1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507485 inlägg · 4105 ämnen

MODO - HV71 071016

« · 925509 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71 071016
shinzawai: Jo, jag hostade till lite när jag hörde det där också...
Kommentera

shinzawai: Jag  ljuger inte nu och jag ljög inte förra gången. Släpp sargen, för böfveln.
Kommentera

shinzawai: Inte många hataramsor från Timrå-klacken, kanske det hon syftar på...
Kommentera

Poffa:

Största "felet" med Livs NHL-karriär, är ju att han tillhör Detroits organisation.

Får man dessutom ingen större istid i AHL så blir det dessutom svårt att få upp ögonen hos de andra lagen.

Har man också en nyfödd grabb, så kanske det är bättre att vara kung i Jönköping...och spela till sig ett SM-guld till ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, trovärdighet på topp när man i samma andetag kallar Timråklacken för positiva. Tur att hjärnröta inte smittar via saliv.
Kommentera

Poffa: Nu är du ute och ljuger igen. Liv NHL-målis-material?? Man, snap out of it!
Kommentera

Salle: Mia levererade en känga till MoDo-klacken för deras hataramsor, rätt åt dem!
Kommentera

Et tu Brute: Som du skriver, tacka Liv för vinsten. Maken till räddningar är det länge sedan jag såg. Tråkigt att han valde att komma hem (Ja, inte för HV men för han själv) då jag tror att han med lite mer vilja och beslutsamhet lätt hade kunnat ta en plats i ett NHL-lag.
Kommentera

Wayne Gresky: Lokala talkshowen Eftersnack med TullaMaja Fogelberg brukar kunna vara sevärt. Hade Chefen för Öviks Museum och en Star Wars-fan häromdagen.
Kommentera

Hawerchuk:

Det är väl stor skillnad när jag inte ens har skrivit "jag".

En gång till med pronomen i versaler:

"Det ville HAN ha till att Skröder viftade upp med en omvänd? backhand."

Tack! Idag var segern i första hand Livs förtjänst. Oroväckande låg produktion från 3:e och 4:e linerna fortfarande.

Känns som vi kan vara väldigt sårbara under en resa på 55 omgångar och ett slutspel, om bara första och andra formationerna står för poängen.
Kommentera

Mia på tvåan nu, lokalt här iaf.
Kommentera

Kvällens match var helt ok men det slarvades mycket
från båda lagen.Starkt av Hv att vinna uppe i Ö-vik.

Bra första period av Hv som man vinner med
3-1.

En kombination av slarv från Hv håll och en generös hemmadomare
så bjöds MODO in i matchen då MODO fick 5 raka PP.Logiskt så
kom 3-3 som ett brev på posten då det är svårt att stå emot
så många BP.MODO försätter att trycka på och Hv har svårt att komma
i fas med sitt spel.

Tredje perioden försökte MODO trycka på men fick aldrig något
riktigt tryck på bortalaget.Starkt att vinna över MODO i deras
egna kula.
Kommentera

Et tu Brute: Han eller jag. Lite skillnad. Nu fick man gissa sig fram, därav min fundering. Grattis till segern.
Kommentera

Hawerchuk:

Vilket pronomen? Så här skrev jag ursprungligen om kvällen insats:

"Ja, det var mycket svamligt och osammanhängande. Pierre Ledin, typ 30 gånger. Tjatar om tredje perioden, när vi var i den andre.

Var mycket förvånad över att Oskar Steen blev krediterad för tredje målet. Det ville han ha till att Skröder viftade upp med en omvänd? backhand.

Fan, gick killen hem med hund och vit käpp eller? Han borde väl sett bättre eller åtminstone lika bra som vi framför dumburken?"
Kommentera

Frisco:

Hade det varit en gratissändning på SVT eller någon av de andra kanalerna i vanliga utbudet så är det väl ett alternativ.

Nu är ju ppv något jag betalar en hel del för, då tycker jag man kan kräva lite högre klass på kommentatorerna.

Det allra tråkigaste är att jag inte tyckt det varit bra någonstans så här långt.

Kan man inte ens ha en bisittare, som åtminstone kan namnen på lagen? Kan ju bli lite krystat då kommentatorn får sitta där och mala för sig själv. Han har väl betalt för att låta då kanske det inte blir bättre än så här...monolog.
Kommentera

Gusse: Skicka han till Thailand direkt.
Kommentera

Frisco: Lät som om Salle fått ryggskott när han skulle bära upp jäntan sin upp för trappen .Borta en vecka ? eller Har aldrig haft ryggskott så jag vet inte hur det är
Kommentera

Et tu Brute: :) Fint. Glöm inte pronomen nästa gång så slipper vi såna nesliga missförstånd. Idiot tror jag dock inte han var. På fel plats kanske.
Kommentera

Et tu Brute: Ojojoj.... vilka ord. Ett tips är att slå av ljudet nästa gång.
Kommentera

Hawerchuk:

Vi snackar om idioten till kommentator. Det är HAN som inför TV-tittarna är överraskad över att Steen får målet. Det är HAN som försöker övertyga oss andra om att det var en omvänd backhand (vafan det nu är) av Skröder som gav målet.

Det var därför jag undrade om han kanske gick hem med hund och vit käpp. Inte Skröder eller Steen, utan kommentatorn.
Kommentera

Et tu Brute: Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Steen fick målet, och han säger själv när han blir intervjuad att han tyckte det var skönt med säsongens första.
Kommentera

Hawerchuk:

Vad säger Steen? Att Skröder sprätter upp den med en omvänd backhand?

Enligt mina ögon sprätter Steen upp den i nättaket med en vanlig forehand.

Skröder är knästående framför målgården.
Kommentera

Et tu Brute: Tyvärr brukar ju webradion ligga nån sekund efter verkligheten så det kan ju bli lite annorlunda.
Kommentera

Et tu Brute: Steen säger ju själv att han gjorde det. Men det är svårt att avgöra på bilderna.
Kommentera

Bissett19 skrev: "Sitter o tittar lite p slutet av eran match.Vem fasiken är det som kommenterar,det var nog det sämsta jag hört."

Ja, det var mycket svamligt och osammanhängande. Pierre Ledin, typ 30 gånger. Tjatar om tredje perioden, när vi var i den andre.

Var mycket förvånad över att Oskar Steen blev krediterad för tredje målet. Det ville han ha till att Skröder viftade upp med en omvänd? backhand.

Fan, gick killen hem med hund och vit käpp eller? Han borde väl sett bättre eller åtminstone lika bra som vi framför dumburken?

Tyvärr, har jag inte blivit imponerad av någon ppv så här långt...inklusive KA. Tacka vet jag när Challe satt som bisittare på webradiosändningarna.

Det här är för dåligt...

Man kanske skulle göra som på den gamla goda tiden, när TV3 tog över hockey-VM och man heller föredrog radiosändningarna då det gällde kommentatorerna.

PPV+Webradio skulle kunna vara en räddare i nöden. Fast jag har inte hört någon webradio i år, men generellt har det väl lyft sig sedan sr tog över?
Kommentera

En rätt sevärd match och nog MoDos bästa insats. Om man bara skulle sluta att var så givmild och ge bort några mål per match i handikapp så.

Med Salle borta (nån sa skadad?) så var det Skröder som fick rollen som felpassare och sumpare, Norrmannen hade inte sin bästa dag.

Det hade väl inet Kuben heller som tydligen ansåg att det var nån slags frizon framför Stefan Liv. För där fick HV-backarna göra vad f-n som helst. Speciellt om dom gjorde det på Werner.
Kommentera

scim:

Ja, för en gångs skull (i höst) kändes det faktiskt hoppfullt. Det kanske är på väg att ordna upp sig. Eller också berodde det bara på att vi mötte ett bra lag.
Kommentera

Säsongens bästa match. Fart, fläkt, tacklingar och jävlar anamma. Bara en storspelande Liv och ett par slarviga byten står mellan MODO och segern.

HV är duktiga, seriens bästa lag utan snack. Spelar MODO så här mot övriga lag vinner man matcherna, utan problem.
Kommentera

Martin S:

Det var ju oxå ett namn;)

O kanske får kanske #14 i Brynäs samma smeknamn framöver.
Kommentera

Bissett19: Bojan Månsson kommenterade matchen ikväll.
Kommentera

scim: Men som de brukar säga, poängen kommer radioaktivt...
Kommentera

Hawerchuk:

Instämmer, bästa matchen för i år, tyvärr gick inte resultatet vår väg.
Kommentera

Nåväl. Det var den bästa Modoinsatsen jag sett i år. Extra surt då att vi inte får med oss en poäng. HV stänger till mittzon bra i sista, och överlag gör dom en fin bortamatch. Med med lite mer skärpa hade vi vunnit komfortabelt.
Kommentera

Hawerchuk: Du har helt rätt. Med tanke på att han verkade ha bättre kunskap om MoDo än om HV så kanske det var lättare för en modoit att tåla honom. Tycker att det dock är en brist när kommentatorn inte kan domartecknen utan måste vänta på speakern...
Kommentera

Bissett19: Nej. Jag sa inte att han var bra. Bara osämst.
Kommentera

Hawerchuk:

Djiiisuuus.Du måste skämta aprillo:)
Kommentera

Bissett19: Jag har hört betydligt sämre. Av de fyra matcher jag sett hittills på PPV var det här den klart bäste.
Kommentera

Piss.
Kommentera

Bissett19: Fråga inte mig, jag har bara lyssnat på webradion. Men nu när House börjat har jag övergett webradion också.
Kommentera

Paddan:

Sitter o tittar lite p slutet av eran match.Vem fasiken är det som kommenterar,det var nog det sämsta jag hört.
Kommentera

Paddan: Måste ladda upp med lite positiva tankar inför 3e.

Steens dragning i pp när han lurade varenda en är ruskig. Sen så gillar jag när man gång efter annan lyckades spela runt HV i 5 mot 5 och ändå ha en spelare parkerad framför mål.
Om man bortser från den knäppa dragningen och backbytet så är det inte alls någon tokig modomatch alls. Fortsätt på samma väg och de vinner.

Sen så får man inte glömma Molinders fina avslut. Mer sådant tack.

Kommentera

Wayne Gresky: Låter bra att Oscar Steen börjar komma igång. Han hade ju en period under fjolårssäsongen när han i princip var bäste spelare på isen match efter match.
Kommentera

Wayne Gresky: Orättvist. Steen var bra i första också. I andra var surpellen dominant.
Kommentera

Paddan: Onödigt att släppa till 3-4 i slutet. Jag måste säga att jag tyckte Steen var sådär efter första, men i andra dominerade han. En riktigt bra hockeymatch så här långt måste jag annars säga.
Kommentera

Paddan: Precis när man känner att modo kommer vinna det här så strular man till det direkt på tekning (5sek kvar på utvisning) och 3-4.
Fortsätter man iofs som man gjort den här perioden så behöver man inte vara orolig. Men f-n va less man blir.
Kommentera

Och där kvitterade Oscar Steen till 3-3. 2-3 målet gjordes av Molinder.
Kommentera

MorganaLefaey: Ojdå, medan jag satt och njöt av en vaniljmunk så hann de tydligen reducera till 2-3 och dessutom vara nära att kvittera
Kommentera

Wayne Gresky: Det var väl inte bara en gång som de var på väg att låta HV få kontra efter taskiga/tafatta dragningar vid uppspelet. Men 1-3 känns som lite för stora siffor. 1-2 tycker jag är mer rättvisa siffror. Men samtidigt så har väl modo ett flertal gånger vunnit en match utan att egentligen vara förtjänt av det. Får väl hoppas på en bättre period nu i andra.

Kommentera

Wayne Gresky: De skapar något nästan varje byte de är inne, vilket är positivt.
Kommentera

yaqop: Tycker det känns oroväckande när vårt boxplayspel, som enligt mitt selektiva minne alltid fungerat väldigt bra, helt har klappat ihop. Eller är det kanske så att vi har ett av elitseriens sämsta försvar med i princip noll kommunikation mellan backarna.
Kommentera

« · 925509 · »