1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637510 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Smurfen: Vafalls, trodde vi bara skulle spela 18 på lördagar
Kommentera

DrCox:

Ganska säker på att det var madhawks idé.

Visst, en rolig tanke men knappast försvarbart att skeppa iväg spelare även om det skulle möjliggöra en rejäl satsning inför nästa säsong.

Lycka till med att motivera det för fans eller få med alla sponsorer på tåget.

Man skulle kunna argumentera för att löven borde göra detsamma men då inser man hur orealistiskt det är att något sådant skulle ske.

Rolig tanke i teorin men i praktiken inte vidare realistisk.

Med lövens nuvarande form skulle jag ändå ge VIK rätt goda möjligheter i ett slutspel, dom verkar trots allt skärpa till sig mot topplagen.
Kommentera

snowden: Hur giftiga har bottenlagen varit framåt senaste veckan?

IKO - 66 skott / 6 mål
HV71 - 58 / 9
MIF - 73 / 8
RBK - 56 / 2
ÖHK - 54 / 5

Vi har 77 skott och 3 mål.

Ändå starkt att vi kommer till flest chanser trots lite tuffare motstånd i veckan än övriga. Men där har vi formkurvan just nu, bara Rögle verkar ha blötare krut för tillfället - och veckan innan möttes vi med slutresultatet 5-1 till skåningarna.

Tuff verklighet detta.
Kommentera

KB:
Det är tufft som nykomling det vet alla. Det första jag påminner mig om är att det är i det här läget jag vill att MoDo är även om det är tufft.

Vad som talar för att vi klarar oss? Jag tycker vi har fått lite bättre ordning på försvarsspelet, sen tycker jag fortfarande att vi har kvar offensiven. Det viktiga är att vi behåller tålamodet. Undrar förresten om Jesper O är petad eller skadad. 12 min senaste matchen han lirade och inte med i senaste. Spelar han inte imorrn räknar jag med att han ansluter nästa vecka.
Kommentera

Framnäs:
För snävt utval det där är normala svängningar en vecka.
Kommentera

KB: åh, hade ett sånt långt inlägg och så tryckte jag på fel knapp. allting borta.

kort summering: en tid av säsongen där prestationer inte spelar roll, poäng gör det. ser inte hur modo helt plötsligt ska börja göra tillräckligt med mål, något dom haft problem med hela säsongen, och samtidigt släppa in mindre mål. ser två andra dåliga lag som konkurrerar, ett med högre höjd än modo och ett som börjar bli friskt.

har jättegärna fel och tar emot hån i flera år efter det i så fall men för mig pekar allt på att modo får kvala.

skulle vilja luta mig mot att det är mycket hemmamatcher kvar men motståndet hemma är tufft (frölunda, färjestad, skellefteå, växjö, timrå, luleå är 6 av 9, övriga tre är två mot malmö och en mot oskarshamn) och modo rätt svaga hemma tyvärr
Kommentera

Tarasov:
Ni har ett förbannat bra målvaktsspel och kontringarna kommer nog att plocka tillräckligt med poäng till er. Om ni dessutom klarar er kvar och det stämmer att målvakten har förlängt kan det bli fina år framåt åt er.

Vore det inte för er keeper hade det nog stått 5-1 efter halva tredje idag
Kommentera

Trilske: Om jag inte minns fel så var det Sannys förslag men Svensson tyckte att det vore oseriöst.
Kommentera

BobbyG:
Nja tycker prestationer spelar roll, för bra prestationer staplade på varann kommer ge poäng.
Kommentera

DrCox:

Jo, blev själv osäker nu men någon motsatte sig i alla fall förslaget, det är korrekt :)

Men mrmadhawk brukar ha bättre koll på siffror, känns därför rimligt att det var han som brainstormade fram förslaget.

Vet inte om han ens själv tror på det egentligen, men en roligt tanke.
Kommentera

Tarasov: Tycker också att försvarspelet ser bättre ut. Tydligt att man har skruvat på agerande i egen zon och i mitten. Sitter ihop bättre och bättre rörelse.

Vi har dock fortfarande stora problem med avvägningar och exekvering när pucken ska ut ur egen zon, både i kontrollerad form och när vi bara behöver dumpa ut. Det tror jag inte har särskilt mycket med spelsystemet att göra utan snarare individuella brister.
Kommentera

Tarasov: om det ändå var så i verkligheten. när bättre lag också gör bra prestationer så vinner det bättre laget
Kommentera

Smurfen: Hinken har misslyckats katastrofalt.
Maximal utdelning i allsvenskan, men idel kinapuffar förutom Lassi i min bok när det gäller spetsen.

Ranta kommer förvisso som en liten joker.

I övrigt sur förlust men inte helt avklädda.

Det blir nog kval. Kanske dags att börja proppa för det redan nu?
Kommentera

puffe: Stännings mässigt på lördag kommer nog inte bli nån skillnad mot sist , tyvärr inte många öl som går ner i struparna då.
Kommentera

Frontschwein: Vänta tills efter matchen på lördag. Blir det förlust där så är det kval som gäller
Kommentera

BobbyG: Har hellre dessa topplag hemma än borta ändå. Vet inte hur skadeläget är i Malmö, men dom tog 3 poäng senast på annandagen ,men statistik är egentligen ointressant nu.

Kan vi göra en bra hemma-match på lördag blir det syre både i truppen o på HS, men vi kan nog vara överens om att vi max kommer till play-in i år
Kommentera

BobbyG:
Ja verkligheten de 20 första matcher var att vi i princip inte föll igenom mer än vid ett fåtal tillfällen. vilket också gav rätt mkt poäng.
Kommentera

Smurfen: Fast ser att det ändå är 3 kvällsmatcher kvar på lördagar. Men bra med eftermiddagsmatcher också när Kidsen är närvarande. Vår framtid
Kommentera

Frontschwein: Tanken av att bli 13:e ger mig rysningar. Då åker vi ur. Oskarshamn har haft hela året på sig på att förbereda sig medan vi är chockade och inte har kommit upp med någon plan.
Usch.
Kommentera

Rödluvan: Trist när allt är satt i sten i förväg. Lite som att det redan var klart med HA 23/24 när vi förlorade match 6 mot DIF.
Kommentera

Rödluvan: Hinken borde haft en bättre plan.
Kommentera

KB: Jag vet att ingenting är klart. Men trenden gör att det ser sjukt mörkt ut.
Kommentera

Gavelo: Ser att vi börja tappa på målskillnaden också mot ex HV , skiljer bara 5 där nu jämfört med typ minst 15 för ett tag sen.

Jag är orolig !
Kommentera

KB: Vi var väl rökta efter match 5 redan? Vindflöjlar dyker alltid upp när det blåser, men det är enbart döda fiskar som följer strömmen
Kommentera

Rödluvan: Även om det förmodligen blir kval så tror jag att vi utmanövrerar IKO där. Deras kontringsspel kan löna sig 1 eller 2 matcher men sedan tar det stopp
Kommentera

Gavelo: Håller med dig vi skulle ha tvingat kvar surfinnen!!! Då hade han kommit till sin rätt och gjort succé. Vi spelar i shl 24/25 spådde nyss i en byxljummen Arboga 10.2%. Hoppas jag lugnar alla nervvrak här.
Kommentera

Smurfen: Modo har näst sämst form av alla lag senaste 15 omgångarna, vi bör vara riktigt oroliga.

Modo kan spela rätt bra men gör riktiga juniormisstag i varje match som motståndarna utnyttjar och vinner matcherna på, det måste ta slut, Karlin måste lyckas städa bort dessa enkla misstag som kostar oss i match efter match.
Sen måste Hinken trolla med knäna och hitta en ersättare till Ruohoma, Center eller ytter är vilket som men det måste vara en spelare som faktiskt gör skillnad och helst mål.

Matchen på lördag blir snuskigt viktig, Modo och Malmö är lagen i ligan med sämst form.
Modo är ett av det sämsta hemmalagen medans Malmö är det sämsta bortalaget.

Känns som upplagt för nerver och dålig hockey!
Kommentera

Gäsp: Fy faan, tacka vet jag Gauffins Dubbelblandning, när man vill vara sej själv
Kommentera

Ang dessa matcher mot Timrå så har jag lite svårt å släppa hur otroligt dålig statistik vi har mot dom dom senaste åren vi har spelat i samma serie
Kommentera

Kom igen nu för fän!
Jag känner också Modos svacka, men många här verkar likställa denna bortaförlust mot Timrå med obligatorisk kvalplats! Som om hela serien hängde på just denna bortamatch, vilket är en jäkla tuff bortamatch för alla lag med tanke på T:s form. Jag vet att dem andra knappade in, men det enda oväntade denna seriegång var att Örebro vann borta mot Skellefteå, enligt mig. Tror vi har övertag mot Malmö och Frölunda kommande omgångar,
Kommentera

Smurfen: De lirar VM-final mot MoDo..
Kommentera

OMP: Det är nog den svaga trenden vi är inne i som folk är nog allmänt orolig över , vi har tagit 6 poäng på dom senaste 8 matcherna, det talar väl för allt !!
28/12 var sist vi tog en trea , det är nog inte denna match som folk hakar upp sig på !

Shit , det blev två inlägg !!
Sorry
Kommentera

OMP: Det är nog den svaga trenden vi är inne i som folk är nog allmänt orolig över , vi har tagit 6 poäng på dom senaste 8 matcherna, det talar väl för allt !!
28/12 var sist vi tog en trea , det är nog inte denna match som folk hakar upp sig på !
Kommentera

Smurfen: Vi har haft kräftgång ett gäng år o Timrå har sina 15 minuter i rampljuset efter att ha fått tillbaka sina stjärnor.

Tror det blir balans om/när vi etablerar oss i SHL igen.

Värre att vi inte slått Brynäs på vet-inte-hur-många-matcher
Kommentera

Smurfen: hej gamm smurfen, innan säsongen hur såg ditt mardrömscenarium ut då? Mitt var förankrad på 14:e plats och helt avhängda. Det har gått över förväntan och ja vi är inne I en formsvacka men jag tror att det vänder och kanske redan på lördag.
Kommentera

Smurfen: Jo, förståeligt, men detta var första matchen sedan 28/12 vi bara släppte in 2 mål, alla andra matcher har det varit mer. Varenda säsong man följer laget svackar dem vid nån tidpunkt, jag får känslan vi borde vara påväg ur den nu, höst på lördag.
Kommentera

Smurfen: Malmö har 4 poäng på 9 matcher, men de är oövervinnerliga nu? Örebro har 8 på 8. HV71 och Rögle har i princip tagit två vinster fler i poäng än oss över det spannet. En positiv trend för dem men tar man ett steg bakåt så är det inga enorma svängningar som sker även om det känns så.

Narrativet blir snabbt att vi är i en svacka som aldrig kommer ta slut och att konkurrenterna är i världens form som håller ända in i kaklet. Är inte riktigt sant.
Kommentera

Gäsp: Två perioder lyckades vi stänga ner mittzon för ett formstarkt tiken. Sen måste våra fw hjälpa till mer i försvaret men så har sett ut hela säsongen. Jag tycker inte att vi behöver skämmas över denna förlust eller jo lite, tre spelare kan inte gena i defensiven (2-1) och hur vi inte får ut pucken ur egen zon.
Kommentera

Det är lugnt, förr eller senare kommer vi att missa ribbor och stolpar och börja plocka 3p. Det blir åttondel mot Timrå, tre heta derbyn!
Kommentera

OMP: Oroligt är det ju också att vi gör lite mål / match
Kommentera

KB:
Vi är sämst i serien om man räknar bort alla matcher där vi gjort fler mål än våra motståndare :)
Kommentera

Tarasov: En dyster verklighet.
Kommentera

Smurfen: Lugn Smurfen lugn om vi åker ur bjuder jag dig på gravöl i form utav Arboga 10.2%. Klarar vi oss kvar vill jag ha ett: Gäsp all mighty du är mäster. Deal?
Kommentera

Gäsp: Timjåååå
Kommentera

Rallarn: längtar till nästa säsong... bastuklubb hos er medan vi trampar förbi. Hälsa Kulltorp!
Kommentera

Rallarn: Hur går det med elitlicesensen?
Kommentera

Gäsp: Sampo Ranta, den dagen hans eviga oflyt vänder till flyt så kommer han vinna Shl,s skytteliga!

Mark my words
Kommentera

Gavelo: Rambo Santa!
Kommentera

Gäsp: Nykterist !
Kommentera

KB: exakt. Min känsla är snarare att vi är på botten av trenden.
Kommentera

« · 2637510 · »