1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504496 inlägg · 4099 ämnen

Modo Hockey Timrå IK 20101125

« · 1311730 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Gusse: hahaha, det är ju sant, hahaha.
Kommentera

I denna nattsvarta match var ju timråklackens foppa-hyllning ljusningen, underbart!
Kommentera

Abron: Det verkar som om modokillarna tagit fel på en månad och delade ut julklappar i första perioden.
Kommentera

Jag tänker fortsätta trycka på det här med Challe. Han bär såklart inte hela skulden, men jag tycker att han försöker få laget att spela på ett sätt som det inte behärskar och det är smärtsamt uppenbart i just sådana här matcher. Vi möter hela tiden samlade försvar och tvingas ta avslut på täckande spelare. Klart som korvspad att man gör lite mål då! (Brasklapp, det finns mer anledningar än just denna att vi inte gör mål)

Dessutom vägrar han, som många andra, att sära på Skröder och Sundström. Skulle det verkligen skada så mycket att de båda två får lite nya kamrater för första gången på en tre-fyra år? Eftersom de är tämligen dåliga just nu så skadar det antagligen inte att försöka.

Ett exempel skulle vara att Ritchie får spela med Danielsson för att få lite mer speed i den kedjan, vem som är vänsterforward "kvittar" egentligen, Skröder eller Madsen. Sundström får t.ex spela med en kille som Häggström, en lurig kille som är svår att ta pucken ifrån och som är en bra skytt. Jag tror att nya omgivningar skulle göra både Skröder och Sundström gott.

Men helst så skall det ju vara minst en ny spelare i laguppställningen på tisdag.

Sedan är det faktiskt inte så svårt att ignorera trollen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Fint tips. Klart bättre än att kasta mig i sjön som jag brukar göra.
Kommentera

Gusse:

Ibland kan känslorna bli lite övermäktiga.
Timrå maybe vann för att de var bättre, kanske MOdo hade ett store bror komplex?
Kommentera

Gusse:

Timrå maybe vann för att de var bättre, kanske MOdo hade ett store bror komplex?
Kommentera

Bragd-Birger: Eller så byter vi bok (och lite folk till höger och vänster i organisationen, möjligen).
Kommentera

Gusse:

Kommentera

Bragd-Birger:

Kom ihåg att stå på huvudet då det regnar så du inte drunknar.
Kommentera

Lumber Jack: Tack å bock, snelle fabrikörn.

Wayne: jobbigt. Utklassning?

Björn: se det positivt. Varje kapitel ni plöjer tar er närmare slutet.
Kommentera

Lika pinsamt varje gång Modo förlorar mot Timrå så kommer looser ramsan från klacken ...VI har SM guld och det har inte ni .....
Kommentera

Björn W:

Nåja, vi har ju en säker 3 poängare då vi möter Skellefteå borta i nästa match......eller?
Kommentera

Wayne Gresky:

Det är väl snarare tvärtom va? Du och Spud har ostört fått sprida skit i Timråboken dag efter dag. Här blir man avstängd för ett försiktigt hej om man inte är modoit.
Kommentera

Bragd-Birger: Nja, jag suckar nog mest över att vi tycks kommit ännu ett kapitel in i:

Framnäsbrooks - Verfall einer Familie.
Kommentera

Bragd-Birger: Eftersom man blir avstängd hos er om man vinner en debatt (det är emot forumetiken) så känns det inte särskilt roligt att skriva i timråboken. Om JimmyH kommer med en offentlig ursäkt så kanske det känns roligare att bidra i framtiden, vem vet?
Kommentera

Bragd-Birger: Efter vår 3-0 bjudning vore ett ödmjukt tack på sin plats.
Kommentera

Äh. Vi var det klart bättre laget. Det kunde varit värre, man kunde ha varit timråit.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Nubben" känns inte som en så dum lösning egentligen. Säga vad man vill, men snacka kan han ju.
Kommentera

Bad_Brett: Ja, jag kände att det var läge att bjuda igen en smula. Eftersom spuddy och wayne slutat hänga inne hos oss och debattera (märkligt nog var det behovet bara jättestort när timråmörkret var som allra djupast) får man ibland söka korna i sina bås.
Ni andra gör bäst i att bara sucka över mitt barnsliga inlägg.
Kommentera

Bragd-Birger: En enskild förlust är inget att bryta ihop över. Det är differensen mellan spelare ut och spelare in som oroar samt att jag i nuläget har rekordlågt förtroende för vår käre sportchef. Surprise me Freddan!
Kommentera

Bragd-Birger:

Skönt att du utnyttjar yttrandefriheten i MoDo-gästboken. Sådana där provokationer renderar ju i automatisk avstängning, utan förvarning på andra håll...
Kommentera

Hörrni, upp med hakorna nu! Jag tyckte att ni gjorde en bra match, och att förlora med 1-5 mot Timrå är inget att skämmas för.
Bara att bryta ihop och komma igen. Och tänk på: om ni tycker hockeylivet suger...ja, ni vet.

Kämpa Modo! *klapp klapp klapp*
Kommentera

Gustafsson:

Trots att MoDo dominerade hela matchen hade Timrå betydligt fler klara målchanser. Det som slår mig mest är att det aldrig finns någon ens i närheten av mål när backarna skjuter, vare sig i powerplay eller spel 5 mot 5. Det är som att de sugs ut mot sarghörnen så fort backarna får pucken. När målvakten sedan släpper retur har han fyra lagkamrater omkring sig. Jag som trodde att MoDos nya stil var att köra tufft och vara jobbiga?

Jag börjar undra ifall Boork har rätt, att MoDo är för dåligt tränade (trots de sedvanliga rapporterna). Kanske inte spelare som Sundström och Skröder orkar att köra dump-and-chase-hockey i 60 minuter.
Kommentera

Gustafsson:

Minns då folk gnällde på Victor Hedman. Han framstår ju som rena Bobby Orr i högform i jämförelse med dagen backar.
Kommentera

Bad_Brett: Nog skapade vi tillräckligt med chanser för att ha satt både en och två puckar till, både i inledningen av matchen samt i andra perioden. Då hade spelet 5 mot 5 sett bra ut. Totalt bäcksvart var inte dagens match och inte matchen mot SAIK heller för den delen.

Men att detta lag inte håller tror jag alla förstår, inklusive Fredrik Andersson.
Kommentera

Bad_Brett: Lugn nu pöjkar, vi tar oss till slutspel med hjälp av vårat vassa powerplay, de ser man ju!
Kommentera

Wayne Gresky:

Tror inte ens att högläsning ur " Book Of The Dead " hjälper nu. Verkligheten håller på hinna ikapp Modo nu.

Hehe, Satan. Tog en stund innan jag kopplade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, han och Ritchie skulle nog bli ett bra radarpar. Men han lär kosta multum.
Kommentera

Wayne Gresky:

Ja, jag tycker nog ändå att det är lite märkligt att man lät Dimitrakos gå utan att ha en ersättare klar. Han tog ju inte upp någon icke-EU-plats heller.

Faktum är att Dimitrakos är MoDos fjärde bästa målskytt... Det säger en del.
Kommentera

Wayne Gresky: tarkki släpper in enkla puckar, aj AJ vilken besvikelse han var på målena, sitter på knä innan skottena kommer.

Frågan är hur fan man kan sparka 2 spelare och slänga in 2:a keepern inför det svåraste mötet modo kan ställas mot?
Kommentera

Sawchuk: Kan det vara läge och hoppas på mörkrets makter och åkalla Satan?
Kommentera

Gustafsson:

Det är lätt att säga att spelet 5 mot 5 är bra när motståndarna backar hem och bevakar ledningen (vilket de flesta lag gör när de leder med tre mål på bortaplan).
Kommentera

Gustafsson:

Vi snackar om nyförvärv men sanningen är att antalet klasspelare som är tillgängliga på marknaden nu är räknade på en hand. Ska vi lyckas få någon/några av dessa till ett norrlandslag på dekis så krävs trolleritrick som skulle göra Harry Potter avundsjuk.
Kommentera

berghult: Inte ens Joe Labero skulle lyckas få till ett vinnande PP av det här materialet. Vi har varken PP-backar eller puckskickliga forwards. Vi har Byron Ritchie som visar klass, resten är iskalla eller helt enkelt för dåliga. Vi kan nog max skrapa ihop fem spelare i truppen som har något som helst i ett power play att göra.
Kommentera

In med Dahlberg i mål, in med ett par bra nyförvärv (som jag antar kommer att komma) och nöt PP och BP så borde det här fan att gå. Spelet 5 mot 5 idag var riktigt bra under stora delar av matchen.

Men som sagt, vi måste ha in minst två nya spelare omgående annars kommer det inte gå.
Kommentera

Björn W:

Jag har nog aldrig sett Svartvadet så uppgiven.
Kommentera

Sawchuk: Långfika, snoozeknapp och släpande fötter. Ett mysmotto som präntades in någon gång i maj 2007, med villigt stöd av dåvarande sportsliga och administrativa ledning, som vi fortfarande lider av.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: behövs inte.. såg sista 4
Kommentera

Berka: För att inte tala om modos PP. Verkar inte finnas någon tränare i världen som kan få ordning på det.
Någon som minns när Hans Jonsson lyckades träffa målet senast, tycker att han bara skjuter bredvid. Två skott idag, två bredvid.
Kommentera

Sawchuk:

Såja 1-5. Orkar fan inte bry mig längre, låt dom spela kvalserien så kanske några av gamlingarna slutar.

Kung att vi har spelare som är vana att producera i allsvenskan i varje fall, kan bli nyttigt nästa år. Kanske var det så Freddan tänkte.
Kommentera

Wayne Gresky: Sten-Åke Cederhök sägs vara villig att stå nästa match.
Kommentera

Berka: Du såg väl inte ens matchen?
Kommentera

Sawchuk: Vilken match. modos backar är överlägset sämst i elitserien
Kommentera

Sawchuk: Någon gång förra säsongen?

Undrar om målvaktstränaren sköter träningen av boxplayspelet också? Under all kritik är det iaf.
Kommentera

Björn W:

Jag kan inte komma på när en Modoback förutom Josefsson (som lyckas typ var tredje match) slog en konstruktiv passning senast.
Kommentera

Björn W: Vi är ungefär i samma läge som Frölunda. De gamla säkra korten har slutat vara lika dominanta, mellangenerationen är tunn och de få som var något har flyttat, nyförvärven lever inte upp till förväntningarna. Det är förödande att hålla kvar vid det gamla för länge.
Kommentera

Icing-Ove: Kursplan 1979 säger kval i år och nedflyttning nästa år, räknat i år från guldet. Dags att vakna och använda utropstecken utspädda med ettor.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe, ja nu åker skägget ;)
Kommentera

Sawchuk: Ska du redan raka av slutspelsskägget?
Kommentera

« · 1311730 · »