Berka:
Brynäs 7-8 spelare på isen. Domarna friar. Fantastiskt!
Berka:
Brynäs får precis alla domslut med sig precis som vanligt. Jag hade varit rosenrasande om jag hade varit AJK:are.
Otroligt. Brynäs får ett billigt powerplay och snor sedan klubban av en AJK:are. De kan säkerligen försvara guldet om det ser likadant ut i slutspelet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K:
Tre stycken 0-0-matcher. Jag tittar på AIK-Brynäs, men MoDo tycks ha slutat göra mål. Nåväl, kanske Starkbaum kan tangera klubbrekordet.
Redigerad kommentar
Berka: Jo, men det tilhör väl nedtränandet till.
Vi saknar en Werna. Så är det bara.
JFK: Spina vet jag inte vart jag skall placera. Det är vissa saker med honom som jag gillar helt och hållet. När han åker grillor så sätter han griller i huvudet på motståndarna. Men det är ju inte så mycket att göra något åt nu. Vi har ju de vi har.
Rätt vare är så avgör han SM-finalen.
Berka: Nu var timrå nära att göra mål. Vi har problem med positionsspelet när motståndarna kontrar.
När det gäller det offensiva spelet så tycker jag att det är bra att vi är överkonstruktiva. När formen kommer igen, vilken timme, eller dag som helst, så kommer vi att ha nytta av ett fantasifullt självförtoendespel.
J F K:
Skillnaden är väl att i Spinas fall handlar det huvudsakligen om dåligt spelsinne, medan det i Müllers fall snarare handlar om nonchalans. Hellre än dålig spelare som kämpar som ett djur än en kompetent spelare som ständigt spelar med för små marginaler.
Det kanske var därför han och Nagy passade så bra ihop med Steen. Båda kunde acceptera att Steen var stjärnan i kedjan och då kunde de fokusera mer på att ta avslut, istället för att åka i åttor och leta bakomryggenpassningar.
Inget snack om att Müller är en liten joker dock. Både han och Nagy är spelare som nog skulle kunna ösa in poäng i ett slutspel om det väl lossnade.
| |||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
49. Regehr, Richie | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
12. Spina, Dave | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
88. Kousa, Mikko | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
7. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | ||||||
17. Madsen, Morten | 28. Forsberg, Kristian | 27. Öberg, Peter | |||||
23. Svensson, Björn | 35. Gunnarsson, David | 22. Nagy, Ladislav | |||||
25. Müller, Marcel (LW) |
Åke:
Referee(s) | Morgan Johansson, Pehr Claesson | |||||
Linesmen | Tomas Ahlström, Anders Ahlström |
Salle:
Samuelssons bedömning att Modo gav 95% jämfört med Brynäs ger mig inget övertygande besked. Men Ulf är Coach, vilket ger mig en mer betryggande känsla.
Tre matcher kvar. Ulf släpper upp träningen med fullt manskap. Vi kommer iåg hur det såg ut när det var som bäst.Det var ingen slump.
Inte vet jag. Men teoretiskt ser det bra ut.
Reservation om hur många matcher det är kvar. Jag håller ju på med XII också.
Redigerad kommentar
Kom igen nu PP ... SKICKA IN PUCKSATAN NU!!