nectis: Varför skulle vår på pappret bästa målskytt inte försöka avsluta när han kommer fri? Det var det dummaste jag har hört på länge.
Berka:
Hahahaha! Humor! Är inte det där straff så är ingenting straff. Kuben överträffar sig själv.
Nu är modo precis lika värdelösa som man var i förra matchen mot timrå...
helt obegripligt
Berka:BJörn Svensson har inte tagit chansen att spela in sig i laget igen.
Tänk att man skulle sakna Kristian Forsberg!
Berka:
Jag tycker de spelarna du nämner är några av de som faktiskt försöker. Själv undrar jag vad Ritola, Cumiskey och Müller håller på med.
Gusse: Nu måste ju fan uffe ta och väcka laget, dom vinner ju inte en meter ute på isen!!!!
Herregud timråspelarna äter upp modoiterna, Modo som är så mycket bättre än timrå på dom flesta platserna men ändå (igen) så tar man inte för sig utan låter tikarna vinna ALLA dueller, jävlar om inte tuffe uffe slar en klubba i väggen och talar om för alla att den som inte ger 100% i ALLA lägen kan dra åt hellvete härifrån.
Jag menar, spelare som oscar hedman, jonte hedström, molle mfl. åker ju 8:or runt Modospelarna. och spelare som nagy,spina,kempe som lever mycket på sin snabbhet ser ju mest ut att trampa vatten.
Berka:
Domarna tillåter ryggsäckshockey den här säsongen. Har du inte märkt det?
Gusse: tyvärr så har du rätt.
Men hur kan domaren ta ut jonas för den krosheckingen, men släpper tex fasthållningen minutrarna senare på nagy bakom timrås mål?
TOKIG MAN KAN BLI...
modo tar många dåliga beslut, kontring 4 mot 1 efter då åker man offside, PP suger stor jätte balla och det är så många dåliga passningar att jag har gett upp å räkna för längesedan. Sen vinner tikarna dom flesta man,man situationerna.
Inte mycke mer än just 1-0 som är direkt positivt
NuMo: Märks knappt att han inte spelat på en månad drygt.
tycker fortfarande att timrå kommer aldeles för lätt igenom mittzonen, där måste modo täta till de mera.
Mario har börjat dåligt, 3:e gången han tappar pucken på offensiv blå och timrå får kontring 3 mot 2
SKÄRPNING MARIO
Berka: PLÅTTERMOS!
Men det målet kanske kan få det att lossna.
Bad_Brett: Snacka om att den här förbannade studspuckhockeyn gynnar timrå, + att dom vinner 75% av tekningarna.
Hellvetes vad modo börjat dåligt i 2:a, kom igen nu för fan
Berka:
Timrå gör det bra, men fy satan vad tråkigt det är att kolla på. Funderar på att se Karlskrona - Djurgården istället.
Timrå försvarar sig bra och modo visar upp ett PP som är fruktansvärt.
Annars bra tempo från båda håll, timrå leder skottena men tro fan det då modo faktiskt missar målet nästan lika ofta som man faktiskt träffar om man ser till statistiken.
Dags att höja sig nu Modo
Nu tar vi Timrå!
Sitter förresten och kollar på Dinamo Riga - Dyanmo Moskva
Tellan tar fan allt! Skulle vilja ha kvar honom i Modo, även om Starkbaum är bra.
MODO Hockey | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | ||||||
49. Regehr, Richie | 51. Ahnelöv, Jonas | |||||
70. Kempe, Mario | 20. Steen, Alexander | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | |||||
12. Spina, Dave | 18. Ritola, Mattias | 22. Nagy, Ladislav | ||||
6. Byström, Ludwig | 7. Hägg, Robert | |||||
23. Svensson, Björn | 17. Madsen, Morten | 27. Öberg, Peter | ||||
25. Müller, Marcel | 35. Gunnarsson, David | 34. Hedberg, Edvin | ||||
62. Hari, Janos (LW) |
Berka:
"det vore kul om hedbergs fina spel premieras och han får belöning för det. sammtidigt har hari varit riktigt bra i många matcher med få undantag så det känns lite synd att han därför blir bänkad, en sammtidigt vittnar det på en enormt fin konkurens där de bästa för dagen får speltid. "
Där slog du huvudet på spiken, är precis så jag menar, Jag tycker nog att Hari ligger före Hedberg i utvecklingen och strävan mot att bli en ES-spelare, detta inte är en regelrätt bänkning (jämför med BS). Dock tycker jag det är viktigt att man sänder signalen till juniorerna att bara för ni är först in i A-laget betyder det inte att ni per automatik har en plats när det kommer skador.
Det ska vara en mördande konkurens bland juniorerna så att de sporrar varandra till att träna bättre och presetera bättre när de får chansen. Därför tycker jag att det är Hari som ska få stå åt sidan idag, tillsammans med Possler.
De två får visa på träningar att dom ska ha chansen, och gör Hedberg en mindre lyckad match så ska dom vara redo att hoppa in och visa vad dom kan.
Rytter: Jag kan hålla med där, det vore kul om hedbergs fina spel premieras och han får belöning för det. sammtidigt har hari varit riktigt bra i många matcher med få undantag så det känns lite synd att han därför blir bänkad, men sammtidigt vittnar det på en enormt fin konkurens där de bästa för dagen får speltid.
Sen kan jag ha lite invändningar mot mullers vara i en 4:e kedja, han har inte gjort några poäng att tala om, killen levererade ju bäst i laget nästan när han lirade med steen och nagy... bara en tankeställare.
Kanske man tom skulle testa muller med nagy ocg ritto och låta spina kliva ner med tex hedberg och övriga?
Berka:
Nej nej du som började så bra =)
Förstakedjan ser ut som jag vill ha det, och som jag skrev igår.
Hedberg tycker jag inte ska in i vår andra, där ska Spina spela från start (möjligt att ändra ifall Spina slarvar och har en dålig match).
Hedberg tar Haris plats och Hari får börja på bänken efter sin mindre lyckade insatts mot SAIK.
Berka: eller så kanske muller,hari,spina eller spina ist för hedberg i 2:a
ajja vi lär väl få se ikväll =)
Rytter: Okay.
Jag hoppas faktiskt att steen går in med skröder och kempe.
skröder,steen,kempe
nagy,ritto,hedberg
öpberg,kfop,madsen
muller,gunarsson,hari
Berka:
Ingen aning faktiskt, småskavanker har jag för mig att jag läste inför matchen mot SAIK. Men exakt vad det är vet jag inte.
Rytter: Vad var det som stoppade kfop senast från spel och vad har torp för känningar som ev inte är med ikväll?
Berka:
Kan det vara så att Torp missar kvällens match? Synd isf för jag tror att han hade gillat att få proppa några av sina gamla lagkamrater.
"Noterbart från Modos tidiga matchvärmning i övrigt var att Niklas Sundström och Nichlas Torp inte fanns med under spelövningarna. De gnuggades senare extra av fystränaren Joakim Bäckström. Kristian Forsberg fanns däremot med, och såg ut att köra för fullt."
yaqop: Kul, då kan spekulationerna börja, tar han sundströms plats i 1:a eller knatar man ihop den gamla?
J F K: Jobbade f.ö en hel del på svensk etanol kemi förra året =)
hoppas båda kan medverka
Berka: Tyvärr är det alltid så i media nu för tiden och därför har jag ingen morgontidning. Här i Övik handlar det bara om negativa ordalag om Sekab och det var väl i och för sig oundvikligt under några år, men nu när Sekab satsat på rätt saker och har vänt till någonting positivt skrivs det oerhört mycket mindre.
Nåja, hoppas i alla fall att Allehanda får något positivt att skriva om imorgon.
Någon som vet om Torp och K Fopp spelar?
Jag såg att Nyström inte fanns med i protokollet för Karlskrona. Någon som vet om han får ordentligt med speltid?
Dream Team: Det är ju visserligen en ganska stor grej, MEN att alltid fokusera på de negativa är väl lite typiskt just media. Ja eller förutom när zlatan är i närheten för då har man sån hysteri så man tror att psg eller landslaget bara består av en spelare.
Om vi går tillbaka till derbyt ikväll så är det inte ett måste men nästan iaf att ta 3 poäng ikväll för oss, annars är väl risken stor att timrå blir de där spöket för modo hela säsongen och det har vi inte råd med.