1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507212 inlägg · 4105 ämnen

MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29

« · 2457050 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Randy Marsh: Ärligt talat, vi är väl det bästa laget i 5v5, varför inte bara rulla på som vanligt i PP.
Låst ämne

hk: Fegdomare, vad har Cheek vid vårt bås att göra
Låst ämne

hk: Älska Vela!
Låst ämne

hk:

Vi har haft bra lägen på dom 7 skott vi hittills skjutit
Låst ämne

modomille: betyg på Brickans passningsspel so far?? 1-5?
Låst ämne

Men för f-n
Låst ämne

Padrone78: Fan, Nygren. Tycker dock vi bjuder in dem genom att vara slarviga.
Låst ämne

Hakning-Henrik: För att bränna lite tid, Västerås slog just en icing.
Låst ämne

Hur fan kan man ligga under denna period? Helt sjukt.
Låst ämne

Ja du Karlin...
Låst ämne

Satan vad Brickleys passningsspel är åter igen på mycket låg nivå.

0-1, bara 1,87 mål kvar för Nygrens statistik
Låst ämne

SKiLMY: Det blir bara mer och mer pinsamt att se på detta elände.
Låst ämne

SKiLMY: Skridskoåkningen skiljer det mest på
Låst ämne

jonsson: Vi måste slagit världsrekord i dåliga passningar och powerplay.
Vi är verkligen i en djuuuup formsvacka
Låst ämne

Kommer ni ihåg när Modo hade 18 poäng ner till 2:an? Those were the days, nu får vi vara glad om vi ens vinner
Låst ämne

JoakimE: Vinner? Jag är glad om vi lyckas göra mål överhuvudtaget.
Låst ämne

SKiLMY: PP dödar vårt momentum helt.
Låst ämne

UbbeNils: Håller med. Västerås åker mera skridskor och är mera beslutsamma. Tror Modo första gången på länge lider av dåligt självförtroende.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja trubbigt värre. Vi borde gjort minst 2-3 mål innan 10 minuter.

Men det beskriver lite vårt läge just nu. Inget går vår väg. Inga skitmål, inte ems de där det är öppet mål och spelarna sätter 99/100
Låst ämne

Sigge: Vi brukar ofta spela bättre i andra om vi ligger under, så det här ska vi definitivt vända.

Det som är så in i helvete provocerande är ju Sveningsson i pp. Han har sats upp till klart flest skottlinjen och är förmodligen den sämsta skottprocenten av alla forwards som kan spela i pp. Lägg därtill att han är en slarvig passningsspelare.

Jag älskar Karlin som coach, men har väldigt stora frågetecken gällande hur I hela friden man formerar laget och väljer vilka som får speltid. Puffe sade det nog bäst utan att veta om det. Sandlins sosse-hockey där man aldrig toppar eller plockar in de som är heta. Går det tungt så vägrar man förändra.
Låst ämne

Gavelo: Hahaha jag fick skit här inne för 2 dagar sedan när jag sa att Brickley verkligen inte gjort stort intryck i detta MoDo hittills.

Förövrigt torsk det visste man redan sedan innan. Vi kan inte göra mål och Nygren är hockeyallsvenskans absolut sämsta målvakt om man kollar räddningsprocent som ändå spelat 8-9 matcher +
Låst ämne

Gusse: Sitter nära isen idag så det är svårt att få någon blick över spelet. Men det är inte bra kan man konstatera.
När man ser spelarna så nära kan man konstatera att Brickley inte är någon liten kille, satan så stor han är.
Låst ämne

bollan123: Två må på 10 perioder säger väl allt och lite till.
Låst ämne

bollan123: Fel, du skrev att han var en stor besvikelse. Och det har han inte varit. Han växer för varenda match som går minus den här perioden då kanske.
Låst ämne

Sigge: Det enda jag önskar mig av kvällens match är att se Frycklund halta av
Låst ämne

bollan123: Förstår att det känns lite bättre nudå.
Låst ämne

Rödluvan: Han skulle gärna få använda den hyddan lite mer, och lite mer av hans förmodade slagskott.
Låst ämne

modomille: Tittade på Lövens forum, de njuter nu 🤮
Låst ämne

Keriksson: Ah det här vänder vi var så säker.
Låst ämne

modomille: Vad krävs enligt dig för att han ska vara en "stor besvikelse"? Bara undrar för varje match jag sett med Brickley nu har han varit medioker.

Ingman såg ut som Hasa första matcherna och det är felpass vartannat byte. Dessutom -2 och noll poäng hittills.
Låst ämne

Katastrof! Nonchalant spel. Defensiven är skrattretande dåligt. Passnings spelet pinsamt värdelöst!
Låst ämne

J F K: Jag undrar vad det skickar för signaler till övriga spelare när vi har en rätt stor trupp men Sveningsson likförbaskat är given i powerplay samt i en producerande kedja.

Jag blir så arg av att se matcherna för tillfället att det knappast kan vara nyttigt. Detta galna experiment med märkliga kedjor har fullkomligt dödat det fina spel vi byggde upp under hösten. Det är i ärlighetens namn svårt att ta det på allvar. Det är så att jag undrar om Karlin/Holmström har förlorat något vad eller dylikt - Hur kan de inte se det som precis alla andra ser?
Låst ämne

Keriksson: Med all rätt, dom anpassar lagdelarna och ser till att vinna.
Modo har tagit ut allt i förskott, Vi erbjuder spelarna vila, bänknötare skall in i truppen och alla skall spela lika mycket.

Avdelning Sosse
Låst ämne

Noll utdelning i offensiven och Nygren i kassen. Som bäddat för en rolig kväll. Kom igen nu för fan!
Låst ämne

Bad_Brett: Vart har Modos rörelse och flytta puck i farten tagit vägen? Signifikativt för Modo har ju varit farten och dom precisa passen.
Låst ämne

bollan123: Att han spelar dåligt vilket han inte har gjort förutom SSK matchen (som var hans första) och nu i första perioden kanske. Han är fortfarande i processen att komma in i grejerna ska man komma ihåg.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja alltså, det är väldigt tråkigt att de senaste tre matcherna så har motståndarna i efterperiods kommentarerna sagt att deras strategi fungerar fullt ut.. Och Modos part säger att inget fungerar men vi ska komma ut starkt nästa period.. Satan va säkra vi var på SHL för kanske 15 matcher sen men om vi bara visste vad som komma skall
Låst ämne

Bad_Brett: Hela laget med Karlin i spetsen har väl fått för sig att slutspelet börjar nästa vecka och därav måste vi träna ner oss och vila olika spelare. Om det fortsätter så här är jag tveksam om vi ens klarar topp 4... Bedrövligt!
Låst ämne

JoakimE: Vi får trösta oss med att HV var rätt dåliga en period ifjol dom också.
Låst ämne

Sigge: Nu har Karlin kört hårtorken så nu vänder det
Låst ämne

Tur det är handboll ikväll, nädå. Nu vänder vi detta, bara vi slipper spela PP och inte får lösa skott på oss. Inte svårare än så
Låst ämne

Sigge: Men det förklarar fortfarande inte att man matchar helt inkompatibla spelare med varandra.
Låst ämne

Bad_Brett: Theo Jacobsson tillför verkligen till laget.
Låst ämne

Monno: ”Vi gör en HV grabbar, det fungerade ju för dom!”

Det var väl i Januari det med? Vår svacka har varit längre dock.
Låst ämne

Monno: HV hade typ tre matcher ifjol där dem gick ner sig, efter det var de tillbaka på samma överlägsna nivå. Vårt spel har inte visat något positivt på de fem senaste matcherna. Ser riktigt illa ut
Låst ämne

Bad_Brett: Vad har hänt med Adam Petterssons enhet?
Helt osynliga i ett gäng matcher
Låst ämne

Bad_Brett: Sveningsson är liksom lagledarens son som alltid ska spela med de bästa och i power play.
Låst ämne

Monno: Ja alltså någon visade statistik på det tidigare men var HV så här jävla dåliga och höll på att förlora ledningen? Jag kommer inte ihåg det men det kanske var så.. Vi alla håller ju med om att Modo SKA upp men tycker att så som Modo har sett ut på sistonne skrämmer mig och kanske rånar oss av vår chans att komma upp.. Jag tror inte Modo gör om en sådanhär säsong nästa år dvs
Låst ämne

Robin Ztorken L: De var helt grymma tillsammans med Ohlsson.

Sedan bestämde Karlin att de inte borde spela ihop.
Låst ämne

Dags för Hallonet att trycka in pucken nu
Låst ämne

« · 2457050 · »