1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO - HV 71 24/10 -05

« · 600939 Till forumet

MODO - HV 71 24/10 -05
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
24 Vladimir Sicak

7 Jesper Damgaard,
32 Tobias Viklund

8 Oscar Hedman,
6 Tobias Enström.

Forwards:
89 Jan Pardavy,
16 Rastislav Pavlikovsky,
13 Morten Green

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

11 Pasi Tuominen,
40 Magnus Gästrin,
19 Mikael Pettersson

18 Peter Öberg,
4 Mattias Hellström,
22 Tommy Enström.
Kommentera

Sv: MODO - HV 71 24/10 -05
Bara två MODO poäng de två senaste matcherna. Ändå är inte tränare Harald Lückner speciellt orolig.
- Vi måste hela tiden ha realistiska krav på det här laget.
Att vi förlorade i Leksand är inget att skämmas över, hemmalaget var heltaggat efter alla förluster och vilket lag som helst som hade mött Leksand senast hade förlorat.

- Ändå var jag ganska säker på seger sedan vi kvitterat till 2-2.
Tyvärr drog vi på oss ytterligare en onödig utvisning och Leksand kunde trycka in trean.

- Bara att hoppas att vi snabbast möjligt kommer upp på banan igen. Kan vi upprepa spelet vi hade hemma mot Färjestad så kan det bli en riktigt trevlig hockeykväll i Kempehallen igen.

- För tillfället verkar HV 71 vara Elitseriens formstarkaste lag, vi är ju enda laget som besegrat
smålänningara och skriv upp att vi ska försöka upprepa den bedriften.
Noterbart om laget

Noterbart 1.
Landslagsbacken Hans Jonsson ska testas rejält men det avgörs först matchdagen om han kan spela.

Noterbart 2.
När MODO vann med 1-0 borta mot HV 71 storspelade Karol Krizan i målet och skottstatistiken visade 36-15.
Kommentera

Poffa: Dagens pipblåsare i barnkläder

JOHANSSON, Morgan
ANDERSSON, Åke
NILSSON, Klas
Kommentera

AM: Det var som fan, Folkhälso- och socialtjänstsministern ska ut och extraknäcka!
Kommentera

Frisco:

Känns som att det kan bli en sån kväll i kväll. Du vet, en sån där Kempis förvandlas till lejonets håla och 4000 personer som en stor kör visslar Mr Morgan tillbaka till förra veckan.

Gud, så kul det kan bli.

Kommentera

Poffa:

4000? Du tror det kommer såpass många, alltså?

Angående det sista i ditt inlägg skulle jag vilja påstå att det kan bli väldigt o-kul också. Nog för att det kan vara kul att tillsammans i kör dissa en person, men jag föredrar nog ändå en bra och rättvis domare. Med koll på reglerna.
Kommentera

knaskamilla:

Man kan ta en förlust, bara man har fått chansen att bli riktigt förbannad på de i tvärrandigt. För övrigt så tror jag att det kommer 4044 personer i kväll, det är ju ingen TV-sändning.

Kommentera

Poffa: Någon som har en aning om ifall han den där Hasse, som lyfter stenar på Dekarsön och är så snygg, kommer att spela ikväll?
Kommentera

5 senaste mellan MoDo och HV71.

2005-10-04 HV71-MODO 0-1
2005-02-26 MODO-HV 71 5-1
2005-01-22 HV 71-MODO 4-5
2004-11-30 MODO-HV 71 3-1
2004-10-26 HV 71-MODO 3-5
Kommentera

Poffa: Hur var det där med terendbrytarmodo nu igen?
Kommentera

Frisco: Trend.. ja, jag kan.
Kommentera

Frisco:

Vi bryter alla trender utom trenden att bryta trender. Det vore dock trendigt om vi kunde bryta trenden att vi bryter trender.

Kommentera

Poffa: Är det trendigt eller otrendigt att bryta trender? Trenden vad gäller #44 håller då i sig. Vi har tagit poäng i alla de hemmamatcher denna säsong då jag burit den tröjan. Wilde får tydligen, precis som i Hersey Bears, vänta på debuten.
Kommentera

Paddan:

Va fasen, tänker du ta #44 i kväll? Då får väl jag använda mig av Damgaards vita tröja.

Kommentera

Poffa: Jepp, man måste ju vara konsekvent, har jag hört sägas.
Kommentera

Paddan och Poffa: Jag vet inte vilken tröja jag ska ha ikväll.
Kommentera

Frisco: Fråga mig vetja!
Kommentera

Frisco: Den där lila mohairtröjan med "I love Human League" skrivet i paljetter?
Kommentera

Paddan: VA!!!
Kommentera

Paddan: Nej. Inte ikväll.
Kommentera

Poffa och Pddan: Tröjställningen just nu:

#27 Martin Johansson RÖD 3 röster
#-- Danska Landslaget VIT 3 röster
#24 Conny Strömberg RÖD 2 röster
#21 Forsberg Colorado 1 röst
Kommentera

Poffa och Paddan: Det lutar åt DANMARK i Kempis i afton. Själv hade jag valt Röd #27.
Kommentera

Frisco:

#-- Danska Landslaget VIT 5 röster
#27 Martin Johansson RÖD 3 röster
#24 Conny Strömberg RÖD 2 röster
#21 Forsberg Colorado 1 röst
Kommentera

Frisco: Nysketen, nyäten och nysnyten. Svartens låt, Imperiet - Du skall vara President, på hög volym. Det känns som det blir en bra kväll.

Mot Templet!
Kommentera

Salle:

Dags att klä sig, gå en våning ner och väcka någon och sedan blir det färd mot Kempis.

Kommentera

Poffa:

Väcka...tss... Mot Kempis!
Kommentera

knaskamilla:

Mot soffan, middag och ytterligare ett avsnitt av The Closer.
Kommentera

Mot Webbradion! =(

Ni är ett gäng överprivilegierade avskum som bor där ni bor.
Kommentera

Rätt så skönt jubileum. 1-0 Svartvadet.
Kommentera

Hawerchuk: Man tackar och bugar, verkar som slipstenen dras åt rätt håll i afton.
Kommentera

Hawerchuk: Ser bra ut det här. Fortsätter de likadant blir det 58-0 !
Kommentera

Hyfsad start som sagt.

Va va vad var det? Svart Svart Svartvadet!
Kommentera

Hawerchuk: En till att lägga på hög! Huga, börjar nästan ana oråd...
Kommentera

Mats Edström: Här va´re dött....har Modo månne hemmamatch..*L*..Hela styrkan har ledigt en kväll från HS tydligen..
Kommentera

rupert:
Det märkliga är att det så tyst från gaphalsarna i Nipstan: Kan det verkligen vara så att det en måndag åkte en lillbuss från Sollefteå - Full med långa håriga supportrar?
Kommentera

Hawerchuk: De överprivilegierade avskummen verkar inte ha så värst skoj om man får döma efter ljudnivån.

Sparkasparka:
*Harald
*kompositklubbor i största allmänhet
*hemmatröjorna i synnerhet
*Suckarnas Tempel Kempehallen
*Människorna som inte röstade på att Frisco skulle ha röd Martin-tröja.

Jo just det, sviten som var aktuell ikväll är: bruten.
Kommentera

Bäst ikväll var Pontare.
Kommentera

Usch och fy. Idag var det inte bra. Trots en lyckostart så bidde det inte en en tumme. Men med 9 skott efter 42minuter så...

De tidigare hyllade unga backarna hade inte nån bra dag. HV:s tunga forechecking ställde dom gång på gång och INGEN lösning kunde finnas. Alla forwards låg och fiskade i mittzon och bara tittade på. Att laget sedan halvvägs in i 3:e inser att vi kanske måste jobba för poängen så blev det bättring men.

Enström och pp - Värre såpa än Paradise Hotel. ex med 10 sek kvar av 2:a perioden får han pucken på blå. Skottläge men vad gör pojken. Jo han skottpassar till en Salle som står utanför slottet och dessutom är "felvänd".

Kommentera

Frisco: Väntar förresten med spänning på Poffas totala utdömning av #6 i MoDo. Ska han använda Svensklärarinnan Knas svordomar elelr ska han skriva ett vackert vokabulärt inlägg?
Kommentera

Frisco:

Idag var alla backar under isen. Varenda en. Det enda som slår mig är att Enström måste lida av barnförlamning. 4 sekunder kvar av perioden, han får pucken mitt uppe på blå och bra läge för skott, men han väljer att passa till Horava. Passningen är en studspuck i knähöjd. Lite Tjobba-varning över den, lite lös dock.

Kommentera

Salle: Klarar Salle bara av att spela i en period? Ju längre in i matchen man kommer desto grinigare blir Salle. Han ska vara rejält glad att han inte fick utvisning för den fruktansvärt fula slashingen i knävecket på HVs #77.
Kommentera

Frisco: Jo men den utdömningen/kritiken är ju faktiskt rätt befogad tillsammans med #7, #8, #32 idag. Usch vad jag saknade Hasse idag. Hade behövts en till back som kunde kroppa/proppa. Hade gärna haft en och annan forward som också kunde använda kroppen (och ta INTE upp "tacklingen" som Green gjorde idag).
Kommentera

Frisco:

Jag håller med dig, Pontare var bäst.

Sen undrar jag (jag har ju aldrig ens varit i närheten av att testa att spela hockey): är det så att det faktiskt gör ont att tacklas?
Kommentera

Paddan:

Det borde varit matchstraff för den. Men ingen är förvånad att Morgan J missade den. Han missade det mesta och då han väl tog utvisningar så var det allt som oftast för fel saker.

Kommentera

Salle:

Han tacklades ju i alla fall. Det kan man inte beskylla någon annan i laget för att göra.

Kommentera

Poffa: Fast det är inte på Morgan Johanssons bedömningsnivå som vi förlorar idag utan det faktum att man helt slår av på tempot efter sex minuter av första perioden, börjar försöka spela överdrivet elegant och man är rent ut sagt nonchalanta samtidigt som HV kliver in under skinnet på MoDoiterna i försvarszon. HV dominerar fullständigt och har snabba passningar som, till skillnad från MoDo, hittar till rätt adressat.
Kommentera

Poffa: Du har ju nästan en poäng där. Men nog anser jag att bänkningen av honom var korrekt. För inte blev han skadad eller nåt i 3:e.
Kommentera

Paddan:

Nä, jag skyller på intet sätt förlusten på domaren. Men det är märkligt att man låter Rönnmark stå åt sidan för en bagatell då sånt här spektakel får agera ersättare.

Kommentera

Salle: Det var väl ett sätt att försöka få lite mer tändning i kedjan med Pavlikovsky och Pardavy, fast jag vet inte om det blev så mycket bättre att sätta in Gästrin där, nog för att han normalt sett brukar vara bra på att böka framför mål. Men den här säsongen tycker jag Gästrin mer har gjort sitt bästa för att imitera en fastvuxen man med trädstammar till ben. 

Kommentera

Paddan: Pardavy & Pavlikovski är hockeylirare men nog f-n behövs det än brunkare i den kedjan istället för tacklar-Green. Kanske läge att splitta på Salle och Svarten också. För att ge Salle mer plats/puck om inte annat.
Kommentera

« · 600939