1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507589 inlägg · 4105 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2007-11-26

« · 944760 Till forumet

MODO Hockey - Timrå 2007-11-26

Kommentar

Harald Lückner: Värmningen matchdagen avgör derbylaget

Dagen efter 1-4 på Johanneshov mot Djurgården handlade det nästan enbart om rehab för MODO Hockey. Någon egentlig träning var det inte tal om.
- Det är ytterst tufft program just nu och med tanke på alla skador vi har finns det inget utrymme för någon träning dagen mellan två tuffa matcher, säger coachen Harald Lückner.

Fyra raka förluster handlar det om för MODO efter landskampsuppehållet i november. På det väntar nu det tredje länsderbyt i höst, Timrå IK på besök i Swedbank Arena.
- Kan vara bra med en sådan automatisk tändarmatch nu kanske. Alla förstår säkert att vi är en inne i en jobbig tid just nu, men i det här hamnar alla lag förr eller senare under säsongen. När man sedan gått igenom ekluten kan man göra det stärkta och det kan komma något bra ur allt.

Något nytt då det gäller skadefronten?
- Egentligen inte. Det blir matchvärmningen på måndagen som avgör vilket lag vi ställer upp med i derbyt på kvällen. Vi är ju i ett utsatt läge med ont om folk så att alla som bara kan spela vill vi ha på is.

MODOcoachen pratar om att samla kraft och ha fokus på det som väntar.
- Just de här sakerna är viktiga nu. Klart det blir mycket snack kring laget, men vi inom truppen måste hålla fokus på det som väntar.

Tunt värre var det förstås i närmare två perioder på "Hovet" då MODO bara kunde spela med en ordinarie center, nämligen Oscar Steen.
- Och då handlar det ju inte om vilka spelare som helst som varit tvungna kliva av. Skador får man alltid räkna med, men visst är det synd att de som nu kom i klump.

Fyra raka förluster, men ändå inte riktigt utspelade efter uppehållet. Tre uddamålsförluster innan 1-4 mot Djurgården. Derbymötet i tisdags i Timrå stundtals riktigt bra.
- Visst är det så och det tyder väl ändå på en viss styrka. Det är väl små ljuspunkter av det här slaget vi får ta med oss.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Mattias Timander (rygg) och Niklas Sundström (axel) är helt ur spel. Petrovicky (revben) och Warg (fotled) testas på värmningen. Kapten Svartvadet väntar på tillökning i familjen och Molinder har förhoppningsvis tillfrisknat efter sin magåkomma. Många frågetecken med andra ord.

Noterbart 2: De två tidigare länsderbyna i höst har Timrå vunnit - 4-1 i Swedbank Arena, 2-1 förra tisdagen i Timrå.

Noterbart 3: Oscar Hedman gjorde sitt första mål för säsongen i lördags. I våras avgjorde han en av kvartsfinalerna i "Slaget om Västernorrland" hemma.

MODO Hockey mot Timrå IK:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom,
10 Per-Åge Skröder,
13 Marcus Jonasén,
15 Andreas Salomonsson,
16 Tobias Forsberg,
18 Peter Öberg,
19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
26 Ronald Petrovicky (?),
29 Andreas Molinder (?),
39 Per Svartvadet (?),
79 Fredrik Warg (?).

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2007-11-26
Wikegård är min farsa!
Kommentera

källan:
Där ser man. Då har du snart ett jobb på SVT du också, det brukar gå i arv...
Kommentera

Salle: Harald som vanligt helt förlåtande. Klagar inte på lagets eller någon spelares insats. Jag börjar faktiskt bli lite less på honom.
Kommentera

Deas: Vad skulle vara vunnet på att hänga ut spelare eller spelet?

Resultatet talar för sig, eller är det bara min mening?
Kommentera

Deas: Det tycker jag inte han skall göra heller. Inte på klubbens hemsida och matchutskick. Inte i pressen heller.
Sen om han gör det i omklädningsrummet eller sitt kontor vet jag inte men jag hoppas på det.
Kommentera

Deas: Ingen psykolog eller ledare du inte. Har vi inte varit över det här förut? Om grabbarna VET att de är dåliga så kommer de inte i komma i form bara för att Harald påpekar det. Och tro mig, grabbarna VET att de inte spelar på topp. Jag tror inte att det är ett dugg fel på viljan, så varför skälla på dem?

Om du tappar en värdefull vas i golvet, blir den mindre trasig för att din fru skäller ut dig? Nä, du blir sur på frun som inte fattar att det inte var meningen.

Nä, jag tycker att Harald ska rätta till detaljer i spelet men låt bli att gnälla för mkt på spelarna. Det gör media åt honom.
Kommentera

shinzawai: Du verkar ha tappat många vaser du, trots din ringa ålder... :-)
Kommentera

Salle: Fått många utskällningar menar du. Och ringa ålder? Shit, 30 är ju bara runt hörnet.
Kommentera

Va faan, är det hockey i morgon? Jag som trodde den var på tisdag och har planerat efter det. Skit, också.

Oavsett så kommer vi förlora, HS kommer nå en ny bottennivå och tre MODO-spelare kommer bli skadade. Skit, också.

Kommentera

Deas: "Harald som vanligt helt förlåtande. Klagar inte på lagets eller någon spelares insats. Jag börjar faktiskt bli lite less på honom."

Hmmm, kanske för att inte media citerar honom efter presskonferenserna då. Skulle tidningarna skrivit vad ha sa efter senaste matchen hemma mot Mora skulle du nog ändrat uppfattning om att han inte klagar på spelarna eller spelet.

Han var inte speciellt glad om man säger så.
Kommentera

Poffa:

"Oavsett så kommer vi förlora, HS kommer nå en ny bottennivå och tre MODO-spelare kommer bli skadade. Skit, också."

Jag är rädd att du har rätt på alla punkter, och sen Timmy. Jag är inne i någon förnekelse fas där jag försöker undvika att läsa om MODO.
Kommentera

"Hur slutar matchen i dag?
– Jag är en dålig tippare. Jag säger att vi vinner med 5–1, men det blir troligtvis fel, säger Timrås backveteran Kalle Koskinen".

Jag håller med, han är en bedrövlig tippare.
Kommentera

Men ikväll vinner vi ju, för nu ska jag se matchen.
Kommentera

knaskamilla: Sen är det väl positivt att så många ska se eländet ikväll? Ser ut att bli fullsatt och det måste anses som riktigt bra på en måndag mitt under den värsta formsvackan i mannaminne. Även om vi möter de finska publikmagneterna från den svarta fläcken på kartan mellan Sundsvall och Midlanda.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag lyckades boka 5 sittplats i rad på sektion 409 igår, hur fan kan det vara i det närmaste utsålt?
Kommentera

shinzawai: Alternativen till att du hade maxflyt är att det står fel på hemsidan eller att många lämnat återbud sedan i lördags. Enligt officiella så fanns det 119 sitt och 283 lediga i fredags.
Kommentera

Wayne Gresky:

Sittplatser: 48 st
Ståplatser: 344 st
Uppdaterad: Idag 14:04
Kommentera

Skitformateringshelvetesjävlaskit.
Kommentera

Spelar Letten ikväll eller?
Kommentera

shinzawai: Enligt åfficijella var han med på matchvärmningen i förmiddags. Mer än så har jag inte hittat.
Kommentera

Petey21: Vad säger man... lett fånget lett förgånget, lett som en plätt, lettsam underhållning, han hade lett från start till mål, Omelett... äh, snart trillar nog poletten ner.

Tyvärr kände jag inte direkt för att åka 50 mil TOR för att se en förlust... så jag sitter istället hemma och rättar lite läxförhör och har det allmänt trevligt.
Kommentera

Har vi några spelare ikväll?, eller kommer servitriserna från logerna vara ombytta.
Kommentera

Berka:
Elof Ström är i alla fall beredd i arenans kontrollrum om det skulle behövas en välbehövlig vila i slutet av matchen.
Kommentera

Icing-Ove: Härligt med farbröder som olof ,som kan hoppa in å kanske tom. avgöra hela tillställningen med 4 snabba mål i slutet.
Kommentera

Ser att petrowhiskas å Wargen Svarten å nye Lettenn är med ikväll..ser lite ljusare ut då
Kommentera

Gusse:

MODO Hockey

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line8. HEDMAN, Oscar7. HÅLLBERG, Per 
 15. SALOMONSSON, Andreas79. WARG, Fredrik10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line23. TRIBUNCOVS, Atvars35. HEDIN, Pierre 
 22. YETMAN, Patrick20. STEEN, Oscar19. TOLSA, Jari 

3rd Line34. WARGH, Tommy5. JONSSON, Hans 
 26. PETROVICKY, Ronald39. SVARTVADET, Per9. WERNBLOM, Magnus 

4th Line16. FORSBERG, Tobias41. HEDMAN, Victor 
 13. JONASÉN, Marcus29. MOLINDER, Andreas18. ÖBERG, Peter
Kommentera

Salle: Ganska rejäl omstuvning. Låter gott tycker jag.

Skulle som vanligt gå in och köpa in mig på ett andelsspel på bomben men då var den tyvärr utsåld. Helt knas i huvudet på vilka resultat jag skulle köra så dyker det upp en tanke som säger men spela bara en bomben för 1 krona och ta resultaten så gott som på slumpen. Roligt tänke man och sa till sig själv att nu blir det så många 1kronorspel som jag tar kuponger. 14 kuponger senare så ger jag upp. Men nu sitter man med 14st bomben för 1kr styck som man så gott som slumpat fram resultaten på. Känns inte som så stor chans att få in dem. Men ack va sjuk det vore om man skulle lyckas.
Kommentera

MorganaLefaey: Det där såg inte bra ut alls!
Kommentera

Wayne Gresky: Mycket tråkig inledning, hoppas att det gick bra för honom.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt med Hedman.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi tar väl lite frågor då: När? Var? Hur? Varför? Vad ska vi nu göra? Vem betalar? Är det läge för panik?
Kommentera

Paddan: 7 s, sargen vid mittlinjen, tuff tackling från Pyäräräräläää, markera i matchens början, avvakta, Erkén? Förhoppningsvis inte!
Kommentera

Paddan: Nu är det läge.
Kommentera

Wayne Gresky: Det var ju absolut inget fult!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Wayne Gresky: Kort och koncist. Väl utfört jobb. Vilken Hedman, förresten. Store lillebror eller storebror?
Kommentera

t_89: nu är ju regeln som sån att det inte spelar någon roll utan det är konsekvensen som är avgörande..

Dina uttropstecken hade gett förlängt matchstraff.
Kommentera

Paddan: d ä
Kommentera

Bra defensiv från båda lagen. De nya formationerna ser fina ut.
Kommentera

spud: Det är väl mer som så att vid en utvisningssituation som gett skada så skall matchstraff utdömas typ. Vet inte om det bara är vid boarding och tackling i ryggen. Och den där är väl mer i sidan och lite armknuff som får en otroligt tråkig utgång.

Känns bättre att det var en ok tackling som var orsaken. Men likväl så får man hoppas på att det inte medför att han får men för livet eller är borta länge. För då behöver vi en back ytterligare. Börjar nästan kännas som timrå förra säsongen. Men de värvade väl ett antal spelare som skulle ersätta och de gick sönder.
Kommentera

Bra förstaperiod. Öberg får ta och lyssna på den här sändningen för att få upp sjlvförtroendet. Petrovicky ser riktigt pigg ut. Hedin tycker jag också gör en bra period bortsett från den onödiga fyran. Hela modoförsvaret uppträder faktiskt resolut.
Kommentera

Wayne Gresky: Sen så vet jag inte vad man skall säga om nyförvärvet så här långt. Men snacka om att vara anonym och försöka spela enkelt. Sarg ut. Sarg ut och sarg ut.
Kommentera

MorganaLefaey: Precis så som man ska spela som ny back första dagen i sin nya klubb. Tummen upp där!
Kommentera

Wayne Gresky: Bara vi får en back som kan göra spelvändningar och snabba uppspel samt skjuta PÅ mål med direktskott i PP så får han gärna va kvar och spela så där hela tiden. Om man har Hedin och Hedman dy i laguppställningen så måste man kontra och ha någon som spelar enkelt för dem med.
Kommentera

MorganaLefaey: Ööh, vad sjutton händer, jag går ut i köket en sväng och vips står det 2-0... måste nog gå ut i köket några fler gånger.
Kommentera

Paddan: Hoppas den här kommentatorn har fel nu igen, för är Hållberg borta också så får Ecke ut och tokshoppa!
Kommentera

Paddan:

- Oscar har fått en hjärnskakning, han hade rörlighet i både armar och ben men var lite oklar. Han var dock aldrig medvetslös säger MODO Hockeys läkare Kim Thorsén.

- Eftersom han klagade på smärtor i nacken var det självklart att han försågs med stödkrage och transporterades till sjukhuset, avslutar MODO Hockeys läkare Kim Thorsén.
Kommentera

Wayne Gresky: Vad har i sådana fall hänt med Hållberg?
Kommentera

Paddan: Han åkte visst och bytte. Men det är nog lungt.
Kommentera

Paddan: Mitt i en kontring åkte Hållberg plötsligt och bytte varför kommentatorn fick för sig att han var skadad. Det hela skedde utanför bild så mer än så vet jag inte. Någon som såg honom på isen efter det?
Kommentera

« · 944760