1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

496409 inlägg · 4090 ämnen

MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05

« · 2741904 · » Till forumet


MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Derbydags!

- Ranta tillbaka
- BP avsevärt bättre denna säsong. Där tycker jag Jasek varit lyckad hittills.
- Hoppas vi kan hålla huvudena kalla
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Tarasov: niederbach växlar upp å blir matchens hjälte!

Till alla som säger att han även bommade öppet mål mot Frölunda har nog aldrig stått på ett par skridskor förut.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
smyl:

Säg en spelare som varit nyttigare för vårt anfallsspel när vi saknat ranta och näsen.

i stort sett den enda spelaren varit lyckosam med att bära upp puck i anfallszon, vända upp och hålla i den någon sekund extra och hitta passningsalternativ.

Inte nog med att han är en playmaker så håller han även sig framme i "de heta lägena" framför kassen vilket jag ser som väldigt positivt.

Och det fortsätter i match efter match, nog bara en tidsfråga innan han får bättre utdelning.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
tar med barnen på deras första bortamatch idag... gör dem inte besvikna modo:)
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
BobbyG: Hade varit skoj att ta bilen upp till Timrå. (Jag bor i Skövde, staden som ingen behövde)

Lite sent påtänkt nu bara!
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
BobbyG: Jag hade tänkt ta med grabben och åkt idag. Men förkylning stoppar det. Hoppas ni får en trevlig upplevelse och att laget / publiken kan sköta sig. :)
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
BobbyG: tror det blir lite mer jävlaranamma idag. En tajt tät match. Sen om vi tar ett poäng idag är jag nöjd, även om man alltid hoppas på full pott.

Gör alla sitt jobb är det inte omöjligt.

Tycker Rundblad var bra senast faktiskt.vi behöver all rutin vi kan nu om vi mot förmodan kan koppla tidigt grepp.

Kämpa
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Frontschwein: jag tycker att vi måste få ner farten på motståndarna i mittzon, 2-3 pass så har dom spelat ifrån vår press och oftast etablerat sig i vår fösvarszon. Tycker man måste ligga närmre motståndarna mera tjuvknep tex interference.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: ja och det gjorde Modo mot Frölunda. Har på 57 SHL-matcher med Modo sen återkomsten inte sett de backchecka och småinterfera och trycka till i sargen som de gjorde i torsdags. Förhoppningsvis så bygger de vidare på det, då kan vi nog rada upp segrar även mot topplag
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Vikingmodo : men ge dig.vi snackar flertalet matcher över tid, inte förra matchen som jag fö. tycker du överdriver kopiöst.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: Många av våra forwards blir lite för ivriga i pressen. Då blir det motorväg genom mittzon och motståndaren kan etablera anfall direkt. Det vi gjorde bra i slutet av förra säsongen var att vi ställde upp och styrde när det inte gick att checka högt.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: jag skrev ju "förhoppningsvis bygger vidare på". Sen ser jag inga problem med att peka ut en enskild match där man såg en markant skillnad på flera olika saker, trots förlust
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Sigge: När vi gick upp var alla överens om att vi behöver en helt ny förstafemma. Det har fortfarande inte hänt. Nu har vi i princip Jasek som ersättare för Big Dick (ja, han spelar ju där nu). Sedan har vi Ranta som visserligen har enorma kvaliteter, men inte någon man bygger en scoring line runt.

Det faktum att Woods fortfarande är vårt främsta offensiva hot bevisar att vi har värvat bredd, inte spets.

Vinner vi EN av de kommande fem matcherna blir jag överraskad.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Vikingmodo : ska bli jäkligt spännande och nervöst att se matchen ikväll iaf! Hoppas på 3 pinnar men är trots allt glad om vi tar en kanske 2 ( ranta straff! )
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bad_Brett: bara nyfiken, du låter ganska kritisk till Hinken och Karlin. Hade du velat se de ersättas?
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
dempa: Nej, absolut inte. Men däremot tycker jag inte att det är självklart att skriva 10-årskontrakt med dem.

Lätt att glömma, men det fanns en tid då folk på forumet fick tuppjuck när jag var tveksam till Björn och Glader. Saker å ting kan svänga snabbt och det finns ingen plats för nostalgi.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bad_Brett: Karlin är bra för MoDo, ingen snack om den saken. Men hockeyn förändras för varje år och det är lätt att fastna i samma mönster och inte vilja göra förändringar.

Vid ett långt kontrakt bör man vara säker på att huvudtränaren kommer kunna svälja sin stolthet och följa utvecklingen oavsett om den personen tror på det eller inte.

Jag säger inte att det är så gällande MK men jag tycker man måste ha det i beaktning.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: Nu blir det att kolla HV-FBK. När laguppställningarna visas är det som ett NHL lag mot ett HA gäng. Ska man hoppas på en skalp eller att HV fortsätter sin förlusttrend?
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Sigge: Ja du. Bara vi som inte kan göra mål på bortaplan så.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Sigge: Så börjar FBK med en tavla ahahah
Kommentera


Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Var ölen god igår?
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: drickbar. Avslagen Norrlands men den var iaf kall!
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Domaren i HV-FBK har ju redan tappat matchen totalt hahah
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: fbk skämmer ut sig.. grattis hv.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Det kanske är känslor där. Ser Växjö och det jag sett är fullständigt menlöst.Lågt tempo och det ser ut som försäsong.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: katastrofal domarnivå. Hv förstärker mer än Shinnimin
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Specter: Tur för HV att Färjestad inte är intresserade att spela. På deras högstanivå finns det inget lag som hänger med
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Specter: 3-0 då, gött. Inte ofta FBK byter målis efter 11m.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: Kom igen FBK!
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Inte omöjligt vi är sist innan kvällen är över
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: FBK vänder detta om domaren ska hålla samma nivå hela matchen och åt båda håll.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: Växlade. Vad snackar Bibic om? Det är ju en tavla av Legace. Styrning eller ej så är det rakt framifrån på ett läge målvakten ska vara helt tät.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
J F K: Vi borde veta vid det här laget att Bibic inte kan hockey.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Törna: Vi har grinpetter i vår match :( han ska alltid överhata på MoDo för att inte uppfattas son bias
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: 3-0 va i h-e…..allt talar för ett Timrå i medvind och på hemmaplan ikväll. Överraska mig snälla MoDo!🙏
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI:helt otroligt vad du hittar på! Hv äger allt hittills.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Vi kommer gråta allihopa innan kvällen är över så då blir vi iaf en i gänget.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Sigge: Det där lät överdrivet 😅
Vi har varit det bättre laget i två matcher hittills bara
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: HV har ingenting i 5v5 egentligen ska vara glada att det är totalt inkompetenta domare.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Klarar fasen inte av Bibic.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Specter: Stäng av ljudet, Åke Unger är inte toppen heller så :)
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: tycker du har fel, men tjusningen med forum! Hoppas vi har rätt ikväll kompis. Forza MoDo!
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Länge sen jag såg FBK så flat!
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
TIK_TIK: Känns väldigt ointresserade faktiskt
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: Man kan inte spela en bekväm hockey. Det kan ingen göra.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Bössa 68: Du kan ju inte tycka att domarinsatsen är bra? HV har ingenting i 5v5
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: nu tar han två fbklirare i samma sekvens när hv precis innan skulle åkt ut. Inte lätt att spela när hv uppenbarligen betalat de svartvita
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
SPOODI: HVs försvarsspel är faktiskt imponerande. FBK tar sig inte in i dom heta ytorna.

Det negativa med detta är att vi förmodligen ligger sist efter dagens omgång.
Kommentera

Sv: MoDO Hockey - Timrå IK 24-10-05
Specter: Dessa domare kan ju fan inte få fortsätta. Måste stängas av i väntan på utredning om matchfixning. Kan vara bland det värsta jag har sett. Tur inte MoDo spelar hade varit skogstokig
Kommentera

« · 2741904 · »