1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

« · 1193009 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: Ää så jävla mycket har dem inte spelat. Men jag blir lite funersam över att all lösa puckar aldrig studsar mot en MODOit. VI står helt enkelt aldrig på rätt plats.
Kommentera

spud: Modo fick en utvisning med sig , svårt att blunda för den oxå
Kommentera

spud: Modo har varit värdelösa, men plötsligt så spelar man så bra i 2-3 minuter att allt tikarna kämpat för sen matchen började är bortglömt. Ett mål på det här nu bara.
Kommentera

Första gången som publiken något så när tänder till vid sidan av ett mål i år. Härligt.

Om jag vinner på Svenska Spels drömvinsten imorgon bekostar jag en om-målning av vår "coola" och disträa hall till härligt blodtryckshöjande helrött från golv till tak.

Vitvins-publiken får säga vad de vill.
Kommentera

Björn W: JAG HAR ALDRIG SETT ETT MER KOMPLETT VÄRDELÖST SPEL I PP!!!
Tikarna hade ju en handfull lägen å modo kom inte ens över röd, styrfart i mittzon
Kommentera

Björn W: Kan man inte fråga om man kan få avstå från att spela power play?
Kommentera

Wayne Gresky: Tänkte just det, fyfan var farligt det blir när vi sänker tempot och inte motståndarna gör det.. uu
Kommentera

spud: Smart av Zacke att ta ett avbrott där. Speciellt efter det katastrofbytet...
Kommentera

spud: Zacke är den spelare som använder huvudet mest i laget.
Kommentera

spud: Det är inte mycket som funkar idag, inte ens bytena funkar.
2:a gången tik blir 3 mot 2 pga korkade byten
Kommentera

NuMo: Han har ju ett huvud som är ett par klasser större än alla andra också.
Kommentera

Antingen är det mål eller 2 min för slashing.
Kommentera

Å fyfan vad man kan gå bort sig.
Kommentera

spud: Vad i hellvete gör våra forwards?? 3 st checkar å alla blir överspelade å ännu ett 3 mot 2. De ser ju ut på samma sätt gång på gång
Kommentera

Berka: Molinder. Köng!
Kommentera

spud: VAFAN!? Var det någon som knuffade in molle i hetluften eller?
Kommentera

spud: På 80-talet hade vi åtminstone vett att förlora med tvåsiffrigt...hade jag tänkt skriva. Sedan blev det Gary Glitter för Andreas Molinder. Bizarroworld.
Kommentera

Björn W: För långa byten på 2:a kjedjan. Enström är nog den mest vilsna mäniskan i egen zon jag någonsin skådat, maken till värdelös spelare , jag får kramp
Kommentera

Berka: Ja jag frågar mig också hur taktiken ser ut? Hur många solklara 3-2 har vi bjudit på? 10 stycken? Det handlar ju om att gå bort sig totalt när motståndaren har pucken under kontroll. Helt ofattbart. Lika ofattbart som att det fortfarande är oavgjort...
Kommentera

Wayne Gresky: Vi är med! Modo kör dessutom med någon konstig minut per minut-momentum. Istället för den vanliga komma ut som ett lag efter perioden-logik. Det svänger verkligen för killarna i självförtroende just nu.
Kommentera

Hawerchuk: Bipolära hela bunten!
Kommentera

Wayne Gresky: varför står vi inte upp med backarna på offensiv blå när vi har pucken i deras zon, varför checkar vi med alla 3 forward sammtidigt å vid hemjobb åkar alla forwards breve varandra i en klunga, varför trilskas vi med att fortfarande men att i desperation försöka slå sarg ut och pucken hamnar alltid hos deras back som står på blå, tycker både green och morten sett bra ut, enström sabbar i den kjedjan, frågetecknen är många och jag undrar om horava ser de på samma sätt eller om han bara kör på??
Kommentera

Wayne Gresky: Alltså, mer skitnödigt spel än det här kan icke gå att finna. Molinder säjer i paus att man försöker jobba med sitt självförtroende hela tiden, och visst, gör man mål så händer det nog saker. För Timrås vidkommande lär det vara tämligen status quo. Men i övrigt är det knappast äckllig disciplin vi får se prov på. Det är två lag som på inga sätt vill vinna, ännu mindre förlora. Att vi fått se mål ö.h.t är ju en mindre bragd.
Kommentera

Kan någon förklara varför hyndorna gnäller på domaren och kallar dem okunniga? Första hade han blåst, och jag tror knappast att någon vän av hockey vill att man ska få göra mål efter avblåsning. Det kan leda till ett rätt märkligt spel.
Andra målet är det ju uppenbart att han står i målgården och styr den. Hur kan man ens sänka sig till den nivån att man ger sig på domaren trots att det är uppenbart att de gjort sitt jobb?
Kommentera

spud: Kanske för att han felaktigt blåsta av.
Kommentera

spud: Exakt hur uppenbar är Meuniers skridsko i målgården?
Kommentera

shinzawai: På tal om norskarna. I början av säsongen tyckte man lite att det var synd för dem att få dras med Svarten. Nu går tankarna till el capitano. Stackar'n.
Kommentera

spud: Kan man skela om man är enögd?
Kommentera

RTS: Domaren tappade väl ögonkontakt med pucken.
Kommentera

Dream Team: Ja 200%, sitter med en tik som också delar min åsikt.

RTS: Ja men då han inte ser pucken, ser att Zacke har skridskon där, då blåser han. Punkt. Visst han hade kanske kunnat vänta, men nu blåste han.
Kommentera

73Sjöbba: När det kommer till enögdhet, då ska nog ni TIKar vara tyst. Men det är ju på något vis vårt jobb som supportrar. Men att sitta hemma med en lyx som repriser och inte kunna erkänna att domaren gör sitt jobb är ju bara patetiskt. Är man på match och vill försöka påverka domaren så fine. Men vad tjänar du på att inte våga säga sanningen hemma?
Kommentera

Känslan är att så fort det "händer någonting" som skapar lite energi och känsla så glömmer de bort att vara nervösa och spelar bra i några byten.. Vi borde kanske skicka in nån för att ta en fight så fokus blir på något annat än "vi kan förlora vi kan förlora vi kan förlora"..
Kommentera

spud: Svara på frågan förihelvete!
Kommentera

Dream Team: Jo jag pangade in en hundring i andra perioden på noll mål under tre perioder, vilket gav 28 gånger pengarna, alltså 2800 kr i vinst. Du förstår att dessa två tröstmål för oss bägge känns mindre värt än 3000 kr i vinst...Jag satt nästan och hoppades på 0-0 , även om Modo behöver poängen, men när timrå gjorde 0-1 så var jag lika glad nära Modo gjorde 1-1 som om jag förmodligen skulle bli om resultatet blev 0-0 =)
Kommentera

shinzawai: Så är det.
Kommentera

73Sjöbba: Googla på de
Kommentera

Berka: Jag svara bara som spud gör med andra =)
Kommentera

73Sjöbba: Oj vad du var häftig.
Kommentera

spud:

Aldrig sett Modo så dåliga, ni kan ju säga hej till kvalserien.

Ibland kan det stå 8 spelare i målgården och det blir mål, nästa gång räcker det med en skridskoskena.

Men denna gång var ingen TIK-spelare alls i målgården. Tacka domarn för att ni är kvar i matchen.
Kommentera

The great one: Jo det var det, och han styrde pucken därför blåste han av.

Hur fan kan man ha Sonnenberg som artistare? Han spelar ju som vilken jävla 3:e line spelare som helst.
Kommentera

Hellre enögd än blind.
Kommentera

spud:

Ikväll har han sett seg ut, men han har dominerat dom 2 tidigare matcherna. Kanske en reaktion på tidsomställningen.

Vi har ju en artistspelare i alla fall.
Kommentera

The great one: Å grattis, ni vinner med 2-0 i skatteplanerare.

Men jag misstänker att Madsen om han får fortsatt tar ett artistkontrakt.
Kommentera

Hawerchuk: Om Salvador Dalí skulle ha målat en hockeymatch så är det den här. Den ter sig som en febrig drömbild.
Kommentera

Björn W: Det går inte att klaga på spänningen iaf.
Kommentera

Wayne Gresky: bra tempo när modo ska byta, likar slowmotion på vissa
Kommentera

Berka: Minns tik när kenta tränade, då fick man se upp varje sekund. Men nu med challe är det sarg ut och styrspel 24/7
Kommentera

spud: Tur de inte slarvas något,,, 1-2
Kommentera

Tänkte för mig själv när jag såg att klockan var på 18:45, nu kommer Timrå göra mål. Visst blev det så. Uppenbart.
Kommentera

Tur att Molle tagit över Skröders roll.
Kommentera

« · 1193009 · »