1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515105 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637745 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Ja jag tycker man tidigt såg att han hade en x-factor över sig även om han var rejält utdömd på sina håll.

Var väl rätt många alibiavslut i början (han var väl i gott sällskap i den där "skottprocentslistan" med idel toppspelare) men nu känns det som att han har fått ihop helheten.

Är väl i stort sett den enda spelaren som kan skapa saker på egen hand, tillsammans med dickinson.

Nu känns ju i stort sett varje offensiva "zone-entry" och avslut farligt, man är åtminstone på tå när han kommer in i offensiv zon.
Kommentera

Gavelo: Jag tycker att man måste inse att vi har för tunn trupp för att vi ska försöka ha 3 kedjor som kan hota offensivt. Då går O'Regan före Södergran som är helt oduglig offensivt.

Jag skulle köra typ:
Aagaard - JD - Ranta
Woods - Sam - O'regan
Södergran - EJK - Niederbach
Ohlsson - AP - Walli

Kan byta plats på Ranta/O'Regan och Niederbach/Walli om man vill, men de två första kedjorna ska stå för all offensiv. Tredje ska gå +/- noll och fjärde kan avlasta vid behov. Sedan måste vi sluta med det här förbannade tramset att spela på sju backar! Spela Fohlin eller vem som nu ska vara sjundeback kan spela bp, inget mer.
Kommentera

grimiss: min definition av formsvacka är att laget inte spelar bra, är ur form helt enkelt mot vad de kan och visat tidigare
Kommentera

erjo: Rent formellt så är JD kedjan våran 2:a kedja så vi saknar en 1:a.
Men jag förstår vad du menar.

Det är sorgligt och jag måste tyvärr pudla lite, jag trodde faktiskt att Niederbach skulle kunna lyfta men jag tycker tyvärr att han gått från att se riktigt bra ut till att slarva och ställa till det, främst defensivt som ändå var en styrka av honom i början.

Hade jag varit Karlin så hade jag satt JD kedjan som 1a kedja formellt, tycker dom förtjänar att få den ”titeln”
och sen tagit Sam som center med Södergran och Oregan
3:e får bli Hutsko Ejk Jacobsson
4:e Olsson AP OP

Niederbach får vila med Walli någon match för att få perspektiv.
Kommentera

Tarasov: Sant, en tacksamhetens tanke för det

Det är prio ett varje säsong för min del, eventuell framgång utöver det är bonus
Kommentera

grimiss: Lite spännande ändå att Karlin & Gradin inte alltid är överens om spelare de tar in. Som sagt, humor att att ingen saknar Stor-Finnen eller skriker högt efter ersättare innan 15 feb.
Kommentera

Bad_Brett: MAGA-tröjor? Make Alfredshem Great Again!
Kommentera

Gavelo: vi har en förstakedja i Woods - Dickinson - Aagaard. Problemet är att tränarstaben på 36 omgångar inte lyckats hitta en formation som kan avlösa dom, vilket är ett stort fett IG.
Kommentera

Trilske: Till Luleåfansens försvar måste man ändå säga att de flesta av dom aldrig haft upplevt en riktig kris för sitt lag. Det är givetvis inte kris om man inte är ett dugg indragna i bottenstriden och det var ju aldrig Luleå egentligen.
Kommentera

Gavelo: det spelar visst roll? Allt annat är önsketänkande. Karlin är tränare, inte nån allsmäktig trollkarl. Tycker det är fullständigt glasklart att han fått gruppen att överprestera nåt jävulskt sett till hela säsongen.

Vi kan ju önska hur mkt vi vill att hinken träffat bättre med sina värvningar men det spelar ju ingen roll nu?
Kommentera

Gavelo:

Svårt att jämföra rakt av då brodecki spelar i ett vinnande lag, luleå har väl sex raka vinster så han kom in i ganska lägligt.

Men han har stor erfarenhet av ligan, kan vara en faktor.

Men med tanke på hans klubbval (lakerz, frölunda och luleå) denna säsong är jag inte säker på att han hade valt oss ändå.

Men plötsligt har luleå rejält hugg på tredjeplatsen efter deras självömkande kval-snack som man tvingades beskåda...

Mycket patetiskt.
Kommentera

370: fast signum för topplag är ju också att fortsätta ta poäng trots formsvacka. Sen är jag rätt fundersam på din definition av formsvacka haha
Kommentera

erjo: Det var menat att visa att vi inte har någon första kedja.
Kommentera

370:
Ni behöver iaf inte oroa er för kval, även om ni stannar av helt skall 68p räcka.
Kommentera

Nucky: Topplag på pappret möjligen. Varit i formsvacka sedan Björklund skadade sig omgång 6 typ
Hoppas de vänder snart

Jag är glad för de poäng vi lite turligt lyckats skramla ihop
Kommentera

9315: Ska man vara krass så tror jag vpr största chans till fler mål är att Bernhardt laddar bössan med lite torrt krut.

Aagard hamnar väldigt mycket på utsidan känns det som, han får inte riktigt de där lägena som tidigare, mest troligt för att motståndarna vet att han inte kan få något utrymme.
Ranta kommer nog göra något mål hör och där, men känns som att om han inte behövde göra allt själv skulle det hända mer där.
Både Oreagan och Niederbach levererar tyvärr inte. Sen är dom ju tyvärr helt livsfarliga defensivt.

Sen tycker jag Karlin matchar för snällt. Mot Timrå nu hade vi en sekvens då vi hade tryck i anfallszon ett längre tag. Då istället för att matcha in en offensiv enhet igen så slänger han in 4e. Och inte ont om dom men det händer inte jättemycket offensivt för som oftast.
Tycker vi det är lite väl strikt på att vi kör 1a,2a,3e,4e sen 1a kedjan igen istället för att t.ex. hoppa över 4e om det blir tek offensivt.
Kommentera

Heyerdal: FBK verkar hata oss. Är det pga Foppa och c.o tro?
Ett topplag som tappar en 0-3 ledning mot ett bottenlag är skamlöst uselt.
Kommentera

Nucky: Marcus Nilsson verkar missnöjd i FBK men de släpper knappast honom, ett lån kanske.
Kommentera

jonsson: Tror vi träffat botten på formkurvan och att de senaste matcherna har tecken på att det börjar vända uppåt.
Man kommer inte fortsätta träffa virket i all evighet och defensiven ihop med Lassi kändes bättre igår än på länge.
Med lite medstuds hade de 2 senaste matcherna kunnat ge 4-6 poäng, så små marginaler har det ändå varit.

Jag tror klättringen uppåt börjar på Lördag.

(Hade dock varit trevligt om Hinken(och Widebro) samlar näringslivet i Övik bakom sig och drar ner till Schweiz för att ge Jesper Olofsson ett bud han inte kan tacka nej till)
Kommentera

Gavelo: Du kan inte räkna ppm på fler matcher än de spelat begriper du väll? Du kan räkna deras individuella statistik och få ut ett riktigt lågt poängsnitt, men ska du räkna ut en kedjas ppm så får du ta deras gemensamma poäng delat med antal matcher. Tycker du att det blir missvisande så får du väll räkna mål/match då.

Hur som helst så börjar jag luta åt att splittra på HA-kedjan. Vi vaskar Sam genom att spela honom mellan humle och dumle i tredjekedjan. Sätt ihop honom med woods och fördela sedan ut O'Regan och Ranta i varsin av de två kedjorna. EJK kan centra tredje.
Kommentera

Gavelo:

Det börjar brännas lite i bottenskiktet på tabellen, huvva
Kommentera

grimiss: Nu spelar det ingen roll vart vi är i trender och form, nu måste Modo börja vinna och Karlin måste få laget att sluta skänka bort mål bakåt i varenda match.

Noterar att modos första kedja tillsammans har skrapat ihop 15p 7+8 på 70 matcher, 0,21p/m.
Det måste vara något slags bottenrekord

Noterar även att Adam Brodecki står på 3+2 efter 5 spelade med Luleå, avd. Värvningar Hutsko vs Brodecki
Kommentera

grimiss: Tack för kampen igår. Kul att bortastå var fyllt som det ska och bidrig till bra stämning i hallen.

Det är klart Modo klarar sig kvar i SHL i år. Timrå behöver Modo och tvärt om för att få spela "slutspelshockey" mitt i säsongen. Det skapar mervärde för hockeyn över tid då flera pratar hockey på arbetsplatser och skolor pga dessa matcher.
Kommentera

KB: exakt. Min känsla är snarare att vi är på botten av trenden.
Kommentera

Gäsp: Nykterist !
Kommentera

Gavelo: Rambo Santa!
Kommentera

Gäsp: Sampo Ranta, den dagen hans eviga oflyt vänder till flyt så kommer han vinna Shl,s skytteliga!

Mark my words
Kommentera

Rallarn: Hur går det med elitlicesensen?
Kommentera

Rallarn: längtar till nästa säsong... bastuklubb hos er medan vi trampar förbi. Hälsa Kulltorp!
Kommentera

Gäsp: Timjåååå
Kommentera

Smurfen: Lugn Smurfen lugn om vi åker ur bjuder jag dig på gravöl i form utav Arboga 10.2%. Klarar vi oss kvar vill jag ha ett: Gäsp all mighty du är mäster. Deal?
Kommentera

Tarasov: En dyster verklighet.
Kommentera

KB:
Vi är sämst i serien om man räknar bort alla matcher där vi gjort fler mål än våra motståndare :)
Kommentera

OMP: Oroligt är det ju också att vi gör lite mål / match
Kommentera

Det är lugnt, förr eller senare kommer vi att missa ribbor och stolpar och börja plocka 3p. Det blir åttondel mot Timrå, tre heta derbyn!
Kommentera

Gäsp: Två perioder lyckades vi stänga ner mittzon för ett formstarkt tiken. Sen måste våra fw hjälpa till mer i försvaret men så har sett ut hela säsongen. Jag tycker inte att vi behöver skämmas över denna förlust eller jo lite, tre spelare kan inte gena i defensiven (2-1) och hur vi inte får ut pucken ur egen zon.
Kommentera

Smurfen: Malmö har 4 poäng på 9 matcher, men de är oövervinnerliga nu? Örebro har 8 på 8. HV71 och Rögle har i princip tagit två vinster fler i poäng än oss över det spannet. En positiv trend för dem men tar man ett steg bakåt så är det inga enorma svängningar som sker även om det känns så.

Narrativet blir snabbt att vi är i en svacka som aldrig kommer ta slut och att konkurrenterna är i världens form som håller ända in i kaklet. Är inte riktigt sant.
Kommentera

Smurfen: Jo, förståeligt, men detta var första matchen sedan 28/12 vi bara släppte in 2 mål, alla andra matcher har det varit mer. Varenda säsong man följer laget svackar dem vid nån tidpunkt, jag får känslan vi borde vara påväg ur den nu, höst på lördag.
Kommentera

Smurfen: hej gamm smurfen, innan säsongen hur såg ditt mardrömscenarium ut då? Mitt var förankrad på 14:e plats och helt avhängda. Det har gått över förväntan och ja vi är inne I en formsvacka men jag tror att det vänder och kanske redan på lördag.
Kommentera

Smurfen: Vi har haft kräftgång ett gäng år o Timrå har sina 15 minuter i rampljuset efter att ha fått tillbaka sina stjärnor.

Tror det blir balans om/när vi etablerar oss i SHL igen.

Värre att vi inte slått Brynäs på vet-inte-hur-många-matcher
Kommentera

OMP: Det är nog den svaga trenden vi är inne i som folk är nog allmänt orolig över , vi har tagit 6 poäng på dom senaste 8 matcherna, det talar väl för allt !!
28/12 var sist vi tog en trea , det är nog inte denna match som folk hakar upp sig på !
Kommentera

OMP: Det är nog den svaga trenden vi är inne i som folk är nog allmänt orolig över , vi har tagit 6 poäng på dom senaste 8 matcherna, det talar väl för allt !!
28/12 var sist vi tog en trea , det är nog inte denna match som folk hakar upp sig på !

Shit , det blev två inlägg !!
Sorry
Kommentera

Smurfen: De lirar VM-final mot MoDo..
Kommentera

Kom igen nu för fän!
Jag känner också Modos svacka, men många här verkar likställa denna bortaförlust mot Timrå med obligatorisk kvalplats! Som om hela serien hängde på just denna bortamatch, vilket är en jäkla tuff bortamatch för alla lag med tanke på T:s form. Jag vet att dem andra knappade in, men det enda oväntade denna seriegång var att Örebro vann borta mot Skellefteå, enligt mig. Tror vi har övertag mot Malmö och Frölunda kommande omgångar,
Kommentera

Ang dessa matcher mot Timrå så har jag lite svårt å släppa hur otroligt dålig statistik vi har mot dom dom senaste åren vi har spelat i samma serie
Kommentera

Gäsp: Fy faan, tacka vet jag Gauffins Dubbelblandning, när man vill vara sej själv
Kommentera

Smurfen: Modo har näst sämst form av alla lag senaste 15 omgångarna, vi bör vara riktigt oroliga.

Modo kan spela rätt bra men gör riktiga juniormisstag i varje match som motståndarna utnyttjar och vinner matcherna på, det måste ta slut, Karlin måste lyckas städa bort dessa enkla misstag som kostar oss i match efter match.
Sen måste Hinken trolla med knäna och hitta en ersättare till Ruohoma, Center eller ytter är vilket som men det måste vara en spelare som faktiskt gör skillnad och helst mål.

Matchen på lördag blir snuskigt viktig, Modo och Malmö är lagen i ligan med sämst form.
Modo är ett av det sämsta hemmalagen medans Malmö är det sämsta bortalaget.

Känns som upplagt för nerver och dålig hockey!
Kommentera

Gavelo: Håller med dig vi skulle ha tvingat kvar surfinnen!!! Då hade han kommit till sin rätt och gjort succé. Vi spelar i shl 24/25 spådde nyss i en byxljummen Arboga 10.2%. Hoppas jag lugnar alla nervvrak här.
Kommentera

Rödluvan: Även om det förmodligen blir kval så tror jag att vi utmanövrerar IKO där. Deras kontringsspel kan löna sig 1 eller 2 matcher men sedan tar det stopp
Kommentera

KB: Vi var väl rökta efter match 5 redan? Vindflöjlar dyker alltid upp när det blåser, men det är enbart döda fiskar som följer strömmen
Kommentera

« · 2637745 · »