Referee(s) | Christer Lärking, Tobias Björk | |||||
Linesmen | Per Sondell, Anders Ahlström |
Salle:Ingen Mållgan idag asså?
OK, du åker jag upp!!
zigge:
MODO Hockey | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Goalies | ||||||
32. Tellqvist, Mikael 30. Ullmark, Linus | ||||||
1st Line | 55. Tollefsen, Ole Kristian | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 31. Axelsson, Dick | ||||
3rd Line | 6. Byström, Ludvig | 28. Lundström, Karl-Johan | ||||
26. Forsberg, Kristian | 19. Schremp, Rob | 17. Madsen, Morten | ||||
4th Line | 53. Bohman, Marcus | |||||
35. Westin, John | 13. Andersson, Fredric | 25. Hedman, Anton |
Salle:
Måste kännas grymt skönt för Schremp att få spela i en sådan offensiv omgivning som Morten Madsen och Kristian Forsberg.
NikkiNine:
Ja, han spritter nog av tillförsikt när han vaknar på morgonen. -"Ikväll får jag en massa smörpass på bladet och kan stänka dit ett par puckar!". MoDo måste ju ge killen förutsättningar att lyckas. Nu är det ju bara sorgligt...
yngwie:
Det är ju inte direkt så att MoDo är nån jävla lagmaskin som bara vinner. Då hade det varit en sak att han hamnat snett. Men nu ligger MoDo 11:a!! Igen!! Man måste ju försöka få igång hela laget. Mer desperation inför varje match och coacha mer aktivt. Det känns så avslappnat. Det ordnar sig.....Zzzzz!
Burkmat: Usch så spännande.. Vinst ikväll och sista livlinan är nog kapad för medelpaddorna. För oss.. Fan vill ha alla poäng!
Haft torskfrossa riktigt länge nu..
Redigerad kommentar
Dags för Susse att göra ett mål igen. Det måste ju vara tio matcher sen.
NuMo: Lika mycket som Ritola sliter, likamycket spelar Dicken avslappnat.. Tycks ha som mål att stå still och hålla pucken idag.
Försöker han bli en ny Thors?
NuMo:
Såhär brukar det se ut för lag med dåligt självförtroende. Massor av skott, men det blir egentligen aldrig farligt. Nästan alla skott tas från ofarliga lägen.
Kul att Ritola visar vilja. Pöck ser riktigt het ut också. I övrigt är det väl ingen som har varit direkt dålig, men det känns ändå som att fler måste tända till för att vinna en sådan här match.
Redigerad kommentar
Vaknade nyss, ser att Timrå får utvisningar och att Modo vann skotten i första med 20-6.
Är Modo överlägsna elleR?
NuMo:
Vi spelar som ett Kvalserielag. Jag känner mig inte optimistisk.
Det är flänghockey. Timrå kan mycket väl vinna det här bara för att vi inte verkr ta det på allvar. Vi skjuter när det är uppebart att det skall passas och tvärtom.
NuMo:
Jag tycker att det osar dåligt självförtroende hos många. Skröder, Schremp, Andersson, mfl. verkar spela helt utan självförtroende.
Axelsson och Sundström å andra sidan, verkar inte ha hunnit smälta julskinkan och nyårsskumpan ännu.
Glädjande är att Tellqvist spelar så bra som han gör, fast tyvärr verkar han ju aldrig få hålla nollan. Jag tror inte på tre poäng.
DEt bästa med andra perioden är att den slutade 0-0. För vi var rätt illa ute emellanåt. Höll inte ihop laget vilket ledde till att TIKarna kunde spela rakt igenom vårt lag och få farliga vändningar.
Susse och Dicken kommer inte behöva duscha om det inte är så att de är krassliga. Annars är deras insats mer än lovligt loj.
Har Joonas spelat mer efter smällen? En till back på skadelistan är inte högst upp på min önskelista nu.
spud:
Borde stått typ 4-0 efter första fem minuterna av tredje perioden, nu 2-1. Helt stört. Undrar vad krävs för att Tellan ska lyckas hållan nollan en match...?