1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-01-18 Borta

« · 2632420 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-01-18 Borta
duk4S: Då kan man lika gärna stänga av.
Kommentera

Lite jobbigt att det var ett tag sedan Lehtinen gjorde en riktig matchvinnar-match också.. Det skulle behövas just nu.
Kommentera

duk4S: Såg ut som ett rejäl slashing tycker jag.
Kommentera

19MoDo21: Genidrag av mig att boka in ett skift den här tiden. Man såg inte lite in i framtiden.
Kommentera

duk4S: Var en slashing/crosschecking på Berg. Han hade aldrig ramlat om inte Växjökillen begått ett regelbrott. Då blir det rätt avgörande om han tar Bergs grej.
Kommentera

duk4S:

Konstigt korkat av Berg. Han kan inte ha blivit chockad av den utvisningen, men lite skamfull får man hoppas.
Kommentera

BobbyG: Växjö har kollat på Seinfeld, eller iaf lyssnat på Costanza.. 3/4 sitter i kryllan, och ett bökade Newman in..
Kommentera

duk4S: Han fick en rejäl slashing över låret och tappade skäret.
Kommentera

Bad_Brett: kamp om pucken. Verkligen ingenting. Berg borde ha släppt klubban 0,5sekunder tidigare
Kommentera

duk4S: Solklar Slashing på Berg

*Putsar monokeln*
Kommentera

duk4S: Nu är det som att luften gått ur laget. Hoppas vi kan hålla nere siffrorna bara. Även om det nog kan dra iväg till typ 7-2 nu
Kommentera

Confusius: Hur många andra perioder har vi tappat i år ???
Kommentera

Smurfen: Det är synd att det speglar matchen också. Vi såg ganska bra ut i första, men som ett bottenlag här i andra.
Kommentera

Smurfen: Hur många gånger har folk felaktigt påpekat att MoDos andraperioder är problemet?

Det är tredje vi nästan aldrig vinner. Vilket iofs inte är någon tröst just nu.
Kommentera

Smurfen: Inte vår sämsta period, enligt statistik-nötarna!
Kommentera

dempa: Hoppas nån i Modo kan höja rösten likt Mr Bookman!
Kommentera

Framnäs: Går bra med dom andra resultaten också : NOT !!!

Snacket också om att vi är dom bästa nykomlingarna på länge känns ju inte bra heller !!
Kommentera

Bad_Brett: exakt

första: 8-15-10
andra: 9-10-14
tredje: 8-8-17
Kommentera

Smurfen: Är väl kanon att Malmö ligger under?
Kommentera

Dock ett rapp på benet. Lite för passiv andra tyvärr annars bra match
Kommentera

HejaKuusela : Kör du också med monokel???

Synd att dom aldrig kommer i par, man blir ju lätt kallad enögd! 😉
Kommentera

Smurfen: Fast det snacket är ju bevisat. Näst bästa hade 37 poäng och vi 45 efter såhär många omgångar.
Så varför känns det inte bra? skulle du hellre sett att vi haft 30 och sluppit problemet?
Kommentera

J F K: Har inte sett många nykomlingar som väljer att vifta bort defensiven som en oviktig detalj i spelet. Är väl det som folk tänker på, är vi verkligen "bäst" sett till hur hårt man pressar innanför defensiv blå?
Kommentera

J F K: hellre va sämst hela säsongen än bli klara för kval omgång 52 tbh
Kommentera

Smurfen: Går väl rätt bra i det andra matcherna, endast hv som tar poäng. Hoppas bara Luleå skärper sig.
Kommentera

J F K: Bara jag som tycker vi kämpar och sliter rätt bra? Framförallt kommer vi in bättre mot mål än tidigare. Svårt att kräva poäng borta mot ett så här skickligt lag.

Tycker stämningen i truppen känns mycket bättre nu när Rååma har lämnat. Förhoppningsvis kan han skapa lite kaos i Frölunda.
Kommentera

BobbyG: Sådant där blir inte alltid rättvist. Det känns som vi i flera tredjeperioder tagit ut målvakten och släppt in puckar samt förlorat flera tredjeperioder där matchen varit mer eller mindre avgjord. Jag säger inte att statistiken är fel, men chansar vi för att komma ikapp straffas vi i den tabellen utan att för den skull behövt vara sämre än motståndaren.
Kommentera

Smurfen: eh ingen katastrof om dom står sig. Tror Malmö har mkt större sannolikhet att fortsätta kräftgångenän hv71 och att oik sprattlar till mot ett enormt formsvagt Örebro (om jsg minns rätt) är väl inte heller nån katastrof. Om Malmö förlorar och vi tar båda matcherna mot dom så är vi nääääästan hemma.
Kommentera

Det är ju väldigt tydligt att tränarna har sagt åt spelarna att inte gå på puckföraren i egen zon. Tydligt på Växjös 3:e mål när södergran är närmast men är fastfrusen i isen. Är det inte bättre att man tvingar backarna att slå ner pucken i sarghörnen istället för att man får dansa runt på blålinjen och skjuta?
Kommentera

Framnäs: Vi är bästa nykomlingarna sedan 2016/2017 när ligan utökades för att vi tagit 45 poäng på 33 omgångar och tvåan HV 37.
Kommentera

Bad_Brett: håller med, tycker att det ser lite rejälare ut ikväll och faktiskt en del tacklingar också.
Kommentera

Bad_Brett: bara synd att vi låser fast oss i egen zon stor del av andra med långa byten. Varav de får två mål. Annars bra match när vi våga gå framåt. Bra tendenser i slutet av andra och hela första.
Kommentera

Bad_Brett: Ja spelar vi så här är jag nöjd iaf, tycker både Bernie och Rundblad är bra idag... Såg tom Bernie kämpa hemåt flera ggr!

Visst, vill alltid att vi vinner men det är ju inte borta mot Växjö jag förväntar mig att vi ska vinna

Vilken form på Ranta!!
Han ser ut att kunna göra vad han vill😀
Kommentera

Steken84: Tror det också beror på att man sagt till om att inte tappa positionen. När deras back kliver upp följer vi inte denne, utan byter markeringar. Inte sällan rätt osmidigt så de får extra yta.
Kommentera

Bad_Brett:

Förbannat,
Jag åkte bara iväg en stund i den första periodpausen och hämtade ett paket på affären och nödvändig 2:a när jag kom hem, och nu så står det 4-2 : /
Det hade varit nice med åtminstone 1 poäng i kväll…
Kommentera

Steken84: jag tror att karlin och ledarna har bestämt sig för att bäst chans att vinna är att låta motståndarna ha pucken utanför och ha spelare framför mål för att ta bort returer/boxa bort istället för att riskera att gå bort sig och ge motståndarna lägen precis framför mål som var ett problem tidigare under säsongen

det lyckas inte alltid för det, men säg det försvarsspel som gör det
Kommentera

KRB: Ja, man hade ju gärna sett en poäng iaf. Men hur stor chans har vi att göra 2-3 mål mot Växjö borta? Dom parkerar bussen i sista perioden och spela tråk-pockey-hockey ala identitetslösa själar. Men ja, de är som det är. Kommer bli en jobbig vår detta.
Kommentera

Bad_Brett: Håller med du. Jag räknade kallt med 0p ikväll - men gillar ändå mycket av det jag sett hittills. Det är inte mot Växjö jag räknar med poängen denna säsong.
Kommentera

KRB: Malmö spelar med 10 ombytta forwards idag pga skador och sjukdomar. Jag tror att deras väldigt tunna trupp gör att de hamnar efter HV. Deras stjärnor tvingas spela oerhört mycket och drar på sig mer skador. Vi är i princip skadefria och har så varit snudd på hela vintern sett till normalt utfall.
Kommentera

Greenwolper: Oavsett så har jag lättare att acceptera förluster som beror på att vi möter en för bra motståndare. Har varit en period då jag inte riktigt har känt igen MoDo, men nu känns det som alla kämpar och sliter igen. Det, i kombination med Brickleys uttalande, får mig att tro att stjärn-Rååma inte var bra för sammanhållningen.
Kommentera

Bad_Brett: tre av fyra mål hittills är bra skott i krysset. fine, fair enough. det är hög kvalitet hos deras spelare.

mot oskarshamn och luleå kändes det som att modo gav bort poäng mot ett sämre lag pga egna misstag. idag tycker jag att det är fullt rättvist efter två men att modo visar återigen bra tendenser
Kommentera

Bad_Brett: jag har nog bommat brickleys uttalande..
Vad sa han?
Kommentera

duk4S: Vi spelar bra, bara detaljer som saknas. Tycker vi försvarar oss bra, problemen kommer när vi efter vunnen puck slarvar till det och får 3 minuters byten i försvarzon. Vi har lägen att rensa, men misslyckas eller lägger för hårt till icing.

Sen gullar domarna med Växjö som vanligt.
Kommentera

hk: Vilken skillnad i uppspelen för PP2 med Brickley mot Rundblad...
Kommentera

Monno: Känns ändå så där att Södergran som fått in pucken i två matcher på hela säsongen är med och spelar PP.
Kommentera

Bad_Brett: bra tendenser på brickley
Kommentera

Steken84:

Tycker det märks mest just på Södergran i försvarszonen, har reagerat på det hela matchen. Han blir totalt passiv, tappar all aggressivitet. Flera gånger har han haft farten uppe och till synes grepp på sin motståndare för att helt plötsligt sluta jakten och försöka positionera sig i sin yta vilket blir helt meningslöst. I stället blir tillåts motståndarna öka trycket mot oss medan vi ser ut och och bara titta på med lite tafatta klubbor.

Man måste kunna kombinera zonmarkering medan den som faktiskt jagar och är nära den som kommer in med pucken fullföljer sin jakt.

Det är ju inget bordshockeyspel.
Kommentera

Framnäs: Vigneaults plats när han är tillbaka
Kommentera

« · 2632420 · »