1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511329 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

« · 2654701 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
NuMo: Sån där fin kväll. Kom hem sent så fick se matchen med fördröjning. En minut kvar och nu är det bara njutning med publikens firande och dessa underbara intervjuer efter viktig seger. Ibland är livet nästan uthärdligt
Kommentera

Rödluvan: Har vi tagit 9 av 9 poäng med målskillnaden 12-3 sedan Wennerholm sa att vi skulle kvala?
Kommentera

Sjukt imponerad av grabbarna som plockar samtliga 9 poäng denna vecka, det är bara lyfta på hatten och buga. Kvällens match otroligt kul att få vinna ett derby hemma i en slutsåld Hägglunds. Men det är poängen som är det viktigaste av allt.

Hoppas nu grabbarna fortsätter och tar 1 match i sänder och förhoppningsvis släpper det för några nu med som fick måla idag. Idag kan vi njuta av denna seger imorgon är det omladdning inför torsdag.
Kommentera

Confusius: Han skickades för att han inte hade en given roll, med facit i hand så förstår ledningen och alla modofans att det är precis en sådan roll som vi inte har någon spelare för.
En oerhört omtyckt spelare som gör laget bättre alla dagar i veckan.
En spelare som accepterar den rollen han får.
En spelare som hela tiden smäller på, är jobbig att möta och bemöter allt motstånd med skridskoåkning och en tufff attityd.

Att han sedan gör poäng är en ren bonus.
Kommentera

Gavelo: Känslig diskussion, men min sambo, som har tävlat på elitnivå, sa "Han ser ut att ha blivit plufsigare jämfört med förra säsongen".

Missförstå mig rätt, jag har en enorm förkärlek till spelare som Robert Döme som sprätter in några kassar, häver några bärs och avslutar med dubbla kebab. Alldeles för mycket magrutor i omklädningsrummen nuförtiden om ni frågar mig. Men jag undrar om inte OP skulle behöva ge sig fan på att spöa Big Sam i Cooper-testet till nästa säsong. Skippa bärs och korv och bara träna, träna, träna. Bli en Duracell-kanin, och inte hänga på klubban efter 30 sekunders intensivt spel.
Kommentera

Topp 3 idag:
1. Gäspen på plats.
2. Laget.
3. Går inte att komma ifrån men hängskallen Dahlen längtade hem till mamma bullar.
Kommentera

Noterar att senast MoDo var i SHL var det två spelare som gjorde 26 eller fler poäng.

Nu har vi fyra som ligger på den siffran, alla delade på ledningen.

Vem blir först att knäcka Olofssons 29 poäng?
Kommentera

Bad_Brett: Rubins skadad nu då och blir som det låter på Karlin borta några matcher. Vem ska vi spela då? Vi har ju ingen uppsjö av backar. Ville Jonsson?
Kommentera

Rödluvan: Kapten Wahlberg får väl gå in å dominera !!
Kommentera

Rödluvan:

Kan vi ta hem Norén?
Kommentera

Rödluvan: Äre så? Aj fan. Kanske man får lyfta upp Brickan och försöka köra på fyra backar så mycket som möjligt.
Kommentera

NuMo: Ja, det blir väl en morgon i morgon med, men ikväll är man lycklig :)

www.youtube.com/watch?v=6WlNoOocGC4
Kommentera

Rytter: Härlig presskonferens med Karlin och Ante. Måste ge credd till Timrå tränaren. Ärliga svar och ofta trevlig ton.

Karlin har inte tjafsat med någon motståndarcoach på någon presskonferens denna säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Fysen är redan OPs största styrka, det som gör honom till elitspelare.
Kommentera

Rödluvan: Wahlberg ligger närmast till hands. Kan gå in och spela enkelt och fysiskt
Kommentera

Rödluvan:
JO .. Det har vi nog?
N)änsen- Bernardt
Berg - Brickley
Folin - Noren/Wahlberg
Kommentera

7639: Att han väger en del ja och kan tacklas men han är inte direkt något forecheck monster.
Kommentera

Silly: Bänkar du Rundblad? 🤔
Kommentera

Hörni vilken härlig match!! Det roligaste jag haft på arenan denna säsong! Matt i benen efter allt hoppande och hes. Vågade inte ens drömma om det här slutresultatet innan! Man kunde ju tro hela laget blivit urbytt från vad man såg i torsdags hahaha . Vi kan ju! Bara tuta o kör nu! Hoppas detta blir en självförtroendeboost till hela laget!
Kommentera

Bad_Brett:
Tycker matchvikt är bra begrepp och rimligt. Sen är det inte helt okomplicerat då ätstörningar säkerligen är en faktor inom elitidrott
Kommentera

Vill inte Jinxa.. MEN... Jag tror att:
Om vi kan kämpa till oss en 3 poängare på Torsdag mot SAIK.
Och TIK tar sin revansch och låter HV få sota för våran kross på dem.
Så tror jag att det räcker sedan att vinna mot dem här hemma om några omgångar så kommer vi undvika 13:: e platsen.
Jag tror att HV och Rögle kommer atr slåss om den i fortsättningen.. ?
Kommentera

*1921*:

Vem.är det ? 🤔 ... 😉
Såg ingen Rundblad i dag?
Kommentera

BobbyG: Ja tuffa matcher som kommer men till vår fördel talar att Skellefteå ska spela CHL finalen på tisdag borta så de får både tisdagsmatch i benen och extra lång resväg till torsdagsmatchen mot oss.
Kommentera

modomille: Ikväll tycker jag OP lyckas checka fast dem, iofs lättare när tik spelar med två och en halv back.

Min poäng var att han är bra tränad, toppar försäsongen varje år.
Kommentera

Tarasov: Min poäng är väl snarare att om man ligger på gränsen till att ta en plats, så måste kan kanske jobba lite hårdare i gymmet än alla andra.

Lite som med Dahlroth. Hade det varit Aagaard, som ändå öste in mål, som hade fått bakläxa, hade man kanske inte reagerat lika mycket.

Ska tillägga att jag inte har någon aning om OP's testresultat och är därför försiktig med att uttala mig. Men känslan jag har fått är att han ofta har en grym energi första 30 sekunderna i ett byte, men får rejäla problem så fort det blir längre byten - mer problem än många andra.
Kommentera

Bad_Brett: Jag håller med dig där. Tycker fysiken är det som begränsar honom. Han har ett rätt bra välplacerat skott. Av vad jag såg idag är han inte alls dum i egen zon utan snarare en av de forwards som vågar ligga nära motståndarna på blå utan att sälja bort sig. Har också en smartness och brukar alltid lyckas sätta någon puck var 5:e match eller så.
Han tar inga onödiga utvisningar med sitt gruff och åker alltid ifrån med ett leende på läpparna.
Kommentera

Bad_Brett: Det sista du skrev är väl ändå väldigt vanligt, få spelare dom orkar jobba stenhårt 1 minut.
Kommentera

hockey_21: Absolut, men likväl så var det inte min poäng. Jag försöker inte argumentera kring huruvida Riley Woods är bättre tränad än OP. Jag menar bara att sett till OP's spelstil, så kommer han inte kunna nöja sig med att ligga i nivå med de andra, utan han kommer behöva satsa på att bli bäst.

Tänker osökt på en spelare som Patric Blomdahl. OP skulle kunna bli MoDos Patric Blomdahl. Men då kommer det krävas dedikation.
Kommentera

JonathanF: Haha kommentatorn, "Det är 100 sådana här situationer per match jag tycker inte det är utvisning" Har väl fan inte hänt en gång sen dess?
Kommentera

Axel Rindell är nog lite speldum ändå. Får pucken har gott om tid att titta upp för han bör inse att det ska smälla. Lite det gipsvaggan strömgren försökte göra några gånger på MoDospelarna utan att lyckas. NEJ headsupp Rindell!
Kommentera

Gäsp:
Såg att situationen gick till nämnden... Tycker det är hårt att anmäla Rindell för diving där
Kommentera

Gäsp:
Det bästa med matchen igår var att vi hittade tillbaka till någon form av anfallsspel. Förhoppningsvis ett trendbrott för det har inte varit något vidare de senaste 10 matcherna
Kommentera

Tarasov:

"Han tappar dock kontrollen på pucken när Niederbach kommer med hög fart, förflyttar tyngdkraften åt vänster och driver upp axeln och träffar med kraft i huvudet på Rindell."

Var det axeln som träffade nu, domarna tog ju för elbowing.
Kommentera

Rytter:

Vad kunde Niederbach gjort annorlunda, känns som en svår situation som blev olycklig
Kommentera

jonsson: Han kunde väjt åt höger tycker disciplinnämnden och blivit överspelad.

Tycker man i dessa fall borde rita upp vektorer med åkriktning osv. "Hög fart" skriver dem, ja absolut, men hög fart i en helt annan riktning när han först jagade pucken.

Disciplinnämnden behöver börja skilja på olyckor och de som satsar för att sätta tacklingen i huvudet. Jag är helt ok med att detta blir avstängning någon match, men rimligen borde de fall där det är rena överfall isåfall ge 5-10 matchers avstängning.
Kommentera

jonsson: Ser inte riktigt varför det är värt att diskutera då det uppenbarligen kommer bli avstängning. Mest provocerande tycker jag är domarnas beskrivning av situationen. Hoppas Niederbach fick ge sin förklaring, även om det såklart inte lär ge något.
Kommentera

KB: O’regan matchens stjärna trots att man inte märkte av honom en sekund igår, man blir glad!
Kommentera

Rödluvan: Vigneault var matchens MVP för mig, med Lassi och Näsen tätt bakom
Kommentera

SPOODI: Kommande vecka är jag nöjd med 1-2p, det hade varit stort!
Kommentera

SPOODI: i omgången innan uppehållet gick hv +15 i målskillnad på modo. efter uppehållet har modo gått +14 på hv. det gick snabbt att ta ikapp
Kommentera

Törna: hoppas på 3p. Vore sjukt viktigt. Vi behöver ta poäng iaf
Kommentera

SPOODI: Ja, de svänger fort i hockey. Vi har onekligen satt oss i ett bra läge.
Kommentera

Törna: jag antar att MoDo har budgeterat för plats 11-12. Så eventuellt kval/slutspel bör generera en fin summa pengar också. Vi har allt i egna händer att ta en playin-plats eller en play out
Kommentera

SPOODI: Sam och Lassi var giganter igår. Glädjande att Rundblad har hittat en bättre nivå de senaste tre matcherna också.
Kommentera

SPOODI: Jag vill inte sväva iväg men kan inte motstå tanken på vad vi kan ha för lag när vi inte är sist på marknaden och ingen fallskärm som ska betalas… Ber till MoDo-gudarna att vi klarar detta!
Kommentera

Törna: vi klarar kontraktet först så kan vi sväva iväg sen
Kommentera

« · 2654701 · »