1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00

« · 915463 Till forumet

Sv: MODO HOCKEY vs TIMRÅ IK 29/9 2007 15.00
Icing-Ove: Det beror nog på vad man väljer att se, alternativt bortse ifrån. Allt är inte guld som glimmar.
Kommentera

Icing-Ove: Jodå, men jag ser framemot nåt riktigt riktigt roligt. :)
Dock inte att förringa det roliga man upplevt med Timrå genom åren.
Kommentera

Spelar ingen roll vilka andra matcher man tittat på den här säsongen så har man fått sett snabbare spel och spelare som inte behöver stå still för att kunna lägga ett pass som om inte är på klubban i alla fall så nära att medspelaren kan ta emot den. Modo har lyckats med sådant spel i 3e perioden mot Djurgården och en kort stund mot Mora och TImrå. Men mot TIK så såg man till att åka på en utvisning direkt när man fått upp farten. Skulle tro att snacket om att de gamla tränat hårdare än någonsin förut är endera bulls-it eller så har det fått de gamla att göra av med för mycket energi att de inte orkar med matcherna. Kanske dags att låta dem vila lite extra eller att ge dem en powerbar.

Nu bör man väl inte behöva vara orolig då de som varit bland de sämsta ändå är de stora namnen och de kommer säkert komma igång. Men samtidigt så var det säkert just det som frölundafansen sa i början av förra säsongen.

Kommentera

MorganaLefaey: Grabbarna kommer igång, vi får ju endå ha i åtanke att man inte spelat med fullt lag under någon träningsmatch samt att Susse och Timmy spelat 3 matcher nu. Det tar ett tag innan man kommer in och hittar rätt i positioner osv. Men när serien är slut så kommer Modo ligga på slutspelsplats.
Kommentera

Cyklob: Spelade Sundström igår? Såg honom inte på hela matchen.
Jag trodde inte han var med, ärligt talat.
Kommentera

Hahl Bundy: Det var många i Modo som jag inte heller trodde spelade matchen i går och Sundström är en av dom. Men så här är det i hockeyn alla lag får ju någon svacka eller motgångar någongång men man kan inte lägga sig ner och grina för det. Det är bara bita ihop och komma igen.
Kommentera

Cyklob: Nej, ni kommer igen, helt klart.
Men jag blev så förvånad bara, över Sundström.
Kommentera

Hahl Bundy: jo det förstår jag, det var nog många som höjde på ögonbrynen. Men som jag skrev nedan och jag vill inte skylla på det men, han missade ju endå hela försäsongen och har spelat 3 matcher nu och samma gäller Timander. Så jag tror nog att efter nån match till kommer dom vara inne i det här igen.
Kommentera

Vad timrå spelarna försökte fuska .vid varje icing så försökte alltid nån att byta innan avbåsningen kom eller direkt efter ..Jag vet inte om dom lyckades nån gång
Kommentera

Vafan, även om vi vann guld ifjol spelade vi inte så bra hela säsongen, lätt att glömma. Men nu får Krizan täppa till lite igen så att modo inte ersätter krizan med kristan.
Kommentera

spud:

Instämmer, i 80% av hemmamatcherna så var spelet helt enkelt skit. Visst är det en styrka att ta poängen utan att övertyga spelmässigt men om man utöver det inte har någon grundidé att luta sig tillbaka mot så är man ute på jävligt djupt vatten.
Kommentera

Gusse: Antingen tar man bort regeln, eller så inför man någon sorts straff vid upprepade försök att bryta mot regeln.
Kommentera

Gusse: De försökte väl ett par gånger tror jag. Sanny Lindström vid ett tillfälle, den andra gången missade jag vem det var. Jag tyckte mest det var roligt, för värt att prova var det nog allt. Man vet ju aldrig hur "med" domarna är. Det här är ju en ny regel. Klart att spelarna vill testa och se om det går. Det går väl att nämna fler saker än det här som spelarna gör betydligt oftare i försök att lura både domare och regelverk.
Kommentera

Dream Team: Om man inte lyckas fuska så kan man väl se till att få snyta sig eller vad nu Backlund gjorde som tog sådan tid. Riktigt smart tilltag men ack så irriterad man kan bli. De som inte skulle få byta lyckades ju få vila i 4 minuter eller något.

Kommentera

Dream Team & AM: Väntar bara på att se FBK:s försök.
Kan väl se se ut nåt sånt härna.

Hela bänken hoppar in på isen för att förrvirra linjemansstackaren eller nåt liknande.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag kan förstå irritationen. Jag skulle ju reagerat på precis samma sätt i samma situation för mitt eget lag.
Kommentera

Dream Team: Det är bara det att det blir så irriterande när det är uppebart , nog vet jag att modospelarna säkert försöker med samma sak också.

Det hjälper liksom inte att skynda sig, för i det ögonblick pucken är slagen får man inte byta.
Kommentera

Salle:

Du hann före mig. Är det något som får blodet i mig att koka så är det färjestadstrollens djä-la byten. AAAAAAAAAAAAAH!
Kommentera

bisterfinnen: Hann före... Detta faktum dryftades redan på jippomatchen/isträningen för nån månad sen.
Kommentera

Salle: Du är flera år för sen.
Kommentera

« · 915463