld..."-ramsorna även om den första inte kom ut helt rätt men tajmingen övervägde det och den senare kördes nån gång för mycket.
Kommentera

Hawerchuk: Tack ska kika på direkten.
Kommentera

Cyklob: Hjärnskakning på Hedman. Finns info både på ÖA och officiella.
Kommentera

Är det någon som vet hur det gick med Hedman,Hållberg ?. Kommentatorn surrade om något men han aldrig uppfatta om vad.

Kommentera

spud:

Eh... Vad var bra?
Kommentera

Ambroo: Tack för att du finns. Ta't lungt ikväll.
Kommentera

Jaja jag ska ta mitt socialbidrag och sätta mig på torget likt alla andra Timråbor.
Kommentera

Ja det där trodde man ju inte, men ack så viktig seger. Matchen i helhet var jämn som det brukar vara, och idag hade vi turen på vår sida i alla fall vid båda målen. Krizan bra som vanligt, Atvars klockren debut hoppas han kan fortsätta spela då där. Mycket tråkugt med Hedman och Hållberg sedan utgick väll även Warg igen. Men Segern var viktig och kvällen är räddad :)

Kommentera

Ambroo: Tycker du borde leva efter vad du tycker modoiter ska göra i er GB.
Timrå IK Sv: VAD är fel i Timrå IK???
EfordeM: Det mest patetiska är att du nappar på det där inlägget.
ambrooIgår kl. 13:49

Varför inte bara blunda lite? Att först klaga när någon annan går igång på ett inlägg som enbart är gjort för att retas och sedan gå igång själv när det blir mot det egna laget är väl inte det man borde göra?
Kommentera

Hawerchuk: Ja MoDos seger idag var iaf mer välförtjänt än Timrås dito i förra veckan.
Kommentera

bisterfinnen Den var bra, det hade jag glömt bort!

Ambroo: Se det som din faddergala, vi ger dig något att glädjas åt, lite saker som trots allt är bra i en genomrutten värld.
Kommentera

Ambroo: Uppför dig.
Kommentera

Ambroo: Jag tycker vi vann på bättre fysiskt spel, stabilt försvar och att vi satte våra chanser. Men det var skönt att pucken studsade vår väg efter lite si och så med den biten de senaste matcherna.
Kommentera

Hawerchuk: Vilken jävla sopa du är.
Kommentera

Wayne Gresky: Var det VÄLFÖRTJÄNT?! T o m Lückner(!) kunde ju erkänna att det var Krizan som räddade er. Ni vinner matchen på TIK:s oförmåga att sätta dit puckarna och på det faktum att ni gör två mål på noll målchanser, eller ok, ni hade ju det där ribbskottet också...
Kommentera

Säga vad man vill om Svarten och några av de andra gamarna, men på slutet var det skönt att se vad rutin betyder. Hockeyporr.
Kommentera

Ambroo: Det blev ju inte 8-1 iallafall.
Kommentera

945627 · »