1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MODO - HV71 071016

« · 925867 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71 071016
Petey21:

Jag var i Kinnarps arena en gång för några år sedan, bara för att kolla läget. Det absolut första som slog mig när jag kom in var hur tråkig arenan var. I utrymmena bakom läktarna var det ungefär Kempisklass. Men det är ju roligt att HV-folk hittar NÅGOT som är sämre i vår arena än i deras.
Kommentera

Petey21: De dissade framför allt valet att placera bortastå bredvid hemmastå. De tycker väl att lösningen i Kinnarps är genial, då hemmastå kan kasta saker ner på bortastå.

De var märkligt tyst just vid den utvisningen, hehe.
Kommentera

shinzawai: Så HV71:s klubbdirektör och marknadschef dissade arenan? De var väl bara avundsjuka för att deras en gång så omtalade hall rasat i arenarankingen. Och tyckte de inte att Davidsson också snackade när han bytte några ord med Andersson när de lyckades dra på sig en utvisning för fördröjande av spelet när laget åkte och bytte efter icing?
Kommentera

Poffa: mm men jag orkade inte göra det , ja jag har faktiskt tänkt på att bli reporter
Kommentera

Laban: Du såg alltså inte när Warg mosade Ward bakom Livs mål i andra perioden? Smack så låg Ward ner en stund.
Kommentera

bisterfinnen:

Räcker ju att Ward nöffar lite så
kissar wargharna ner sig av rädsla...
Kommentera

Tre små grisar och två Warg(h)ar
Kommentera

bisterfinnen: Verkar som om artikelförfattaren borde plugga på ordförståelsen lite om denne tänkt sig skriva högskoleprovet den närmaste tiden.
Kommentera

Reducerade till 3-4?

I övrigt så finns det väl inte så mycket att tillägga till övriga skribenters recaps, förutom att mina tre stjärnor går till Stefan Liv, Martin Thörnberg och Oscar Steen.

Kul match.
Kommentera

Jag hade HV71:s klubbdirektör, marknadschef och annat löst folk från deras ledning bakom mig igår. Det var rätt intressant att höra hur de dissade arenan, tyckte att Modo "snackade som vanligt" när Svartvadet bytte några ord med Andersson, kallade Ledin för "jättebebis" mm.
Kommentera

Wayne Gresky: Tre veckor på kurort i Tailand anbefalles alltså.

Däremot så tror jag din "elaka" notering endast är en notering av slump. Mindre lyckad inledning är det många spelare som har.
Kommentera

NuMo: Jag skulle gärna se att Salle kurerade sin axel ordentligt. Med tanke på klassen han hållit hittills under säsongen känns det inte som om det är någon panik att få tillbaka honom. En lite elak notering kan ju vara att Svartvadets formtopp i slutspelet korrelerade ganska väl med Salomonssons skada samtidigt som Svartens mindre lyckade säsongsinledning sammanfaller med Andreas återkomst.
Kommentera

knaskamilla: Knappast, Det är hur få "som helst" som helst.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Bra kopierat, säger du? Var det Hasse som hade skrivit artikeln?
Kommentera

Poffa:

VA?

Menar du att han inte hade skrivit allt det där själv??
Men jag såg ingen länk eller källangivelse ju...
Kommentera

NordaBoy: Du glömde en sak...

"För MODOs del väntar närmast Skellefteå i dubbelmöte, borta på lördag och hemma på måndag. Laget är spelledigt nu på torsdag."

I övrigt var det väldigt bra kopi... skrivet.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Intressant. Satt i bilen för en stund sedan och fick höra på radion att matchen HV-MoDo igår slutade 4-2. Sen sa samma nyhetsuppläsare också "invaderade" när det uppenbart stod "invandrare", så jag vet inte riktigt vem man ska skylla på...
Kommentera

NordaBoy: Bra skrivet, intressant med en artikelförfattarambitionen.

Om Salla blev disponibel eller indisponibel stora delar av förra säsongen, beror ju helt och hållet från vems håll man ser saken.
Kommentera

NordaBoy:

Bra skrivet!
Du skulle kunna bli reporter...
Kommentera

Huge: HV71 befäster sin serieledning då man ikväll kan besegra MODO i Swedbank Arena med 4-3 där Per Ledin och Stefan Liv blir bortalagets hjältar, Ledin för att han gör matchavgörande 4-3 och Stefan Liv för att han är en jätte i målet och visar landslagsklass.

Det var annars hemmalaget modo som annars fick matchens första heta målchans när Per Åge Skröder får ett friläge i matchinledningen. Skröder får dock aldrig ordning på pucken och till slut så hinner David Petrasek upp norrmannen och chansen rinner ut i sanden. Istället för en drömöppning av MODO så är det HV71 som får den då man inom loppet av några minuter går från 0-0 till 2-0 ledning efter två snabba mål av Mikko Luoma och Johan Davidsson. Båda målen är snarlika och ser ut att träffa samma maska i nätet bakom Karol Krizan. Krizan får man anse vara chanslös på båda målen.

Halvvägs in på den inledande perioden så kommer MODO tillbaka in i matchen igen efter det att Hasse Jonsson tryckt in en puck nere vid Stefan Livs vänstra stolpe. Målet kommer i spel 6-5 eftersom HV har en avvaktande utvisning på sig och Hasse lämnar sin backposition och störtar framåt.

Istället för en MODO kvittering så kan HV göra ytterliggare ett mål innan perioden är över. Målet kommer i spel 5-4 där det hinner gå en dryg minut av Mattias Timanders utvisning innan Johan Åkerman kan ladda stora kanon och pucken tar en något vinglig väg in bakom Krizan.

I den andra perioden lyfter MODO upp sitt spel och för spelet ute på banan. HV71 drar på sig fyra raka utvisningar när MODO skruvar upp tempot. 2-3 reduceringen kommer efter en snabb spelvändning där Skröder finner Molinder som rutinerat bara stänker in pucken högt bakom Liv. Målet är Molinders andra för säsongen. Efter målet så fortsätter MODO sitt fina spel och kvitteringen kommer några minuter senare genom Oscar Steen, detta i spel 5-4 och därmed visar det sig att de många utvisningarna som HV drar på sig i mellanperioden tillslut straffar sig. Oscar Steen gör annars sin bästa match för säsongen och är klart bästa MODOit i afton.

När de flesta i Swedbank Arena väntar på att den andra perioden ska ta slut så får HV en chans från tomma intet och hastigt och lustigt så kan en överlycklig Per Ledin tråckla in pucken med ca 30 sekunder kvar av perioden. Harald Lückner är annars mycket nöjd med insatsen i den andra perioden och rankar den som en av de bättre som laget presterat under hösten och därför kommer 3-4 reduceringen som en kalldusch.

I den tredje perioden så orkar MODO inte kräma ur det sista ur kroppen anser Lückner på presskonferensen efter matchen, dock anser han att HV gör det bra och trycker ner pucken dessutom är HV ett bra lag. Trots detta så är det nära i slutet av perioden att MODO ska kvittera, bla så har Fredrik Warg ett jätteläge men Liv gör en kanonräddning.

Spelmässigt så är ändå Harald nöjd med insatsen som helhet, självklart så är han mindre nöjd med poängutdelningen. Harald fortsätter att säga att han tycker att laget kommer med en mycket bättre fart än man haft i de senaste matcherna. Andreas Salomonsson kan inte spela ikväll pga problem med en axel, samma axel som gjorde Salle disponibel under stora delar av fjolåret, i skrivande är oklart om Salle missar några övriga matcher.
Kommentera

Poffa: Förvisso, men ändå logiskt oantastligt. ;-)

Nä, allvarligt talat: håller med dig om allt utom att han LÄTT skulle ta en plats i NHL. Och det var mest det jag reagerade på.
Kommentera

Laban: Kolla matchrapporten så kan diu se vem faktiskt fick en "diving"...
Kommentera

Idag försökte "Elaka" Wernblom filma till sig
en utvisning på en Hvspelare då denna knappt
rörde "Svanen med nr 9 på ryggen"..

Måste vara jobbigt för en 100 kg kropp att
ramla ihop så lätt ...
Kommentera

shinzawai:

Svårare att uttala sig om Ersberg, då han till skillnad mot Liv knappast har någon rutin. Han gjorde en mer än godkänd höst förra året och vissnade lite under våren.

Liv har med kontiniutet spelat 7 säsonger i ES...Erik bara en.
Kommentera

Huge: Kappvändare.
Kommentera

mikenomad: Jo, incestramsor handlar ju om kärlek. Och DNA-kedjor som är trasiga handlar väl om människoavel, vilket också kan tolkas som kärlek, ja du har nog rätt.

TVI! Käka trumpinne, whoop!
Kommentera

Et tu Brute: Jag följde egentligen bara Ersberg under slutspelet, och han var i mina ögon en riktigt usel målvakt. Tydligen finns det folk som har sett andra sidor eftersom han ändå är "over there" just nu.
Kommentera

Poffa: Liv skulle lätt ta en plats i ett NHL-lag.
När jag håller med dig så vet du följaktligen att du har fel.
Tack.
Kommentera

Wayne Gresky:

Visst har Stefan varit allt för ojämn, för att gå in och ta en förstaspade i något NHL-lag.

Däremot har han ju en högsta kapacitet, som ibland håller i sig under någolunda längre perioder, typ en höst eller ett slutspel.

Han hade kunnat blir ett kompliment i något NHL-lag om han gnetat på en eller två säsonger till i AHL. Fast knappast i Detroit.

Erik Ersberg har ju betydligt större chanser att få stå några matcher redan i år för LA. Även fast han inte på något sätt, ännu bevisat att han skulle vara en så mycket bättre målvakt än Liv.
Kommentera

Poffa: Kunde Salo vara förstemålvakt så är ingenting omöjligt. Det handlar om att komma till rätt lag vid rätt tillfälle. Men någon toppmålvakt har han aldrig varit och det kommer han aldrig att bli. Den mentala biten är inte alls att förringa när det gäller målvakter,
Kommentera

Huge: När du säger emot mig vet jag att jag har rätt. Tack.
Kommentera

Wayne Gresky: I mina ögon är han ojämn för att han inte är tillräckligt beslutsam och han har för lite vilja att lyckas. Och som jag skrev, hade han haft dessa två bitar hade han mycket väl kunnat ta en plats i ett NHL-lag.
Kommentera

Wayne Gresky: Alldeles för kort och sprattlig för att lyckas i NHL.
Kommentera

Poffa: Liv är på tok för ojämn för att ha något i NHL att göra.
Kommentera

shinzawai: Jo, jag hostade till lite när jag hörde det där också...
Kommentera

shinzawai: Jag  ljuger inte nu och jag ljög inte förra gången. Släpp sargen, för böfveln.
Kommentera

shinzawai: Inte många hataramsor från Timrå-klacken, kanske det hon syftar på...
Kommentera

Poffa:

Största "felet" med Livs NHL-karriär, är ju att han tillhör Detroits organisation.

Får man dessutom ingen större istid i AHL så blir det dessutom svårt att få upp ögonen hos de andra lagen.

Har man också en nyfödd grabb, så kanske det är bättre att vara kung i Jönköping...och spela till sig ett SM-guld till ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, trovärdighet på topp när man i samma andetag kallar Timråklacken för positiva. Tur att hjärnröta inte smittar via saliv.
Kommentera

Poffa: Nu är du ute och ljuger igen. Liv NHL-målis-material?? Man, snap out of it!
Kommentera

Salle: Mia levererade en känga till MoDo-klacken för deras hataramsor, rätt åt dem!
Kommentera

Et tu Brute: Som du skriver, tacka Liv för vinsten. Maken till räddningar är det länge sedan jag såg. Tråkigt att han valde att komma hem (Ja, inte för HV men för han själv) då jag tror att han med lite mer vilja och beslutsamhet lätt hade kunnat ta en plats i ett NHL-lag.
Kommentera

Wayne Gresky: Lokala talkshowen Eftersnack med TullaMaja Fogelberg brukar kunna vara sevärt. Hade Chefen för Öviks Museum och en Star Wars-fan häromdagen.
Kommentera

Hawerchuk:

Det är väl stor skillnad när jag inte ens har skrivit "jag".

En gång till med pronomen i versaler:

"Det ville HAN ha till att Skröder viftade upp med en omvänd? backhand."

Tack! Idag var segern i första hand Livs förtjänst. Oroväckande låg produktion från 3:e och 4:e linerna fortfarande.

Känns som vi kan vara väldigt sårbara under en resa på 55 omgångar och ett slutspel, om bara första och andra formationerna står för poängen.
Kommentera

Mia på tvåan nu, lokalt här iaf.
Kommentera

Kvällens match var helt ok men det slarvades mycket
från båda lagen.Starkt av Hv att vinna uppe i Ö-vik.

Bra första period av Hv som man vinner med
3-1.

En kombination av slarv från Hv håll och en generös hemmadomare
så bjöds MODO in i matchen då MODO fick 5 raka PP.Logiskt så
kom 3-3 som ett brev på posten då det är svårt att stå emot
så många BP.MODO försätter att trycka på och Hv har svårt att komma
i fas med sitt spel.

Tredje perioden försökte MODO trycka på men fick aldrig något
riktigt tryck på bortalaget.Starkt att vinna över MODO i deras
egna kula.
Kommentera

Et tu Brute: Han eller jag. Lite skillnad. Nu fick man gissa sig fram, därav min fundering. Grattis till segern.
Kommentera

Hawerchuk:

Vilket pronomen? Så här skrev jag ursprungligen om kvällen insats:

"Ja, det var mycket svamligt och osammanhängande. Pierre Ledin, typ 30 gånger. Tjatar om tredje perioden, när vi var i den andre.

Var mycket förvånad över att Oskar Steen blev krediterad för tredje målet. Det ville han ha till att Skröder viftade upp med en omvänd? backhand.

Fan, gick killen hem med hund och vit käpp eller? Han borde väl sett bättre eller åtminstone lika bra som vi framför dumburken?"
Kommentera

Frisco:

Hade det varit en gratissändning på SVT eller någon av de andra kanalerna i vanliga utbudet så är det väl ett alternativ.

Nu är ju ppv något jag betalar en hel del för, då tycker jag man kan kräva lite högre klass på kommentatorerna.

Det allra tråkigaste är att jag inte tyckt det varit bra någonstans så här långt.

Kan man inte ens ha en bisittare, som åtminstone kan namnen på lagen? Kan ju bli lite krystat då kommentatorn får sitta där och mala för sig själv. Han har väl betalt för att låta då kanske det inte blir bättre än så här...monolog.
Kommentera

Gusse: Skicka han till Thailand direkt.
Kommentera

« · 925867 · »