1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507140 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637510 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Smurfen: Vafalls, trodde vi bara skulle spela 18 på lördagar
Kommentera

puffe: Varje match hemma är väl så kallade familjedagar känns det som , framförallt den match som kommer härnäst är en sån
Kommentera

snowden: Vi har 9 av 16 matcher kvar hemma. Hitta hemma-magin (fri öl i barerna, vad som) så är vi på kartan
Kommentera

grimiss: Mora blev ju följdaktligen sämre efter de sparkat Karlin och ramlade ned på kvalplats.
Kommentera

KB: Vacker poesi, fortsätter det så så.....

Alla poäng är inte lika viktiga, man ska ta dom mot tabellgrannarna helst
Kommentera

puffe: Vi avslutar säsongen med Malmö hemma och Rögle borta. Kan bli intressant :)
Kommentera

puffe:
Örebro 6/9
Rögle 6/9
Malmö 5/6
HV71 8/9
Oskarshamn 5/9
Kommentera

Hakning-Henrik: Vi har nu tagit 6 poäng på 8 matcher
Kommentera

KB: Kan inte nån med energi visa på vår poängskörd mot bottenkonkurrenterna? Tycker vi har många spelare som blir avklädda mot bra motstånd, men är 'kungar' när tempot o motståndet är sämre.

Hade gärna tagit detta tabell-läge innan serien startade
Kommentera

J F K: Jag har vaga minnen om att det skrivits en del rätt hårda ord om Mora och när de gav Karlin kicken. I linje med att det var orimligt eftersom Mora då inte ens låg på kvalplats vilket ansågs vara smått sensationellt som nykomling. Rätta mig om jag har fel. Karlin gör självklart misstag som alla andra tränare. Men med en rouhma som uppenbarligen var tokslut har vi väl på pappret den klart sämsta truppen eller?
Kommentera

Gavelo: Jo, men ingen av de är på något sätt realistiska så då vet jag inte vad de alternativen tillför. OP är en toppspelare i Östersund och är väldigt spetsig även jämfört med andra lirare i bottenlagen. Då kan vi lika gärna plocka hem honom isåfall.
Kommentera

grimiss: Nej, så är det. Vi är också otroligt bleka mot den bättre hälften i tabellen men brukar kunna hävda oss hyfsat mot undre hälften där vi har större chans att ta poäng.

Men det är en oroväckande trend när vi balanserar på kvalstrecket. Förra året kunde vi vara lugna då vi fortfarande låg på klar slutspelsplats osv. Nu är vi nära plats 13 som hela den här säsongen handlar om att undvika.

Men det där att kölhala spelare är otroligt tråkigt.
Kommentera

Bad_Brett: Och en sheriff som visar vägen i egen zon. Önskelistan blir lång
Kommentera

BobbyG: Vi är ett individuellt misstag från att förmodligen ta poäng mot Timrå. Lassi är riktigt bra. Timrå och de andra topp-6 lagen håller dock tydligt en nivå högre än oss i många avseenden.

Tycker inte våra prestationer nödvändigtvis är sämre än Rögle, Malmö, HV71, Oskarshamn den sista tiden. Inte Örebro heller egentligen. De har haft något bättre utdelning poängmässigt och trots det så sitter vi fortfarande på säker mark även om gapet minskat. Malmö och Rögle dock med en fler spelad match.

Vi har fortfarande plus-statistik och generellt spelat bra mot just bottenkonkurrenterna.

Vi har varit i liknande situation tidigare på säsongen där vi varit fyra poäng från kvalstrecket och lyckats reda ut det. En tight grupp som lyckats tillsammans tidigare.

Tydligt att vi varit i en svacka ett bra tag men formmässigt tycker jag vi är på uppgång sen några matcher tillbaka även om poängen uteblir. Återstår väl att se om det är tillräckligt men en svacka håller sällan för evigt.

Tufft läge, men ser man verkligen INGENTING som talar för att vi undviker kval så vet jag inte riktigt vad man ska säga. Jobbig verklighet att hantera.
Kommentera

Här har vi varit förut. Efter match 6 mot Diffen. Men det här gänget kom tillbaka. Och det kommer vi göra igen. Dags för rond tre mot Percy.
Kommentera

J F K: Jag kan väl tycka att Karlin har tappat konceptet lite. Förut rörde han ALDRIG om i kedjorna, nu kastas det runt hela tiden. Kanske rör det sig om ren frustration över att spelarna helt enkelt är för dålig.

Tror sponsorerna i Övik behöver bestämma sig illa kvickt om de vill ha ett SHL-lag nästa ssäsong och i sådana fall öronmärka pengar till en toppcenter och en sniper.
Kommentera

BobbyG: jävligt bra målvakt, sammansvetsad trupp, spelare som tagit upp laget till shl och kommer blöda för att vi ska vara kvar. Karlin. Kanske sparkapital i rundblad ? En dansk som kan komma in i nytt streak? I skrivandets stund, inte jättemycket. Men trender kan vända.
Kommentera

J F K: Det är nog inte Karlin som har misslyckats utan det är nog hinken som har misslyckats med sina sena spetsvärvningar
Kommentera

DrCox: det vi vet med fakta är att tingsryd och almtuna kommer sälja, så kan väl titta där efter spelare som lyfter modo
Kommentera

Men shit vilken gud lassi var idag på tal på matchen
Kommentera

Törna: Tycker ändå det syns att Karlin har försökt ändra spelet lite nu på sistone. Alla har med enkelthet läst MoDos sätt att spela nu vilket har skapat en jäkla utmaning. Spelet i mittzon var bättre idag men utspelen ur egen zon var katastrof matchen igenom.

Anfallsspelet var bedrövligt då 50% av skotten gick utanför vilket väl är symptomatiskt för detta årets MoDo. Men trots detta borde vi ändå kunna slå hökarna. Om inte är det bara att ställa in sig på kval
Kommentera

DrCox: Coolt att MoDoiterna inte blir galna efter förlusterna. Detta sänder bra signaler tycker jag. Visar att de har en stor kuk och kan ta motgångar på rätt sätt.
Kommentera

Bad_Brett: har svårt att se att det är en svacka. motståndarna har lärt sig modo och modo har inte en kedja som producerar på en onaturlig nivå längre som det var i 10 matcher med mikkel och första matcherna med sams kedja.
Kommentera

Bad_Brett: mentaliteten håller jag helt med om. Vi har väl kommit ner på jorden rätt hårt helt enkelt.

Jag minns ju tongångarna här i megadippen förra året, slutade trots allt bra så helt kört är det inte den här gången heller
Kommentera

Smurfen: Bara vi överlever denna säsongen(målet inför säsongen), ingen ide att kasta yxan på isen eller kossan i sjön, eller som dom säjer 'it ain't over till the fat lady sings'. Inget avgörs idag, även om läget i tabellen är mörkare än sedan September.

Men att hänga kvar med vårt allsvenska lag, var väl ändå drömmen från början.
Kommentera

hk: Antingen har vi det sämsta spelarmaterialet och då har Karlin gjort det riktigt bra som inte ligger klart sist. Annars har vi inte det sämsta materialet och då kan man såklart kritisera Karlin.

Jag tycker mångas kritik blir patetisk när de trots sämsta spelarmaterialet och man ligger en bra bit ifrån sist tycker att karlin gjort ett dåligt jobb.
Kommentera

KB: I senaste avsnitten av Sanny och Svensson så var Sanny dom inne på att Västerås borde släppa spelare och få in pengar till nästa säsongs spelarbudget med tanke på att Västerås inte kommer att ha nån chans att gå upp i år ändå
Kommentera

Bad_Brett: Lättare att vara kaxig mot lag i halvfart som inte satt defensiven ännu.
Sam slösas bort på offensivt svarta hål i Walli och Söder tyvärr, ett skott var på mål ikväll, 4 total av kedjan.
Kommentera

DrCox: Absolut har du rätt i det. Var väl ingen som trodde vi skulle vinna guld i år? (Förlåt, jo, vissa tror det) Men poängen i det stora hela är att vi hade en gyllene chans och sakerna i helt egna händer. Sen tog 2023 slut, 2023 som varit MoDo’s helt och hållet. 2024 kom och ingen 3p sen dess. Ingen slump att hela SHL har kommit på hur man möter oss. Men vi nöter på
Kommentera

KB: Behöver inte vara ett topplag, jag skrev bara ner några namn som skulle vara intressanta alternativ som efterfrågats.
Kommentera

Gavelo: ja, han kan ju annars åka med en pistol och hota alcen tills han släpper deras bästa målskytt mot en flopp på svensk mark.

hade du bytt mikkel mot en spelare i brynäs som gjort 0 poäng förra säsongen när läget var det omvända? nej, jag tänkte väl det. eller hade du försvarat det med att alla har ett pris och det är den naturliga hierarkin? nej, du hade givetvis varit fly förbannad på hinken. med all rätt för en gångs skull
Kommentera

BobbyG: Tycker vi helt har tappat den där kaxigheten vi hade i början. Då kändes det som vi alltid var med och utmanade, nu kändes det kört efter 1-1.

Mitt enda hopp är att det här är samma typ av formsvacka vi hade vid samma tid förra året och att vi helt plötsligt börjar vinna igen då alla räknat bort oss.

För övrigt. Gillar inte tjatet om att Sam Vigneault är "lagets motor". Tycker han är tämligen medioker.
Kommentera

Framnäs: Blir inga returer när vi skjuter 1 dm över hela tiden. Som när brickan dundrar på som fan men det spelar ingen roll när han missar målet, farligare om han hästsköt i bröstplattan.
Fast det hade jag också klagat på så..
Kommentera

Heyerdal: kanns som en ickenyhet med tanke på att vi riskerar att få kvala oss kvar.
Kommentera

Gavelo: Modo har tre alternativ för att få in spelare:

1: Hitta spelare från shl-lag
2: Spelare från Finland som missar slutspel
3: Spelare från lag i HA som hamnar i ingenmansland.

Chansen är väldigt liten. Men lägger man ihop alla tre så kanske, kanske :)
Kommentera

Gavelo: Du lever i en fantasivärld om du tror att något topplag i HA släpper sina toppspelare.
Kommentera

BobbyG: Det är det man förhandlar om, men uppenbarligen släpper allsvenska trupper spelare till Shl under pågående säsong, än mer troligt är det om vi kan byta, Hutsko mot Kopaca (bara ett exempel)
Det är den naturliga hierarkin!
Alla spelare har ett pris, Hinken har en svag trupp och massvis med pengar och agerar han inte på något sätt så ligger vi riktigt dåligt till.
Kommentera

Sigge: TJ och OP skulle kommit hem nu och visa hur man gör SHL på allsvensk nivå. Tydligen det sättet som funkar.

Kom hem! Vi börjar om igen….
Kommentera

Framnäs: Känns som att vi måste vara en av dom sämsta nykomlingar om man räknar dom senaste 10 matcherna
Kommentera

Vi brottar ner Percy på lördag!
Kommentera

Heyerdal: Ja. Det är nämnt kan man säga.
Kommentera

Gavelo: Jag tror att vi skeppar Hutsko till HA inom max en vecka. Alcén skulle säkert vara intresserad. Komarek skulle vara ett välkommet tillskott i PP framför allt
Kommentera

Gavelo: Kioskvältare minsann, behöver vi inte spelare som kan vara avgörande.
Solo-kedjan Ranta-nivå liksom
Kommentera

Rödluvan: Klena centralt är väl en stor del av förklaringen. Dels svårt för oss att ens ta oss in till skottläge där, dels så är vi inte tillräckligt på för returer heller när vi väl får skott från bra avstånd, där målvakten inte hinner nypa pucken. Vi har en del stora lirare som borde kunna hugga där framme, men nej, det är liksom för mjäkigt överlag.
Kommentera

Gavelo: och deras lag är villiga att släppa dom? har du den infon så applåderar jag din inside och föreslår att du slår hinken en signal
Kommentera

puffe: kanske nämnt här men enl Expressen har Lassi skrivit nytt t.o.m 25-26
Kommentera

BobbyG: Konstantin Komarek, Markus Eriksson, Jack Kopacka, Emil Alba, skulle alla vara intressantare alternativ än både Hutsko och Oregan.
Kommentera

gokar: Bra analys!! Amen
Kommentera

Törna: Ja, nu har vi chansen på lördag att bärga tre pinnar, sen blir det inte fler, på fyra / fem matcher.
Vi har ett jobbigt schema efter Malmö med noll pinnar, så Malmö måste besegras!
Kommentera

Rödluvan: 😂😂😂😂
Kommentera

« · 2637510 · »