1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515528 inlägg · 4114 ämnen

MODO Hockey - VF, 2008-10-16

« · 1075012 Till forumet

MODO Hockey - VF, 2008-10-16
Skador imorgon: Svartvadet, Timander, Yetman, Steen, Forsberg.

Salle redo för spel dock.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - VF, 2008-10-16
shinzawai: YETMAN????????? är han skadad???????????
Kommentera

shinzawai:

Det känns som läge för lite klipp och klistra, faktiskt.

"En olycka kommer sällan ensam heter det. I MODO Hockey kan man verkligen skriva under att det stämmer. När väl skadesidan började se riktigt ljus ut brakade det till rejält.
Märkligaste skadan råkade jättebacken Mattias Timander ut för.
I sista bytet mot Luleå - i kamp med Bartecko - fastnade "Timmys" klubba i målnätet och han körde skaftet rakt in i ena ljumsken.

- Det kunde ha gått riktigt illa, men nu verkar det röra sig om en lindrigare skada, men något spel mot Frölunda i veckan är inte möjligt, säger Magnus Håkansson, massören.

Borta från spel är också Oscar Steen (ryggskott), Tobias Forsberg (ljumske) samt nyanlände Patrick Yetman.

Skadad efter mötet med Luleå Hockey är också lagkaptenen Per Svartvadet. Han stod över träningen och fick i stället sitt sargade högerknä omlindat.

- Men som jag känner det kan jag spela på torsdag om jag nu tillför något, säger "Svarten".

Ljus i mörkret: Andreas Salomonsson tränar bra och är klar för spel enligt massörer och läkare."

Kul skadeläge.
Kommentera

Timmy bör åka mer knapplift för att förhindra dessa skador
Kommentera

knaskamilla: Det skulle vara intressant att höra om vi har någon mer junior vi kan kasta in. Vad säger de som följer J20?
Kommentera

Svartvadet verkar inte uteslutit spel i morgon, tolkar jag texten som.

Vad det gäller juniorer så har vi väl ingen som kan ersätta rutinerade spelare som Yetman, Svartvadet och Timander. Men Erik Persson är ju sjunde back, Mattsson har spelat i år i ES, Espeland spelade flera matcher i fjol i ES och så skulle jag gärna se hur en spelare som Simon Cederborg-Nilsson klarar sig i ES.

Kommentera

Wayne Gresky: Mattsson SKA få spela, annars jvl.. Han såg bra ut när han fick chansen mot Rögle.
Kommentera

Poffa: Jag säger att Tim Weber också borde få chansen att visa upp sig. Bra skott och rivig spelare, Simon Cederborg-Nilsson är i mitt tycke inte mogen uppgiften ännu.

Fast jag har ju haft fel förr då det gäller juniorer. Jag var ju en av dom som en gång i tiden hyllade Dallas när han kom upp i a-laget.

Se hur det gick.
Kommentera

Poffa: Kan sedan Jens Westin få gå bort sig gång efter gång på backplats så tycker jag definitivt att Eric Persson borde få chansen. Tycker att han var den som såg hetast ut på de isträningar jag såg i augusti.
Kommentera

Salle in. Steen, Yetman, Timmy, Forsberg och kanske Svarten ut. Tack för den.

Fan, trodde ju på fin timing gällande Salles comeback och Yetmans debut.
Kommentera

MODO Hockey - Frölunda
Swedbank Arena
2008-10-16, kl 19:00

Matchinformation »

Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski).
Backar:
2 Jens Westin
4 Mikko Kurvinen
5 Hans Jonsson
7 Eric Persson
18 Per Hållberg
41 Victor Hedman.

Forwards:
9 Magnus Wernblom
10 Per-Åge Skröder
11 Thomas Enström
13 Marco Tuokko
15 Andreas Salomonsson (litet frågetecken, avgörs efter matchvärmningen)
24 Niklas Sundström
29 Andreas Molinder
36 Mats Zuccarello Aasen
39 Per Svartvadet (litet frågetecken, avgörs efter matchvärmningen)
79 Fredrik Warg
81 Ville Snellman

Kommentar
Harri Rindell:
Det är i motgång som man prövas
Klart att det inte var vidare muntert hos MODO Hockey efter matchen mot Luleå. Två raka förluster följdes av en svag insats spelmässigt sett, men likväl två poäng.
- Det är så man måste se det också, säger coachen Harri Rindell. Det går inte att måla allt nattsvart även om jag är den förste att erkänna att inte mycket fungerade senast.
Som om det inte var nog med det. Nu handlar det också om skador ? massor av skador.
Backarna Mattias Timander och Pierre Hedin är ur spel, liksom forwards Oscar Steen, Tobias Forsberg och Patrick Yetman.
- Ingen önskesits precis, men det är i motgång som människan prövas. Nu blir det att kämpa och ge allt för dem som är speldugliga.
Efter den lätta rehabträningen på onsdagen hade laget ett långt s k videomöte, där en hel del påpekades.
- Framförallt måste vi tillbaka till grunderna, back to basic.
Med tanke på skadeproblemen finns det förstås inga chanser för MODO- ledningen att presentera något lag mot Frölunda förrän efter matchvärmningen på torsdagen.
Här i alla fall de som är klara för spel:

Noterbart om laget
Noterbart är
att de här spelarna är helt ur spel:
Mattias Timander (ljumske), Pierre Hedin (sjuk), Oscar Steen (ryggskott), Tobias Forsberg (ljumske), Patrick Yetman (överkropp).

Lagkaptenen Per Svartvadet vilade träningen på onsdagen och såg till sitt skadade knä i stället. Som det ser ut spelar han mot Frölunda.
Andreas Salomonsson, som inte spelat sedan premiären borta mot Linköping, sett oförskämt pigg ut på träningen senaste dagarna. Som det ser ut kan han också spela.

MODO var ytterst nära en trepoängare mot Frölunda borta tidigare i höst. 24 sekunder före ordinarie tids slut kvitterade Frölunda, som också tog bonuspoängen genom att göra 3-2 (Andreas Holmqvist) då 20 sekunder återstod av förlängningen.

Backbröderna Oscar, född 1986 och Victor, född 1990, nu för första gången möts i seriesammanhang i Örnsköldsvik båda med nummer 41 på ryggtavlan.
Kommentera

NordaBoy: vi hoppas att salle kan lira samt svarten oxå! känns som de kan behövas! Nu får några junisar iaf. chansen att visa upp sig!
Kommentera

Berka: skicka Göteborgs gänget ner till Kvalserie plats nu.
Kommentera

4970 biljetter sålda...kanske blir över 5000 i alla fall då?
Kommentera

knaskamilla: synd att publkien sviker det är nu modo behöver dom som mest
Kommentera

men det är inte så konstigt då modo spelar uselt
Kommentera

knaskamilla, 3 till som kommer till matchen ikväll. Det blir nog över 5000
Kommentera

spud:

Usch, jag har en otäck känsla av att Salle kommer att gå sönder snabbt igen.
Kommentera

knaskamilla: Jag har riktigt bra känsla när det gäller honom, för kvällen åtminstone. Så glad som han var i intervjun med hasse har han inte varit sen guldet. Och när salle är på humör då händer det grejjer.

Dock har ju alla som blivit intervjuad av hasse gjort plattmatcher efteråt.
Kommentera

spud: Kanske Hasse ska börja intervjua motståndarna istället?
Kommentera

Hawerchuk: Jag vet inte, om man tittar på luleå matchen så blev 2 bleka insatser bara ett sömnpiller. Så receptet är nog att försöka vässa modo och inte sacka ner motståndarna.
Kommentera

EXTRA EXTRA

Salle, Timmy och Svarten spelar!
I all bedrövelse med många skador och så hittade vi flera ljuspunkter vid dagens matchvärmning inför matchen MODO Hockey mot Frölunda.

Andreas Salomonsson, den snabbe forwarden, är spelklar och gör sin första match i höst sedan premiären borta mot Linköping.
- Jag har knappt gjort annat än suttit på testcykeln och ordet rehab vill jag inte höra mera, säger "Salle", spelsugen till tusen.

Salomonsson spelar i en kedja med Per Svartvadet och Magnus Wernblom.
- Rena ungdomskedjan, säger han själv.

Därmed förstår ni att kapten Svartvadet spelar också, liksom jättebacken Mattias Timander som skadade sig i sista bytet i tisdags.

Glädjande besked förstås.
Borta helt är dock Oscar Steen, Patrick Yetman, Tobias Forsberg, Tommy Wargh och Pierre Hedin.

Så här ställer MODO Hockey upp mot Frölunda i kväll:
Målvakt:
Karol Krizan
(Michal Zajkowski).

Backar:
Victor Hedman,
Mattias Timander

Hans Jonsson,
Per Hållberg

Jens Westin,
Mikko Kurvinen.

Extraback:
Eric Persson.

Kedjor:
Per-Åge Skröder,
Niklas Sundström,
Mats Zuccarello Aasen

Andreas Salomonsson,
Per Svartvadet,
Magnus Wernblom

Marco Tuokko,
Fredrik Warg,
Ville Snellman

Thomas Enström,
Andreas Molinder,
Joakim Mattsson
Kommentera

Se nu för faen till att spöa Kofösarna så kvällen blir lite rolig, i alla fall. Frisco, är du snäll och skickar matchrapporter på jobbmobilen, så jag får lite info där jag står och fryser?
Kommentera

Poffa: Kofösare... Buffelrunkarna menar du väl. :-)

Annars är jag med dig. Förutom på den där punkten med matchrapporter, står och fryser. Osså hoppas man på att vi kan få igång webradion åtminstone.

Kommentera

Salle: Hörrödu, jag har hört att du snart ska gå sönder igen, stämmer det? Är det åtskruvarfingret som hoppar ur?
Kommentera

Paddan: Dra du åt Jämtland din vikariedj-l... :-)

Kommentera

Salle: skönt att du ska lira ikväll ;)
Kommentera

AM har rapporterat att det är triangeln, rektangeln och kuben som dömer idag.
Kommentera

Bisterfinnen:

Eller hur Bister, hur fan kan man få för sig träffa kompisar matchdag. Nej, undra om man ska ta och överväga skiljsmässa?
Kommentera

Jens Westin och Mikko Kurvinen.

Ena dagen känns det som vi har seriens bästa backar, varpå någon dag senare känns de stappligare värre.

Nog tycker jag att Hållberg och Timmy borde kunna lyfta sig. De borde normalt gå in på 10-bästa listan av backar i ES, kanske även Victor.
Kommentera

hellge:

Nu är jag inte riktigt med, men visst. Hockey är viktigare. Som du brukar säga, Sveriges Viktigaste Lag.
Kommentera

bisterfinnen:

Jo jag menade bara att det finns en inbyggd outtalad konsensus i alla hushåll i Örnsköldsvik att aldrig, aldrig boka in en något samtidigt som det är match, så att den hockeyintresserade maken/makan måste vara hemma.

Med andra ord. FRUN ÄR BORTA, SÅ ATT JAG MÅSTE VARA HEMMA, AAAAAH!!!!
Kommentera

bisterfinnen:

OH YES! CHEF SKRÖDER, smack uppe i nättaket.
Kommentera

bisterfinnen:

1-1, jävla turmål.
Kommentera

hellge:

Och ack så ensammen här på forumet :-D

Haru inte köpt matchen?
Kommentera

bisterfinnen: Inte är ni så ensamma som ni låter. Varken hemma eller på forumet. För nu är jag här och hoppas kunna följa resten av matchen med er och via webradion.

1:a perioden hörde jag första minuten sen vart det spring... till ställen där ingen radiosport nådde heller. :-(

Det låter ju bra att VF verkar "ha köpt klubborna på ÖB" som radioreportern sa.

Kommentera

Salle:

VA, ingen radio på dass? Dålig planering.

Jag har ju alla världens kanaler, bara för att kunna se på hockeyn, men idag så går ju matchen på C+ så idag är det en dålig affär för mig.

Bra stämning i Swedbank trots publiktapp och framför allt en fruktansvärd trogen-supportertapp.
Kommentera

bisterfinnen:

Köpt match? Jo, men jag får ju inte vara där. Hör du inte hur grinig jag låter?
Kommentera

hellge:

Jorå. Syyrkoppe. Nu måste jag springa, PR32 kallar.
Kommentera

Salle:

PR32?

Är det nån kompis till 3po?
Kommentera

hellge:

1-1 turmål?

Kurvinen och Westin gick ju bor tsig å det grövsta....
Urk!

Jaja, nu får vi hoppas på mål i PP!!
Kommentera

bisterfinnen: På dass är det inget problem. Inte med radion i alla fall. ;-)
Men det finns många andra skitställen...

Hellge: Nä det tror jag inte men CP30 och PR32 har nåt gemensamt. Deras stela kroppspråk när PR32 rörde sig utanför målområdet. Huvva sicken mardrömsframkallare.

Kommentera

Gidde:

Jag ser inte matchen, jag gissar bara :)
Kommentera

hellge:

Kolla reprisen sedan så får du se.
Jag är livrädd när dom är inne samtidigt...
Kommentera

Gidde: Mål i baken med 42 sek under kvar av perren och som första låt i pausen "Another one bites the dust"...

Känns tungt. Fast nu har vi ju klarat av en 2:a period utan att klappa ihop totalt så hoppet lever.

Kommentera

Gidde:

Jo, det är lite hönsgård.

Det var ju snack om MB30, att det var kaxigt, men det är ju bara en väldigt sen efterapning av en annan gigant. Bäst i karriären, när han sopade med målvaktsspaden likt en curlingslav för att pucken skulle gå till icing.

Sämst i karriären... Genomklappningen 99...
Kommentera

Salle:

Inte i tvättstugan väl. De ä väl int mannlitt?
Kommentera

bisterfinnen: Nä en annan SLITER för fullt för brödfödan.
Har knappt kunnat sitta ner och lyssna på webradion nånting under denna match.

Sen när det kommer till manlighet så är ju inte jag en sån där som  jagar, kajakpaddlar, sportdyker, brottartränar, pulsklockcyklar mm som vissa andra man känner... :-)

Kommentera

Salle: Men du är foxxare :)
Kommentera

« · 1075012