1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28

« · 2604912 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 23-11- 28
Costanza: Du vet att en val är en fisk, men begriper du var Tollefsen finns i näringskedjan?

www.youtube.com/watch?v=Fvl4keWXOWQ
Kommentera

Gavelo: Jag som inte såg matchen på grund av sjukdom, men jag läser detta 100 gånger om än att vi har varit toltat utspelade.
Då finns det hopp !!

Från ÖA
Kommentera

Gavelo: Varje match MoDo spelar är en chans till poäng, bara vi inte får för många PP
Kommentera

8225: Modo kanske skulle försöka värdera anfallen lite bättre, ist för att ständigt ligga på rulle mot en parkerad buss som söker kontringar så kanske vi borde försöka locka upp Växjö ur sin trygga fyrkant och anfalla lite mer samlat.
Sen är det såklart helt sjukt att 1 av alla våra 70 skott letar sig in, inget skott med skymning eller styrning där målvakten är helt överspelad lyckas ta sig över mållinjen medans Växjö gör 3 av sina 4 på väldigt slumpartade och turliga sätt.

Nä såklart har Modo andra mål än att ta poäng av mästarna, men när Modo äger och styr spelet i 2 möten utan att få en enda poäng med sig fast man rimligtvis borde haft 6 så känns det faktiskt fruktansvärt surt, dessa poäng kan bli viktiga i slutet.

Nu väntar en nästan osannolik period av svåra matcher, dock finns det bara en given förlust och det är Timrå hemma, alla övriga finns det iaf en liten chans att sno någon poäng.
Kommentera

Costanza: Åsså detta igen Tollefsen fnys, saknar Brashear.

Men Rundblad tacklar regelrätt och lysande
Kommentera

8225: Rundblad? Saknar Tollefsen...och Vela.
Kommentera

Costanza: Mera Rundblad alltså
Kommentera

jonsson: Så ledande har de inte varit. Däremot måste MoDo jobba hårdare och smartare. Tackla motståndare hårt är ett tips för ett nederlagstippat lag även om man kan lira fint!
Kommentera

Gavelo: Svårt att lära sig spela mot dessa styrningar, men vi kan förbättra små detaljer. PP är pinsamt ibland, istället för att släppa till 2 målchanser bakåt, kan vi kanske smacka in en framåt. små små detaljer, men det är inte Växjö o Skellefteå som är våra viktigaste motståndare(innan slutspelet då). Först ska vi ha minst 2 lag bakom oss i grundserien
Kommentera

Gavelo:

2 ledande spelare borta minst 2 veckor, huvva
Kommentera

KB: Ja, in med OP och Jacobsson. Går inte att gå kort på folk nu.
Kommentera

8225: Gäller väl att Karlin och Co lär sig spela mot dessa typer av motstånd.
Nu kunde ju matchen blivit helt annorlunda om vi gjort 2-3 mål där i början, men när vi inte får med oss något under matchen samtidigt som Växjö tar 3 skott och alla 3 styrs på modospelare och in i mål så blir det ju en helt onormal uppförsbacke.
Kommentera

Rödluvan: Lucas P gjorde verkligen inte bort sig.

Undra dock om man inte ska kalla tillbaka Theo Jacobsson nu med två spelare borta. Åtminstone kommande två bortamatcher.
Kommentera

Bad_Brett: OP är starkare, inte skickligare. OP kan göra mål, inte snygga eller med mycket finess. Men han är där.
Kommentera

Gavelo: In med EJK och OP så har vi förstärkt.

Ok, lite orättvist gentemot senaste matchernas Oregano... Men sett över hela säsongen är det en förstärkning.
Kommentera

KB: Med ett fungerande PP kunde vi t.o.m varit med till det bittra slutet

Tycker dock tråkstämpeln på Växjö är lite fel. Alltid kul att ha ett skenbart spelövertag
Kommentera

Tom Topp: Nä. Såklart är det ingen slump att de återskapar samma matchbild om och om igen. Men vill ändå yrka på lite otur när deras utökning kommer av en studs skridsko-skridsko-pung-mjälte-armhåla i en perfekt båge och sedan ribba in. Samtidigt som vi har 4-5 klockrena ramträffar…
Kommentera

BobbyG: Ja Modo behöver förstärka om både Ruohoma och Oregan blir borta ett tag.
Synd om vi ska ha decimerat lag igen när vi möter Timrå.
Kommentera

Lolol: i särklass det tråkigaste motståndet i hockeysverige... ***underhållning i absoluta världsklass från motståndarna*** 1-4 speglar matchen 👍
Kommentera

BobbyG: man har inte otur när man förlorar mot Växjö, dom tråkar till sig poäng.
Kommentera

KB: Låter lovande, helt klart. Tack för bra svar!
Kommentera

BobbyG: nu svarar jag mig själv igen, verkar vara något med oreganos arm och att han kommer vara borta ett tag

dags för hinken att ragga pengar :)
Kommentera

BobbyG: tillägg till roma, hade varit väldigt lämpligt av modo att gå ut med klar och tydlig information om det inte är något som mörkas. behöver inte vara mer än att "vi och mikael känner att han inte får ut sitt spel då han fortsatt känner av sin tidigare skada, därför har vi gemensamt tagit beslutet att mikael står över matchspel till dess att han är återställd" exempelvis.

tror ingen vinner på spekulationerna som det lätt blir nu
Kommentera

Lolol: Absolut viktigaste är att vi har flera aktiva personer som engagerar sig i klacken.
Sen att vi förmodligen har ett av de bästa samarbetena och dialogerna mellan förening, supportrar och supporterföreningarna. Det känns oerhört tryggt. Just den aspekten har ju inte varit på topp förut direkt, speciellt under föregående VD.

Sen är jag inte djupare insatt än att jag pratar med folk som har mer direkt insyn och att jag själv är på plats där.
Kommentera

JonteD: Ni kan också kvala om ni har otur 😂😂
Kommentera

Bad_Brett: tror inte heller det är tillfälligheter eller otur att modo gjort 1 mål på nästan 70 skott mot växjö. dom är för tajta, det är tråkigt att titta på men dom är riktigt bra båda i position och med klubborna. och det i sig behöver inte vara så konstigt heller, regerande mästare och ligger tvåa. klart dom har lite mer i sin arsenal än modo.

så på det sättet så behöver man inte vara så upprörd eller känna panik, men det är jäkla viktiga matcher som kommer nu.

ang roma så sägs det vara samma skada som innan, det ska bli intressant att se om det är sanning eller mörkning för nåt annat som många verkar tro
Kommentera

Bad_Brett: Gissar att Råma har gett upp och ska bråka sig bort från kontraktet
Kommentera

Smurfen: Klaga bara för att klagas.. Jag hade kunnat formulerat det bättre men min intention var att visa att jag har drömmar om en packad ståplats som är på plats och levererar kväll efter kväll. Dom som är på plats ikväll ska hedras för men det är svårt när man är 150 pers och alla vill ha en armlängds avstånd till närmaste klackvän.
Kommentera

Gusse: Om vi vänder på det. Förra matchen mot Växjö var enligt många en av säsongens bästa. Är det otur att vi har tagit 0 av 6 möjliga poäng? I think not. Hade vi haft samma spel mot IKO hade vi vunnit med 7-0.

Missade uppsnacket. Vad är det för "skada" Rååma råkat ut för? Trasiga stämband efter att ha skrikit "Fuck you!" till ledarstaben...?
Kommentera

Brander: Tror vi kan ha OINK, HV, super-Linköping och mega-fantastiska MIF under oss med.
Kommentera

Nucky: Det skall klagas bara för att klagas !!
Kommentera

Gäsp: No comments 🤬
Kommentera

Så, vad händer nu? Vår tilltänkta sniper är skadad, vår tilltänkta förstacenter har känning.

Näää, det känns inte bra alls just nu.
Kommentera

KB: Jag som bor långväga bort och bara ser fåtalet hemmamatcher på plats varje år har rimligtvis hål i min analys. Jag hoppas innerligt att du har rätt. Är din bild att utvecklingen fortsätter och vad görs för att det ska gå i rätt riktning?
Kommentera

SPOODI: Kanske jag som inte kan hockey. Men jag tycker att vi lika gärna kunde ha vunnit den här matchen. Och jag tänker inte köra med att det syns att Växjö är svenska mästare eller ett bättre lag än oss. Vi har tre stolpskott och två i ribban. Tveksamt andra mål och ett tur mål som tredje för Växjö. Det här sätter jag bara på oturskontot. Normalt så hade ett eller två av ramträffarna gått in. Då hade den här matchen slutat annorlunda. Och nej det märktes inte att Roma och Oregan var borta. Är det nått som saknas i Modo är det väl den där spetsen som kan sätta puckarna i mål istället för ramen. Men dom kommer inte att komma den här säsongen. Jobbar vi på så här så borde det svänga över till våran tur igen snart.
Kommentera

Lolol: Vad pratar du om? Är ju oändligt mycket bättre nu, alla pilar pekar upp. Förstår verkligen inte kritiken.
Sen att välja just denna match att utgå ifrån: det är Tisdag, Tråk-Växjö och snöstorm..
Kommentera

JonteD: Jag lyssnar inte på er expertis och facithållare heller! Ni trodde/tror på förhand att vi är givna att åka ur. Det är jag rätt säker att det grundar sig på att ni misslyckades när ni tog klivet upp första säsongen och även att ni fick kvala andra gången.
Kommentera

Gäsp: Tror inte på sagor 😎😎
Kommentera

JonteD: Ja det kan väl även ni få?? 🤣🤣
Kommentera

JonteD: Oskarshamn ska va glada om de skrapar ihop 20p denna säsong som det ser ut nu
Kommentera

Rytter: nä det här var inte kul, till råga på allt ramlade jag utanför arenan, om nån såg den så bjuder jag på den

tycker växjö har stenkoll, ligger med flera spelare mellan puck och mål, klubborna millimeter ifrån modospelarnas. det är mycket skott men det är inte heller många som känns jätteheta och blir det rörigt är växjöspelarna exakt där dom behöver vara.

klart att det här inte är en match modo 'ska' vinna på förhand, men det hade varit skönt att utöka mot hv. vet inte om ni har tittat på modos spelschema men det är inte roligt nu

linköping borta
rögle borta
timrå hemma
färjestad borta
färjestad borta
leksand borta

innan det är dags för hv hemma i slutet på december. en match i taget och allt det där men det är en otroligt kämpig period fram till annandag jul, risken är stoooor att det är kvalplats och andra tongångar här inne när vi närmar oss nyår

såg nån vad som hände med oregano?
Kommentera

Brander: Ni kan ju få Oskars i kval om ni har tur 😂😂
Kommentera

Tarasov: Själv tycker jag att Bernie hade en riktigt tung kväll.
Kommentera

SPOODI: Så är det!
Men det känns ändå bittert att förlora 2 matcher mot ett så ”svagt” hockeylag när vi är det klart bästa laget i nära på 120 minuter!
Vi förlorar enbart på otur idag och finns det matcher man förtjänar 3 poäng så är det dessa matcher, visst var inte Modo överlägsna på något sätt men jag har aldrig sett ett sämre lag i modern tid komma till oss som regerande mästare och spela en så destruktiv och dålig hockey men ändå förtjäna all medstuds.

Ja jag är kanske onödigt bitter så jag tar och går ut en sväng i snön och kyler av mig
Kommentera

Lolol: Vi har haft en stark utveckling över ett par år nu på ståplats. Folk vill stå där igen och det pratas i positiv bemärkelse när man snackar med andra supportrar. Förstår verkligen inte kritiken. Har varit toppenstämning 7 av 8 gånger jag varit ner. Var inte på plats idag.

Idag var det lite glesare och energin mattades säkert av en del på grund av både vädret och hur matchbilden utvecklades.
Kommentera

Brander: ja mina nerver kommer inte klara av att titta på ett eventuellt kval. Men hålla sig kvar oavsett hur det ser ut så är säsongen godkänd
Kommentera

Lolol: Jag vet inte om lägstanivån var så jävla låg ikväll? Var vi verkligen så usla eller hade Växjö lite väl mycket tur men givetvis har de sin äckligt disciplinerade defensiv också ikväll!?
Kommentera

SPOODI: Vore bara så jääädra skönt att slippa kvalet
Kommentera

KB: Å nästan allt handlar om vad som händer på isen.

Många som klagade ang stämningen i lördags också , lite skillnad blir det ju om dom gör 1-0 och även 2-0 så sjunker det ju på läktarna också !
Kommentera

Bad_Brett:
Tycker Växjö hade större skicklighet i passningsspelet. Vi gör en bra match. Framförallt tycker jag vår startsexa på backsidan håller fin klass
Kommentera

« · 2604912 · »