1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511906 inlägg · 4111 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta

« · 2585889 Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 2023-10-19 Borta
Rytter: Jag skulle väl säga att jag är lika bra/dålig på att spå i framtiden som alla andra.
Sen har jag precis allt annat än hybris kan jag lova, kanske kan jag ha dålig självinsikt men det låter lite konstigt med tanke på vart jag tagit mig i livet, fast den bedömningen överlåter jag till utomstående kunniga.
Kommentera

Tarasov:

Tycker han framstod som rätt osympatisk när han var juniortränare, men kanske lätt blir "taggarna utåt" när man inte riktigt är trygg i sin roll.

Men det som blir mest intressant att följa är väl huruvida nubben själv kommer våga ta beslutet eller om han blir överkörd av styrelsen och själv riskerar att bli av med jobbet, känns som den springande punkten här.
Kommentera

Gavelo: ”… men det låter lite konstigt med tanke på vart jag tagit mig i livet..”

Jaja, det var coolt att du vann matchens turknutte under Niklas Sundström-cup i Kempehallen år 2000. Släpp det nu.
Kommentera

9908:
Jag och Niklas spelade hockey samtidigt så den cupen har jag aldrig spelat tyvärr.
Vad är det jag ska släppa, mina åsikter eller det faktum att jag initialt blir kallad IQ befriad för att jag inte är lika lyrisk över modos prestation igår som övriga ?
Kommentera

Gavelo: Äh jag försökte bara lätta upp stämningen. Blir sån ibland efter Timrå vunnit.

Min kompis vann faktiskt matchens turknutte 2000. Han var klappsämst på allt som har med hockey att göra, men prisets motprestation var att de lottade mellan alla spelares nummer i bägge lagen. Fick ett signerat diplom av Niklas Sundström. Han snackar om detta ”Grattis, du är sämst”-pris än idag 23 år senare.
Kommentera

KB: lite det jag var inne på igår, modo gör ju en bra match och håller växjö till ett mål på hemmaplan, skapar en hel del okej till bra chanser, lite tråkigt att man inte kan få med sig åtminstone en poäng, och bättre målskyttar hade nog kunnat trycka dit en puck iallafall. det är för tidigt för att säga att det är ett problem men jag ser en tendens att det saknas målskytte i laget, särskilt nu när 300 kg producerar på en kanske lite mer normal nivå :)

ska bli intressant att se hur det ser ut imorgon mot oskars, tycker förstakedjan visade lite intressanta tendenser iallafall och den behöver bli en kedja som producerar i var och varannan match

fö ranta, jag ger inte upp på honom, inte på långa vägar, men det verkar verkligen som att rapporterna vi läste om honom innan säsongen stämmer, han har många intressanta verktyg men har inte "hockey iq" för att sätta ihop det för att bli en riktigt bra spelare, ska bli intressant att se om det är något som går att öva upp
Kommentera

9908: Äh han vann ju lottningen, han var iaf bäst på att ha tur, hälsa honom det 😉👍🏼
Kommentera

BobbyG: Som någon skrev är jag mer och mer inne på att Ranta blir en ny Sveningsson. Han är inte den där målskytten vi behöver i förstakedjan, även om Ruohomaa serverade några mackor så har han inte den sista edgen för att göra mål.

Det kan låta hårt men om inte Ranta har blivit en ledande spelare de nästkommande 10 matcherna så måste vi skicka honom och ge plats åt andra.
Kommentera

Sigge: tycker absolut inte han ska skickas, dels för att modo inte tjänar några större pengar på det, men det finns tillräckligt där för att det är intressant nog att jobba med.

däremot kanske det ska in en forward längre fram, men det tycker jag nog att det ska oavsett
Kommentera

BobbyG:

Kan inte avgöra huruvida han saknar spelförståelse (nog inget man kan "öva upp" i vuxen ålder heller, antingen har man det eller så har man det inte) däremot kan han nog bli bättre på att hantera sin höga fart och fatta snabbare/bättre beslut.

Både han och oregan är väldigt skickliga på små ytor iaf, otroligt "lena" som spelare. Tycker ranta är en av våra mest sevärda spelare.
Kommentera

Trilske: ja, precis, fatta snabbare och framför allt bättre beslut är väl det primära han behöver jobba på. det är väldigt uppenbart att det finns något där som väntar på att explodera om han sätter ihop det
Kommentera

men jag fortsätts imponera av modos förmåga att hela tiden vara med i matcherna ända till slutet, spelar ingen roll åt vilket håll isen lutar så är modo med (leksand hemma undantaget?), och det ska såklart lassi och olle ha stor cred för eftersom dom räddat kvar laget i några matcher men det är en riktigt bra egenskap att ha som lag, att man hela tiden har chans på vinst långt in i tredje.
Kommentera

Saleva:

"MoDo är det bättre laget"

- Jörgen Jönsson
Kommentera

Trilske: Låter som okunskap.
Kommentera

BobbyG: Vilken jäkla tur att det är Hinken å Karlin som tar ut laget å bestämmer vilka som skall tillhöra truppen å inte denna hockeysnack sida 😜 , för har det varit så då har vi inte haft nå spelare kvar i truppen !!

Vi är nykomlingar och har verkligen gjort avtryck på ett positivt sätt men ändå skall vissa här inne sparka typ halva truppen sen match ett !
Kommentera

Varit rätt tyst om ogge nordin men ser att han har inlett rätt bra i Troja, 7 poäng på 6 matcher.

Gillar förövrigt skarpt att man lånade ut Umegård till ettan, även om det kanske mer berodde på geografisk närhet än sportsliga skäl.

Men ska ändå bli intressant att följa om det kan ge annan utväxling än att stoppa in honom i hockeyallsvenskan direkt och riskera att stagnera.

Spel i hockeyettan borde ge honom större möjlighet att fortsätta vara en poänggörare etc.
Kommentera

BobbyG: Dels kanske utveckla spelaren Ranta. Där såg vi hur teknikövningarna hjälpte Södergran rejält ifjol.
Dessutom tänker jag att det går absolut att utveckla anfallsspelet i kedjan. Dvs, när man börjar lära sig hur respektive spelare vill ha pucken, hur man åker för att skapa ytor år de andra osv. Det är ingen tillfällighet att de flesta av de absolut bästa kedjorna består av spelare där coacherna haft tålamod att låta dem spela ihop sig.

Jag skulle vilja se Edmonton sära på Draisaitl och McDavid för att de har ett par tyngre matcher på raken.
Kommentera

Smurfen: nåja, vi behöver inte överdriva heller. det var väl bara en som ville skicka ranta? kommer alltid finnas olika åsikter och man kan bemöta dom på olika sätt :)
Kommentera

Trilske:
Jörgen och jag har samma bild av matchen.
Som jag sa tidigare. Hade vi fått in kvitteringen så hade så hade vi tagit andra poängen också.
Växjö var stressade och vi var på uppvarvning och inne i ett momentum.

Jörgen: vi kom undan med 3 poäng. Vi hade problem med MoDo spel!
Då fick man parkera bussen och spela av.
Kommentera

Trilske: jag tycker det är synd att Theo J är utlånad till Västervik han borde fått en bättre klubb att utvecklas i, möjligt han får bra med istid men samtidigt snudd på förlust i varje match och lite offensivt spel.
Kommentera

Heyerdal: samtidigt får han en sjukt stor roll. Pp, mycket tek i offensivzon samt lära sig spela mer försvar. Trist att de torskar men svårt att se att han skulle kunna ta den rollen i ett bättre lag
Kommentera

SPOODI:
Ikväll blir det till att kolla på OP och Ingman mot Brynäs.
Kommentera

« · 2585889