1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27

« · 2660889 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Robin Ztorken L: Ja, starkt av MoDo att knipa en poäng mot starka Växjö.
Låst ämne

Monno: Tufft för Berg med trötta ben när vi återigen inte får ner pucken djupt.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Vi åker väl inte ner till Småland för att förlora?
Låst ämne

Gavelo: döh gävlepojken, ja skiter hu poängen ser ut! Säger som laget : vinn/vinn !
Låst ämne

smyl: noll koll på hv. Är han kass eller ?
Låst ämne

grimiss: Alla i Småland är kass 🥳
Låst ämne

Gavelo: Vi ska inte vara dryga, men Karlins pojkar ger oss mer luft ikväll, underbart.

En match mindre
kvar o en poäng mer till GoDo, Forza MoDo. Börjar bli syrebrist i Jönsköping
Låst ämne

grimiss: han är inte stekhet nej. Dichow som är deras andre är bra mycket bättre men Lindbom väver fortfarande in Ortio i nästan hälften av matcherna.

Ortio storspelade slutet av förra säsongen; han å andre p var en stor skopa till att det lyfte i slutet för HV.

ORTIO har med andra ord inte presterat sen Jesus gick i kortbyxor
Låst ämne

Robin Ztorken L: dom måste nästan ta tre poäng också, en poäng extra jämfört med modo gör inte så mycket tror jag.

dom kan absolut ta alla tre, ser dom som pyttelite favoriter med tanke på att dom är bra hemma och lär kasta precis allt dom kan för att vinna, men kan modo åka därifrån med minst en poäng... då ser det lovande ut
Låst ämne

Armalis överfall var riktigt fult och om disciplinnämnden inte kastar tärning borde han absolut ej få spela mot MoDo, utan bli avstängd 5+ matcher.
Låst ämne

JonathanF: Blev spearad i klockspelet av palola precis innan så jag förstår att han reagerade sådär.
Låst ämne

puffe: "Säkert en jätte underhållande match, men jag letar slutspelsform" säger Jörgen i presskonferensen.

Herregud det kommer tråka hockeysverige till döds i år. Schemaläggarna måste tajma in det bra, blir katastrof för publiksnittet om slutspelet krockar med en innebandy match.
Låst ämne

JonathanF: Helt sjukt! Såg ut som en sekvens från slovakia3 eller nått!!! Nieder 4 games...borde betyda ca det dubbla för Armalis
Låst ämne

HalvHund: riktigt vidrigt beteende med en sucker punch bakifrån. Osportsligaste man sett på länge. 10 matcher vore rimligt
Låst ämne

JonathanF: den var inte vacker. Bör bli låång avstängning där
Låst ämne

7639: Växjö har gjort 147 mål, klart näst mest i SHL, tyvärr måste jag tillstå att dom kan spela anfallshockey, som få lag. Därav så imponerande att vi tar en poäng.

Vet inte vad som krävs för att Växjö ska få respekt, men dom är just nu, ett väldigt bra hockeybockey-lag.

Känns jättebra att vi fick med en poäng, även om 2 kom nära
Låst ämne

7639:

Hade varit underbart om det hade visat sig att vi har fått en till vass straffläggare i Topping.
Men det sket sig,
Hade varit roligt om han hade blivit hjälte!
Låst ämne

puffe:

Vi tog 1 poäng
Malmö tog 0 poäng
Låst ämne

KRB:
Malmö tog 3 säkra, krossade Indianerna!
Tar 3 nya nästa match också tyvärr?
Möter Oskars..
Låst ämne

puffe:
Tycker inte Växjö spelar så tråkigt som alla säger, definitivt inte med puck.
Låst ämne

KRB: Hv tog, hur många poäng? Fin dag trots allt
Låst ämne

Tarasov: Bra poäng ikväll mot ett sånt bra lag!
Låst ämne

Monno: Jag tycker Berg har varit bra, men håller med... Där var han upp och köpte korv. Han måste ju gå på kropp där om han ska göra så där, ovanligt o se för han är ju inte rädd för att tacklas
Låst ämne

Tarasov: Ja, hur mäter man tråkighet? Dom har gjort drygt 30 mål mer än oss, så vi ska nog inte gnälla innan nästa säsong , i alla fall. men vi gör det jävligt bra, att hämta in en poäng mot Växjö i sista perioden är mer värt, än en simpel poäng vi fick
Låst ämne

Costanza: Precis, poäng mot ett bra lag, är bättre än att förlora med 1-4 i Ängelholm. Inget är avgjort, men vi vinner tid, trots allt
Låst ämne

Dickisson:s agent pratar fortfarande med Hinken

- Inget är påskrivet men jag älskar att vara här,säger Dickisson
Låst ämne

Smurfen: Lite svårt med sömn ikväll, men känns ganska bra att vi fick med oss en poäng på plussidan mot HV, mer en bra kväll, trots allt
Låst ämne

Smurfen: Är inte Dickinson en kopia av Mr Bean? fast bättre hockeyspelare såklart
Låst ämne

puffe:
Det som stannar på.min näthinna efter den här matchen är följande 3 puckar;
🌑 Lassis alla monster-räddningar.
🌑 Lassis billiga tavla där han släppte växjös 3: e.
🌑 Den pinsamma utvisningen som domaren tar på Ranta där Växjö får kvittera till 1 - 1.
Låst ämne

Silly: Min summering då.

Lassi är det bästa Hinken funnit, tvåa är Ranta, trea Sam the man.

Nu börjar jag äntligen tro på att vårt allsvenska lag är med även kommande säsong, men Real HV kan fortfarande vara jävliga
Låst ämne

puffe:
Hans dubbelgångare heter Darin.
Uppladdat:

0x600-darin11.jpg

0x600-imagesjpeg-1_0.jpg

Låst ämne

Silly: En annan dubbelgångare, Danny Boy ser ut som en ung Wernblom, men sen tar likheterna slut, tyvärr
Låst ämne

puffe: Lite fler poäng tack
Låst ämne

Silly: För varje match Oskarshamn förlorar kommer de närmare en vinst, varför inte på torsdag? 🙂
Låst ämne

Keriksson: Tror faktiskt deras vinst kommer på torsdag. De har spelat lite bättre på sistone.

Tar vi poäng på torsdag så vågar jag nästan slappna av inför de sista omgångarna.
Låst ämne

KB: Inför kvällen skulle HV plocka in minst 7poäng mot oss, på 7 matcher.

I nuläget ska dom plocka in minst 8 poäng på 6 matcher. Marginalerna krymper lite smått
Låst ämne

puffe: Är det inte rentav 9 poäng på 6 matcher nu? Då hamnar de på samma poäng och kan ev. passera via målskillnad.
Låst ämne

*1921*: Jo, men litar inte på mål, vinner HV mot oss med, typ 5-0(vilket jag inte tror) så är målskillnaden borta, ser gärna att vi har poängen till godo :)
Låst ämne

hockey_21: Förstår att han reagerade sådär? Visst, ta en femma spearing men det är noll skaderisk. Att dra en plockhandske i huvudet på någon bakifrån är på gränsen till mordförsök.

Räknar med Bertuzzi-längd på det här straffet. Gissar på ~20 matchers avstängning.
Låst ämne

Bad_Brett: Nästan Deveaux-vibbar på Armalis igår.
Låst ämne

puffe: håller med men blev förvånad igår när jag kikade på hans statistik,. han ligger ju inte i topp direkt. Sen att vara målvakt i ett allsvenskt lag lär ju inte vara bästa förutsättningarna för en målvakt att ha grym statistik men blev ändå överraskad. Jag följer inte shl särskilt mkt utöver Modo men min känsla var liks att han var minst topp 5, kanske topp 3.
Låst ämne

Keriksson: Iko kan vinna resterande mot våra botten konkurrenter.
Låst ämne

Hakning-Henrik: jag vägrar tro att dom vill gå in i ett kval med typ 20 raka förluster....lär sprattla till på slutet
Låst ämne

grimiss:
Frågan är om de kan.
Låst ämne

Tarasov: Exakt. Det är inte så att Oik förlorar pga bristande motivation, de är helt enkelt sämst. Vad gäller er kan jag garantera att ni kan släppa kvalstrecket, för er handlar det om det övre strecket. Och skulle ni nå över det blir ni laget ingen vill möta i en åttondel, allra minst vi. Samt tidernas succénykomling. Eftersom jag är motståndarsupporter kan jag skriva detta utan att det är en jinx 👍
Låst ämne

Tarasov: Intervju med Josh. Jag hade lätt betalt en slant för att han ska stanna.
Låst ämne

Rödluvan: Låter rätt lovande med #23 enligt denna intervju? Gäller bara att vi säkrar kontraktet är min tolkning?
www.allehanda.se/2024-02-27/det-ar-galet

"Till sist, vad händer med Josh Dickinson i framtiden?

– Inget är klart, men min agent och Henrik (sportchefen Gradin) pratar och vi får se vad som händer de närmaste veckorna. Jag älskar att vara här men inget är påskrivet.

– Det är ”business” från båda sidor men just nu är det fokus på att avsluta den här säsongen på bästa sätt, säger Josh Dickinson avslutningsvis."
Låst ämne

Olli Nomadinen : uppenbart att du vill få oss att slappna av så att chocken blir max när vi hamnar i kval på målskillnad och torskar mot Oskars på det mest osannolika sättet.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Tack tack! Hoppas innerligt att du får rätt. Men om HV tar 3 poäng på torsdag skiljer bara 6 poäng mellan lagen med 5 matcher kvar och sedan har vi Frölunda borta. Ett högst troligt scenario tyvärr. Brukar bli så när lag bara måste vinna och satsar allt.
Tycker nog att folk här på forumen verkar ta ut lite för mycket i förskott.
Låst ämne

hompa90: Så har han dock sagt i alla intervjuer. Låter som att han behöver ha rätt bra betalt i framtiden för att stanna.
Låst ämne

« · 2660889 · »

FATAL ERROR! The page could not be loaded. Try again...