1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514309 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04

« · 2796341 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 25-01-04
puffe2: Japp, men faktum är ju att han inte är VD längre och flera på marknad slutat.

Toppa det med att sponsorer putsar in pengar för värvningar och Benson och Berglund värvas.
Kommentera

Törna: Ser inget problem med näringslivet nu . Widebro med flera har väl gjort ett sjukt bra jobb de senaste åren? Tror Bad_Brett bara hittar på(som vanligt) men oavsett om Hinken bäddar sängar för nya spelare, Modo har väl väldigt bra kontakt med sponsorerna. Annars blir jag orolig
Kommentera

puffe2: eller HV. Kollekten ger många fina värvningsslantar.
Kommentera

mikenomad: Glömde säga grymt grattis till vinsten! Andra matcher under våren vi får plocka poäng i.
Kommentera

puffe2: Än viktigare då att inte bränna pengar på värvningar som Benson och Berglund.
Byström är inte sämre än Berglund och Benson är inte mycket eller alls ens bättre än Måns Carlsson eller LP.
Kommentera

puffe2: Definitionsfråga - Vi har alla möjligheter att ta vara på sponsorer och ta hand om dom relationerna.

Däremot började det sakta gå ner när Mia Karlsson var marknadschef.

MoDo behöver riktigt bra säljare till marknad, förankra relationerna med sponsorer och se till att dom får valuta för pengarna.

Inte så att näringslivet i Örnsköldsvik är dåligt, där handlar det endast om hur man förvaltar det från föreningens sida.
Kommentera

Bad_Brett: Angående budgeten, vi är inte Real Madrid, liten förening där alla hjälper till. Har du problem med det bör du byta lag, där ekonomin är obegränsad. Tror MoDo fortsatt är en liten förening som nån gång ibland slår till. Djurgården är nog ditt lag egentligen, stora visioner....
Kommentera

mikenomad: Jag är akademiker inom Media Kommunikation. Så här arbetar tidningar. Drottingen är död är redan ordnad som nyhet. Timrå tar guld ligger dock jävligt långt bak.
Kommentera

Vikingmodo : Felet är att sportchefer i MoDo har hållit på med massa trams som att hämta på flygplatsen, inreda lägenheter etc. Sådant kan man sätta en praoelev på att göra.

Sportchefens huvudfokus bör vara att sätta ett så starkt lag på isen som möjligt relativt till budgeten.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tror Sundström är bra. Men är han någon orkar hålla på med det jobbet i flera år? Det är ändå uppenbart att de som hade långa framgångsrika spelarkarriärer inte orkar med att vara tränare eller sportchef.

Karlin och Gradin lyckades inte som spelare och har därför mer motivation till deras nuvarande jobb, är rätt logiskt tycker jag.

Men bra tanke
Kommentera

mikenomad: och hur kan dom veta det? Har ni köpt domaren?
Kommentera

Costanza: Ni har en vass sportredaktion hos lokaltidningen iaf. Redan 45 min innan nedsläpp visste de att det var kört
Kommentera

Marrdin: Finnar ska man slå..
Kommentera

Marrdin: MoDo hade de bästa juniorerna sen vinnarskallar. För fan, alla tre blev ju sjukt bra på alla nivåer.
Kommentera

Costanza: helvete nyu kvitterar finnen
Kommentera

Marrdin: Jag åkte till Puffes Café och lyssnade på musik.
Kommentera

Marrdin: "När Modo vann SM-guldet 2007 hade man en väldigt stark kärna och det är dit Niklas Sundström och Modo vill komma igen. Att få ihop en stark grupp med rötterna hos Modo, med känsla för klubben och orten."
Styrelsens plan för dom som inte gillar "svågerpolitiken"
Kommentera

Bad_Brett: Jag tror att en bra egenskap hos en sportchef bortsett från det fundamentala som
Nätverk och hockeyöga är att inte bli för fäst i vissa spelare.
Kommentera

Bad_Brett: "Timråikonen dissar Niklas Sundström: "En av de grinigaste människorna jag mött"" tjurig va han iallafall
Kommentera

Marrdin: Jag menar att det korrelerar. Peter Forsberg är ingen dumskalle heller. Sedan finns det såklart undantag som Conny Strömberg.

Men frågan är om inte Sundström var den smartaste av de alla.
Kommentera

Törna: Kan rekommendera småländsk lökkorv, eller Läckökorv, om du vill ha en variation på knäckemacker /tunnbröd
Kommentera

puffe2: stack costanza direkt till övik? Nån som vet? Blev tyst från honom.
Kommentera

Zource: Det är faktiskt ingen dum idé. AI används ju redan för att hjälpa förlamade människor att få tillbaka rörligheten. Det finns inbyggd AI i golfklubbor nuförtiden, för att hjälpa golfspelarna att förbättra sitt spel. Att använda AI för att hjälpa spelare att träffa krysset är nog inte speciellt långt bort i tiden...
Kommentera

Bad_Brett: för att återkoppla till våra djupa diskussioner om intelligens, det är Hockey-IQ vi ska ha i organisationen. Inget annat. Där passar han in.
Kommentera

puffe2: Nog bättre att låt någon med större kompetens och erfarenhet göra det.
Kommentera

puffe2: Jag åt precis 2st äggmackor med kaviar på. Nu kan jag sova gott.
Kommentera

Costanza: Vill att Elon Musk fixar AI-spelare till Modo. Programmerade för att skjuta i krysset!
Kommentera

Costanza: vi har två välvuxna medlare som ska ta reda på detta.
Kommentera

Costanza: Bad_Brett och Gavelo
Kommentera

Marrdin: Tycker att MoDo kan ta en förlust borta mot ett duktigt Timrå. Inte så att man gråter. Mer hur det ser ut framöver, vem driver detta lag, vem ställer krav?
Kommentera

Monno: Hv är ju inne i en rejäl vinstsvit efter att några av lagets stora stjärnor skadade sig.
OsL som varit bänkad fick speltid och var under flera matcher lagets bästa forwards efter Luoto.
Idag var Peterson och Brännström tillbaka, då förlorade man igen.

Att bänka spelare, att ge bänkade spelare förtroende och behöva framförallt att röra om i formationerna kan ge effekt både kort och långsiktigt, i Modos fall behövs båda.
Kommentera

Marrdin: Sundström är jäkligt smart och har väl större meriter som scout än Hinken. Här är en intervju som snart är 9 år gammal:

www.allehanda.se/2016-02-15/sundstrom-om-modos-tunga-ar-sa-javla-svart-att-forsta-att-man-kan-komma-till-en-klubb-otranad/

Han är redo nu. Det blir inte en ny Svarten, Hinken eller Freddan.
Kommentera

Costanza: Ska vi spisa musik, på rätt sida?
Kommentera

Monno: Woods ska ha noll minuter per match.
Kommentera

Monno: Hoppas Sundström är större än att läsa vårt forum, han är ju smart
Kommentera

Costanza: Ja elände att utseendet och bristen på pengar alltid ska ställa till det för en...
Kommentera

Costanza: ser ingen annan utväg än att ni får åka och medla med styrelsen, framföra BB, frontsweins och övrigas samlade åsikter. Tänd lite voodo orökelse och stäng in er, och kom inte ut igen före ni kommit på en lösning. (Glöm inte bärs)
Kommentera

Bad_Brett: Ja kanske, jag sitter inte på något facit. Upplever bara att dåliga lag brukar fortsätta vara dåliga efter förändringar. HV var ju ett lag med bra spelare som underpresterat. Vi får väl se om LHC rycker upp sig.

Ja Susse är ett spännande namn, upplevs som en intelligent människa iaf.
Sen är frågan om han vill byta att brumma runt å mysa i traktor småskötandes frugans gård mot att 10 förluster senare få förklarat på ett forum hur förbannat värdelös man är? 😅
Sportchef eller överlag ledare i en elitverksamhet är nog inget jobb för vem som helst.
Man ska leva för jobbet annars är det bättre att hitta någon annan.
Kommentera

Bad_Brett: George är bättre på hockey än Niklas Sundström. Dock har vi båda varit kyrkogårdsarbetare i Själevad. Sen är han snyggare och snor-rik. Där har han min respekt.
Kommentera

Costanza: Dito, käre vän. Men i slutändan ska vi vara storebror kommande säsong. Inget problem att Timrå är bättre ikväll. Men vore bra om Lassi blir frisk snart,
Kommentera

Bad_Brett: osäker om han vill som du säger. Men synd att fläcka ner ryktet på ännu en gammal storspelare som med svarten. Kan undra vad hans kvalitéer är förutom jäkla vinnarskalle då.
Kommentera

Törna: Så stolta(dom inte är). Idag tjafsar vissa om MoDos status hit och dit.

Men mitt uppror var när denna vidriga dräkt plus symbol kunde varit oss. Ringde(vilket man gjorde på den tiden) och påtalade hur pinsamt detta var för hela föreningen. Tyvärr fick jag inte ändå en tröja, guldgruva idag, men huvaligen vilket elände
Kommentera

Monno: Wahlberg var en nyckel till att vi gick upp, men likväl platsade han inte i SHL. Nu har Hinken fått chansen i två säsonger och har knappt lyckats med en enda värvning. Vi har haft stort tålamod med honom, men någonstans får det vara nog. Vad skickar det för signaler till övriga hockeysverige när vi accepterar denna typ av haveri?

Att byta sportchef nu kan ha större effekt än du kanske tror. Helt plötsligt blir alla eventuella muntliga överenskommelser om kontraktsförlängningar värdelösa. De spelare som Hinken inte har velat förlänga med får helt plötsligt en ny chans att visa upp sig etc. Spelare som har underpresterat, men som ändå har Hinkens förtroende, kanske hamnar i frysboxen helt plötsligt.

Jag ser ingen som helst negativ effektiv med att kicka Hinken nu, utöver de ekonomiska kostnaderna för det. Jag har efterträdaren klar, och till viss del kommer jag säga emot mig själv nu, men jag vill se Niklas Sundström som GM. Det är en man med huvudet på skaft, som är oerhört hockeyklok och som nog många skulle ha respekt för.

Frågan är väl om han skulle vara villig att ta över detta vrak.
Kommentera

puffe2: Du och jag är ju "MEDLARNA". Orkar inte bli less över en derbyförlust mot ett topplag borta. Kan bara klappa händerna och säga grattis!
Kommentera

mr_brasco: Måns spelade knappt, även Benson satt. I övrigt reagerade jag inte på någon
Kommentera

Costanza: Hemska tanke, tänk om vi är glidarna, och laget bara återspeglar vad vi presterar på detta forum. Då vågar jag inte tänka längre, vi blir tvångsnerflyttade till ettan, typ?
Kommentera

puffe2: Den här. Alla kategorier.
Uppladdat:

450x600-img3048.jpegimg3048.jpeg

Kommentera

mr_brasco: Var också trött på glidare som bara ville hem och sova. Kan direkt se då det är segt och båset aldrig markerar. De hade åkt ner i ECHL med ett annat ledarskap.
Kommentera

Costanza: Matchtråden lever minsann. Ok, finns det en fulare matchtröja än denna?

Gäller dock fotboll, tydligen . Men kom upp med en fulare tröja, tack
Kommentera

mr_brasco: Benson och Woods spelade minst av FW. Och även Sam, men det var väl väntat.
Dock spelade Jasek rätt mkt. Iofs får han väl lite BP tid men något ser Karlin i honom som ingen annan gör.

Ranta mest istid av fw.
Kommentera

« · 2796341 · »