1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515150 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637357 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Costanza: Vinst på lördag och vi får syre igen, bara att byta ut räddningsplanka till Malmö, inte svårare än så
Kommentera

Gavelo: ah, vilka spelare bommade modo då?
Kommentera

Gavelo: lugn och fin, vad hade du förväntat dig? 2-1 mot ett hett Timrå borta är ingen katastrof, vi var klart närmare en poäng än vad jag hade förväntat mig.
Kommentera

Modomas: Malmö tog 2p
Kommentera

Gavelo: kommer råhma bli nya modigs?
Kommentera

Törna: Kvällen fulländad. Jag hatar fan hockey.
Kommentera

Modomas: Bra kväll: HV , Malmö , Örebro vann

😡😡😡😡
Kommentera

Törna: Lika bra att vi åker under strecket. Tror vi skulle prestera bättre som underdog.
Kommentera

puffe: Malmö kan gå om Modo på Lördag. Otroligt.
Kommentera

Gavelo: är vi sämre utan Ruohoma?
Kommentera

Gavelo: Men Ruohoma var väl ett gift för hela gruppen med sin attityd, ingen hade blivit glad av att tvinga honom kvar.
Kommentera

SPOODI: Hägglund har inte tappat det, han har aldrig haft det!!
Kommentera

Tung kväll för Modo!
Hv, Örebro och Malmö tar extra poängen mot lag som ligger före i tabellen
Kommentera

Inte omöjligt att vi ligger på 13e plats efter lördag.
Kommentera

Gavelo: Om det fanns alternativ så hade inte Frölunda velat ha honom, kan du inte fatta att det inte finns spelare på marknaden?
Kommentera

9315: Flertalet uppenbarligen!
Kommentera

Modomas: Nej. Något måste hända i defensiven och det är jävligt akut. Börjar bli riktigt orolig av Karlins intervjuer.
Kommentera

Smurfen: Läser man ett jäkla ord till om att vi är den bästa nykomlingen på länge så tror jag att mitt topplock kommer att gå !!!!
Kommentera

Bad_Brett: Matchen på lördag blir nog viktigast på hela säsongen. Vinst där så undviker vi kval, förlust där så blir det kval
Kommentera

Rödluvan: haha och du var väl inte ens med på tiden vi torskade mot Leksand? Förlust mot Timrå borta och resultat som är kassa (men inte sämst möjliga) ....kom igen. Är alla Modo fans numera lika stadiga som foppas fot?
Kommentera

Rödluvan: Så länge jag slipper höra ”bästa nykomlingen bla bla” det håller inte längre. Vi måste ha poäng om vi vill spela i högsta ligan nästa år. Oavsett spelarmaterial, vad hinken ska värva eller hur Karlin ställer upp laget.

Det finns bara ett jävla sätt att göra detta på, sluta titta matcherna och gå i idé till Maj månad.

Fast då vaknar man väl upp till att Timrå tagit SM-guld och löven tagit ett steg upp. Nä fy fan, gav mig precis ännu mer ångest.
Kommentera

Smurfen: Hatar när folk upprepar det mantrat. Alla ser att vi inte imponerat rent defensivt och ser väldigt allsvenska ut, men så ska man måla upp bilden av att chockartat bra lag... Jag säger då det.
Kommentera

Agerar inte Gradin så är det allsvenskan känns det som. De flesta bottenlagen har agerat och fått fart på grejorna vi gör oss av med våran tilltänkta ledande spelare och har ingen ersättare 😂. Bara där blir man förvånad.
Kommentera

Framnäs: Tycker Rundblad var bra idag oxå vad har hänt!

Näsen däremot hade ingen bra dag, han som är så tacklingsrädd trivdes nog inte idag... Pinsamt i vissa lägen

Men i stort en bra match, vi är inte bättre... Hoppas det räcker mot Malmö och att vi inte känner av den här matchen och det blir mellanmjölk på lördag...
Kommentera

9844: Inte omöjligt att vi ligger nia heller. Ett mynt har alltid 3 sidor, glöm aldrig det
Kommentera

Törna: Att vi inte kan göra mål på 59 minuter och 15 sekunder efter första målet är också under all kritik. Fattar fan inte vad det sitter i.
Kommentera

grimiss: det är mycket känslor nu men tar man bort känslorna finns det inte mycket som talar för att modo ska undvika kval. malmö är inte heller bra men kan iallafall luta sig mot att dom har spelat med ett halvt lag i tio matcher. hv är inte heller bra men har bra mycket högre tak än modo.

vad har modo att komma med? finns inget man kan peka på och säga att det där kan modo ta fasta på för att undvika kval. vill geniunt höra hur folk tänker där
Kommentera

Rödluvan: 😂😂😂😂
Kommentera

Törna: Ja, nu har vi chansen på lördag att bärga tre pinnar, sen blir det inte fler, på fyra / fem matcher.
Vi har ett jobbigt schema efter Malmö med noll pinnar, så Malmö måste besegras!
Kommentera

gokar: Bra analys!! Amen
Kommentera

9315: Konstantin Komarek, Markus Eriksson, Jack Kopacka, Emil Alba, skulle alla vara intressantare alternativ än både Hutsko och Oregan.
Kommentera

puffe: kanske nämnt här men enl Expressen har Lassi skrivit nytt t.o.m 25-26
Kommentera

Gavelo: och deras lag är villiga att släppa dom? har du den infon så applåderar jag din inside och föreslår att du slår hinken en signal
Kommentera

Rödluvan: Klena centralt är väl en stor del av förklaringen. Dels svårt för oss att ens ta oss in till skottläge där, dels så är vi inte tillräckligt på för returer heller när vi väl får skott från bra avstånd, där målvakten inte hinner nypa pucken. Vi har en del stora lirare som borde kunna hugga där framme, men nej, det är liksom för mjäkigt överlag.
Kommentera

Gavelo: Kioskvältare minsann, behöver vi inte spelare som kan vara avgörande.
Solo-kedjan Ranta-nivå liksom
Kommentera

Gavelo: Jag tror att vi skeppar Hutsko till HA inom max en vecka. Alcén skulle säkert vara intresserad. Komarek skulle vara ett välkommet tillskott i PP framför allt
Kommentera

Heyerdal: Ja. Det är nämnt kan man säga.
Kommentera

Vi brottar ner Percy på lördag!
Kommentera

Framnäs: Känns som att vi måste vara en av dom sämsta nykomlingar om man räknar dom senaste 10 matcherna
Kommentera

Sigge: TJ och OP skulle kommit hem nu och visa hur man gör SHL på allsvensk nivå. Tydligen det sättet som funkar.

Kom hem! Vi börjar om igen….
Kommentera

9315: Det är det man förhandlar om, men uppenbarligen släpper allsvenska trupper spelare till Shl under pågående säsong, än mer troligt är det om vi kan byta, Hutsko mot Kopaca (bara ett exempel)
Det är den naturliga hierarkin!
Alla spelare har ett pris, Hinken har en svag trupp och massvis med pengar och agerar han inte på något sätt så ligger vi riktigt dåligt till.
Kommentera

Gavelo: Du lever i en fantasivärld om du tror att något topplag i HA släpper sina toppspelare.
Kommentera

Gavelo: Modo har tre alternativ för att få in spelare:

1: Hitta spelare från shl-lag
2: Spelare från Finland som missar slutspel
3: Spelare från lag i HA som hamnar i ingenmansland.

Chansen är väldigt liten. Men lägger man ihop alla tre så kanske, kanske :)
Kommentera

Heyerdal: kanns som en ickenyhet med tanke på att vi riskerar att få kvala oss kvar.
Kommentera

Framnäs: Blir inga returer när vi skjuter 1 dm över hela tiden. Som när brickan dundrar på som fan men det spelar ingen roll när han missar målet, farligare om han hästsköt i bröstplattan.
Fast det hade jag också klagat på så..
Kommentera

9315: Tycker vi helt har tappat den där kaxigheten vi hade i början. Då kändes det som vi alltid var med och utmanade, nu kändes det kört efter 1-1.

Mitt enda hopp är att det här är samma typ av formsvacka vi hade vid samma tid förra året och att vi helt plötsligt börjar vinna igen då alla räknat bort oss.

För övrigt. Gillar inte tjatet om att Sam Vigneault är "lagets motor". Tycker han är tämligen medioker.
Kommentera

Gavelo: ja, han kan ju annars åka med en pistol och hota alcen tills han släpper deras bästa målskytt mot en flopp på svensk mark.

hade du bytt mikkel mot en spelare i brynäs som gjort 0 poäng förra säsongen när läget var det omvända? nej, jag tänkte väl det. eller hade du försvarat det med att alla har ett pris och det är den naturliga hierarkin? nej, du hade givetvis varit fly förbannad på hinken. med all rätt för en gångs skull
Kommentera

KB: Behöver inte vara ett topplag, jag skrev bara ner några namn som skulle vara intressanta alternativ som efterfrågats.
Kommentera

« · 2637357 · »