J F K:
Verkligen. Skulle kunna bli en bra forward på SHL nivå. Han vill vi se mer av under säsongen.
Tycker att Nättinen varit bra idag (inte bara pga målet) men känns som han får upp farten mer och mer.
Sedan har jag varit kritisk till Roche i defensiven, men han har minimerat misstagen, trots att han idag bjudit på ett 3 mot 1 läge där han dribblade i mittzon och fastnade. Men känns som han nu gör betydligt mer bra saker än dåliga, vill dock att han ska våga skjuta i PP.
J F K:
Matchstraffet var såklart korrekt eftersom Jensen:
1) Har tid och möjlighet att undvika tacklingen
2) Träffar _först_ i huvudet
Det finns emellertid en rad förmildrande omständigheter:
1) Tacklingen kommer i en nord-syd-situation
2) Kraften är inte riktad uppåt
3) Det är ingen blindside-tackling och även om Flanagan stirrar ner i isen måste han vara medveten om att han befinner sig i en position där det är troligt att han kommer åka på en tackling
Som sagt, 1-2 matcher gissar jag på.
J F K:
Vi skulle offrat någon från fjärdekedjan (Öberg kanske) att reta upp Tollefsen och gå en fight så dom får rulla på få backar resterande del av matchen.
Nej det är en konstig nivå, att vi inte fått något PP med oss efter fem-minutaren.
Rytter:
Vad hände framför mål egentligen? Såg ut som en crosschecking i huvudet. Vi ska vara väldigt glada att det inte blev 5-mot-3 där.
Å andra sidan är det helt bisarrt att domarna anser att Färjestad, utöver matchstraffet, inte har gjort sig skyldiga till en enda utvisning. Och då har vi armbågar i huvudet, crosscheckingar i ryggen, trippingar etc. att välja bland.
NuMo:
Det ser ut som vanligt. Vi ligger på i 5 mot 5 och gnuggar på bra i offensiven, får inte utdelning och är på väg att tappa matchen genom att ta utvisningar eller klanta till det i egen zon.
Rytter:
Vad håller vi på med egentligen? Vi gör ju allt för att bjuda in dem. Måtte vi inte lyckas.
Monno:
Tyckte domarna också att en 5:a var för mycket för tackligen. Är ett par domslut som inte gått vår väg här i andra som man gärna skulle sett ett PP för.
Bad_Brett:
Vettig åsikt kring tackligen. Skriver under på det.
ULTIMAVICI:
Fan! Jag had helt glömt bort att Nylander spelar med oss, men nu "röck" jag till.
Monno:
Kan tänka mig att han får en match eller så. Tycker inte att den är speciellt ful, bortsett från att huvudet är den huvudsakliga kontaktpunkten.
En sak vi inte får glömma är att tacklingen kommer i en nord-syd-situatuon. I de fallen ligger fortfarande ett stort ansvar på puckföraren. Blir det mer än två matcher blir jag väldigt förvånad.
Redigerad kommentar
Monno:
Flanagan tittar ju inte neråt som det ser ut i alla fall, utan har sin normala åkställning framåt, men han kan inte komma undan tacklingen.
Monno:
Bra länk, mer i huvudet än så där blir det inte.
J F K:
Inte fulare än Forsbergs men nu måste SHL göra något åt detta, det är ju minst en fulsmäll i varje omgång, mer än i NHL och där är det trettio lag.
Bad_Brett:
Enorm byte på Kempe vid målet. Tajmingen vid positioneringen, så att backen kunde passa enkelt. Han trampar upp farten och tar fint in pucken i offensiva zonen. Sedan en läcker pass till Kauppinen, som även han får glänsa.
Kauppinen gör nog sin bästa period offensivt sett. Han är mer med i det offensiva, nu när han får spela med Roche.
J F K:
Funderar på om det kan vara läge att låna ut Ullmark till Timrå i några matcher. Norja har stått samtliga matcher och skulle nog må bra av lite vila. Ullmark å andra sidan är helt ur slag och skulle behöva få göra några riktiga stormatcher.
Snyggt mål.
Monno:
Så den på Possler var fulare än en axel i huvudet som renderar i hjärnskakning så kraftig att man krampar och åtskilliga besök hos tandläkaren p.g.a utslagna tänder.
Jensen har ingen anledning att gå mot huvudet där.
Det som är fult är att det är en situation som man som tacklare kan kontrollera, man kan vara noggrannare där.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar