J F K:
Tre stycken 0-0-matcher. Jag tittar på AIK-Brynäs, men MoDo tycks ha slutat göra mål. Nåväl, kanske Starkbaum kan tangera klubbrekordet.
Redigerad kommentar
Berka: Jo, men det tilhör väl nedtränandet till.
Vi saknar en Werna. Så är det bara.
JFK: Spina vet jag inte vart jag skall placera. Det är vissa saker med honom som jag gillar helt och hållet. När han åker grillor så sätter han griller i huvudet på motståndarna. Men det är ju inte så mycket att göra något åt nu. Vi har ju de vi har.
Rätt vare är så avgör han SM-finalen.
Berka: Nu var timrå nära att göra mål. Vi har problem med positionsspelet när motståndarna kontrar.
När det gäller det offensiva spelet så tycker jag att det är bra att vi är överkonstruktiva. När formen kommer igen, vilken timme, eller dag som helst, så kommer vi att ha nytta av ett fantasifullt självförtoendespel.
J F K:
Skillnaden är väl att i Spinas fall handlar det huvudsakligen om dåligt spelsinne, medan det i Müllers fall snarare handlar om nonchalans. Hellre än dålig spelare som kämpar som ett djur än en kompetent spelare som ständigt spelar med för små marginaler.
Det kanske var därför han och Nagy passade så bra ihop med Steen. Båda kunde acceptera att Steen var stjärnan i kedjan och då kunde de fokusera mer på att ta avslut, istället för att åka i åttor och leta bakomryggenpassningar.
Inget snack om att Müller är en liten joker dock. Både han och Nagy är spelare som nog skulle kunna ösa in poäng i ett slutspel om det väl lossnade.
| |||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
49. Regehr, Richie | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
12. Spina, Dave | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
88. Kousa, Mikko | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
7. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | ||||||
17. Madsen, Morten | 28. Forsberg, Kristian | 27. Öberg, Peter | |||||
23. Svensson, Björn | 35. Gunnarsson, David | 22. Nagy, Ladislav | |||||
25. Müller, Marcel (LW) |
Åke:
Referee(s) | Morgan Johansson, Pehr Claesson | |||||
Linesmen | Tomas Ahlström, Anders Ahlström |
Salle:
Samuelssons bedömning att Modo gav 95% jämfört med Brynäs ger mig inget övertygande besked. Men Ulf är Coach, vilket ger mig en mer betryggande känsla.
Tre matcher kvar. Ulf släpper upp träningen med fullt manskap. Vi kommer iåg hur det såg ut när det var som bäst.Det var ingen slump.
Inte vet jag. Men teoretiskt ser det bra ut.
Reservation om hur många matcher det är kvar. Jag håller ju på med XII också.
Redigerad kommentar
I morgon är det dags för MODO Hockeys sista hemmamatch i grundserien.
Det handlar om länsderby mot Timrå IK och MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson har full trupp att tillgå.
– Om ingenting oförutsett inträffar så kommer både Richie Regehr och Per-Åge Skröder att göra comeback, säger Samuelsson.
MODO Hockey förlorade igår i Läkerol Arena, Gävle mot Brynäs med 1-3 – och headcoach Ulf Samuelsson var inte nöjd med vad han fick se:
– Tyvärr var det en aning tam inställning från vår sida. Vi kom kanske bara upp i 95 procent av vår arbetskapacitet – samtidigt som Brynäs hade 100 procent. De här fem procentens skillnad blir avgörande.
Nu återstår det två matcher i grundserien. För MODO Hockey innebär det match mot Timrå i morgon och Skellefteå borta på tisdag.
– Det här är två bra matcher att ta med sig in mot slutspelet – matcher som kommer att bli heta och fartfyllda, säger Samuelsson och fortsätter så här kring matchen i morgon:
– Timrå kommer att kliva in till matchen med full laddning – de kommer att kämpa stenhårt för att ta chansen i streckdramatiken. Sedan är det alltid lite extra i luften när det handlar om länsderby. Det blir mer puls både på och utanför isen.
Headcoach Samuelsson kan räkna in två comebackande spelare i morgon. Richie Regehr och Per-Åge Skröder är båda två fit for fight.
– Händer det inte någonting oförutsett så kommer de till spel. Känns självklart riktigt bra att ha tillgång till hela truppen i det här läget på säsongen, säger Samuelsson.
När det gäller inbördes möten den här säsongen mellan MODO Hockey och Timrå har man vunnit två matcher vardera – MODO Hockey de två senaste och dessutom genom att nolla medelpadingarna.
– Vi har siktet inställt på en tredje raka seger över Timrå, avslutar Samuelsson.
Hellvetes vad vi har problem med målskyttet