1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515220 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637745 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Ja jag tycker man tidigt såg att han hade en x-factor över sig även om han var rejält utdömd på sina håll.

Var väl rätt många alibiavslut i början (han var väl i gott sällskap i den där "skottprocentslistan" med idel toppspelare) men nu känns det som att han har fått ihop helheten.

Är väl i stort sett den enda spelaren som kan skapa saker på egen hand, tillsammans med dickinson.

Nu känns ju i stort sett varje offensiva "zone-entry" och avslut farligt, man är åtminstone på tå när han kommer in i offensiv zon.
Kommentera

erjo: jag kan hålla med dig i kedjeformationerna. Visst att Woods-Dicken-Aagard är våran bästa kedja och man kan tycka att man inte ska sära på den men jag tycker nog att man kan testa det för att se om någon spelare lyfter sig. Oregan tycker jag ser bra ut på isen men kanske behöver någon annan bredvid sig som bryter mönster osv.
Jag är iaf FÖR förändring. Kan också vara bra att förvirra motståndarlaget också.
Kommentera

Costanza: hahaha sitter Karlin och flikar mot hinken as we speak? Hate to say......
Kommentera

erjo: Fakta är att Södergran faktiskt stått för fler poäng än Danny, visserligen med 10 matcher mer spelade men jag skulle inte säga att Danny är speciellt mycket bättre offensivt om man tittar på poäng.
Dock tror jag att Danny i en perfekt omgivning har högre nivå och det är väl den man måste hitta för att han skall ”blomma ut”
Södergran känns som att han kommer leverera precis samma oavsett kedja.
Kommentera

Gavelo: Han gjorde alla sina poäng i början av säsongen precis som Walli. Det finns inget i någon av deras spel som tyder på att det ska börja produceras igen heller. Båda är stora snabba spelare utan spelsinne som går på utsida och just nu är livrädda för allt vad närkontakt heter. Han kan ligga på rulle i en tredjekedja men han ska inte spela på top-6.
Kommentera

Gavelo: Tror supportrar lägger större värdering i första vs. andra kedja. Topp 6 har i princip samma rollfördelning och förtroende från ledningen som jag förstått det.
Kommentera

På lördag hoppas jag det blir fullsatt och att publiken är riktigt fanatiska. Riktigt enögda och högljudda. Inget buande eller suckande. Bara ett högt och ihållande sjungande. En publik som bär fram laget! Imorgon skall vi vinna!💪 MoDo får köra lite drinklekar i entrén så att alla vågar sjunga😜 skulle vara kul med lite slutspelsvibbar på publiken imorgon.
Kommentera

370:

Antar att du missade en tvåa och menade omgång 26? ;-) Ni tappade iaf förstaplatsen i omgång 27.

Låter annars rätt deppigt om du känt av en formsvacka sedan omgång 6, trots att ni varit ohotad etta fram till att ni fick skador på målvakterna.

Men om inte lindbom återhämtar sig efter skadan och det leder till att ni inte går hela vägen så vet ni iaf vad ni kan skylla på.
Kommentera

erjo: Precis som Oregan då, han gjorde också sina poäng i tidigt skede.
Personligen tycker jag båda spelarna har stora brister, Södergrans är uppenbara, dock vet vi att han kan bryta in på mål men har helt slutat med det.
Oregan är alldeles för vek, han besitter ett fint spelsinne men är otroligt svag i närkampsspelet och jag tror att han är enormt beroende av omgivningen för att kunna leverera.
Kommentera

Gavelo:

Faktiskt lite överraskad över att vi lyckas behålla Lassi, trodde det skulle bli svårare.

Om vi håller oss kvar ska tilläggas
Kommentera

Zource: "MoDo spelar jävligt bra" hade fått mig att titta bort från de där stora blanka brösten vid bordet bredvid.
Kommentera

Trilske: Nope menade omg 6 typ , efter det har spelet inte riktigt klickat och våra poäng har mest kommit på motståndarnas misstag, lite turliga mål och ineffektivitet hos de vi möter
Kommentera

Gavelo: Fast om Ranta är inne i ett "evigt oflyt" så kommer det väl aldrig att släppa, eller?? 🤔
Kommentera

370: Tycker ni har vinnarskalle i hela föreningen och ingen slump att MoDo försöker efterlikna er på många plan. Tycker MoDo saknar fysiken för att vara jobbiga att möta. Gillar Karlin & Gradins arbete, men saknar tunga galningar och karaktärer i laget som är jobbiga att möta
Kommentera

erjo: Har förespråkat detta länge, inte för att det kanske är ett bra sätt att sära på den enda fungerande kedjan men åtminstone pröva och se hur resten av laget ter sig.

Oavsett vad, det blir inga poäng på kontot av att ha en fungerande kedja med offensivt hot. Då måste man bredda den lilla "spetsen" vi faktiskt har.
Kommentera

370:

Men om man levt på motståndarnas misstag sedan omgång 6 så är det för att man själv gör något bra, dvs går ej att förklara att man har haft flyt och har gjort "några turliga mål".

Du självömkar ju mer än en luleit.

Eran dipp går väl ganska enkelt att härleda till målvaktscirkusen?
Kommentera

erjo: Håller helt med ditt andra stycke, har sagt det ett tag nu!

Kör Sam med Woods, det såg ju bra ut förra vändan Sam var här! Och fortsätt med Josh och Mikkel! Sätt sedan valfri formstark(nåja) ytter i varsin av dom kedjorna!

Det är enda chansen för oss att KANSKE få till 2 skapande kedjor, istället för 1(just nu 0) som det varit hela säsong!

I värsta fall funkar det inte alls, och då är det bara att byta tillbaka! Och i bästa fall får vi 2 skapande kedjor!

I mina ögon, helt klart värt att pröva! För just nu trampar vi vatten!
Kommentera

Trilske: Nja dippen startade mycket mycket tidigare spelmässigt, poängmässigt hade vi turen ha få några segrar med oss,
När jag pratat formsvacka och dipp menar jag insatsen på isen, inte resultatet
Kommentera

Hittade förövrigt inspo-bilden för det mäktiga tifot hundarna hade igår.
Kommentera

Confusius: jag är rätt sugne på att plocka hem spelare bara för att få in pigga skallar? Hade varit intressant att se. Svårt att avgöra men tycker ändå vi känns trötta mentalt jämfört med i höstas...
Kommentera

Nucky: Det är väl för att vi blev arga på Peter Nordström en gång i tiden, efter att han försökt mörda Foppa!!

Man blir inte arg på någon i sekten FBK ostraffat!
Kommentera

Costanza: Apropå tröjor!

Det har garanterat avhandlas redan. Men ni som såg reelen om Markus Näslund kommande ceremoni. Där såg det ut som att vi kommer att spela i retro-tröjor utan reklam den matchen.

Har själv den tröjan hemma, den med MoDo Hockey snett över bröstet, och grönt längs med armarna. Där det då var Strålfors reklam.

Ser fram emot att få se den!
Kommentera

Confusius: Snyggaste tröjan vi någonsin haft!
Kommentera

Confusius: Tycker den är snygg. Postade ju en bild med Näsan & Foten förut som såg jävligt bra ut. Två stora NHL-kungar med snygga tröjor med de rätta färgerna. De bästa spelarna i världen kommer från Ö-vik.
Kommentera

Costanza: Skit i blanka bröst! Stäm upp istället i en högljudd "Upp på denna vita äng...." För att avsluta med att vråla "MoDo är jävligt bra, HEJ"!!

Slår blanka bröst, eller t.o.m en glittrig springa alla dagar i veckan!!

DO IT!!!
Kommentera

grimiss: Ja hade inte haft något emot att testa Jacobsson, känns som att det behöver röras om lite!

Och han måste ju få chansen någon gång, annars kan vi lika väl släppa honom.
Kommentera

Confusius: Hockeyvärldens finaste bild..Sedinarna och Hedman får plocka upp puckarna.
Kommentera

Confusius: håller med i det läget vi är nu behövs fräscha kroppar, skador kommer, varför ska vi vara så måna om andra klubbar, ta hem OP o TJ !
Kommentera

Heyerdal: Båda två kan röra om ett bra sätt. Karlin måste dock fundera på en ny taktik. Nu har nog alla fattat hur MoDo vill lira. Då kanske det är dags att jävlas tillbaka och inte bara promenera vidare och hoppas på det bästa.
Kommentera

Monno: ang din sista paragraf tänkte jag på det, var det mot linköping tro? det hade precis varit powerbreak, tekning i modos zon. då får oregan, ranta och niederbach starta. för mig ska den kedjan bara starta i defensiv zon i absoluta nödfall. vill man ha en kedja som kan flytta pucken ur zon, spela joshs kedja då, eller om dom var grovt utslitna, ta sams kedja.

för övrigt funderar jag på att starta hashtag #freehutsko. och då menar jag inte att han ska lämna modo
Kommentera

370:

Äh, sluta be om ursäkt.

Men börjar förstå hur lejkerz har kunnat aktersegla övriga hockeysverige om topplagen har denna losermentalitet.
Kommentera

Confusius: Bidrar med en snedställd också då, från tiden då gult peakade på tröjorna

Ännu en gång kommer det upp nånsens-bild, men klickar man blir det bättre
Kommentera

puffe: En fråga gällande bildproblemen - Heter bilderna likadant som tidigare bild när du laddar upp den? (Byter du namn på bilden innan du laddar upp?)
Kommentera

Fortsätter storma kring Timrå. Sen ska dom in med en finne på det här ne känns ju inte bra.
Kommentera

Törna: Näe, jag har inte bytt namn, dessutom har jag ,mej veterligt, ingen bild med betygsättning på Timrå sparad. Tror det är ett Timrå-virus
Kommentera

Törna: testar nu med ändrat namn

Blev ju bättre, men har ingen annan bild med gamla namnet, så lite märkligt.
Uppladdat:

450x600-13.jpeg13.jpeg

Kommentera

Nucky: Du kan hockey. Håller med, vi hamnade inte alls lika djupt i vår egen zon utan att vi för den sakens skull tappade spelarna i slottet. För mig är det ett mysterie varför vi är så rädda för att ligga högt på deras backar. Förvisso kom ett mål när Niederbach gick bort sig lite på blå, men det var mycket annat som gick fel där och lite oflyt också.

Annars tycker jag erjos förslag är vettigt avseende Sam. Dags att ge honom bättre lekkamrater som kan skjuta i mål.
Kommentera

modomille: Dalle verkar ju nöjd att slippa Ante men vi själva är rätt tveksamma till finnar i båset. TIK har sen en till på kontoret också. Vi har dock egna problem som handlar om att hänga kvar. Kommer Hinken köpa nåt i feb så att jag och Tarasov blir nöjda?
Kommentera

Costanza: Finlands sak är vår! 💪
Kommentera

Hakning-Henrik:

Jepp, och som av en händelse såg mv-spelet stabilt ut igen...

Vi börjar hitta tillbaka.
Kommentera

Tarasov: Märkligt, men jag känner inte att nåt köp gör saker bättre. Tidigare hade man ju jagat som en galning. Bra känsla av detta och noll stress gör ju att George kan se fram emot vårhockey även om mycket tyder på att vi snart hamnar i stora problem då vi glömt bort hur man vinner.
Kommentera

puffe: Det verkar vara HS sätt att skriva ut länkarna (hur dem döps vid uppladdning)

www.hockeysnack.com/images/files/450x300-1_0.jpeg

(450x300-1_0.jpeg - Så blev din bild döpt)

Nu när du valde 13 som namn fick den länken "450x300-13.jpeg"

Dvs att om någon laddar upp något som heter 13 nu bör det bli en förhandsvisning på din bild - Vi kan pröva bara för forskningens skull.

Admin kan ta bort - Det har med filnamnen att göra (Hur HS döper bilderna)

(När jag laddade upp en bild som heter 13.jpg funkade allt. När jag laddade upp en som heter 13.jpeg fick jag fram tröjan som förhandsvisning i mitt redigerade inlägg.)

Kontenta: Byt namn innan ni laddar upp som är unikt så slipper vi problemet :D
Kommentera

Costanza: Ni kan få komma på studiebesök i Plywoodhallen, vi vet hur man vinner hockeymatcher!1!1
Kommentera

Sputnik1: Dryga sig mot Giganten George är helt meningslöst, haha!
Kommentera

Confusius: Underbar tröja det där!! 😍 seriöst snyggaste jag sett!
Kommentera

dempa: ingen nyhet i sig men modo har bekräftat lassi på 2 år med texten "lassi ska ingenstans"

finns ingen chans att det uttalandet slår tillbaka va? ;)
Kommentera

9315: Lillkillen i kassen trivs i alla fall i Ö-vik. Det tar vi med oss. Grym snubbe att ha med oss.
Kommentera

Costanza: modo är ett bra ställe att vara på. bra organisation som tar hand om sina spelare. ska bara lyckas hålla sig kvar så blir det bra
Kommentera

Costanza: för övrigt lite konstig nyhet på hemsidan om honom

"Vi inleder helgen med ett tvåårskontrakt

Idag kan vi presentera att målvakten Lassi Lehtinen förlängt sitt kontrakt med MoDo Hockey med två säsonger. Den finska målvakten har gjort ett stort avtryck under sin första säsong i Svensk ishockey med sina avgörande räddningar och trygga framtoning.

Vi är väldigt glada att kunna säkra Lassi för kommande två säsonger. Föreningen tror på honom och ser honom som en tillgång både på isen och vid sidan av isen. "

det är allt. ingen kommentar från hinken, ingen från lassi.
Kommentera

9315: Jo, Ö-vik är väl det bästa stället att mellanlanda på om man vill bli Världsstjärna. Kolla bara på George..
Kommentera

« · 2637745 · »