I omgång tre den här säsongen handlar det om säsongens första länsderby för MODO Hockey. Trots debaclet i Mora förväntar sig coachen Harald Lückner en riktigt trevlig eftermiddag.
- Ibland bara känns det så och just så är det nu, säger han. Nu gäller det bara att vara på tå från början. Det får vara slut med att lämna handicap som vi gjort i två matcher i rad nu.
I hemmapremiären mot Djurgården hämtade MODO in 2-4 i sista perioden som till sist blev seger 5-4 med Magnus Wernblom som segerskytt.
- Men nu hade Mora 4-0 18 sekunder in på andra perioden och det blev lite för mycket, men vi var ruggigt nära att kvittera i slutsekunderna.
Förberedelserna en lördagsmatch hemma?
- Vi samlas vid nio och sedan är det frivillig isträning. Vill man jogga eller göra något annat så är det okay. Sedan käkar vi tidig lunch tjugo över tio och därefter är det bara att ladda. Som vanligt blir det matchsamling två timmar innan nedsläpp.
Ingen fara med skadade backen Tommy Wargh?
- Han är klar för spel, liksom övriga gänget.
MODO får dock klara sig utan avstängde Per-Åge Skröder ytterligare en match.
- Bara att gilla läget, nu har vi de spelare vi har att tillgå.
Målvakten Karol Krizan plockade du ut efter 3-0 i mora.
- Inte för att Karol var dålig, tvärtom. Men jag ville ha en förändring till stånd och för de som eventuellt undrar jag intyga att Karol aldrig varit så förberedd och bra tränad som just inför den här säsongen. Så vad det gäller den sidan är jag inte ett dugg orolig.
Du väntar till matchdagen med det definitiva laget.
- Ja, vi funderar på lite ändringar. Dels för att vi inte fick chansen att testa det vi ville under försäsongen, dels för att vi inte är nöjda med det vi presterat så här långt.
Men bara det faktum att Timrå IK står på andra sidan borde väl betyda generalskärpning.
- Självklart!
Noterbart 1: Inga skador, men Per-Åge Skröder avstängd ytterligare en match efter tillbudet i premiären.