1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27

« · 2660889 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Robin Ztorken L: Ja, starkt av MoDo att knipa en poäng mot starka Växjö.
Låst ämne

JonteD: det bästa är att Johan hålihövve Lindbom ställer Ortio på torsdag - stor sannolikhet.
Låst ämne

Brander: Vi har råd att torska på torsdag, pressen på HV
Låst ämne

Bössa 68: Bra pajka!!!
Låst ämne

smyl: haha! Enda jag saknar med HA var difs forum efter förluster. jæääääflar vad det sågades.
Låst ämne

Marrdin: Detta var nog den bästa pinne vi snott denna säsong.
Rånarluvorna på...
Kunde slutat 3-10, eller mer.
Underbart starkt jobbat!!
Låst ämne

Monno: jepp såg de åxå ! Men båda lär inte spela i vårat lag nästa sässe! 👍
Låst ämne

Tarasov: 10 stämmer om HV avslutar med 6 trepoängare. Har en vattentät Excel på det.
Låst ämne

KB: eh låter väl skitbra? Sen värvning från as på världens tunnaste marknad - typ best case scenario om man ska vara realistisk?
Låst ämne

Confusius: det är enkelt min kära confusius :)

10 poäng är kombinationen av poäng som modo behöver vinna och hv behöver förlora för att modo ska matematiskt säkra kontraktet och det kan se ut hur som helst. förlorar hv nio poäng behöver modo bara ta en. tar modo tre poäng på torsdag så går det från 10 till 4 poäng

otroligt stark poäng idag och vi skickar en tacksam tanke till rögle också.
Låst ämne

Bössa 68: Vinner Hv på torsdag kommer det göra ont i magen igen. Fan vilken underbar tortyr detta är, ren masochism.
Låst ämne

KB: Jag skulle vilja se en skridskotävling mellan Brickley och Folin. Tror det hade varit en bra långfilm för att avrunda denna tisdag.
Låst ämne

KB:

Jag tror vi kan få se betydligt mer av Topping när Niderbach är tillbaka. Känns som kedjan Ranta-Nider-Topping kan hitta nått. Den har fart i ranta och kreativitet i Niderb och nu har vi fått in en spelare som vill gå in hettan framför mål också.

Men man vill helst inte se dem i defensivzon.
Låst ämne

Bössa 68: såg matchen på play precis. Vilken jävla skalp och vilket rån om vi hade vispat in den i förlängningen/straffar. Sjukt kul att det finns en sista push i laget precis som förra säsongen. Ge aldrig upp!!
Låst ämne

Gusse: Mer erkännande, bytte till Rögle-matchen en stund, oerhört stark poäng mot en av ligans, klart bästa lag. Lite stolt över en poäng ändå. Men nästa säsong ska vi inte vara rädda för några
Låst ämne

grimiss: Det absolut tråkigaste i allt detta är det faktum att Växjö är ett topplag och en maktfaktor i svensk högsta liga, det är ett fruktansvärt underbetyg till svensk hockey.

Om 10 år spelas hockey på halvfart, tacklingar är inte tillåtet men screening och interference på icke puckförande spelare belönas. Trots bra juniorverksamheter så är det bara legoknektar som tar platserna och underhållningsvärdet är så dåligt att Anna Book får underhålla i periodpausen för att publiken skall stanna kvar och inte gå på innebandy ist.

Bra med 1 poäng men fruktansvärt tragiskt varje gång man tappar poäng till ett så själlöst hockeylag
Låst ämne

Monno: Jo, men exakt. Absolut inte han som brister i den situationen. Men det blir alltjämt fel.
Låst ämne

dempa: snälla du demp, jixsa inte !
Låst ämne

Brander: det är ridå för hvfansen; "kvalet 2023/24" skapades just.
Låst ämne

Brander: Man blir väldigt stolt över grabbarna idag. Känner att jag är rätt nöjd med en sjupoängsvecka också. Erkänner att jag inte trodde på poäng när 1-3 kom.
Låst ämne

KB: Vid målet han är inne på säljer väl sig Berg något kopiöst på egen blå så Rundblad blir själv och Topping hamnar på efterkälken.

Precis som 1a perioden mot LHC säljer vi oss fruktansvärt lätt emellanåt. Öppna gatan i mittzon.
Låst ämne

Bössa 68: Mirakel kan ske!! Synd med straffarna men man satt där i arenan o tänkte det var över vid 1-3... sen skedde det!! Bra kämpat! Hoppas de kan ta med sig att de kan vända underlägen! :D
Låst ämne

grimiss: 2007?
Låst ämne

dempa: Vårt allsvenska gäng har verkligen satt sig i en bra position inför sista månaden ❤️🤍💚 Nu jävlar kör vi.
Låst ämne

grimiss: Jag brukar alltid ha fel när jag tippar. Mitt anti-jinx fungerade när MoDo tog sig upp så här kommer det: Allt avgörs sista omgången, MoDo får kvala. Resten tar vi senare.
Låst ämne

Costanza: där blev man grymt imponerad att pojka kunde kämpa ikapp ett 1-3 underläge! Helt jävla underbart!!👍
Låst ämne

grimiss: Han passerade Hutsko i interna poängligan, bara en sån sak, målskytte är bra, och han visade efter målet, hur viktigt det var för han. Mera sånt
Låst ämne

Törna: verkligen helt sjukt starkt att komma igen från 1-3 mot VÄXJÖ

Fruktansvärd press på HV på torsdag, torskar de där är de rökta!

Har svårt att se de ta in dessa 9p på oss på 6 matcher faktiskt. Jag, van pessimist är tack vare dagens resultat positiv!
Låst ämne

grimiss: Bra/helt okej. Ingen förstecenter direkt, men över mina förväntningar. Gör ju ett mål och fina intentioner framåt, står på rätt ställe framför målvakten och ganska rivig. En fin straff som tyvärr Larmi lyckas ta. Känslan är att han är en nyttig spelare för oss och gör laget bättre iaf. Sen svårt att säga i vilken utsträckning än så länge.

Detaljstuderade inte honom i försvarsarbetet, då man mest ville blunda när laget var i egen zon emellanåt. Var väl inne på ett mål bakåt där hemjobbet inte blev helt rätt, men hade att göra med fler delar av laget också.
Låst ämne

grimiss: Nja sådär, bra med på målet. Tufft att spela med Granen och Walli tycker jag, bara Sam som lyckats med det.
Låst ämne

Confusius:
Och nu har vi väl tagit poäng mot alla lag i serien? Det är ju ändå en trevlig aspekt och skapar en tillfredsställande balans
Låst ämne

KB: Ranta hade ju satt den om han inte försökt med en Foppa dagen till ära.
Låst ämne

Costanza: när hade vi ett SHL lag med skalle sist?
Låst ämne

Törna: Precis, ett jävla allsvenskt lag med uselt PP och BP är ändå med och utmanar om en SHL-plats. MoDo är MoDo, oavsett.

Fast Växjö är ändå inte så tråkiga , då gör man inte så många mål
Låst ämne

KB: jo visst är det så! Men ibland vill man bara sortera om och hoppas på ngt. Bättre..typ poker🙂
Låst ämne

DrCox: Gillar verkligen att MoDo tuggade ikapp mot ett topplag som Växjö. Visar att det finns skalle i laget.
Låst ämne

Tarasov: Räknar han som Löven?
Låst ämne

KB: kunde inte titta idag hur var topping?
Låst ämne

Tarasov: Om man tittar till idag, hur många allsvenska lag med världens sämsta BP har gjort 2 mål till 3-3 mot världens tråkigaste lag som hade tanke på att parkera bussen?
Låst ämne

Bössa 68: Topping hade ju en riktigt fin straff i grunden, men Larmi är övermänsklig. Ranta och Aagaard har bra facit sen tidigare. Tycker det var ganska klockrena straffskyttar även om det hade kunnat utförts bättre.

Galet viktig och skön pinne i slutändan.
Låst ämne

Rytter: viktigaste omgången på säsongen hittils. Enormt tryck på HV nu. Och inte av det bra slaget.
Låst ämne

Trilske: Tror tyvärr Ranta testat sina varianter i landslaget. Hans klassiska lobb tror jag är svår mot Larmi, han är så jäkla snabb.

Nu laddar vi för full gas på Torsdag! 3P där och det är väl själva fan om vi inte ska klara oss kvar...
Låst ämne

Törna:
10p nu enligt Bobby G:s sätt att räkna
Låst ämne

Costanza: Du skrämde väl inte ihjäl några duvor?
Låst ämne

Rytter: Magic number gick från 14 till 10 idag.
Låst ämne

SPOODI: Legend!
Låst ämne

pean: tycker karlin sög på straffläggare! Sam, Josh å Woods var mina 3 i den årdningen kalle!
Låst ämne

Costanza: Riktigt bra kämpat nio poäng ner till Hv efter denna omgång är bättre än vad jag hade vågat hoppas på.
Låst ämne

7639:

Ja larmi är grym men känns alltid lite sådär när man knappt får till ett vettigt avslut på en straffläggning.

Ranta hade gärna fått gå efter krysset istället.
Låst ämne

Gavelo: tar man inte 2p då får man bara hälften
Låst ämne

« · 2660889 · »