1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514893 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04

« · 2796113 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04
Smurfen: Avdelning ”Tänker inte ni, kommer inte vi”
Kommentera

Smurfen: Het spelare = LP
Kommentera

Costanza: Blir lite nyfiken på de som vill behålla Karlin och Hinken för att vi inte ska "göra om samma misstag som innan vi åkte ur", med alla tränarkaruseller. Menar ni alltså att vi borde haft MER tålamod med Huras, Niemienen, Freddan och Svartvadet? Att om de bara hade fått arbetsro och fått möjligheten att fortsätta köra klubben i sank, så hade framgångarna kommit?

Felet vi gjorde då var tvärtom att vi INTE agerade i tid. Vi var nästan nere i Division 1 innan man slutligen beslutade att Svartvadet inte kunde vara kvar. Vi var nästan nere i Division 1 innan vi bröt med Glader.

Karusellen har uppstått på grund av dåliga rekryteringar, INTE på grund av att vi har varit trigger happy. Tvärtom har vi i regel haft alldeles för stort tålamod med fiaskorekryteringar, framförallt när de, som i Svartvadets och Freddans fall, har en anknytning till bygden.
Kommentera

Beklagar det ni går igenom just nu. Även om jag är glad att Timrå vann så känns det ändå lite ont att se Modo spela som de gör bitvis. Sista man vill är att Modo ramlar ur SHL. Norrlandshockeyn är ju något man vill ska gå starkt.
Uppenbart att det sitter i huvudet på spelarna.
Kämpa på och kör stenhårt resten av säsongen!
Kommentera

Confusius: Problemet är i väggarna.
Kommentera

vonDöbeln: Karlin är nog inte det stora problemet.

Problemet är dom som står på isen, och den som gett dom det jobbet.
Kommentera

Modano: Många av oss gillar dig. Sur match ikväll. Du kan hockey. Jag gillar paprikachips. Vill också ha tuffare spelare.
Kommentera

Ben Perrault: Har halsduk och MoDo-Tshirt.
Kommentera

Costanza: Helt plötsligt...Är man ensam om att tro på vårt lag nu? snyft

ska man behöva hålla på Selånger nudå, eller vad händer

www.youtube.com/watch?v=PSIQ-s263Yc
Kommentera

Dundee: Han har ju bränt pengarna på Benson och Berglund. Benson har nu spelat 11 matcher utan poäng och är -6. Berglund 6 matcher utan poäng och är -4.
Kommentera

SPOODI: Sant. Visst har Karlin och Östman spelat tillsammans som
juniorer. Har för mig att jag har spelat mot båda som b och a-junior. Var även en 3e kille som var sjukt bra. Kommer inte ihåg namnet och tror inte det gick så bra för honom. Tror han kommer ifrån Kramfors.
Kommentera

Tröttare jävla tränare än chips Karlin har aldrig skådas men blir så när innavel styr klubben Vill ha kvar derbyn bort med skrovmålen i båset och fröken Gradin för helvete mes jävlar
Kommentera

puffe2: Nä det var Bad_Brett du skrev det till, såg fel. Men du skrev det.

"Du älskar att hata MoDo, sjukt(kom inte med att du vet bättre bara"
Kommentera

Bad_Brett: Benson var på förhand en bra värvning iaf, sen har han spelat med lagets kallaste spelare vilket inte hjälper... Berglund är ju en spelare vi verkligen inte behöver...
Kommentera

Jag hoppas och tror då hoppet är det sista som överger en att det kommer presenteras nya spelare kommande vecka. Han får en sista chans Hinken. Och nej det räcker inte med en spelare för att höja kvaliten på detta lag det måste in 2-3 stycken så man får lite mer valmöjligheter till formationer samt höja konkurrensen i laget. Händer inget nästa vecka förväntar jag mig att Gradin omedelbart tas ur tjänst och man sätter in någon annan i den rollen för det är omöjligt det blir sämre.

För vi måste börja förbereda oss på kval nu. Och ge oss en chans i alla fall men känns som tåget har lämnat perrongen redan.
Kommentera

Törna: länka gärna protokollet så Hockeysnack får ge sin dom!
Kommentera

Costanza: är på med full modoutstyrsel
Kommentera

Ben Perrault: Vi kanske kan springa hand-i-hand längs diket ändå när vi blir 9:a.
Kommentera

Gavelo: Kompisar....skulle bli ett bra team. Annars går jag på min gamla linje. Efter förlust, stäng tråden snarast bums.

Efter vinst, låt tråden leva länge ......
Kommentera

SPOODI: Firar förlusten med att lyssna på lite floskler från den 17:e oktober:

Undrar om Benson och Berglund var vad styrelsen hade tänkt sig när de sköt till mer pengar?
Kommentera

Monno: Har du läst senaste protokollet från årsmötet?

Vad är styrelsens uppdrag?
Vad är klubbens ambitioner?

Jag som medlem anser inte att dom sköter sitt uppdrag som vi medlemmar har gett dom som uppdrag.
Kommentera

SPOODI:
Om du vill få smaka på riktig jävla svågerpolitik så kan vi kanske låna ut Nubben som sportchef
Kommentera

Gavelo: Kommer inte ge upp hoppet riktigt än, 7p upp till kvalplats
Vägrar tro att vi inte skall klara detta
Kommentera

Thors 22: Nä det tänker jag inte! Men att efter varenda förlust säga "Bara att ta nya tag" kommer INTE hålla oss kvar.

Vi måste värva ett gäng spelare, det är det som kan rädda oss, inte att "ta nya tag".

Det är inte gnäll, det är ren frustration! Jag har många gånger sagt vad som behöver göras, brukar väl kallas konstruktivt? Eller gäller det bara vissa?
Kommentera

Huring : Tror det blir svårt, Klas har ett 3 års kontrakt som förmodligen är mer välbetalt än Karlins, så att han skulle ge upp de pengarna för en mindre roll i Modo tror jag inte på.
Dessutom är Klas en väldigt mycket bättre huvudtränare än Karlin så bara det skulle vara otroligt märkligt.
Kommentera

Huring : Tror inte han är intresserad. Och det måste fan vara slut på denna jävla svågerpolitik i MoDo blir så jävla förbannad
Kommentera

Bad_Brett: Erkén vill nog inte vara med längre, tyvärr
Kommentera

SPOODI: Vill vi att allt ska gå åt helvete igen ser vi till att avsätta alla och tar in ett gäng nya.
Som ett recept för kaos.

Problemet jag tror styrelsen har är att man inte vill tillbaka till MoDo 2010-2017 där det var total kaos utan man tvekar t.ex att kicka Hinken för man inte har någon bättre ersättare.
Och det är ju så att sparka sportchefen för att inte ha en ersättare när det som behövs är att något händer helst igår är inte en enkel ekvation.
Kommentera

vonDöbeln: Skulle Klas Östman vara ett alternativ, han är ju från trakterna.
Kommentera

Confusius: Menar du att jag kallat Gavelo MoDo-hatare är det inte OK. Tycker bra om Gavelo, så vill se belägg för att jag skrivit så tarvligt isåfall!

För övrigt tycker jag frustrationen över att allt och alla i MoDo(efter förlust) ska avgå, är bisarr. Trevlig Helg!!
Kommentera

k1modo: Inte säker på att du är MoDoit med 5 inlägg. Vi är inte dumma här.
Kommentera

Paninaro: Tycker ändå nyförvärven på papperet vart OK. Men de har inte fått ihop ett fungerande lag utan det är fem spelare på isen som gör lite dragningar och rundåkningar och avstånden är alldeles för stora. Både i anfallet och i försvaret.
Kommentera

vonDöbeln: Egentligen borde det bästa om Holmström och Sundell fick gå och man tog in en kompetent ASS tränare som inte accepterar det som sker.
För detta är absolut inte första gången Modospelarna inte kan tagga till, ens det mista utan detta händer ungefär varannan match.

Sen måste såklart Hinken bort, hans värvningar är knappt allsvenska och han är 75% av anledningen till att vi sitter så djupt i skiten.
Kommentera

Monno: Backarnas poängliga senaste tre matcherna:

1. Ladue 2+2
2. Norlinder 1+2
3. Rundblad 1+0
4. Bernhardt 0+1

Övriga gör inga poäng alls. Intressant att i brist på leverans från övriga måste Paul ta den offensiva rollen nu, han känner sig väl illa tvungen
Kommentera

SPOODI: De slutar bara i affekt och skadegörelse. Lumberjacks och MoDo har ett gott samarbete vad jag vet - Är man medlem i LJ bör man kunna be styrelse där begära ett medlemsmöte. Det är vad jag ser som den bästa lösningen att tilltala föreningen.

Att skapa rubriker runt om i landets tidningar är det sista vi behöver nu.
Kommentera

NuMo: Ahh ok, då är jag med 😉
Kommentera

S-vikaren: Men lugn i bussen. Spelar laget som dom gör och ledningen sitter helt oberörd av vad som händer medans alla andra lag agerar så är det inte konstigt att folk blir förbannade och besvikna. Folk lägger ner sin själ och mycket pengar på denna förening och då vill man väl se lite resultat med. Sponsorer är förbannade rejält med säger en hel del om hur föreningen sköts för tillfället.

I slutändan vill alla att det ska vara harmoni. Men eftersom vi har en handlingsförlamad ledning så ökar ju irritationen rejält istället.
Kommentera

vonDöbeln: Karlin ska vara kvar. Holmström och Hinken ska kastas långt åt helvete
Kommentera

Törna: Precis. Att avsätta styrelsen, och framförallt Strinnholm, bör vara högsta prio. Det är de som har lagt grunden för denna cirkus.

Jag kommer kampanja konstant fram till årsmötet för att avsätta Strinnholm.
Kommentera

Frontschwein: AJ och Olausson va? Var Hinken och Alavaara kvar när vi åkte ur? Fick dom inte gå med Huras?
Ja dåliga målvakter var en av de stora anledningarna att det gick åt skogen. Men var ju allmänt kaos i klubben så var bara en tidsfråga egentligen.
Kommentera

Gavelo:
Den stora frågan för Modos del blir ju i så fall vem som ska ta över tränarpositionen om Karlin inte ska ha kvar den.

Det går alltid att sparka en tränare för att få lite kortsiktig effekt men jag vettefan om det spelar nån roll vem som har på sig kavajen bakom bänken om fullvuxna 30-åriga män inte lyckas tända till på en av säsongens viktigaste matcher.

Tror nog mycket mer på att gå på skicka-hinken-spåret som inte lyckats få ihop en grupp lirare som tar fram det bästa i varandra
Kommentera

Törna: det eller att Lumberjacks börjar med banderoller med sitt missnöje. Men det är en farlig väg bästa är ju årsmötet även om det är långt bort
Kommentera

S-vikaren: Du är något på spåren, käre Kamrat. Men i min ynka värld, vågar inte ens tänka bil, absolut ingen Tesla, önskar bara vi vinner säsongens sista match
Kommentera

Gavelo: japp och idag var så HV usla, tappade 4-1 till 5-5. Och inte med slumpskott på slutet utan vändningen var klar med 5 min. kvar. Hos oss gick vissa banans över att tappa 4-2 till Suddenförlust borta mot HV. Alla ni som klagade över det, vad säger ni då om HVs ras mot ett betydligt sämre lag än Fbk?
Kommentera

puffe2: Varför anses någon hata MoDo om hen delger det hen tycker är sanningen???

Jag kanske inte heller är någon större fan av Gavelo, men kom igen!!

Man kanske ventilerar sin frustration för att man bryr sig så in i helvette om klubben, och mår skit av det man beskådar??

Fruktansvärt låg nivå att kalla folk som kritiserar det som är dåligt för MoDo-hatare!

Hur fan skulle världen se ut om det bara fanns ryggdunkare och rövslickare?

Klarar ens psyke inte av att det kritiseras, kanske man bara ska röra sig i MoDo-gruppen på Facebook?!
Kommentera

Thors 22: All världens energibehov finns här. Låt Bad Brett springa i ett hamsterhjul så kan vi kan andra köra Teslor till Karlstad i november.
Kommentera

k1modo: Bli medlem, gå på årsmötet.
Kommentera

« · 2796113 · »